Beantwoord

Over naar glasvezel, maar geen aanbieding als nieuwe klant

  • 24 November 2022
  • 35 reacties
  • 319 keer bekeken

Reputatie 1

Wij gaan over naar glasvezel en krijgen eenĀ  nieuw contract, maar worden niet als nieuwe klant beschouwd om bv de blackfriday deal te krijgen. Hoe zit dit juridisch?

icon

Beste antwoord door PeterG 24 November 2022, 16:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 1

Er is al een KPN monteur geweest (tevergeefs want de kabel lag nog niet binnen), blijkbaar mag KPN wel gewoon leveren over die glasvezel, alleen kan niemandĀ druk zettenĀ op het binnen brengen. Bij de buren is het iig maanden terug alĀ gedaan. Veel gedoe:Ā Delta Dalton, Digidelta Fiber, Delta Delta, fiberĀ Rijsen etc.Ā neemt iig de telefoon niet op, dan nog ā€œbreedband rivierenlandā€, doen ookĀ iets, maar niemand weet eigenlijk wat (?)Ā en ā€œdigitale stadā€: die nemen wel de telefoon op en zeggen na 0 zinvolle info: kan ik nog meer niets voor u doen? Tja. Ik krijg iig v KPNĀ nu een soort noodmodem (hulde aan de KPN mevrouw: Dank!) dat hoop ik wel werkt. En wanneer een van die andere 100 partijen iets gaat doen: geen idee.Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Is er ook al een monteur geweest om gewoon naar uw DSL aansluiting te kijken? Of kan @JanZ_Ā misschien de verbinding doormeten? Want ... glasvezel... dat word wel volgend jaar denk ik. En dat noodmodem word u ook niet vrolijk van hoor, dat voorspel ik u nu al.

Reputatie 1

Vandaag nood modem van KPN binnen, dinsdag wordt de glasvezel naar binnen gebracht! Hopen dat het allemaal luktšŸ˜

Reputatie 7
Badge +12

#Janz, had het profiel vd zaak opgegeven voor een andere vraag.Ā Ā Heb nu thuisadres opgegeven.Ā  OG afdeling is geweest en zegt het niet op te kunnen lossen en hoewel glasvezel tegen het huis aan ligt mag KPN het niet naar binnen brengen. Dat moet Delta works oid uit Rijssen doen en die geven geen datum of periode. De overbuurman heeft al lang glasvezel. Kort gezegd: ik betaal volle mep voor een fractie vd diensten en KPN kan het niet oplossen. Ā Ā 

Je hebt helemaal gelijk @wp1970, dat was niet zo scherp van mijn kant. Op je thuisadres leveren we wel via de glasvezelkabel en ik zie dat we al bezig zijn om je over te zetten op glasvezel maar dat dit nog niet van leien dakje gaat :( Ik zie dat je gistermiddag nog contact hebt gehad met onze klantenservice en zij hebben je doorverwezen naar KPN Netwerk. Heb je daar inmiddels contact mee gehad en zo ja, wat is hier verder uitgekomen?

Reputatie 1

Hoi dank voor je reactie. Ik moest met ā€œdigitale stadā€ bellen. En die ene persoon die de ā€œbinnenbrengingā€ moest ā€œgereed meldenā€ was ff lunchen. Heb het verzoek daarna ook naar dig stad gemaild, een belletje is mi niet nodig voor ā€œgereedmelden". Er zit nu dus een glasvezel ā€œkastjeā€Ā id meterkast, maar de klus moet nog ā€œgereedā€ gemeld worden. Als dat is gedaan kan een KPN monteur de verdere aansluiting doen/KPN gaf echter aan dat ik dat ook zelf kan. Maar KPN mag niet vast een kastje met handleiding sturen zodat ik het zelf kan doen: immersĀ eerst gereed melden. Ik hoorde overigens van de Delta monteur gisteren (aanleg vd glasvezel id meterkast): dat ie een test deed met een collega en dat alles werkt. Ik zou zeggen : stuur op dat kpn kastje met handleiding, ik sluit hem vast aan dan heb ik weer fatsoenlijk internet. Nogmaals de mevr van KPN die een KPN mifi/dongle (alcatel) stuurde dacht goed mee, ik heb nu iig op de werkkamer met dongle goed internet, waarvoor dank.Ā  Mocht KPN al een ā€œgoā€ hebben vd dig stad hoor ik het graag! grt wp

Bij ā€œGlasdraadā€ is het stukken beter geregeld. Alles wordt geregeld door de opzichter (een redelijk Engels sprekende ServiĆ«r).Ā 

Kabel uitrollen van af het knooppunt. Gaten boren (meervoud want ook de buren id 3-hoog flat), naar binnen. ONT aanbrengen. Activeren door de opzichter. En vervolgens zelf nog het modem van de DSL naar de ONT aansluiten. Dat alles in 1 uur.Ā 
Eerste contact ā€œwe gaan glasvezel aanleggenā€ een half jaartje daarvoor.

En dat terwijl we hier prima DSL hadden. En elders in den lande er nog DSL verbindingen met nauwelijks 10 Mb/s zijn.

Reputatie 1

Hoi, het is dus ook voor de ā€œ2 linker handen manā€ te doen? Dat boren etc. is gedaan. Nu hangt onderstaand ding id meterkast, moet vandaar een draad naar de experiabox v10?Ā 

Ā 

Ā 

Nee. Daar moet een monteur nog een ONT op monteren. (zie foto)

Ā 

Reputatie 1

Ah wederom dank!

En ohja. Vandaar moet inderdaad een utp kabel naar de experia box. @wp1970Ā .