Prijswijziging KPN 2021

Prijswijziging KPN 2021

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

240 reacties

Reputatie 5
Badge +4

@Marcia_ @Hanna_  in het start bericht staat ook:

Wijzigt er verder nog iets? 
Ja. Per 1 juli veranderen ook de algemene voorwaarden. Voor alle klanten die na 1 december 2020 een abonnement hebben afgesloten, gelden de nieuwe algemene voorwaarden al. Deze gaan vanaf 1 juli 2021 ook gelden voor de bestaande Internet klanten en vanaf 1 augustus ook voor de Vaste Telefonie klanten.

Daarom wil ik graag weten wat het verschil is tussen mijn huidige TFT-voorwaarden en de nieuwe KPN-voorwaarden. 

Reputatie 7

Ik heb nog een oud alles in 1 abonnement. Het internet en TV gedeelte is contractvrij. Het mobiele abonnement loopt tot en met 2023.

Kan ik door deze prijsverhoging op dit moment ALLE abonnementen opzeggen ( dus en het mobiele abonnement en het internet en TV abonnement?)

Je kunt sowieso jouw Internet en TV abonnement opzeggen immers die is toch al contractvrij. De prijsverhoging heeft niets te maken met jouw mobiele abonnement en die kan je dan ook nog niet opzeggen.

Reputatie 7
Badge +19

@Marcia_ @Hanna_  in het start bericht staat ook:

Wijzigt er verder nog iets? 
Ja. Per 1 juli veranderen ook de algemene voorwaarden. Voor alle klanten die na 1 december 2020 een abonnement hebben afgesloten, gelden de nieuwe algemene voorwaarden al. Deze gaan vanaf 1 juli 2021 ook gelden voor de bestaande Internet klanten en vanaf 1 augustus ook voor de Vaste Telefonie klanten.

Daarom wil ik graag weten wat het verschil is tussen mijn huidige TFT-voorwaarden en de nieuwe KPN-voorwaarden. 

Al onze Algemene voorwaarden zijn te vinden op kpn.com: Bekijk de Algemene voorwaaden

Reputatie 5
Badge +4

@Hanna_ @Marcia_ @JanBar Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag over het verschil tussen enerzijds de TFT-voorwaarden en anderzijds de nieuwe KPN-voorwaarden. 
Of is het jullie bedoeling dat ik dat zelf maar moet uitzoeken? Dat vind ik niet klantvriendelijk 

Reputatie 5
Badge +5

Van mij zal je daarop geen antwoord krijgen @JRe  Ik ben ook maar een klant.

Te duur of wat dan ook ga naar t-mobile 

Die bieden goedkoop 1gbit over glasvezel 

Ik zit er aan te denken misschien gewoon doen 

Al klant bij kpn toen het ptt was van isdn 

Naar adsl speedtouch modem gehad te hebben 

Keer tijd voor verandering misschien!!! 

 

 

Zo’n prijsverhoging op internet schiet bij mij toch wel in het verkeerde keelgat onder het mom van kwaliteit waarborgen.

En let dan vooral even op wat ze daarbij als details opgeven.

Weet je dat Cloudflare gratis en voor niets een malwarefilter aan de hele wereld levert?

Welke (extra) versleuteling van e-mail heeft KPN geïntroduceerd zodat alles privé blijft?

Als dat nu de hoogtepunten zijn die op jaarbasis een omzetverhoging van €41,4 miljoen rechtvaardigen, wat staat ons dan nog te wachten?


betere bescherming wat een smoes. heb geen kpn email. heb tevens uitgebreide northon acc

Reputatie 5
Badge +4

Mooi! Daar ben ik blij mee, kan ik eindelijk mijn lopende contract opzeggen…

yes! 🤗

Bij Telfort kon ik elk jaar eind juni mijn abonnement verlengen

voor opnieuw €32,50 voor Internet+iTV+Bellen !

Heb begrepen dat KPN mijn TFT-abonnement eind juni wil gaan verhogen van €32,50 niet naar €42,50 zoals normaal als de korting afloopt maar naar €50,04 las ik in de mail !?

Een prijsverhoging van 54% (32,50x1,54=50.05) !

Zouden ze willen dat ik klant blijf haha . . .

Toch zojuist maar even al mijn abonnementen opgezegd 😉 haha

Als ik de nieuwe voorwaarden even snel doorlees valt mij op bij dat bij “9.1 onze tarieven” stond in de oude voorwaarden:

“Onze tarieven worden jaarlijks geïndexeerd volgens de CBS Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen. Het moment waarop dat gebeurt, verschilt per merk en per dienst. De datum van indexering staat in de tarievensheet op onze website. De indexering geldt alleen voor u als u op dat moment langer dan 3 maanden klant bent.”
 

de tekst is als volgt gewijzigd/toegevoegd:

“We hebben het recht om onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen. Als we onze tarieven indexeren vindt dit plaats op 1 oktober over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni. De indexering geldt alleen voor u als u op dat moment langer dan 3 maanden klant bent.

Als de CBS Consumentenprijsindex negatief is zullen de prijzen niet worden aangepast.”

 

@Paul_  Betekent dit dat we over 3 maanden weer aan de beurt zijn?

 

Reputatie 7
Badge +20

Dan gaan we kijken naar de inflatiecorrectie inderdaad, maar alleen als we dat gaan doen.

Reputatie 7
Badge +28

Bij Telfort kon ik elk jaar eind juni mijn abonnement verlengen

voor opnieuw €32,50 voor Internet+iTV+Bellen !

Heb begrepen dat KPN mijn TFT-abonnement eind juni wil gaan verhogen van €32,50 niet naar €42,50 zoals normaal als de korting afloopt maar naar €50,04 las ik in de mail !?

Een prijsverhoging van 54% (32,50x1,54=50.05) !

Zouden ze willen dat ik klant blijf haha . . .

Toch zojuist maar even al mijn abonnementen opgezegd 😉 haha

Jouw huidige abonnement is (afgezien van de tijdelijke korting tot 26-6-2021) 45,00 + 2,50 = 47,50 per maand. 

Op 1 juli 2021 is die korting niet meer van toepassing. 

Maar het staat jou vrij om op te zeggen per 1 juli 2021. 

@Kramer11 , Die had ik straks ook al even bekeken, komt er nu op neer dat iedereen die akkoord gaat per 1 jullie aan de correctie vast gaat zitten per 1 oktober.

Er zijn nog oude voorwaarden in gebruik waar geen inflatie correctie toegepast word, dus iedereen gaat er nu aan vast zitten.

@Noesie , van die 50.04 mag je nog de CombiVoordeel vanaf halen van 5 euro dus word de verhoging netto 2.54 per maand van 42.50 naar 45.04 en extra zuur, je kan niet meer verlengen voor een extra korting.

Ben mijzelf ook aan het oriënteren naar een overstap, alleen al de communicatie waarmee ze de verhoging door de spreekwoordelijke "strot” willen duwen, extra veiligheid, Hallo KPN, moeten jullie iedereen het handje vasthouden, ik heb geen KPN veilig in gebruik, gebruik jullie mail niet, ik hoef geen (schijn)veiligheid voor extra pegels in de maand, ik wil best meer betalen, maar wel voor iets wat ik gebruik of eventueel de vorige (drog) reden, investeren in aanleg van een beter netwerk.

 

Maar deze ordinaire verhogingen slaan dus nergens op, sorry, gebruik een goede legitieme reden.

@Kramer11, Die had ik straks ook al even bekeken, komt er nu op neer dat iedereen die akkoord gaat per 1 jullie aan de correctie vast gaat zitten per 1 oktober.

Er zijn nog oude voorwaarden in gebruik waar geen inflatie correctie toegepast word, dus iedereen gaat er nu aan vast zitten.

@Noesie, van die 50.04 mag je nog de CombiVoordeel vanaf halen van 5 euro dus word de verhoging netto 2.54 per maand van 42.50 naar 45.04 en extra zuur, je kan niet meer verlengen voor een extra korting.

Ben mijzelf ook aan het oriënteren naar een overstap, alleen al de communicatie waarmee ze de verhoging door de spreekwoordelijke "strot” willen duwen, extra veiligheid, Hallo KPN, moeten jullie iedereen het handje vasthouden, ik heb geen KPN veilig in gebruik, gebruik jullie mail niet, ik hoef geen (schijn)veiligheid voor extra pegels in de maand, ik wil best meer betalen, maar wel voor iets wat ik gebruik of eventueel de vorige (drog) reden, investeren in aanleg van een beter netwerk.

 

Maar deze ordinaire verhogingen slaan dus nergens op, sorry, gebruik een goede legitieme reden.


@Doornekamp33 bedankt voor je reactie. Als ik de reactie van @Bart_Z goed begrijp komt er dus per 1 juli een verhoging en mogelijk per 1 oktober nog eens

Reputatie 4
Badge +2

@Kramer11dat is inderdaad mogelijk dat er per oktober weer een verhoging komt, geen zekerheid dat die er ook echt komt.

 

Omdat nu buiten de voorwaarden om de tarieven worden verhoogd, waardoor een ieder die het betreft het contract tussentijds kan ontbinden, lijkt het mij sterk dat men straks per 1 oktober de indexering (geen reden voor tussentijds beeindigen contract) achtwege laat.

 

 

 

Zou kunnen, maar de vorige keer lieten ze het wel achterwege voor zover ik mij herinner, moet wel zeggen had geen indexatie bij Telfort toendertijd en ben vertrokken doordat KPN te laat communiceerde dat er zenders niet verdwenen terwijl er wel goed werd gecommuniceerd dat ze zouden verdwijnen.

Reputatie 7
Badge +24

Verdikkie jongens, dit heeft helemaal niets met de prijswijzigingen te maken.
@wjb @peter-keetfm Ik heb jullie beide hoog zitten, dus neem het me niet kwalijk dat ik een aantal reacties van jullie hier heb verwijderd. 

PB’tje kan ook onder elkaar he! 

En dan mijn serieuze reactie op @Raim heb je ook verwijderd, zo jammer dit @Alex_P :drooling_face::hugging:

 

Mijn antwoord aan @Raim was dat het mij bijstaat dat bij de vorige ordinaire tussentijdse verhoging er geen indexering plaats heeft gevonden, maar kon ook zijn dat ik het gemist heb omdat ik de boel had opgezegd bij Telfort omdat er door KPN wel snel gecommuniceerd werd dat er zenders verdwijnen zouden maar niet dat ze toch wel in het pakket bleven omdat ze er uit kwamen met de aanbieder..

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, zoveel berichten die off topic waren dat @Alex_P deze denk ik te snel heeft ‘beoordeeld', ik heb hem teruggezet @Doornekamp33!

Reputatie 7
Badge +24

En dan mijn serieuze reactie op @Raim heb je ook verwijderd, zo jammer dit @Alex_P :drooling_face::hugging:

 

Sorry :sweat:

Was niet boos hoor.😜

Reputatie 7
Badge +24

Was niet boos hoor.😜

Wel teleurgesteld zeker. :pensive:

Reputatie 7

Was niet boos hoor.😜

Wel teleurgesteld zeker. :pensive:

Jongens ... kunnen we misschien een beetje on-topic blijven. :wink:

Was niet boos hoor.😜

Wel teleurgesteld zeker. :pensive:

Jongens ... kunnen we misschien een beetje on-topic blijven. :wink:

Ja laten we dat nu gaan doen 👍🍺

Reputatie 7
Badge +25


@Doornekamp33 bedankt voor je reactie. Als ik de reactie van @Bart_Z goed begrijp komt er dus per 1 juli een verhoging en mogelijk per 1 oktober nog eens

@Kramer11 Begrijpelijke vraag, dus daarom zijn we daar nog even achteraan gegaan. Er zal dit jaar in oktober geen inflatiecorrectie plaatsvinden op de internet abonnementen. 

@Hanna_ @Marcia_ @JanBar Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag over het verschil tussen enerzijds de TFT-voorwaarden en anderzijds de nieuwe KPN-voorwaarden. 
Of is het jullie bedoeling dat ik dat zelf maar moet uitzoeken? Dat vind ik niet klantvriendelijk 

Ook deze nog nagevraagd @JRe omdat mij ook niet helemaal duidelijk was of er (nog) wel verschillen zaten tussen de voormalig TFT-voorwaarden, en de huidige KPN-voorwaarden. Het antwoord is nee, daar zat al geen verschil meer in. Dus wat dat betreft maakt het niet uit of je voormalig TFT-klant bent. Hier zie je een overzicht van die wijzigingen: https://www.kpn.com/service/wijziging-algemene-voorwaarden.htm