Vraag

Prijs mobiele abonnement wijkt af van het afgesproken contract

  • 1 December 2022
  • 11 reacties
  • 83 keer bekeken

Begin november contact gehad met de klantenservice van KPN. Telefonisch heb ik mijn abonnement laten wijzigen per 1 december. Nu wijkt het afgesproken bedrag van € 29,00 per maand af van het bedrag wat wordt weergegeven in mijn KPN € 32,52. 

Een verschil van € 3,52 per maand, misschien niet heel veel per maand, maar per jaar toch € 42,24. Daarnaast is dit is zo niet afgesproken, erg vervelend dus dat het niet klopt. 

Nu zie ik in mijn gewijzigde abonnement dat de ‘korting zo lang het abonnement loopt’ van € 5,48 per maand verdwenen is, telefonisch werd mij destijds verteld dat deze korting van toepassing zou blijven. Wellicht gaat hier iets mis?

Ik hoor het graag op deze manier, aangezien de chat helaas weer niet bereikbaar is.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Hoi @Rsnnn, welkom bij ons op het forum. Het kan inderdaad zijn dat die korting is weggevallen bij de wijziging. Wat is er precies aan gewijzigd? Als het abonnement is overgezet naar een andere abonnementsvorm kan die korting daarbij stoppen. Die korting is dan gekoppeld aan die abonnementsvorm. 

In de bevestiging die je krijgt van een wijziging staat precies wat er wijzigt. Als de korting daarmee verviel zal dat daar ook ingestaan hebben., kan je dat controleren? 

Hoi @Jasper we hebben de internetbundel laten wijzigen van 15gb naar unlimited i.v.m. mb's delen, zodat we in totaal goedkoper uit zouden zijn. Verder is er niets veranderd aan het abonnement.

Volgens de medewerker zouden alle kortingen 'korting zolang het abonnement loopt' en 'korting op mobiel' van toepassing blijven bij deze wijziging. Het nieuwe bedrag zou per 1 december wijzigen naar € 29,00 per maand. 

Ik heb deze medewerker nog gevraagd om een bevestiging per e-mail van de wijziging, maar hij gaf aan dat dit niet mogelijk was bij een telefonische wijziging en dat we er van uit konden gaan dat alles gewijzigd zou worden zoals besproken.

Het zou fijn zijn als dit volgens afspraak toegepast zou worden, nu heeft de wijziging kostentechnisch helaas weinig nut en heeft het al een hele hoop gezeik en telefoontjes naar de klantenservice opgeleverd, erg vervelend dat het niet direct goed gaat..

Reputatie 7

Zoals je het beschrijft klinkt het niet als een verlenging inderdaad, maar meer als een wijziging van het abonnement. Op je forumprofiel zie ik meerdere gegevens staan, om welk nummer gaat het precies? En kan je daar de laatste 3 cijfers van de IBAN nog aan toevoegen voor de volledigheid?

@Jasper klopt, het gaat echt om een wijziging van het abonnement en niet om een verlenging.

Het gaat om het mobiele nummer wat eindigd op 442.

De laatste 3 cijfers van het bankrekeningnummer zijn 660.

Reputatie 7

Dank je @Rsnnn, ik heb voor je gekeken en de 5 euro korting zo lang het abonnement loopt is inderdaad gestopt bij die wijziging op 8-11

In plaats daarvan zie ik een korting zo lang het abonnement loopt van 16 euro. Bij het aanpassen van het abonnement is deze hogere korting ook actief geworden. 

De vorige factuur was al aangemaakt voor de wijziging, op de komende factuur zal je die hogere korting zien staan.

@Jasper ik zie op mijn kpn iets heel anders staan? Zie foto. 

Zie jij wel dat het bedrag 29 euro per maand zal worden per 1 december? 

 

Reputatie 7

Het verschil tussen het doorgestreepte bedrag en het oranje bedrag komt wel overeen met die nieuwe korting. De bedragen uit het screenshot zie ik ook staan. De 29 euro die je noemt zie ik alleen in jouw berichten, verder niet. Had je dat bedrag ook in een bevestiging gekregen?

@Jasper nee, zoals eerder aangegeven heb ik de medewerker gevraagd om een bevestiging per e-mail van de wijziging, maar hij gaf aan dat dit niet mogelijk was bij een telefonische wijziging en dat we er van uit konden gaan dat alles gewijzigd zou worden zoals besproken. De telefoongesprekken met de klantenservice worden toch opgeslagen/bewaard, kunnen jullie dit niet terug luisteren? 

Het lijkt me dat de korting zoals voorheen gewoon weer geactiveerd moet worden? Aangezien het alleen om een kleine wijziging van het abonnement gaat en niet om een verlenging.

Het zou fijn zijn als jullie alles even goed en spoedig kunnen regelen zoals is afgesproken, ik ben er inmiddels helemaal klaar mee! Ik heb er al 6 telefoontjes, van in totaal 151 belminuten opzitten naar de KPN en diverse berichten via het forum en nog gaat het fout.... 😅

Reputatie 7

Een gesprek terugluisteren is helaas niet mogelijk @Rsnnn. Ik snap ook heel goed dat je een bevestiging wilt van wat je afsluit, dat is immers waar je mee akkoord gaat en als je geen bevestiging hebt heb je het niet zwart op wit. 

Ik kan alleen zien wat er staat en dat is wat ik genoemd heb, dat maakt het een gekke situatie. Dat komt niet overeen met wat er met jou was afgesproken, maar daarvan zie ik aan onze kant niets terug.

Het lijkt me dat de korting zoals voorheen gewoon weer geactiveerd moet worden? Aangezien het alleen om een kleine wijziging van het abonnement gaat en niet om een verlenging.

Nee, want die korting is zoals ik eerder zei vervangen door een 3x zo hoge korting. Die is niet gedeactiveerd, die is juist verhoogd.

 

Binnen enkele dagen zal de nieuwe factuur komen, daarop zullen we kunnen zien hoe het nu precies staat.

@Jasper nou de 1e factuur is zojuist binnen gekomen, met een bedrag van € 40,02 !! Korting op mobiel van € 7,50 ontbreekt nu dus ook weer! 

Wat een tering zooitje bij jullie zeg, ik ben echt helemaal klaar met KPN! Ben hoogzwanger en dan krijg ik al dit gezeik er ook nog een bij wat nu al ca. 1,5 maand aan de gang is, hier zit ik dus écht niet op te wachten! 

Op jullie advies wat laten wijzigen, om zo goedkoper uit te zijn en vervolgens zijn de afspraken nergens vastgelegd en ontvang ik alleen maar duurdere facturen!

Graag spoedig regelen en deze maand compenseren volgens afspraak!

Reputatie 7

Ik had niet verwacht dat de Husselkorting de factuur zou missen, maar dat is wel gebeurd. Die staat actief sinds bij dit abonnement sinds 1 december, de datum dat het nieuwe abonnement ook inging. Dat heeft de factuur blijkbaar net gemist, dat betekent dat die op de volgende factuur dubbel komt te staan. Die gaat dan goed.

Het totaal bedrag is verder nog niet wat je toen had afgesproken. Zoals al gezegd zie ik de bedragen zoals jij ze in MijnKPN ook ziet staan. Ik heb een melding voor je aangemaakt voor een achterliggende afdeling, zodat zij kunnen kijken hoe de vork precies in de steel zit. Zij zullen daarover contact met jou opnemen.