Beantwoord

Overstapservice van Ziggo naar KPN

  • 17 March 2023
  • 11 reacties
  • 1844 keer bekeken

Hallo! Sinds deze maand ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN (eindelijk weer snel Internet!) met de overstapservice. KPN zou voor mij de overstap regelen.
De eerst mogelijke overstapdatum was 28-02-2023, dus hiervoor gekozen. Vanuit Ziggo bevestiging ontvangen dat KPN hen heeft laten weten dat ik wil overstappen maar dat zij nog zouden wachten op een bericht van KPN waarin hen wordt doorgeven dat de diensten van KPN zouden werken. 
 

Netjes op tijd mijn pakketje van KPN ontvangen en alles 27 februari al aangesloten. Toen alles werkte (wat een verademing!) heb ik op 28 februari de apparatuur van Ziggo afgekoppeld en in de retourdozen verpakt.
Afgelopen week een bevestiging van Ziggo ontvangen met definitieve opzegdatum 08-03-2023. Vreemd, want vanaf 28 februari levert KPN de diensten. Kpn heeft dit niet op tijd aan hen doorgegeven waardoor ik nu 8 dagen een dubbel abonnement heb gehad (waar ik dus ook voor moet betalen). 
 

Heeft iemand hier ervaring mee? Dit lijkt me niet de bedoeling van een overstapservice en ik hoop dan ook dat dit opgelost gaat worden. 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 18 March 2023, 19:53

Bekijk origineel

11 reacties

Hallo @Mh91 technisch kunnen beide abo's wel gelijk, omdat Ziggo via coax gaat en KPN via koper of glasvezel, dus die bijten elkaar niet.

KPN zelf moet maar even reageren aangaande de overstap.

Vul in het privédeel van je profiel je naw-gegevens, klantnummer en laatste 3 cijfers IBAN in, dan komt een moderator er binnenkort op terug.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Mh91! Bedankt voor het invullen van je profiel. 🙂

Ik zie in de orderbevestiging dat je de overstapservice gebruikt. Volgens de eerste factuur betaal je inderdaad vanaf 28 februari. Als Ziggo meer dan een dag dan dat is aangesloten geweest dan ga ik dat voor je vergoeden. 

Wil je hier aangeven zodra je een slotfactuur van Ziggo hebt ontvangen? Dan geef ik je via privébericht een e-mailadres van ons waar deze naartoe kan. Zodra de e-mail binnen is vergoed ik het bedrag. Deze wordt dan verrekend met de eerstvolgende factuur na dit moment. 

Laat je het hier weten wanneer de slotfactuur binnen is? Of als je nog verdere vragen hebt?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Mh91! Ik heb nog geen reactie van je gezien. 

Mag ik er om die reden van uitgaan dat het voor je is opgelost?

Hoi Bram, 

Nee, nog niet helaas. Ik heb je nog niet bericht omdat er nog steeds geen eindfactuur vanuit Ziggo gekomen is. 
De overstap is niet goed gegaan (de opzegging is geannuleerd?) waardoor ze het abonnement nog een keer hebben moeten opzeggen. Ik heb nu voor maart moeten betalen en zou een eindafrekening krijgen eind maart maar heb nu weer opnieuw een factuur van Ziggo ontvangen voor de maand april. Deze zou ik ook gewoon moeten betalen tot er een eindafrekening komt (dat zijn al 2 maanden). Ik vraag me überhaupt af in hoeverre zij dit zomaar mogen vragen. Maar goed. Irritant is het in ieder geval wel. 
 

ik probeer het eerst bij Ziggo geregeld te krijgen. Indien. Zodra ik een eindafrekening ontvangen heb zal ik je berichten! 

Reputatie 7
Badge +17

@Mh91 helemaal goed. Ziggo heeft het recht een maand opzegtermijn te rekenen. Dus dit is niet gek. Als je binnen redelijke tijd na het opzeggen alsnog bij Ziggo de opzegging hebt aangegeven is er niks aan de hand. 

Het enige dat ik hierin niet kan vergoeden zijn zelf extra gemaakte kosten. Zoals bij Ziggo bestelde films of extra gesprekken na het moment van aansluiten bij KPN. 

@Mh91 helemaal goed. Ziggo heeft het recht een maand opzegtermijn te rekenen. Dus dit is niet gek. Als je binnen redelijke tijd na het opzeggen alsnog bij Ziggo de opzegging hebt aangegeven is er niks aan de hand. 

Het enige dat ik hierin niet kan vergoeden zijn zelf extra gemaakte kosten. Zoals bij Ziggo bestelde films of extra gesprekken na het moment van aansluiten bij KPN. 

Helemaal goed. Ik wacht de eindfactuur af en kijk wel hoe het opgelost gaat worden. Ik verwacht deze nu dus pas eind april, aangezien ik april ook nog moet betalen. 
Er zijn geen extra kosten gemaakt. Het modem is op de dag van overstappen afgesloten en retour gegaan.
ik laat het weten zodra ik meer weet. In ieder geval alvast bedankt voor de snelle reacties en klantvriendelijkheid! Daar zou Ziggo wat van kunnen leren.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Mh91! We zijn een paar weken verder. Heb je ondertussen de Ziggo eindfactuur binnen? 

Hoi Bram, ik heb vorige week eindelijk een factuur met eindafrekening gekregen. Voor alsnog is 10 weken na opzegging helaas alleen nog steeds niks uitbetaald.. Maar wel een dreiging met een incassobureau als ik de factuur van april niet betaal. Echt kansloos vind ik het, maar goed daar kunnen jullie natuurlijk niks aan doen! 
Nu ik een eindfactuur ontvangen heb ga ik er vanuit dat zij het oplossen. Indien dat niet het geval is laat ik van me horen. 
 

In ieder geval bedankt! 
 

Reputatie 7
Badge +17

@Mh91 Ik zie bij KPN geen openstaande facturen van je. Gaat het om een dreiging met incassobureau van Ziggo? Ik wil je aanraden in ieder geval per direct contact op te nemen met Ziggo hierover. Ze staan in hun recht je te vragen de factuur te betalen. Ook als KPN nog geen vergoeding heeft gegeven voor de dubbele maand. 

Heb je na het ontvangen van de eindfactuur al deze naar KPN doorgestuurd? Zo ja, is door de klantenservice een specifiek adres gegeven waar deze naar gestuurd mag worden? Zo niet, laat het dan hier weten. Dan geef ik je via privébericht een e-mailadres waar deze naar gestuurd mag worden. 

 

Hoi Bram, er is per eind februari opgezegd bij Ziggo. Met een maand opzegtermijn (die ze overigens niet zouden rekenen voor zover ik weet, zou ik april niet meer hoeven te betalen. Er is een fout gemaakt bij Ziggo. Zij hebben de opzegging op mysterieuze wijze geannuleerd. Niet mijn probleem, dus ik ga ook niet betalen voor april (maart heb ik betaald en krijg ik als het goed is terug). 
Zij dreigen dus inderdaad met een Incassobureau,  niet KPN (bij jullie is alles betaald). Heb hierover contact gehad met Ziggo, maar ze kunnen betalingen niet pauzeren. 

Mocht er toch een maand opzegtermijn gerekend worden dan zal ik weer contact opnemen met jullie. Voor nu is dat dus nog niet aan de orde. 

Blijkbaar gaat het bij sommigen toch nog mis. Mijn overstap van Ziggo naar KPN ging wel goed nadat ik me een beetje had ingelezen over de ervaringen hier https://gratisnieuwsgroepen.nl/overstappen-van-ziggo-naar-glasvezel/

Uiteraard niks meer betalen aan Ziggo, het is hun fout en kan het ff duren voordat je uit het systeem bent en geen incasso herinneringsmails meer krijgt.

Reageer