Vraag

Over naar glasvezel, maar geen aanbieding als nieuwe klant

• 24 November 2022
  • 10 reacties
  • 49 keer bekeken

Wij gaan over naar glasvezel en krijgen een  nieuw contract, maar worden niet als nieuwe klant beschouwd om bv de blackfriday deal te krijgen. Hoe zit dit juridisch?

10 reacties

Wij gaan over naar glasvezel en krijgen een  nieuw contract, maar worden niet als nieuwe klant beschouwd om bv de blackfriday deal te krijgen. Hoe zit dit juridisch?

Dat is geen vraag voor dit forum. Maar ik denk dat je weinig hebt om tegen in te gaan. Het staat in de actievoorwaarden en de wet ongelijke behandeling is volgens mij hier niet op van toepassing. 

https://wetten.overheid.nl/BWBR0006502/2020-01-01

Badge +17

U bent al klant als ik het goed begrijp.  Behalve de drager veranderd er verder helemaal niets.

Hallo @wp1970 je bent een bestaande klant, KPN zet je alleen over op een nieuwe drager, van koper naar glasvezel, voor de rest verandert er niets. Zelf de aboprijs blijft gelijk.

Hoi en dank. Zal wel niets aan te doen zijn, aan de andere kant als ik een nieuw contract krijg geldt dus het oude niet meer. maar goed de jur afd zal het goed uitgezocht hebben nogmaals dank allen

U bent al klant als ik het goed begrijp.  Behalve de drager veranderd er verder helemaal niets.

@Joep1965 

Als je een oudere overeenkomst hebt, en dat is geen Hussel moet je bij een nieuwe glasvezel aansluiting hoger dan 200Mb altijd overgaan naar Hussel. Dus er verandert wel meer dan alleen de drager.  

De vraag is echter of je de maandelijkse opzegtermijn wilt inleveren ten gunste van een kadootje. In het verleden kon dat en in de praktijk gebeurt dat (minstens tot voor kort) nog als mensen bij de Servicedesk zeggen dat ze naar een andere provider gaan. Ik neem aan dat jij dat ook wel weet. 

Hoi Joep, kijk dit is waardevol. Resume: nu heb ik een opzegtermijn ve maand, immers geen nieuwe klant geen nieuw contract. Neem ik echter een kado dan is je opzegtermijn naar 1 jaar gegaan, begrijp ik het zo goed? grt wp

Hoi Joep, kijk dit is waardevol. Resume: nu heb ik een opzegtermijn ve maand, immers geen nieuwe klant geen nieuw contract. Neem ik echter een kado dan is je opzegtermijn naar 1 jaar gegaan, begrijp ik het zo goed? grt wp

Ik neem aan dat je op mijn bericht aan Joep reageert. Antwoord, als je het lukt via een onwaar verhaaltje vertellen: “Ja”.

sorry dommeke ik ben niet handig met deze dingen: dank

Om als nieuwe klant aangemerkt te worden dien je minimaal een half jaar geen internet / tv afgenomen te hebben. Kan je zolang zonder? En tegen die tijd loop je dus ook de huidige cadeaus mis.

Dus: opzeggen, 1 maand wachten ivm opzegtermijn. 6 maanden wachten voor nieuwe abonnement (al die tijd zonder?). Om dan als nieuwe klant weer in te treden.
Over 7 maanden zijn er wel andere cadeau's of kortingen!

Mijn oude Ai1 Instap abonnement uit ik geloof 2007 kon gewoon overgezet van DSL naar FttH.

Ook bij een (noodzakelijke) aanpassing, bv omdat je via glas een hogere bandbreedte wilt, ben je gewoon een bestaande klant. 

Juist duidelijk wederom dank

Reageer