Beantwoord

Over naar glasvezel, maar geen aanbieding als nieuwe klant

  • 24 November 2022
  • 35 reacties
  • 319 keer bekeken

Reputatie 1

Wij gaan over naar glasvezel en krijgen eenĀ  nieuw contract, maar worden niet als nieuwe klant beschouwd om bv de blackfriday deal te krijgen. Hoe zit dit juridisch?

icon

Beste antwoord door PeterG 24 November 2022, 16:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Wij gaan over naar glasvezel en krijgen eenĀ  nieuw contract, maar worden niet als nieuwe klant beschouwd om bv de blackfriday deal te krijgen. Hoe zit dit juridisch?

Dat is geen vraag voor dit forum. Maar ik denk dat je weinig hebt om tegen in te gaan. Het staat in de actievoorwaarden en de wet ongelijke behandeling is volgens mij hier niet op van toepassing.Ā 

https://wetten.overheid.nl/BWBR0006502/2020-01-01

Badge +19

Wij gaan over naar glasvezel en krijgen eenĀ  nieuw contract, maar worden niet als nieuwe klant beschouwd om bv de blackfriday deal te krijgen. Hoe zit dit juridisch?

U bent al klant als ik het goed begrijp.Ā  Behalve de drager veranderd er verder helemaal niets.

Hallo @wp1970Ā je bent een bestaande klant, KPN zet je alleen over op een nieuwe drager, van koper naar glasvezel, voor de rest verandert er niets. Zelf de aboprijs blijft gelijk.

Ā 

Reputatie 1

Hoi en dank. Zal wel niets aan te doen zijn, aan de andere kant als ik een nieuw contract krijg geldt dus het oude niet meer. maar goed de jur afd zal het goed uitgezocht hebben nogmaals dank allen

Wij gaan over naar glasvezel en krijgen eenĀ  nieuw contract, maar worden niet als nieuwe klant beschouwd om bv de blackfriday deal te krijgen. Hoe zit dit juridisch?

U bent al klant als ik het goed begrijp.Ā  Behalve de drager veranderd er verder helemaal niets.

@Joep1965Ā 

Als je een oudere overeenkomst hebt, en dat is geen Hussel moet je bij een nieuwe glasvezel aansluiting hoger dan 200Mb altijd overgaan naar Hussel. Dus er verandert wel meer dan alleen de drager.Ā Ā 

De vraag is echter of je de maandelijkse opzegtermijn wilt inleveren ten gunste van een kadootje. In het verleden kon dat en in de praktijk gebeurtĀ dat (minstens tot voor kort) nogĀ als mensen bij de Servicedesk zeggen dat ze naar een andere provider gaan.Ā Ik neem aan dat jij dat ook wel weet.Ā 

Reputatie 1

Hoi Joep, kijk dit is waardevol. Resume: nu heb ik een opzegtermijn ve maand, immers geen nieuwe klant geen nieuw contract. Neem ik echter een kado dan is je opzegtermijn naar 1 jaar gegaan, begrijp ik het zo goed? grt wp

Hoi Joep, kijk dit is waardevol. Resume: nu heb ik een opzegtermijn ve maand, immers geen nieuwe klant geen nieuw contract. Neem ik echter een kado dan is je opzegtermijn naar 1 jaar gegaan, begrijp ik het zo goed? grt wp

Ik neem aan dat je op mijn bericht aan Joep reageert. Antwoord, als je het lukt via een onwaar verhaaltje vertellen: ā€œJaā€.

Ā 

Reputatie 1

sorry dommeke ik ben niet handig met dezeĀ dingen: dank

Om als nieuwe klant aangemerkt te worden dien je minimaal een half jaar geen internet / tv afgenomen te hebben. Kan je zolang zonder? En tegen die tijd loop je dus ook de huidige cadeaus mis.

Dus: opzeggen, 1 maand wachten ivm opzegtermijn. 6 maanden wachten voor nieuwe abonnement (al die tijd zonder?). Om dan als nieuwe klant weer in te treden.
Over 7 maanden zijn er wel andere cadeau's of kortingen!

Mijn oude Ai1 Instap abonnement uit ik geloof 2007 kon gewoon overgezet van DSL naar FttH.

Ook bij een (noodzakelijke) aanpassing, bv omdat je via glas een hogere bandbreedte wilt, ben je gewoon een bestaande klant.Ā 

Reputatie 1

Juist duidelijk wederom dank

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @wp1970Ā en welkom hier op het forum :)
Zo te zien is je vraag al beantwoord door onze community en ik kan hier verder eigenlijk weinig meer aan toevoegen!Ā 

Mocht je in de toekomst weer eens een vraag (of probleem) hebben dan hoop ik dat je ons weer via deze weg weet te vinden.

Reputatie 1

Hartelijk dank. Als je het zo vriendelijk aanbiedt, dan heb ik nog wel een vraag šŸ˜. In ons bedrijfspand ligt een glasvezel (kabel) / is een glasvezel aansluiting aanwezig. Deze is door de vorige bewoner / gebruiker aangelegd. Deze aansluiting wordt nu niet gebruikt: vorige gebruiker gebruikt hem niet meer = vertrokken. Ik zou er graagĀ gebruik van willen maken, maar weet niet wie ik moet benaderen om het eigenaarschap van die aansluiting te achterhalen. Kort gezegd: er ligt een glasvezel aansluiting, maar ik weet niet van wie de aansluiting is, hoe kan ik daar achter komen?Ā Ā 

Reputatie 7
Badge +12

Hartelijk dank. Als je het zo vriendelijk aanbiedt, dan heb ik nog wel een vraag šŸ˜. In ons bedrijfspand ligt een glasvezel (kabel) / is een glasvezel aansluiting aanwezig. Deze is door de vorige bewoner / gebruiker aangelegd. Deze aansluiting wordt nu niet gebruikt: vorige gebruiker gebruikt hem niet meer = vertrokken. Ik zou er graagĀ gebruik van willen maken, maar weet niet wie ik moet benaderen om het eigenaarschap van die aansluiting te achterhalen. Kort gezegd: er ligt een glasvezel aansluiting, maar ik weet niet van wie de aansluiting is, hoe kan ik daar achter komen?Ā Ā 

Dat durf ik ook niet meteen te zeggen van die de glasvezelkabel is maar ik kan natuurlijk wel voor je uitzoeken of KPN via glasvezel levert op het desbetreffende adres. Als jij je forumprofiel in zou willen vullen en een seintje kunt geven zodra je dit hebt gedaan, dan kijk ik dat voor je na @wp1970!

Reputatie 1

Hoi dat zou mooi zijn, ik heb de essentiĆ«le zaken ingevuld, vast dank voor het nakijken.Ā  grt wp

Reputatie 7
Badge +12

Hoi dat zou mooi zijn, ik heb de essentiĆ«le zaken ingevuld, vast dank voor het nakijken.Ā  grt wp

Dankjewel @wp1970Ā :)
Ik ben het meteen voor je na gaan kijken maar helaas leveren wij niet via de glasvezelkabel op het desbetreffende adres!Ā 

Je mag wel altijd een afbeelding van deze aansluiting posten, wellicht dat er iemand in de community is die deze aansluiting herkent en je kan vertellen bij wie je hiervoor moet zijn.Ā 

helaas leveren wij niet via de glasvezelkabel op het desbetreffende adres!Ā 

Check dan even of het Delta Fiber is: Delta, Caiway, Freedom en naar ik meen ook Online mogelijk.

Of ODF / E-Fiber. Daarop is alleen T-mobile actief.
Overigens op ex e-fiber (nu van odf) ook Tweak mogelijk.

Of google even met ā€œglasvezelĀ woonplaats". Bv glasvezel Haarlem.

Reputatie 1

Dank Peter

Reputatie 1

Hoi, toch nog een vraag, mijn internet is sinds 2 maanden zeer slecht. IkĀ ben al jaren klant bij kpn, maar kan bijna geen gebruik maken van internet gezien ā€œhet koperā€Ā Ā± 100 keer per dag ā€œeruitā€ vliegt. Dit is bekend bij kpn maar zij mogen de glasvezel niet ā€œnaar binnen brengenā€, dus ik zit met 10% vd dienstverlening v kpn maar betaal wel de volle mep, is daar iets aan te doen?Ā Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, toch nog een vraag, mijn internet is sinds 2 maanden zeer slecht. IkĀ ben al jaren klant bij kpn, maar kan bijna geen gebruik maken van internet gezien ā€œhet koperā€Ā Ā± 100 keer per dag ā€œeruitā€ vliegt. Dit is bekend bij kpn maar zij mogen de glasvezel niet ā€œnaar binnen brengenā€, dus ik zit met 10% vd dienstverlening v kpn maar betaal wel de volle mep, is daar iets aan te doen?Ā Ā 

Ā 

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je verbinding er meerdere keren per dag uitvliegt @wp1970. Ik ben meteen eens wat verder gaan kijken maar vind geen KPN aansluiting terug op het adres uit je profiel. Heb je misschien ook een klantnummer? Dan mag je deze wel toevoegen aan je forumprofiel. Ben benieuwd of ik dan je aansluiting wel terug kan vinden. Op basis van je postcode & huisnummer lijkt het alleen niet om een KPN abonnement te gaan.

Reputatie 7
Badge +24

Misschien klant bij Budget Internet ofzo? Als u dan overstapt naar KPN bent u uiteraard wel nieuwe klant...

Reputatie 1

#Janz, had het profiel vd zaak opgegeven voor een andere vraag.Ā Ā Heb nu thuisadres opgegeven.Ā  OG afdeling is geweest en zegt het niet op te kunnen lossen en hoewel glasvezel tegen het huis aan ligt mag KPN het niet naar binnen brengen. Dat moet Delta works oid uit Rijssen doen en die geven geen datum of periode. De overbuurman heeft al lang glasvezel. Kort gezegd: ik betaal volle mep voor een fractie vd diensten en KPN kan het niet oplossen. Ā Ā 

Reputatie 7
Badge +24

KPN doet zelf niets in de grond. Alle grondwerken worden uitbesteedt aan onderaannemers. Delta Works zal er daar 1 van zijn. Ik vermoed dat KPN zelf maar heel weinig mensen in dienst heeft die wel eens een schop in hun handen heeft. Dus "mag KPN het niet naar binnen brengen" is denk ik verkeerd geformuleerd. KPN doet dat werkt gewoon niet zelf.

Oh, Delta Fiber. Daar heeft KPN (Netwerk) helemaal NIETS mee van doen. Daarover levert de Provider KPN ook niet.

Het zal pas naar binnen gebracht worden als je een abonnement neemt op de providers Delta of Caiway. Zij zijn de enigen die over Delta Fiber leveren.

Reputatie 7
Badge +24

Delta work is gewoon een aannemer denk ik @PeterG. Niet alles waar het woord "delta" in de naam voorkomt is Delta Fiber hĆ© šŸ˜‰

Ai, ik was weer te snel. Sloeg direct aan op Delta.

Maar je blijkt helemaal gelijk te hebben, @Nick83Ā .Ā šŸ’

https://www.google.com/search?q=Delta+works+Rijssen

Ā