Beantwoord

Overstapservice gaat niet juist. Ik moet nog steeds voor Ziggo betalen

  • 19 May 2023
  • 21 reacties
  • 213 keer bekeken

Ik heb sinds anderhalve maand een abonnement bij KPN. Bij het aangang van het contract gebruik gemaakt van de overstapservice om mijn contract bij Ziggo te beƫindigen. Inmiddels al weer te rekeningen van Ziggo betaald. Ik zie op de servicesite van KPN geen enkele mogelijkheid om in contact te komen, daarom doe ik een poging via dit forum in de hoop dat KPN in actie komt.

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 5 June 2023, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Badge +19

Staat er op de orderbevestiging van kpn dat je gebruik maakt van de overstapservice?

Ja, dat staat er.Ā 

Badge +19

Dan is er iets wellicht niet goed gegaan.Ā  Je kan wachten op een moderater maar dat duurt ca drie dagen of even bellen met de klantenservice 0800-0402.Ā  Gratis nummer.Ā 

Dank je

Reputatie 7
Badge +9

Al contact opgenomen met Ziggo..? Zij kunnen je vertellen of ze een opzegging hebben ontvangen. Als dat het geval is komt er vanzelf een creditnota, als zij geen opzegging hebben dan is KPN aan zet

@HenryK8Ā heeft u van Ziggo een email ontvangen met de eind datum van het abonnement en de retour te sturen apparaten?

Als uw abonnement bij KPN al een week of 6 actief is dan had u al lang van Ziggo een bevestiging van beĆ«indiging moeten hebben ontvangen.Ā 

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

Rekening houdend met een maand opzeg termijn die ook geld met de overstap service had u dus allang bericht vanuit Ziggo moeten hebben gehad.

ā€‹ā€‹

Reputatie 7

Hoi @HenryK8, welkom op het forum en welkom bij KPN! Als de overstapservice in jouw bevestiging stond hoort die uitgevoerd te worden. Als het dan niet gebeurt is dat natuurlijk gek. Is het gelukt door ons te bellen zoals Joep voorstelde?

Ā 

Al contact opgenomen met Ziggo..? Zij kunnen je vertellen of ze een opzegging hebben ontvangen. Als dat het geval is komt er vanzelf een creditnota, als zij geen opzegging hebben dan is KPN aan zet

Dat is niet nodig. Alle providers hebben een eigen afdeling voor de overstapservice en die nemen contact met elkaar op als er iets niet goed is gegaan. Als de overstapservice was aangevraagd kunnen weĀ een melding aanmaken zodat dat uitgezocht kan worden.Ā 

Ik wachtte toch even op een moderator.. geen actie ondernomen. Kan jij mij verder helpen?

Reputatie 7

Ik kan kijken wat ik er over kan zien, maar ik heb nog geen gegevens van je @HenryK8. Als je jouw forumprofielĀ volledig invult en daarna een seintje geeft kan ik een blik werpen.

Ik heb mijn profiel ingevuld.Ā 
Ā 

nb. Ik zie nu ook dat ik ā‚¬ 10 meer betaal dan was overeengekomen in bestellingnummerĀ S1942014

Reputatie 7

Dank je voor de gegevens @HenryK8, zo te zien is het abonnement bij ons ingegaan op 12 april. Welke datum had de factuur van Ziggo precies?Ā 

En heb je geen bevestiging van hen gekregen dat het opgezegd zal worden?

21-4 en 19-5. Ik heb geen bericht van Ziggo gehad.Ā 

21-4 en 19-5. Ik heb geen bericht van Ziggo gehad.Ā 

Dat is vreemd wezenlijk hoort de dag dat uw verbinding bij KPN wordt opgeleverd de einddatum te zijn van uw overeenkomst met Ziggo.

U had nu ongeveer uw eindfactuur van Ziggo moeten hebben ontvangen. En in principe voorĀ  12 april al een bericht dat uw abonnement is beĆ«indigd per 12 april.

Die factuur datums kunnen kloppen omdat we vooruit betalen. En het factuur systeem bij Ziggo ook niet lekker werkt.Ā 

Het meest vreemde is dat u geen bevestiging van de beƫindiging van uw overeenkomst heeft ontvangen. Staat deze soms in uw ongewenste post en gebruikte u een Ziggo email adres voor het ontvangen van de facturen?

Kunt u nog in uw Mijn Ziggo omgeving als u die heeft?

Reputatie 7

Dit is inderdaad een gekke situatie, in de bevestiging staat dat de overstapdienst gebruikt wordt en wij Ziggo zouden opzeggen. Maar het lijkt erop dat de overstapdienst achter de schermen niet aangestaan heeft, waardoor het verzoek niet is uitgevoerd. Daardoor kan ik in dit geval de afdeling die daarover gaat helaas ook niet aansturen.

Zou jij zelf contact op kunnen nemen met Ziggo en je abonnement opzeggen @HenryK8? Daarna kan ik je een privƩbericht sturen met een e-mailadres waar je de facturen heen kan sturen, zodat ik ze voor je kan vergoeden.

Hoi Jasper, bedankt voor de reactie. Ik vind echter dat ik met KPN heb afgesproken dat jullie dit zouden regelen als onderdeel van het aangaan van hetĀ contract. Nu er fouten zijn gemaakt kan ik alles oplossen, dit is niet akkoord en ik verwacht actie van jullie.Ā 
Ā 

Ook schrijven jullie ā‚¬10 per maand teveel af. Ook dit graag herstellen.
Ā 

vast bedankt Ā Ā 

Reputatie 7

Als ik de mogelijkheid zou hebben om dat voor je te regelen had ik dat al gedaan, maar die optie hebben we in dit specifieke geval helaas niet. Je zult daarvoor echt zelf contact op moeten nemen met Ziggo, en daarna kunnen wij het vergoeden

Wat is die 10 euro per maand precies, is dat iets binnen het abonnement of zijn het verbruikskosten? Verbruikskosten komen bij het maandbedrag, zou dat het mogelijk kunnen zijn?

Ik heb een contract voor alleen internet. Kosten ā‚¬35 per maand zoals jullie mij hebben bevestigd maar jullie schrijven ā‚¬45 af. Ziggo ga ik wel regelen al vind ik het vreemd dat ik jullie fout nu zelf op moet gaan lossen. De overstapservice was voor mij juist de reden om wel over te stappen en baal hier nu echt van.Ā 

Reputatie 7

Bij het abonnement zie ik internet en tv staan, maar ook dat kon toentertijd voor 35 per maand afgesloten worden. Het lijkt erop dat voor het tv deel van het abonnement geen korting is berekend, alleen voor het internet deel. Ik heb daarvoor een melding aangemaakt zodat dat verder nagekeken kan worden.

Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt, als ik een andere optie had gehad had ik dat gedaan. Laat je weten als het opzeggen gelukt is? Dan stuur ik je dan het privƩbericht wat ik noemde.

Hoi Jasper, ik heb de ovk met Ziggo opgezegd per 13 juni as. Ik stuur je tzt graag de facturen.Ā 

Reputatie 7

Helemaal goed @HenryK8. Als het per 13 juni wordt opgezegd zullen de abonnementskosten die je al betaald hebt na die datum automatisch door Ziggo vergoed worden. De andere abonnementskosten na de aansluitdatum bij ons ga ik voor je vergoeden. Ik stuur je een privĆ©berichtĀ met een e-mailadres waar je de Ziggo facturen naar kunt sturen.

Reputatie 7

Ik heb de mail ontvangen, dank je. De factuur van juni zal nog half door Ziggo worden gecorrigeerd na de opzegging op de 13e, de eerste helft neem ik mee bij mijn vergoeding. Ik zet een vergoeding voor je klaar voor onze volgende factuur, het za daar in mindering gebracht worden. Als een vergoeding hoger is dan het maandbedrag zal het verschil worden bijgeschreven op je rekening.