Prijswijziging KPN 2021

Prijswijziging KPN 2021

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

240 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Weliswaar heb ik van KPN de mail ontvangen waarmee een prijsaanpassing wordt aangekondigd maar ik ga ervan uit dat deze onterecht is verzonden.

Daar zou ik maar niet vanuit gaan, je bent nu immers klant van KPN en niet van Telfort.

Maar wel met een overeenkomst, waarin geen sprake is van jaarlijkse prijsaanpassingen. En was het niet KPN, die beloofde dat er voor Telfort-klanten niets zou veranderen? 

Reputatie 7

Weliswaar heb ik van KPN de mail ontvangen waarmee een prijsaanpassing wordt aangekondigd maar ik ga ervan uit dat deze onterecht is verzonden.

Daar zou ik maar niet vanuit gaan, je bent nu immers klant van KPN en niet van Telfort.

Maar wel met een overeenkomst, waarin geen sprake is van jaarlijkse prijsaanpassingen. En was het niet KPN, die beloofde dat er voor Telfort-klanten niets zou veranderen? 

Dat denk ik niet want ook voor jou zijn de algemene voorwaarden van KPN van toepassing.

De belofte van KPN was dat er bij de overgang van Telfort naar KPN niets zou veranderen, wat er dasrna gebeurt is iets anders. Ik verwacht zelfs dat de oude TFT abonnementen vanaf volgend jaar een sterkere prijsstijging zullen laten zien dan de Hussel abonnementen. Dit hebben we in het verleden vaker gezien, zo steeg de prijs van de oude Alles-in-1 comfort en premium abonnementen twee jaar lang harder in prijs dan de andere abonnementen.

Reputatie 6
Badge +6

We zullen meemaken wat de beloften van KPN waard zijn.

Een verschil is natuurlijk wel dat de oude Alles-in-1 comfort en Premium Abonnementen altijd al KPN abonnementen waren en in die contracten waarschijnlijk wel een jaarlijkse prijsaanpassing was opgenomen. 
 

Aangezien volgens dit bericht de huidige voorwaarden gelijk blijven, ga ik er ook vanuit dat dat ook zo is. Wellicht dat KPN zélf hier nog meer duidelijkheid over kan verschaffen.

Er zal vast wel iets over mogelijke prijsaanpassingen in de Telfort abonnementen gestaan hebben. Ik kan me niet voorstellen dat da niet zo was. In elk contract staat wel ergens een dergelijke clausule. Telfort zou echt helemaal stapelgek geweest zijn als er niets over in zou hebben gestaan. Je snapt zo wel dat een provider niet eeuwigdurend internet aan kan blijven bieden voor dezelfde prijs.

Reputatie 6
Badge +6

Er zal vast wel iets over mogelijke prijsaanpassingen in de Telfort abonnementen gestaan hebben. Ik kan me niet voorstellen dat da niet zo was. In elk contract staat wel ergens een dergelijke clausule. Telfort zou echt helemaal stapelgek geweest zijn als er niets over in zou hebben gestaan.

In mijn contract staat in ieder geval niets over jaarlijkse prijsaanpassingen en daarom betaal ik dus al sinds jaar en dag hetzelfde bedrag.

Het kan een ook een geste zijn om trouwe klanten te binden en dat mag men stapelgek vinden, maar is dan wel normaal om aan nieuwe klanten een televisie of andere apparatuur weg te geven?

Een bedrijf moet in de eerste plaats zorgen dat het weet te overleven. Nu en in de toekomst. Daarbij is het verhogen van prijzen gewoon noodzakelijk. Misschien niet ieder jaar. Maar je zorgt er in ieder geval voor dat het kan.

Pas daarna komen dingen als "klantenbinding", "welkomstkorting" en dergelijke om de hoek kijken.

Maar goed. Toen Telfort die abonnementen jaren geleden samenstelde, toen wist men misschien al dat ze opgeslokt zouden worden door KPN.

Reputatie 6
Badge +6

Telfort was al sinds 2005 een dochter van KPN en werd toen als een ‘bugetmerk’ in de markt gezet. 
 

Na het debacle met Mine (de voorloper van Interactive TV), en de gebroken beloften, ben ik 2011 van KPN naar Telfort gegaan. Of toen al bekend was dat KPN met het budgetmerk zou stoppen? Geen idee.

Klopt als een bus @Berteman , bij oudere overeenkomsten bij Telfort stonden de inflatie correctie mogelijkheid er niet in, dus als jij nog een oude overeenkomst mag KPN geen inflatie correctie toepassen, wees er zuinig op en bewaar de voorwaarden goed.

Wat KPN wel kan doen is een tussentijdse extra verhoging er doorfietsen, kun je weinig tegen doen, alleen de boel opzeggen en overstappen, zoals ze met deze verhoging hebben gedaan.

 

@Nick83 , Als KPN wil overleven zal men afhankelijk zijn van trouwe klanten, er komen er steeds meer die de hoge prijzen van KPN niet meer willen slikken, tel daarbij op het uitkleden van de voordelen, het niet meer kunnen verlengen met een korting, en zeg nu niet dat betalen de andere klanten, daar klopt geen reet van, KPN neemt dan gewoon met wat minder marge genoegen.

Als je nu al kijkt naar de leegloop van voormalig Telforters en de XS4All die alternatieven gaan zoeken, en ja ik ben er ook 1 die een alternatief zoekt, alleen mijn wensen kunnen vooralsnog niet door een concurrent voldaan worden, maar zodra die er is zijn mijn dagen geteld, ik word niet tegengehouden door enige vorm van nostalgie of trouw, bij mij is de knip die bepaald.

Reputatie 7

...en zeg nu niet dat betalen de andere klanten, daar klopt geen reet van, KPN neemt dan gewoon met wat minder marge genoegen.

Zo werkt dat natuurlijk niet, het zijn uiteraard de klanten die de kortingen betalen want links of rechtsom zal een commercieel bedrijf altijd zoveel mogelijk winst willen genereren.

De Nederlander is helaas zeer ontvankelijk voor de woordjes "korting" en "aanbieding". Daarom is het ook dat bedrijven hun produkt vaak met een hogere prijs in de markt zetten en er vervolgens stevige kortingen publiceren i.p.v. "gewoon" de prijs te verlagen.

Alleen concurrentie en/of regulatie heeft invloed op hoe ver een bedrijf daar in kan gaan. In Nederland bestaat er geen regulering (meer) op de  netwerken van KPN, Ziggo, T-Mobile en anderen en dus is concurrentie allesbepalend.

 

...alleen mijn wensen kunnen vooralsnog niet door een concurrent voldaan worden, ...

Precies en daar zit denk ik ook de crux. De concurrentie is te laag. Ze kunnen dan goedkoper zijn, maar bieden dan weer niet de benodigde diensten en/of kwaliteit.

Er staan vreemde dingen in deze draad. De ergste in mijn ogen de kreet “een bedrijf moet zijn prijzen verhogen om te overleven.”  

Een bedrijf overleefd door kwalitatief beter te zijn dan zijn concurrentie. Kwaliteit staat hier dan voor de prijs, de consisistentie en prestatie van het product. 

Op zich doet KPN het in mijn beleving zeker in consistentie niet slecht. 

De prestatie van het TV product (of beter de communicatie hierover) laat wel te wensen over. Als je een prijsverhoging gaat goed praten met een sekszender, en niets zegt over de in dit forum veel genoemde wensen ten aanzien van uitbreiding of vervanging met kwaliteitszenders, is er volgens mij nog heel veel te doen voordat  een bedrijf een niet aan de prijsindex gerelateerde verhoging doorvoert.

Maar de techniek van langzaam  jaarlijks prijsverhogen is bekend,, alle Telefoon/TV providers doen het, het is als het spreekwoord: ,”De kruik gaat te water totdat hij barst.” 

@Paul_  Mijn buurman gaat een contract aan met KPN op 1 juni a.s. Krijgt hij nu ookgelijk een verhoging voor zijn kiezen per 1 juli ?

De prijswijziging geldt ook voor de buurman. Hij krijgt natuurlijk netjes een e-mail (of brief), maar ik snap wel dat dit vreemd kan overkomen. Een eventuele korting loopt wel uiteraard wel tot de afgesproken einddatum.


ik heb omstreeks 1 juni kpn hussel 500 met tv afgesloten. Toen ik had besteld kreeg ik gelijk een mail van de prijsverhoging, dus ik de klantenservice bellen. ‘Nee meneer, als u binnen 3 maanden een contract heeft afgesloten blijft de prijs gelijk en gaat hij pas in na 1 jaar’. Dit blijkt dus niet zo te zijn… ik ben dus gewoon voorgelogen door de klantenservice. Per 1 juli is het abonnement ingegaan, en begrijp dat ik dus gelijk weer kan opzeggen? Als een klantenservice keihard gaat liegen, krijg ik daar een vieze smaak van in mijn mond.

Reputatie 7
Badge +30

Jammer om dit te lezen.. De prijswijziging zou ook in je orderbevestiging moeten staan. Kijk dit nog even goed na! Ik kan er helaas weinig anders van maken, @FlyingDutch :disappointed: .

Jammer om dit te lezen.. De prijswijziging zou ook in je orderbevestiging moeten staan. Kijk dit nog even goed na! Ik kan er helaas weinig anders van maken, @FlyingDutch :disappointed: .


dat klopt, maar dat was het smerige van jullie. Bij het bestellen zag je niets, tot je het al had afgesloten. Daarna dus de klantenservice gebeld omdat het raar is dat je meteen een prijsverhoging krijgt. Dus jullie telefoniste heeft mij verkeerd voorgelicht, volgens haar zou het niet gelden voor klanten binnen 3 maanden en kon ik dus nog op de eerst factuur wachten zodat ik zou zien dat het eigenlijke afgesloten bedrag er op zou staan, maar niet dus. Extreem vervelend dat jullie telefonisten dus liegen om klanten binnen te halen ( ze had het zelfs nog nagevraagd aan een manager).

@FlyingDutch

Zet je hem via mijnkpn toch op 200mbit heb je de oude prijs van dat pakket

LET wel op dat je de 500mbit niet meer kan bestellen 

Wil je hoger als 200mbit 

Dan ben je toegewezen aan de 1000mbit

 

@FlyingDutch

Zet je hem via mijnkpn toch op 200mbit heb je de oude prijs van dat pakket

LET wel op dat je de 500mbit niet meer kan bestellen 

Wil je hoger als 200mbit 

Dan ben je toegewezen aan de 1000mbit

 


waarom zou ik mijn internet gaan downgraden, terwijl kpn tegen mij gelogen heeft? Dus ik moet ongeveer hetzelfde gaan betalen voor minder? Nee, dan zeg ik mijn abonnement wel helemaal op.

@FlyingDutch

Zet je hem via mijnkpn toch op 200mbit heb je de oude prijs van dat pakket

LET wel op dat je de 500mbit niet meer kan bestellen 

Wil je hoger als 200mbit 

Dan ben je toegewezen aan de 1000mbit

 


waarom zou ik mijn internet gaan downgraden, terwijl kpn tegen mij gelogen heeft? Dus ik moet ongeveer hetzelfde gaan betalen voor minder? Nee, dan zeg ik mijn abonnement wel helemaal op.

Het is inderdaad niet netjes van de klantenservice 

Voor iets meer heb je het 1000mbit pakket

Heb je het nodig?

@wjb kan je uitleggen waarom je die snelheid niet nodig hebt (in veel gevallen gebruik je het niet)

 

Reputatie 7
Badge +30

Jammer om dit te lezen.. De prijswijziging zou ook in je orderbevestiging moeten staan. Kijk dit nog even goed na! Ik kan er helaas weinig anders van maken, @FlyingDutch :disappointed: .


dat klopt, maar dat was het smerige van jullie. Bij het bestellen zag je niets, tot je het al had afgesloten. Daarna dus de klantenservice gebeld omdat het raar is dat je meteen een prijsverhoging krijgt. Dus jullie telefoniste heeft mij verkeerd voorgelicht, volgens haar zou het niet gelden voor klanten binnen 3 maanden en kon ik dus nog op de eerst factuur wachten zodat ik zou zien dat het eigenlijke afgesloten bedrag er op zou staan, maar niet dus. Extreem vervelend dat jullie telefonisten dus liegen om klanten binnen te halen ( ze had het zelfs nog nagevraagd aan een manager).

Je mag na het ontvangen van de bevestiging nog annuleren. Als je het niet eens bent met de bevestiging, kan je dit direct doen als je die binnen krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat mijn collega expres verkeerde informatie heeft gegeven, maar goed: ik was natuurlijk niet bij het gesprek aanwezig. Desondanks een vervelende situatie!

Jammer om dit te lezen.. De prijswijziging zou ook in je orderbevestiging moeten staan. Kijk dit nog even goed na! Ik kan er helaas weinig anders van maken, @FlyingDutch :disappointed: .


dat klopt, maar dat was het smerige van jullie. Bij het bestellen zag je niets, tot je het al had afgesloten. Daarna dus de klantenservice gebeld omdat het raar is dat je meteen een prijsverhoging krijgt. Dus jullie telefoniste heeft mij verkeerd voorgelicht, volgens haar zou het niet gelden voor klanten binnen 3 maanden en kon ik dus nog op de eerst factuur wachten zodat ik zou zien dat het eigenlijke afgesloten bedrag er op zou staan, maar niet dus. Extreem vervelend dat jullie telefonisten dus liegen om klanten binnen te halen ( ze had het zelfs nog nagevraagd aan een manager).

Je mag na het ontvangen van de bevestiging nog annuleren. Als je het niet eens bent met de bevestiging, kan je dit direct doen als je die binnen krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat mijn collega expres verkeerde informatie heeft gegeven, maar goed: ik was natuurlijk niet bij het gesprek aanwezig. Desondanks een vervelende situatie!


de gesprekken worden toch opgenomen? Van mij mogen ze die terug luisteren, want ik ga natuurlijk geen dingen verzinnen. Het gaat mij gewoon om de gang van zaken, ik wil iets vragen aan de ks, en krijg gewoon verkeerde informatie en heb ik dus een keus gemaakt obv die fout info. Ik zag net dat iemand precies hetzelfde probleem had met eerst afsluiten en dan meteen een prijsverhoging mail sturen.

Reputatie 7

waarom zou ik mijn internet gaan downgraden, terwijl kpn tegen mij gelogen heeft? Dus ik moet ongeveer hetzelfde gaan betalen voor minder? 

Maar door te "downgraden" naar 200Mbps ga je de oude prijs betalen van €50,- en dat is €5,- minder dan de oude prijs voor 500Mbps. Weet jij hoeveel Mbps je daadwerkelijk verbruikt?

Reputatie 7
Badge +17

FlyingDutch schreef:

de gesprekken worden toch opgenomen? Van mij mogen ze die terug luisteren, want ik ga natuurlijk geen dingen verzinnen. Het gaat mij gewoon om de gang van zaken, ik wil iets vragen aan de ks, en krijg gewoon verkeerde informatie en heb ik dus een keus gemaakt obv die fout info. Ik zag net dat iemand precies hetzelfde probleem had met eerst afsluiten en dan meteen een prijsverhoging mail sturen.

@FlyingDutch Gesprekken kunnen worden opgenomen voor trainingsdoeleinden, ja. Dat betekent niet dat wij altijd maar de mogelijkheid hebben om de gesprekken terug te luisteren. Ik geloof je op je woord en vind het erg vervelend dat je verkeerd bent voorgelicht door mijn collega. Ik kan momenteel alleen niets meer aan de situatie veranderen. De bevestiging van de bestelling is in deze leidend. 

FlyingDutch schreef:

de gesprekken worden toch opgenomen? Van mij mogen ze die terug luisteren, want ik ga natuurlijk geen dingen verzinnen. Het gaat mij gewoon om de gang van zaken, ik wil iets vragen aan de ks, en krijg gewoon verkeerde informatie en heb ik dus een keus gemaakt obv die fout info. Ik zag net dat iemand precies hetzelfde probleem had met eerst afsluiten en dan meteen een prijsverhoging mail sturen.

@FlyingDutch Gesprekken kunnen worden opgenomen voor trainingsdoeleinden, ja. Dat betekent niet dat wij altijd maar de mogelijkheid hebben om de gesprekken terug te luisteren. Ik geloof je op je woord en vind het erg vervelend dat je verkeerd bent voorgelicht door mijn collega. Ik kan momenteel alleen niets meer aan de situatie veranderen. De bevestiging van de bestelling is in deze leidend. 

@Denise_ Wat wil je hier nu vertellen? Jij gelooft @FlyingDutch  op zijn woord dat hij aan de lijn verkeerd is voorgelicht door een collega. Maar je bent niet in staat contact met die afdeling op te nemen om dit dieper te laten onderzoeken. (Want er is wel vastgelegd wie het gesprek namens KPN heeft gevoerd).  

Wat je dan ook nog schrijft is: Bedondert of niet door een KPN medewerker, de handtekening is gezet, dus het beleid van KPN is, gewoon de klant laten betalen.

Dit geeft volgens mij niet het beeld van KPN zoals de meeste mensen dat hebben. 

 

FlyingDutch schreef:

de gesprekken worden toch opgenomen? Van mij mogen ze die terug luisteren, want ik ga natuurlijk geen dingen verzinnen. Het gaat mij gewoon om de gang van zaken, ik wil iets vragen aan de ks, en krijg gewoon verkeerde informatie en heb ik dus een keus gemaakt obv die fout info. Ik zag net dat iemand precies hetzelfde probleem had met eerst afsluiten en dan meteen een prijsverhoging mail sturen.

@FlyingDutch Gesprekken kunnen worden opgenomen voor trainingsdoeleinden, ja. Dat betekent niet dat wij altijd maar de mogelijkheid hebben om de gesprekken terug te luisteren. Ik geloof je op je woord en vind het erg vervelend dat je verkeerd bent voorgelicht door mijn collega. Ik kan momenteel alleen niets meer aan de situatie veranderen. De bevestiging van de bestelling is in deze leidend. 

@Denise_ Wat wil je hier nu vertellen? Jij gelooft @FlyingDutch  op zijn woord dat hij aan de lijn verkeerd is voorgelicht door een collega. Maar je bent niet in staat contact met die afdeling op te nemen om dit dieper te laten onderzoeken. (Want er is wel vastgelegd wie het gesprek namens KPN heeft gevoerd).  

Wat je dan ook nog schrijft is: Bedondert of niet door een KPN medewerker, de handtekening is gezet, dus het beleid van KPN is, gewoon de klant laten betalen.

Dit geeft volgens mij niet het beeld van KPN zoals de meeste mensen dat hebben. 

 


ik heb een klacht ingediend en ben terug gebeld door de ks, ze hebben mij een compensatie aangeboden voor het misverstand en zeiden dat het vroeger ook anders was. Ze gaven ook aan dat het heel vervelend is dat je na het afsluiten meteen een mail krijgt met een prijsverhoging terwijl bij het afsluiten het oude bedrag nog staat. Hopelijk passen jullie dit aan voor de volgende prijsverhoging.

Ik heb een vraag over het abonnement voor Zorginstellingen.

Bij het afsluiten is destijds gezegd dat de prijs €37,50 is en ook blijft zolang het abonnement loopt. Nu is het per 1 juli echter verhoogd naar €38,50. Ik kan nergens de voorwaarden vinden voor dit type abonnement dus is het mij niet duidelijk hoe dit kan. 

Wie weet hoe dit zit?

Reputatie 7

Bij het afsluiten is destijds gezegd dat de prijs €37,50 is en ook blijft zolang het abonnement loopt.

Heb je dat ook zwart op wit want een commerciële organisatie zal zich immers altijd het recht behouden prijsaanpassingen door te voeren al is het maar om voor inflatie te corrigeren.

Reputatie 1

Beste KPN, zoals ieder jaar wordt de prijs van vast internet en bellen aangepast. Als ik even kijk op de site worden nieuwe klanten nog steeds aangesloten tegen het oude tarief, dus zonder die zgn inflatiecorrectie. Het verschil is niet schokkend, iets van €1,50/mnd, maar waarom gaan we als trouwe klanten steeds meer betalen en mogen nieuwe klanten voor het oude tarief binnenkomen? Dus nog steeds voor € 42,50 per maand en € 2,- voor bellen? Hoeven zij niet te betalen voor al die vernieuwingen aan het netwerk?