Prijswijziging KPN 2021

Prijswijziging KPN 2021
Reputatie 7
Badge +13

Dit topic is gesloten. Bekijk hier de prijswijziging van 2022

Binnenkort voert KPN enkele prijswijzigingen door. Per 1 juli zullen er een aantal dingen wijzigen, welke wijzigingen dat zijn leg ik hier onder verder uit. Vanaf 3 mei zal iedereen tijdig geïnformeerd worden per e-mail of per brief. Het advies is om dit af te wachten om te zien wat er specifiek voor jou verandert. 

 

Prijswijziging abonnementen 


Per 1 juli zullen de prijzen van internet abonnementen gemiddeld stijgen met €1,50 per maand. Enkel de prijs van Hussel 1Gbit gaat omlaag, ook voor bestaande klanten. Je wordt persoonlijk geïnformeerd over wat er precies voor jou gaat wijzigen. Alle overige tarieven wijzigen niet. 

Per 1 augustus worden alle vaste telefonie abonnementen (PSTN) €1 duurder. De beltarieven blijven ongewijzigd. 

 

Veelgestelde vragen 


Wat is de reden van de prijswijzigingen?
KPN verhoogt de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, stijgt de prijs in lijn met de verhoging die vorig jaar ook al werd gehanteerd. Dankzij deze prijsverhoging kan KPN investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten (Malwarefilter, DNSSEC, KPN Veilig Licenties).

Hoe ben ik geïnformeerd over de abonnementswijzigingen?
Wij informeren je via e-mail of brief over het doorvoeren van inflatiecorrectie en de andere abonnementswijzigingen. We sturen de e-mails en brieven in de maand mei 2021.

Wat wordt mijn nieuwe tarief?
Er zijn verschillende manieren om te kijken wat jouw nieuwe tarief wordt:

  • In de e-mail of brief die je hebt ontvangen of zult ontvangen in mei
  • Kijk op je rekening in MijnKPN vanaf juli of augustus voor vast bellen

Word ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan word je contractvrij totdat de wijziging ingaat.

Wanneer is de tariefswijziging te zien op mijn factuur?
De nieuwe tarieven gaan in per 1 juli 2021. Vanaf dan zie je ze ook op je factuur. Voor Vast Bellen zie je het al vanaf juni op de factuur omdat we daar 2 maandelijks vooruit incasseren. De wijziging gaat daar in per 1 augustus.

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan blijf je deze korting uiteraard houden tot de afgesproken einddatum.

Gaan de wijzigingen automatisch in?
Ja. Wij zorgen dat je abonnement op 1 juli of 1 augustus 2021 automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen?
Dit kan inderdaad. Je kunt altijd kosteloos overstappen naar een ander abonnement. Kijk op kpn.com voor meer informatie.

Wijzigt er verder nog iets? 
Ja. Per 1 juli veranderen ook de algemene voorwaarden. Voor alle klanten die na 1 december 2020 een abonnement hebben afgesloten, gelden de nieuwe algemene voorwaarden al. Deze gaan vanaf 1 juli 2021 ook gelden voor de bestaande Internet klanten en vanaf 1 augustus ook voor de Vaste Telefonie klanten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

240 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat de prijs van 1 gbit naar beneden gaat snap ik helemaal niks van. Als je zo'n snelle verbinding wilt, dan vindt ik dat je er voor mag betalen ook. Dat die bandbreedte in de praktijk toch bij bijna niemand gebruikt word, dat doet er niet toe. 

Reputatie 7

Dat de prijs van 1 gbit naar beneden gaat snap ik helemaal niks van. Als je zo'n snelle verbinding wilt, dan vindt ik dat je er voor mag betalen ook. Dat die bandbreedte in de praktijk toch bij bijna niemand gebruikt word, dat doet er niet toe. 

Ik vind dat persoonlijk heel erg logisch dat de prijs van 1Gbps naar beneden gaat. Commercieel gezien is dat het lucratiefst immers daardoor zullen er vast meer mensen zijn die onder het mom van "meer is beter" zo'n abonnement aanschaffen en dat is pure winst. KPN lacht zich een deuk want die weet ook wel dat de abonnee die bandbreedte niet zal gebruiken. De abonnee betaalt meer maar KPN hoeft er niets meer voor te leveren. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat de prijs van 1 gbit naar beneden gaat snap ik helemaal niks van. Als je zo'n snelle verbinding wilt, dan vindt ik dat je er voor mag betalen ook. Dat die bandbreedte in de praktijk toch bij bijna niemand gebruikt word, dat doet er niet toe. 

Ik vind dat persoonlijk heel erg logisch dat de prijs van 1Gbps naar beneden gaat. Commercieel.gezien is dat het lucratiefst immers daardoor zullen er vast meer mensen zijn die onder het mom van "meer is beter" zo'n abonnement aanschaffen en dat is pure winst.

Misschien is het dan een goed idee om het 100 mbit abonnement ook goedkoper te maken. Want iedereen die een 50 mbit abonnement heeft gaat dan misschien wel overwegen een 100 mbit abonnement aan te schaffen.

Ik vind het nergens op slaan. Het is een schoffering van klanten die een oude antieke koperaansluiting hebben en wel hun abonnement met de volle mep omhoog zien gaan. De prijs van het 1 gbit sloeg sowieso toch al nergens op, die was al veel te laag.

Reputatie 7

Misschien is het dan een goed idee om het 100 mbit abonnement ook goedkoper te maken. Want iedereen die een 50 mbit abonnement heeft gaat dan misschien wel overwegen een 100 mbit abonnement aan te schaffen.

Nee, dat is niet zo slim want er zijn zo ontzettend veel abonnees die al wel een 100Mbps abonnement hebben dat verlagen van die prijs leidt tot een aanzienlijke verlaging van de omzet. Dat is niet zo voor dat handjevol abonnees dat nu al een 1Gbps abonnement heeft.

 

De prijs van het 1 gbit sloeg sowieso toch al nergens op, die was al veel te laag.

Nee, die prijs was juist veel te hoog, vandaar dat er nauwelijks 1Gbps abonnementen verkocht zijn.

Hoi @darknessblade 

Ik neem aan dat Telfort ook (jaarlijkse?) prijsstijgingen in de voorwaarden had staan.
KPN zal zich dan ook daar aan houden :joy:
Ik denk niet dat de TFT prijzen tot St-Juttemis hetzelfde zullen blijven.


Dit is geen jaarlijkse inflatie verhoging zoals volgend de voorwaarden is toegestaan, dit is de zoveelste extra verhoging buiten de voorwaarden om en betekend dat je je contract zonder boete kan opzeggen, net als dat ze vorig jaar ook hebben gedaan.

Even nadenken wat ik ga doen, ziggo komt zo wel dichterbij als mogelijke kandidaat, Freedom word ook een kanshebber.

Reputatie 7
Badge +24

Misschien is het dan een goed idee om het 100 mbit abonnement ook goedkoper te maken. Want iedereen die een 50 mbit abonnement heeft gaat dan misschien wel overwegen een 100 mbit abonnement aan te schaffen.

Nee, dat is niet zo slim want er zijn zo ontzettend veel abonnees die al wel een 100Mbps abonnement hebben dat verlagen van die prijs leidt tot een aanzienlijke verlaging van de omzet. Dat is niet zo voor dat handjevol abonnees dat nu al een 1Gbps abonnement heeft.

 

De prijs van het 1 gbit sloeg sowieso toch al nergens op, die was al veel te laag.

Nee, die prijs was juist veel te hoog, vandaar dat er nauwelijks 1Gbps abonnementen verkocht zijn.

Ja de prijs van Ferrari's is ook veel te hoog, vandaar dat er zo weinig van verkocht worden.

Is het veel verkopen van 1 gbit abonnementen een doel op zich? Lijkt me niet.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @darknessblade 

Ik neem aan dat Telfort ook (jaarlijkse?) prijsstijgingen in de voorwaarden had staan.
KPN zal zich dan ook daar aan houden :joy:
Ik denk niet dat de TFT prijzen tot St-Juttemis hetzelfde zullen blijven.


Dit is geen jaarlijkse inflatie verhoging zoals volgend de voorwaarden is toegestaan, dit is de zoveelste extra verhoging buiten de voorwaarden om en betekend dat je je contract zonder boete kan opzeggen, 

Dat kan bij de meeste Telfort abonnementen toch al wel, er zullen nog maar weinig oud Telfort klanten zijn die nog in de contractperiode zitten. Toch?

Reputatie 7

Is het veel verkopen van 1 gbit abonnementen een doel op zich? Lijkt me niet.

Ja, dat is inderdaad het doel, denk nu even vanuit KPN. KPN kan meer verdienen aan het 1Gbps abonnement door de prijs te verlagen immers als 1000 abonnees €2,50 per maand meer gaan betalen dan levert dat nog altijd meer op dan 10 abonnees die €10,- per maand meer betalen. En aangezien er geen extra kosten tegenover staan (er zijn toch vrijwel geen abonnees die die bandbreedte verbruiken) is dat dus puur extra winst.

Commercieel gezien is het dus heel erg handig om de prijs te verlagen. 

Daarbij komt dat het vanuit marketing oogpunt natuurlijk ook een aantrekkelijk aanbod lijkt voor abonnees van T-Mobile en, in mindere mate, Ziggo.

Reputatie 7
Badge +10

Binnenhengelen en de prijzen later weer verhogen. Marketing pur sang. 

Hoi @darknessblade 

Ik neem aan dat Telfort ook (jaarlijkse?) prijsstijgingen in de voorwaarden had staan.
KPN zal zich dan ook daar aan houden :joy:
Ik denk niet dat de TFT prijzen tot St-Juttemis hetzelfde zullen blijven.


Dit is geen jaarlijkse inflatie verhoging zoals volgend de voorwaarden is toegestaan, dit is de zoveelste extra verhoging buiten de voorwaarden om en betekend dat je je contract zonder boete kan opzeggen, 

Dat kan bij de meeste Telfort abonnementen toch al wel, er zullen nog maar weinig oud Telfort klanten zijn die nog in de contractperiode zitten. Toch?


Kun zien dat je het Telfort forum niet volgde, veel hebben nog effe een jaar contractje met korting er uit gesleept toen het nog kon, zullen er nog wel wat zijn.

En vorig koste het KPN/Telfort/xs4all al een hoop klanten, zal nu wel weer gebeuren denk ik zo.

Freedom is wat duurder maar het verschil word wel erg klein, en met een eigen Fritz nog 2 euro nog iets minder groot en als ik voor een jaar gelijk betaal zelfs goedkoper.

 

Ja de prijs van Ferrari's is ook veel te hoog, vandaar dat er zo weinig van verkocht worden.

Is het veel verkopen van 1 gbit abonnementen een doel op zich? Lijkt me niet.

Of de prijs te hoog is, is relatief. Maar voor de meeste Ferrari geldt, dat ze het niet hebben omdat men er mee rijdt, maar om te zeggen dat men een heeft. Voor velen geldt dat waarschijnlijk ook voor 1Gbit. 

 

Reputatie 7

Tis dat ik ben overgestapt. Maar €44,- voor een DSL 50Mbit abonnementje,... Hell no dat dát hier ooit nog gaat gebeuren... Eerst die vezel maar eens in de woning,... Echter ben ik bang dat KPN hier dat voorlopig niet zal gaan doen en dat de Magenta's hiermee veel eerder zullen zijn. 

@JeroenB22 Dan heb je in de combi voor 50 euro 1Gb vast en unlimited mobiel, mobiel ook nog iets beter, 8Gb startbundel en 2Gb aanvullers waarbij je de eerste al gelijk kunt aanzetten zodat je met 10Gb begint.😱😱

Hoe kan het dat KPN zo duur is?

Ook mobiel !

Waarom kost glasvezel bij KPN straks de helft meer als bij T-Mobile (44 vs 30)?

In bovenstaande Topic zie je dat mobiel al bijna vier keer zo duur is inmiddels! (15 vs 4) !

Prijst KPN zich niet uit de markt op deze manier?

@Doornekamp33 Dat de Telfort voorwaarden hetzelfde zouden blijven is nu wel duidelijk een grote leugen gebleken haha

Het lijkt me sterk dat er TFT klanten zijn die nu ineens willen horen bij de meest betalende klanten van Nederland . . .

Kosteloos overstappen voor die laatste TFT-klanten die nog niet weg waren.

Overname Telfort is opdoeking Telfort gebleken.

 

 

En hoe zit het dan met de Telfort voorwaarden/abbonementsprijzen?


Gaan deze ook omhoog, of blijven jullie je belofte houden die jullie hebben gemaakt op “28 augustus 2020”

Ook alvast een Archive link indien jullie bedeken het topic te kunnen verwijderen in de hoop dat mensen die belofte vergeten.

https://web.archive.org/web/20210503103336/https://forum.kpn.com/uitleg-over-het-forum-nieuws-3/telfort-thuis-wordt-kpn-thuis-507752

 

Telfort bestaat niet meer, @darknessblade, jullie zijn KPN nu. En het feit dat veel van jullie nog steeds het pakket hebben zoals jullie dat bij Telfort hadden, wil niet zeggen dat je dan niet meegaat in de jaarlijkse prijswijzigingen van KPN. Dus ook voor jullie zal de abonnementsprijs omhoog gaan. Je krijgt deze maand een e-mail of brief met specifieke informatie voor jouw abonnement. 

Tevens verwijderen we hier geen topics tenzij het overduidelijk spam is, of dubbel geplaatst.

 

Als ik kijk bij mijn abbonement informatie staat er wel “TFT Internet en Interactieve TV”

Wat aangeeft dat het nog steeds de Telfort thuis abbonements-vorm is.

Niet te vergeten dat alle telfot klanten nog steeds onder de “telfort” voorwaarden/prijzen {zonder de ‘’inflatie correctie’’} hun abbonement hebben.

 

Vandaar mijn vraag hoe het zit met de prijswijziging voor voormalig telfort klanten

Reputatie 7
Badge +8

 

 

En hoe zit het dan met de Telfort voorwaarden/abbonementsprijzen?


Gaan deze ook omhoog, of blijven jullie je belofte houden die jullie hebben gemaakt op “28 augustus 2020”

Ook alvast een Archive link indien jullie bedeken het topic te kunnen verwijderen in de hoop dat mensen die belofte vergeten.

https://web.archive.org/web/20210503103336/https://forum.kpn.com/uitleg-over-het-forum-nieuws-3/telfort-thuis-wordt-kpn-thuis-507752

 

Telfort bestaat niet meer, @darknessblade, jullie zijn KPN nu. En het feit dat veel van jullie nog steeds het pakket hebben zoals jullie dat bij Telfort hadden, wil niet zeggen dat je dan niet meegaat in de jaarlijkse prijswijzigingen van KPN. Dus ook voor jullie zal de abonnementsprijs omhoog gaan. Je krijgt deze maand een e-mail of brief met specifieke informatie voor jouw abonnement. 

Tevens verwijderen we hier geen topics tenzij het overduidelijk spam is, of dubbel geplaatst.

 

Als ik kijk bij mijn abbonement informatie staat er wel “TFT Internet en Interactieve TV”

Wat aangeeft dat het nog steeds de Telfort thuis abbonements-vorm is.

Niet te vergeten dat alle telfot klanten nog steeds onder de “telfort” voorwaarden/prijzen {zonder de ‘’inflatie correctie’’} hun abbonement hebben.

 

Vandaar mijn vraag hoe het zit met de prijswijziging voor voormalig telfort klanten

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Telfort kende geen ‘inflatiecorrectie’.  Ik heb mijn contract er eens op nageslagen.

In november 2011 ben ik abonnee geworden. Het eerste jaar ontving ik een korting op het abonnement en - zoals op het contract ook is vermeld - na 12 maanden werd de abonnementsprijs € 38,25 per maand. En dat betaal ik nog steeds.

In al de jaren is er niets aan het abonnement gewijzigd, behalve dan dat door een upgrade van het netwerk de snelheid in 2016 gratis is verhoogd.

@Noesie, Dat de beëindiging van Telfort het opdoeken betekende was wel duidelijk, anders had het ook weinig zin wat er toen is gebeurd.

En 2019 was al duidelijk dat KPN er even aan in trekken om de prijs op te trekken, zelf ietsjes minder, Telfort en xs4all een wat forsere verhoging.

En nu 2 jaar later halen ze dat geintje opnieuw uit en onder dezelfde mom van verbeteringen netwerk en investeringen in een uitgebreider netwerk, en maar roepen dat KPNnetwerk een apart bedrijf is, ja tuurlijk maar moet wel door de provider gevoerd worden.

@Berteman, 2019 heb jij ook een verhoging van 2.50 gehad moeten hebben, als dat niet is gebeurd heb je geluk gehad.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/prijs-en-zenderwijzigingen-telfort-thuis-2019-81730

 

Reputatie 1

Fijn dat het duurste abonnement goedkoper wordt. Kunnen we pas vanaf 01-07-2021 gebruik maken van het gereduceerde tarief, of kan dat nu ook al?

Reputatie 7
Badge +21

Fijn dat het duurste abonnement goedkoper wordt. Kunnen we pas vanaf 01-07-2021 gebruik maken van het gereduceerde tarief, of kan dat nu ook al?

:nerd:

Openingsbericht:

Wanneer is de tariefswijziging te zien op mijn factuur?
De nieuwe tarieven gaan in per 1 juli 2021

Zo’n prijsverhoging op internet schiet bij mij toch wel in het verkeerde keelgat onder het mom van kwaliteit waarborgen. Ik vraag al jaren voor een snellere verbinding, maar als ik KPN Netwerk vraag om een glasvezel aansluiting dan mag ik daar €6000 aansluitkosten voor ophoesten.

Ik had die €1,50 extra graag willen betalen voor een mooie glasvezel aansluiting, maar voor die treurig lage bandbreedte via een oud koperlijntje was €1,50 korting meer terecht geweest.

En helaas heeft KPN de boot inmiddels gemist in mijn stad, want Delta Fiber is begonnen met een glasvezelnetwerk en als ik eind van het jaar wordt aangesloten dan vervalt die prijsverhoging voor mij.

Dan is €1900 wat DeltafiberNL her en der vraagt een koopje. Of die ook VolkerWessels als opperaannemer hebben weet ik niet, bij ons heb ik het logo van VW nooit waar kunnen nemen.

Per wanneer kunnen we overschakelen van 500 Mbps naar 1Gbps voor 57,50 euro per maand? We hebben nu 500 Mbps, maar voor die 90 cent extra onder de streep is 1Gbps natuurlijk wel aantrekkelijk. 

Persoonlijk zou ik jouw abonnement terugzetten naar 200Mbps.

Alleen als je een zeer fervent en fanatiek gamer bent of iemand die enorm veel download heeft 500Mbps danwel 1Gbps misschien enige meerwaarde. In alle andere gevallen is elke euro de je er extra aan uitgeeft mijns inziens absoluut weggegooid geld. 

Dank dat je meedenkt. Maar ik ben inderdaad iemand die veel downloadt. Ik heb een radiostudio thuis en dat kost data. Mijn vader heeft ook nog eens 12 tuners tegelijkertijd aanstaan die allemaal geluid in hoge bitrate streamen. In het verleden hebben al meerdere providers gevraagd waarom er zoveel data loopt. :-))

12 ongecomprimeerde CD-kwalteit audio streams is ongeveer 44100*32*12=17Mbit/s. Misschien heeft je vader 24 vleermuis oren en is het nog veel hogere kwaliteit. Maar dan heb je nog 983 Mbit/s over. Nou ja, deel je gewoon met anderen. Maar hoeveel data verbruik je per maand?

Reputatie 7
Badge +8

 

@Berteman, 2019 heb jij ook een verhoging van 2.50 gehad moeten hebben, als dat niet is gebeurd heb je geluk gehad.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/prijs-en-zenderwijzigingen-telfort-thuis-2019-81730

 

@Doornekamp33:

Het lijkt er niet op, dat er op mijn abonnement in 2019 een prijsaanpassing is geweest. Zoals gezegd: de € 38,25 die op het contract is vermeld, betaal ik nog steeds. Dat bedrag staat ook in ‘Mijn KPN’ bij KPN Thuis. 
 

In mijn contract is verder niets opgenomen over een jaarlijkse prijsaanpassing. De Algemene Voorwaarden die op het abonnement van toepassing zijn heb ik helaas niet meer: ik weet dus niet of daar iets over prijsaanpassingen is opgenomen.

@Berteman, Dan heb je geluk gahd, zijn ze je vergeten in 2019, die verhoging was er 1 buiten contract afspraken en gold voor iedereen, je kon toen kiezen,  slikken of vertrekken.

Had ook niks te maken met de wel in het contract opgenomen inflatie correctie, die jij nog niet hebt vermeld staan omdat men er later mee is begonnen het te vermelden, dus die gaat jaarlijks aan je voorbij tot je instemd metde nieuwe voorwaarden.

Reputatie 6
Badge +8

Vraag: ben ik per heden contractvrij of per 1.7.2021?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @HGD zie de informatie op de website: https://www.kpn.com/service/internet2021.htm

Tot wanneer kan ik mijn contract kosteloos opzeggen?

In verband met de wijzigingen heb je het recht om je Internet of Internet en TV abonnement tot en met 30 juni 2021 kosteloos te beëindigen.