Beantwoord

Praktijk klopt niet met contractsamenvatting mail

  • 18 November 2022
  • 11 reacties
  • 146 keer bekeken

Bij contractverlenging telefonisch 12 maanden gratis ESPN Compleet aangeboden

Dit is bevestigd in de mail met onderwerp contractsamenvatting

 

Blijkt het nu (paar maand later) ineens toch niet te kloppen

telefonisch contact gezocht, serieus 2,5 uur gebeld en meerdere mensen gesproken
“ja meneer, ik zie het” “we laten het oplossen” “heel vervelend” “excuses maar daar gaat een andere afdeling over”

 

Ben ik zojuist terug gebeld en wordt er door medewerker gezegd:

“we kunnen u niet verder van dienst zijn”

“Een contractsamenvatting die we per mail versturen is namelijk nog geen order, , ik laat het graag hierbij”

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 26 November 2022, 12:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @AP K ,

Dat klinkt niet goed.  Ik zou dan een klacht overwegen. 

Een klacht kun je via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @AP K ,

Hoe is het verder afgelopen? 

Ze hebben gebeld

Antwoord: hier willen we het graag bij laten

Boefjes 

Reputatie 7
Badge +16

…  telefonisch contact gezocht, serieus 2,5 uur gebeld en meerdere mensen gesproken
“ja meneer, ik zie het” “we laten het oplossen” “heel vervelend” “excuses maar daar gaat een andere afdeling over”

...

Ben ik zojuist terug gebeld en wordt er door medewerker gezegd:

 

“we kunnen u niet verder van dienst zijn”

Zoals ik het begrijp, heb je telefonisch contact opgenomen met onze klantenservice. Onze klantenservice heeft de situatie in de vorm van een melding voorgelegd aan de afdeling Klantenreacties en daar ben je over teruggebeld. Zij hebben aangegeven dat een contractsamenvatting geen order is en zij het daarbij willen laten. Begrijp ik dat zo goed?

Dat een contractsamenvatting geen order is, klopt. In een notendop:
Het is een samenvatting met de belangrijkste elementen van het contract, de voorwaarden en de prijzen die besproken zijn tijdens een telefoongesprek met onze klantenservice, in één van onze winkels of met één van onze monteurs. Na akkoord, wordt de bestelling geplaatst en krijg je een definitieve orderbevestiging/ contract.

Ben je akkoord gegaan met de contractsamenvatting en heb je een definitieve orderbevestiging ontvangen met 12 maanden ESPN Compleet gratis?

Want je geeft ook aan:
 

Blijkt het nu (paar maand later) ineens toch niet te kloppen

Hoe zit dit precies? Heb je al wel gebruik kunnen maken van een aantal maanden gratis ESPN (en ben je dus akkoord gegaan met de contractsamenvatting) en nu niet meer? 

Ik mis een stukje in dit verhaal en vraag mij af welke uitleg je precies gekregen hebt van de afdeling Klantenreacties?

 

Bedankt voor je bericht 

De uitleg van de klantenservice was dat ik niet krijg wat mij telefonisch is beloofd en ook in de contractsamenvatting staat. 

Want in de orderbevestiging staat het niet.

Echt heel onnozel

Ik krijg dus niet wat mij telefonisch beloofd is en wat in de contractsamenvatting staat

Je krijgt overigens geen mogelijkheid om akkoord te geven op de contractsamenvatting. Het is een bevestiging die je ontvangt in je email

In de contractsamenvatting staat 12 maanden espn gratis. Blijkbaar op de orderbevestiging (welke ik later ontving en natuurlijk niet weer helemaal ging controleren) niet. 

Boevenpraktijken die ik op een buitenlandse souvenirs markt kan verwachten maar niet van de KPN

Ik zit er nu aan te denken hoe nu verder stappen te ondernemen 

Reputatie 7
Badge +16

Maar er kan geen contractsamenvatting gestuurd worden met een bepaald aanbod en dat komt dan niet overeen met de definitieve orderbevestiging. Als er iets wijzigt in het aanbod, dan moet er een nieuwe contractsamenvatting gestuurd worden. Een contractsamenvatting en een definitieve orderbevestiging zijn één op één en komen altijd overeen. Heb je dan meerdere contractbevestigingen ontvangen?
 

Je krijgt overigens geen mogelijkheid om akkoord te geven op de contractsamenvatting. Het is een bevestiging die je ontvangt in je email

Klopt, het is inderdaad een bevestiging. Je bespreekt de wijziging/ bestelling/ order telefonisch met onze klantenservice: dan geef je toch een akkoord? Als definitieve orderbevestiging niet klopt, dan kun je de order binnen 14 dagen annuleren.
 

In de contractsamenvatting staat 12 maanden espn gratis. Blijkbaar op de orderbevestiging (welke ik later ontving en natuurlijk niet weer helemaal ging controleren) niet. 

Ik wil dit graag nakijken: wil jij jouw klantgegevens noteren in jouw forum profiel en hier een seintje geven, zodra je dat gedaan hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken!

 

Eindelijk.... Jij begrijpt het denk ik wel

Mensen gaan er natuurlijk van uit dat de contractsamenvatting overeenkomt met de orderbevestiging. 

Een aangepaste contractsamenvatting is nooit verstuurd. 

Ik heb de afgelopen 2 weken bijna 5 uur lang gebeld en hiervan de grootste tijd in de wacht gestaan (over meerdere dagen verdeeld)

Die laatste persoon die ik sprak was ook nog erg onbeschoft. 

Dit had ik nooit verwacht. 

Ik heb de gegens ingevuld in mijn profiel

 

Shyrin, hoor ik nog van je?

Reputatie 7
Badge +16

Ja, zeker!

Ik heb het bekeken maar nog geen tijd gehad om te reageren en ik heb nog een aanvullende vraag om het plaatje voor mezelf compleet te krijgen: op 16 november jl zie ik dat ESPN is uitgezet via MijnKPN: wat is daar precies de reden van?

De reden voor het uitzetten van ESPN Compleet is omdat ik er achter kwam dat het dus niet zoals beloofd en zoals in de contractsamenvatting gratis was.

Reputatie 7
Badge +16

Onhandig om te doen, want op basis daarvan zegt de afdeling Klantenreacties nu dat de je korting op ESPN wel gehad hebt, maar zelf stopgezet hebt. Dat is de uitleg die je telefonisch gekregen hebt en niet dit:

De uitleg van de klantenservice was dat ik niet krijg wat mij telefonisch is beloofd en ook in de contractsamenvatting staat. 

Want in de orderbevestiging staat het niet.

Echt heel onnozel

Zowel in de contractsamenvatting als in de bevestiging van de verlenging staat dat ESPN (vanaf 05 oktober) 12 maanden gratis is.
Om de één of andere reden is die korting niet verwerkt. Je hebt op 16-11 via MijnKPN ESPN stopgezet en daarna telefonisch contact met ons opgenomen. Naar aanleiding van dit contact heb je anderhalf maand aan kosten voor ESPN gecrediteerd gekregen en is de situatie ter beoordeling voorgelegd aan de afdeling Klantenreacties.

Of zij met meer aandacht de situatie anders hadden beoordeeld, weet ik niet. 

Boevenpraktijken die ik op een buitenlandse souvenirs markt kan verwachten maar niet van de KPN

 

Een aangepaste contractsamenvatting is nooit verstuurd. 


Op deze manier doen wij geen zaken. Los van het feit dat het juridisch niet door de beugel kan, heeft niemand er baat bij. Een bevestiging van een order, dat is waar jij, maar ook wij op kunnen terugvallen. Lijkt mij voor alle partijen wenselijk en duidelijk. 

Omdat de korting wel in de contractsamenvatting en orderbevestiging vermeld staat, maar in de eerste instantie niet verwerkt is, zullen we ESPN alsnog voor de resterende 10,5 maanden gratis aanbieden. Ik heb je een PB gestuurd en wacht je reactie af.