Prijswijziging KPN 2021

Prijswijziging KPN 2021
Reputatie 7
Badge +13

Dit topic is gesloten. Bekijk hier de prijswijziging van 2022

Binnenkort voert KPN enkele prijswijzigingen door. Per 1 juli zullen er een aantal dingen wijzigen, welke wijzigingen dat zijn leg ik hier onder verder uit. Vanaf 3 mei zal iedereen tijdig geïnformeerd worden per e-mail of per brief. Het advies is om dit af te wachten om te zien wat er specifiek voor jou verandert. 

 

Prijswijziging abonnementen 


Per 1 juli zullen de prijzen van internet abonnementen gemiddeld stijgen met €1,50 per maand. Enkel de prijs van Hussel 1Gbit gaat omlaag, ook voor bestaande klanten. Je wordt persoonlijk geïnformeerd over wat er precies voor jou gaat wijzigen. Alle overige tarieven wijzigen niet. 

Per 1 augustus worden alle vaste telefonie abonnementen (PSTN) €1 duurder. De beltarieven blijven ongewijzigd. 

 

Veelgestelde vragen 


Wat is de reden van de prijswijzigingen?
KPN verhoogt de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, stijgt de prijs in lijn met de verhoging die vorig jaar ook al werd gehanteerd. Dankzij deze prijsverhoging kan KPN investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten (Malwarefilter, DNSSEC, KPN Veilig Licenties).

Hoe ben ik geïnformeerd over de abonnementswijzigingen?
Wij informeren je via e-mail of brief over het doorvoeren van inflatiecorrectie en de andere abonnementswijzigingen. We sturen de e-mails en brieven in de maand mei 2021.

Wat wordt mijn nieuwe tarief?
Er zijn verschillende manieren om te kijken wat jouw nieuwe tarief wordt:

  • In de e-mail of brief die je hebt ontvangen of zult ontvangen in mei
  • Kijk op je rekening in MijnKPN vanaf juli of augustus voor vast bellen

Word ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan word je contractvrij totdat de wijziging ingaat.

Wanneer is de tariefswijziging te zien op mijn factuur?
De nieuwe tarieven gaan in per 1 juli 2021. Vanaf dan zie je ze ook op je factuur. Voor Vast Bellen zie je het al vanaf juni op de factuur omdat we daar 2 maandelijks vooruit incasseren. De wijziging gaat daar in per 1 augustus.

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan blijf je deze korting uiteraard houden tot de afgesproken einddatum.

Gaan de wijzigingen automatisch in?
Ja. Wij zorgen dat je abonnement op 1 juli of 1 augustus 2021 automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen?
Dit kan inderdaad. Je kunt altijd kosteloos overstappen naar een ander abonnement. Kijk op kpn.com voor meer informatie.

Wijzigt er verder nog iets? 
Ja. Per 1 juli veranderen ook de algemene voorwaarden. Voor alle klanten die na 1 december 2020 een abonnement hebben afgesloten, gelden de nieuwe algemene voorwaarden al. Deze gaan vanaf 1 juli 2021 ook gelden voor de bestaande Internet klanten en vanaf 1 augustus ook voor de Vaste Telefonie klanten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

240 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@Berteman, Dan heb je geluk gahd, zijn ze je vergeten in 2019, die verhoging was er 1 buiten contract afspraken en gold voor iedereen, je kon toen kiezen,  slikken of vertrekken.

Het lijkt er inderdaad op, dat ik toen overslagen ben. Beetje vreemd, dit soort generieke prijsaanpassingen lijkt me een geautomatiseerd proces maar ook daar kan dus kennelijk iets mee misgaan. Maar goed, je hoort mij er verder niet over klagen. 😉

Had ook niks te maken met de wel in het contract opgenomen inflatie correctie, die jij nog niet hebt vermeld staan omdat men er later mee is begonnen het te vermelden, dus die gaat jaarlijks aan je voorbij tot je instemd metde nieuwe voorwaarden.

Dan is het dus zaak om niet in te stemmen met de nieuwe Algemene Voorwaarden. Maar waarschijnlijk zal daarin wel in opgenomen zijn, dat die voor iedereen gaan gelden en als men met de nieuwe Algemene Voorwaarden niet akkoord gaat, men het contract kan beëindigen. Kwestie van slikken of stikken, denk ik. 

Per 1 juli gaan de internet prijzen omhooggevallen, behalve de prijs voor de 1gig snelheid deze gaat zelfs omlaag. Prima!

Mijn vraag gaan de snelheden van de andere snelheden dan ook omhooggevallen zoals bij Ziggo?

 

Admin: samengevoegd met centrale topic 

Reputatie 7
Badge +19

De snelheden zoals we die nu aanbieden blijven gelijk @Somme 

Jammer maar helder antwoord Bedankt

Reputatie 1

Helder, de prijzen gaan omhoog dus we mogen eventueel opzeggen. 
Kan dat nu al of moet ik de e-mail afwachten?

Wat gebeurt er met de Superwifi’s, mag je die houden? 

Reputatie 7
Badge +19

@Nitramartin, mocht je nog binnen contract zijn, dan word je contractvrij totdat de wijziging ingaat. Je bent contractvrij zodra je bericht hebt gehad over de prijswijziging. De Superwifi punten blijven van jou, dus na een opzegging mag je die houden. 

Reputatie 7

Prijst KPN zich niet uit de markt op deze manier?

Zolang er eigenlijk nog sprake is van een duopolie (KPN / Ziggo) zal dat niet zo snel gebeuren, Ziggo is zelfs nog duurder.

Prijst KPN zich niet uit de markt op deze manier?

Ziggo is zelfs nog duurder.

Leg eens uit, want de productenrange van beiden is echt niet te vergelijken. 

Reputatie 7

Prijst KPN zich niet uit de markt op deze manier?

Ziggo is zelfs nog duurder.

Leg eens uit, want de productenrange van beiden is echt niet te vergelijken. 

1Gbps Internet bij Ziggo is €11,50 per maand duurder dan bij KPN en dan hebben we de prijsverlaging nog niet eens meegenomen.

Ik weet ook niet wat de prijs voor 1Gbps vanaf 1 juli gaat worden maar het prijsverschil wordt alleen maar groter.

 

Het prijsverschil loopt zelfs op tot bijna €25,- per maand als je ook nog eens op twee televisies televisie wilt kunnen kijken met één 4K ontvanger.

 

Dat zijn inhoudelijk verschillende producten. 

Je vergelijkt aardappelen met citroenen. 

 

 

Reputatie 7

Dat zijn inhoudelijk verschillende producten. 

Je vergelijkt aardappelen met citroenen. 

Oh, echt waar? Wat lijken die twee dan toch veel op elkaar. :wink:

De eerste vergelijking (kaal Internet) is zelfs 100% hetzelfde want Internet bij KPN is toch echt hetzelfde Internet als bij Ziggo. :wink: Het enige verschil is dat de uploadsnelheid bij KPN 10 keer hoger is dan bij Ziggo (500Mbps vs. 50Mbps).

Reputatie 4
Badge +3

Ik vraag mij af waarom de PSTN-abonnementen in prijs worden verhoogd. 
Alle abonnementsprijzen en de minuuttarieven (zeker van Belbasis en Belbudget) zijn al zo hoog. Er wordt nog maar weinig geïnvesteerd in het PSTN-netwerk en de betrouwbaarheid is tegenwoordig net zo laag als VoIP, zie de grote telefoonstoring vorig jaar waarbij ook PSTN platlag(want beide loopt nu via IMS en de ouderwetse circuit-switched nummercentrales zijn grotendeels afgebroken en vervangen door ATA's in straatkasten). Malwarefilter, DNSSEC en KPN Veilig zijn niet van toepassing op PSTN en dus geen rechtvaardiging voor deze prijsverhoging.

Reputatie 7
Badge +28

Dat de prijs van 1 gbit naar beneden gaat snap ik helemaal niks van. Als je zo'n snelle verbinding wilt, dan vindt ik dat je er voor mag betalen ook. Dat die bandbreedte in de praktijk toch bij bijna niemand gebruikt word, dat doet er niet toe. 

 

Misschien is het dan een goed idee om het 100 mbit abonnement ook goedkoper te maken. Want iedereen die een 50 mbit abonnement heeft gaat dan misschien wel overwegen een 100 mbit abonnement aan te schaffen.

 

@Nick83

Ik zou willen dat ik de mogelijkheid had om naar 100 Mbit te gaan:

Maar helaas, de test wijst uit…. : 

De maximaal haalbare snelheid op je adres is  

 52 Mbit/s  10 Mbit/s

 

Reputatie 7

Ik vraag mij af waarom de PSTN-abonnementen in prijs worden verhoogd. 

Omdat KPN een ontmoedigingsbeleid voert t.a.v. PSTN.

De kosten voor het instandhouden van de PSTN infrastructuur kost meer dan dat het opbrengt en dus wil KPN er graag vanaf. Bellen doe je via VoIP of mobiel maar niet meer via PSTN.

Reputatie 4
Badge +3

Ik vraag mij af waarom de PSTN-abonnementen in prijs worden verhoogd. 

Omdat KPN een ontmoedigingsbeleid voert t.a.v. PSTN.

De kosten voor het instandhouden van de PSTN infrastructuur kost meer dan dat het opbrengt en dus wil KPN er graag vanaf. Bellen doe je via VoIP of mobiel maar niet meer via PSTN.


Dat klopt niet helemaal, want dan zouden Belbudget, Belbasis en Belvrij goedkoper moeten zijn over VoIP. Als je tegenwoordig een nieuwe vaste telefoonlijn aanvraagt, dan krijg je een installatiepakket thuisgestuurd met een Experiabox, wordt er DSL aangesloten op de lijn en dien je de Experiabox voor telefonie te gebruiken, dus VoIP. Maar dat is dus even duur als Belbudget, Belbasis en Belvrij via PSTN. Hieruit zou je dan de conclusie kunnen trekken dat het niet om alleen PSTN gaat, maar dat KPN van alle losse vaste telefonieabonnementen afwil.

 

Ik kan mij voorstellen dat ze het willen ontmoedigen, maar dan is dit niet de manier.

 

Overigens verhoogt KPN ook steeds de minuuttarieven en abonnementsgelden voor vaste telefonie via VOIP in een internet totaal-pakket(IPB). Eerst was het inbegrepen bij een pakket, nu 2,00 erbij, waardoor veel mensen besluiten de vaste lijn er toch uit te gooien. Is dat dan ook ontmoedigingsbeleid om iedereen naar mobiel te krijgen?

Reputatie 7

Overigens verhoogt KPN ook steeds de minuuttarieven en abonnementsgelden voor vaste telefonie via VOIP in een internet totaal-pakket(IPB). Eerst was het inbegrepen bij een pakket, nu 2,00 erbij, waardoor veel mensen besluiten de vaste lijn er toch uit te gooien. Is dat dan ook ontmoedigingsbeleid om iedereen naar mobiel te krijgen?

Vast en zeker. Vaste telefonie is simpelweg niet winstgevend meer en dus wil KPN er, denk ik, maar al te graag vanaf. Om het geheel toch kostendekkend te houden moet de prijs telkens omhoog en dat vindt KPN ook niet erg, ze willen er toch vanaf.

Overigens verhoogt KPN ook steeds de minuuttarieven en abonnementsgelden voor vaste telefonie via VOIP in een internet totaal-pakket(IPB). Eerst was het inbegrepen bij een pakket, nu 2,00 erbij, waardoor veel mensen besluiten de vaste lijn er toch uit te gooien. Is dat dan ook ontmoedigingsbeleid om iedereen naar mobiel te krijgen?

Vast en zeker. Vaste telefonie is simpelweg niet winstgevend meer en dus wil KPN er, denk ik, maar al te graag vanaf. Om het geheel toch kostendekkend te houden moet de prijs telkens omhoog en dat vindt KPN ook niet erg, ze willen er toch vanaf.

Kan je eens uitleggen waarom, want volgens mij is het enige dat ze er voor doen het elke maand automatisch in rekening brengen. Ik kan me niets bedenken dat er zou veranderen in onze aansluiting als we het niet meer hebben. 

Hallo!

Ik heb nog geen brief/email ontvangen van KPN maar gister wel contact opgenomen met de klantenservice wat betreft het opzeggen van mijn internet en tv.

Dit was overigens geen probleem… en per 30 juni is mijn internet en tv opgezegd. Nou lees ik hier op het forum dat je eigenlijk moest wachten tot je een brief/email heb gehad voordat je op kan zeggen. Is dat een probleem bij mij nu? Heb wel netjes een email gehad dat het per 30 juni wordt opgezegd. Wil natuurlijk geen opzegboete of iets dergelijks.

Reputatie 7
Badge +25

Hallo!

Ik heb nog geen brief/email ontvangen van KPN maar gister wel contact opgenomen met de klantenservice wat betreft het opzeggen van mijn internet en tv.

Dit was overigens geen probleem… en per 30 juni is mijn internet en tv opgezegd. Nou lees ik hier op het forum dat je eigenlijk moest wachten tot je een brief/email heb gehad voordat je op kan zeggen. Is dat een probleem bij mij nu? Heb wel netjes een email gehad dat het per 30 juni wordt opgezegd. Wil natuurlijk geen opzegboete of iets dergelijks.

Nee, dit is geen probleem hoor. Veel klanten zijn pas op de hoogte zodra ze de mail/brief krijgen, maar het is niet zo dat je nu ineens een opzegboete krijgt of iets dergelijks. 

Reputatie 7

Overigens verhoogt KPN ook steeds de minuuttarieven en abonnementsgelden voor vaste telefonie via VOIP in een internet totaal-pakket(IPB). Eerst was het inbegrepen bij een pakket, nu 2,00 erbij, waardoor veel mensen besluiten de vaste lijn er toch uit te gooien. Is dat dan ook ontmoedigingsbeleid om iedereen naar mobiel te krijgen?

Vast en zeker. Vaste telefonie is simpelweg niet winstgevend meer en dus wil KPN er, denk ik, maar al te graag vanaf. Om het geheel toch kostendekkend te houden moet de prijs telkens omhoog en dat vindt KPN ook niet erg, ze willen er toch vanaf.

Kan je eens uitleggen waarom, want volgens mij is het enige dat ze er voor doen het elke maand automatisch in rekening brengen. Ik kan me niets bedenken dat er zou veranderen in onze aansluiting als we het niet meer hebben. 

Dus jij denkt niet dat er servers staan te draaien voor telefonie die geld kosten? 

En je denkt dat het beheer van die servers en bijbehorende infrastructuur gratis is?

ik zit er toch over te denken naar t-mobile over te gaan (altijd klant toen het nog ptt was bij kpn)

die kunnen op odf leveren hier in Rijssen/holten

dat houd in dat ik gebruik kan maken van 1gbit up en down

lijkt mij het proberen waard

ga die overstap maar eens overwegen te maken

 

 

Reputatie 7

lijkt mij het proberen waard

ga die overstap maar eens overwegen te maken

Ik zou je daar heel goed over laten informeren want het gras is echt niet groener aan de overkant.

Weet bijvoorbeeld dat T-Mobile nog echt dynamische IP adressen hanteert waardoor het IP adres best regelmatig wijzigt.

Ik heb mijn mobiele telefonie bij het, mijns inziens, beste mobiele netwerk ondergebracht, T-Mobile dus maar ik laat mijn vast Internet aansluiting toch echt bij het beste vaste netwerk, KPN dus.

lijkt mij het proberen waard

ga die overstap maar eens overwegen te maken

Ik zou je daar heel goed over laten informeren want het gras is echt niet groener aan de overkant.

Weet bijvoorbeeld dat T-Mobile nog echt dynamische IP adressen hanteert waardoor het IP adres best regelmatig wijzigt.

Ik heb mijn mobiele telefonie bij het, mijns inziens, beste mobiele netwerk ondergebracht ...T-Mobile dus maar ik laat mijn vast Internet aansluiting toch echt bij het beste vaste netwerk ...KPN dus.


wjb ik weet het mijn ddns werkt perfect op de r9000 router

ik ga het denk ik “weet nog niet zeker” het proberen

kpn is zeer stabiel op het glas netwerk

wjb serieus ik heb nog geen andere partij gehad dus ik weet het niet

mobiel heb ik ook altijd bij t-mobile gehad op data sim kpn daar gelaten

Reputatie 7

@peter-keetfm  ik die nu met internet-only bij T-Mobile zit :joy::zipper_mouth: ​​​​​​

Een vast ip adres is hier thuis niet noodzakelijk vind ik, alles wat bekabeld is werkt prima., twee telefoons, tablets en één laptop werken prima over de wifi. Heb aan de DSL een 7530 AC gekoppeld, en een 2400 elders in huis. Meer is hier niet nodig, alle vertrekken hebben ook een vaste aansluitmogelijkheid.

Eerste twee maanden draaide alles super stabiel tot ik even geen verbinding meer had. Had eerst nog de Zyxel T-50 hangen. Die werkt deels, power en wifi werken maar vast internet is verdwenen op die router, dat ding is gewoon bagger,.. Nu gewoon weer tevreden met Fritz. Werkt stabiel en geen gekke dingen meer.

De Aria ontvanger lijkt mij prima, maar ik kon niet wennen aan de gebruikersinterface en volgorde zenderkanalen. KPN heeft dit echt beter voor elkaar. Nu was dit voor mij 3 maand gratis. Maar heb deze dienst gestopt daar we toch kijken via Ziggo CI+ want heb een hekel gekregen aan losse ontvangers voor tv.

Reputatie 2

Bron: https://tweakers.net/nieuws/181172/kpn-verlaagt-1gbit-s-prijs-maar-verhoogt-andere-abonnementsprijzen-vast-internet.html

​​​​​​​

KPN verlaagt 1Gbit/s-prijs maar verhoogt andere abonnementsprijzen vast internet

 

KPN gaat per 1 juli de prijzen voor de vaste internetaansluitingen met maximaal 1,50 euro per maand verhogen, met uitzondering van het 1Gbit/s-abonnement. Dit abonnement daalt juist met 7,50 euro per maand tot 57,50 euro.

Volgens een interne KPN-prijslijst die is ingezien door Tweakers, stijgen de prijzen van de abonnementen met uitzondering van het 1Gbit/s-abonnement met 2,9 procent. Het bedrijf zegt met de hogere prijzen 'te kunnen investeren in de kwaliteit en veiligheid van onze producten en netwerken'.

Het goedkoopste 50Mbit/s-abonnement kost volgens de interne documenten vanaf 1 juli 43,73 euro per maand, 1,23 euro meer dan nu. Opmerkelijk is dat het verschil tussen het 500Mbit/s- en het 1Gbit/s-abo straks nog maar negentig cent is, waar dit nu tien euro is.

Een maand later, op 1 augustus, gaan er ook nieuwe prijzen in voor de vaste telefoonaansluitingen. Deze stijgen allemaal met een euro per maand. Het goedkoopste BelBudget-abonnement wordt daarmee 13,50 euro. Het duurste BelVrij Altijd wordt nu 48,50 euro.

KPN gaat klanten in mei over de prijswijzigingen informeren. De provider heeft geen overzicht met nieuwe prijzen online gezet. Het is nog niet duidelijk welke invloed de prijsverhogingen hebben op de Hussel-abonnementen voor de combinatie van internet met mobiele telefonie en tv.

Update, 12:50 uur: Een KPN-woordvoerder bevestigt dat de interne prijslijst klopt. Voor Hussel-klanten verandert er volgens de woordvoerder naast de verhoogde internet-prijzen niks. De woordvoerder zegt dat de prijs van het 1Gbit/s-abonnement wordt verlaagd om zo het zo toegankelijker te maken 'gezien de toenemende vraag naar grotere snelheden'.

  50Mbit/s 100Mbit/s 200Mbit/s 500Mbit/s 1Gbit/s
Huidige prijs 42,50 euro 47,50 euro 50,00 euro 55,00 euro 65,00 euro
Prijs per 1 juli 43,73 euro 48,88 euro 51,45 euro 56,60 euro 57,50 euro
  Belbasis BelVrij Weekend BelVrij Avond en Weekend BelVrij Altijd BelBudget
Huidige prijs 31,50 euro 32,50 euro 39,00 euro 47,50 euro 12,50 euro
Prijs per 1 augustus 32,50 euro 33,50 euro 40,00 euro 48,50 euro 13,50 euro