Prijswijziging KPN 2021

Prijswijziging KPN 2021
Reputatie 7
Badge +13

Dit topic is gesloten. Bekijk hier de prijswijziging van 2022

Binnenkort voert KPN enkele prijswijzigingen door. Per 1 juli zullen er een aantal dingen wijzigen, welke wijzigingen dat zijn leg ik hier onder verder uit. Vanaf 3 mei zal iedereen tijdig geïnformeerd worden per e-mail of per brief. Het advies is om dit af te wachten om te zien wat er specifiek voor jou verandert. 

 

Prijswijziging abonnementen 


Per 1 juli zullen de prijzen van internet abonnementen gemiddeld stijgen met €1,50 per maand. Enkel de prijs van Hussel 1Gbit gaat omlaag, ook voor bestaande klanten. Je wordt persoonlijk geïnformeerd over wat er precies voor jou gaat wijzigen. Alle overige tarieven wijzigen niet. 

Per 1 augustus worden alle vaste telefonie abonnementen (PSTN) €1 duurder. De beltarieven blijven ongewijzigd. 

 

Veelgestelde vragen 


Wat is de reden van de prijswijzigingen?
KPN verhoogt de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, stijgt de prijs in lijn met de verhoging die vorig jaar ook al werd gehanteerd. Dankzij deze prijsverhoging kan KPN investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten (Malwarefilter, DNSSEC, KPN Veilig Licenties).

Hoe ben ik geïnformeerd over de abonnementswijzigingen?
Wij informeren je via e-mail of brief over het doorvoeren van inflatiecorrectie en de andere abonnementswijzigingen. We sturen de e-mails en brieven in de maand mei 2021.

Wat wordt mijn nieuwe tarief?
Er zijn verschillende manieren om te kijken wat jouw nieuwe tarief wordt:

  • In de e-mail of brief die je hebt ontvangen of zult ontvangen in mei
  • Kijk op je rekening in MijnKPN vanaf juli of augustus voor vast bellen

Word ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan word je contractvrij totdat de wijziging ingaat.

Wanneer is de tariefswijziging te zien op mijn factuur?
De nieuwe tarieven gaan in per 1 juli 2021. Vanaf dan zie je ze ook op je factuur. Voor Vast Bellen zie je het al vanaf juni op de factuur omdat we daar 2 maandelijks vooruit incasseren. De wijziging gaat daar in per 1 augustus.

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan blijf je deze korting uiteraard houden tot de afgesproken einddatum.

Gaan de wijzigingen automatisch in?
Ja. Wij zorgen dat je abonnement op 1 juli of 1 augustus 2021 automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen?
Dit kan inderdaad. Je kunt altijd kosteloos overstappen naar een ander abonnement. Kijk op kpn.com voor meer informatie.

Wijzigt er verder nog iets? 
Ja. Per 1 juli veranderen ook de algemene voorwaarden. Voor alle klanten die na 1 december 2020 een abonnement hebben afgesloten, gelden de nieuwe algemene voorwaarden al. Deze gaan vanaf 1 juli 2021 ook gelden voor de bestaande Internet klanten en vanaf 1 augustus ook voor de Vaste Telefonie klanten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

240 reacties

Als ik deze lijst zo bekijk zal de 500/500 verdwijnen

Denk ik

Zo’n prijsverhoging op internet schiet bij mij toch wel in het verkeerde keelgat onder het mom van kwaliteit waarborgen. Ik vraag al jaren voor een snellere verbinding, maar als ik KPN Netwerk vraag om een glasvezel aansluiting dan mag ik daar €6000 aansluitkosten voor ophoesten.

Ik had die €1,50 extra graag willen betalen voor een mooie glasvezel aansluiting, maar voor die treurig lage bandbreedte via een oud koperlijntje was €1,50 korting meer terecht geweest.

En helaas heeft KPN de boot inmiddels gemist in mijn stad, want Delta Fiber is begonnen met een glasvezelnetwerk en als ik eind van het jaar wordt aangesloten dan vervalt die prijsverhoging voor mij.

Bij mij schiet de prijsverhoging in het verkeerde keelgat 

Aangezien ik schijnbaar ver van een centrale woon en koper heb. Heb ik een lage internetsnelheid waardoor ik niet vanuit huis kan werken. Maar nu wel weer meer moet betalen voor de personen die 9 km bij mij vandaan wonen. Want SUPERWIFI, 5G IS BELANGRIJKER. Dan voor iedereen de internetsnelheid te verhogen aangezien iedereen het advies hebben om thuis te werken.  Internetsnelheid in ieder geval minimaal 20 upload en 4 download. Zo moeilijk moet dit niet zijn.

 

Helaas krijg ik te horen, het is koper en daar doen we niks meer voor aangezien glasvezel word geplaatst. Maar de komende jaren staat er niets bij u gepland.

 

ZIGGO gebruikt coax kabels dus deze internetsnelheid is vele malen hoger. Maar kpn wil niet concureren met ZIGGO. Het lijkt of Ziggo eindelijk wel inversteert, maar dat KPN blijft hangen in de tijd als het gaat om internet. SUPERWIFI heeft voor mij geen zin.

1. Omdat ik bekabeld moet werken

2. Er valt geen winst te behalen want de internetsnelheid blijft hetzelfde.

En dit al bijna 11 jaar. Belachelijk.

 

ik ben het met u eens.

We worden zo gedwongen om ZIGGO te nemen. Want die werken dus niet met t koperdraadje

 

 

 

 

ik ben het met u eens.

We worden zo gedwongen om ZIGGO te nemen. Want die werken dus niet met t koperdraadje

 

 

 


helaas kan ik hier buitenaf geen Ziggo krijgen

maar de coax kabel waar ziggo over levert is gewoon een koper draadje

Alleen de techniek die Ziggo gebruikt om internet te leveren kan iets meer snelheid aan, als er maar glasvezel tot in hun wijkkasten ligt, en dat is hetzelfde bij KPN, dan is er meer mogelijk in snelheid.

Ziggo kan tot 1Gb over die koperdraad, KPN max +-200 met de huidige techniek, koper is uitgerangeerd, en ja woon je in een slecht gebied ben je als 1 van de laatste aan de beurt voor glas, en de dooddoener Ïk moet thuiswerken” hou daar maar mee op, jij wilde daar wonen, als je dan sneller wilt, koop zelf een rol kabel, huur gravers in en leg die kabel zelf, kost een paar ton en een hoop geregel maar uiteindelijk heb jij een goede snelheid.

Reputatie 7

Ziggo kan tot 1Gb over die koperdraad, KPN max +-200 met de huidige techniek, koper is uitgerangeerd, ...

KPN kan met Bonded VPlus 400Mbps leveren. Er is in 2018 ook even sprake geweest dat KPN dit uit zou gaan rollen maar helaas heeft KPN daar vanaf gezien.

Ik wilde er wonen ja nieuwbouw met voorbereiding glasvezel. Dus die ligt al onder het gebouw. Maar is dus niet aangesloten

En HELAAS is en word thuiswerken het "nieuwe" normaal.

Jij zit 1 waarschijnlijk niet in een risicogroep of je bent al gevaccineerd ofwel je hebt al corona gehad.

Het feit is dat ze kostenverhogen voor het verbeteren van het netwerk. Daar gaat het mij om. Want de komende jaren staat er bij mij geen onderhoud gepland.

Maar ik kan wel betalen voor uw netwerk. Want waarschijnlijk heeft u in ieder geval minimaal 20bs. Daar kom ik langena niet.

 

Ziggo over coax kabel dat is mij verteld door KPN. Maar ZiGGO kan mij 1000mbs verzorgen. KPN nog geen 10.

 

En ik woon er al 11 jaar. Nog steeds niks verandert.

Beetje jammer.

 

Reputatie 1

Wat ik niet in de AV 2021 lees is,

Dat in de A.V., paragraaf 13 respectievelijk 13.4, overstappen naar een andere provider

niets staat over de mogelijkheid voor het behouden van e-mail zoals afgesproken met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat.

In dit document van 23-01-2020 staat o.a. beschreven dat;

"Vanaf komende zomer gaan Nederlandse internet-, telefonie- en tv-aanbieders aan consumenten nog een half jaar lang toegang tot hun oude e-mailadres(sen) bieden, nádat een klant is overgestapt. Deze afspraak binnen de sector is onderdeel van een breder pakket aan maatregelen van staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) om overstappen naar een andere provider voor consumenten en mkb’ers eenvoudiger en aantrekkelijker te maken.

Naast deze afspraak heeft staatssecretaris Keijzer ook diverse wijzigingen van de Telecommunicatiewet ingediend bij de Tweede Kamer. Nieuw is onder andere dat ondernemers schriftelijk toestemming moeten geven voor een overstap naar een andere provider, ook als ze daar telefonisch een aanbod voor hebben gekregen. Hiermee wordt lijnkaping aangepakt. Bij dit fenomeen, ook bekend als slamming, wordt een zakelijke klant geconfronteerd met een overstap naar een andere telecomaanbieder zonder dat hij hierom heeft gevraagd of hier bewust mee heeft ingestemd, vaak door misleiding. Consumenten zijn hier door het Burgerlijk Wetboek al tegen beschermd.

 

Staatssecretaris Mona Keijzer (EZK): “Consumenten stappen niet snel over van internet- of telefonieaanbieder. Bijvoorbeeld, omdat ze steeds vaker een combinatie van internet, tv, mobiele/vaste telefonie en bijvoorbeeld muziekstreaming afnemen. Ik wil graag toe naar een situatie waar meer aanbieders een kans krijgen en consumenten bewuster zijn van keuzemogelijkheden. Met deze wettelijke maatregelen bescherm ik bovendien kleinere ondernemers tegen misleidende overstappraktijken.”

 

Doorsturen van e-mails verlaagt drempel om over te stappen

Uit onderzoek in opdracht van het ministerie van EZK blijkt dat angst bij consumenten om de toegang tot hun e-mail te verliezen, als ze van aanbieder wisselen, een drempel is om over te stappen. Het behoort samen met gebrek aan inzicht in inhoudelijke of prijsverschillen of de internetsnelheid zelfs tot de belangrijkste redenen.

De aanbieders hebben op verzoek van de staatssecretaris met elkaar afgesproken om vanaf deze zomer nog zes maanden toegang tot de e-mail te bieden, nadat de consument is overgestapt. Nu is dat nog één maand. Bovendien wordt wettelijk vastgelegd dat providers zorgen dat de levering van internet, telefonie en tv niet langer dan één werkdag wordt onderbroken. Dit neemt een andere angst weg die in het onderzoek naar boven kwam: veel consumenten zijn bang om bij een overstap tijdelijk geen internetverbinding te hebben".

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @KijkenPratenNietsdoen 

Dat verzoek is ook bij KPN in de zomer van 2020 in werking getreden.

Het staat ook op de website: Abonnement opzeggen | KPN

Nadat de aansluiting is opgeheven, kan je de KPN e-mailadressen nog 6 maanden kosteloos gebruiken. 


Dit is op aanwijzing van het ministerie van Economische Zaken:

Wetsvoorstel maakt overstappen van internet- en telefonieaanbieder eenvoudiger | Nieuwsbericht | Rijksoverheid.nl

 

Alweer een prijsverhoging. Ik ben op zoek naar iets goedkopers, ik kan het gewoon niet meer betalen. Het begon met € 59 en nu wordt het al € 75. Mijn AOW is in verhouding niet zo hard omhoog gegaan.  Zal iets anders moeten vinden.

Ik probeer al een tijdje uit te vinden wat mijn abonnement bij KPN voorstelt, of het meteen of met een termijn opzegbaar is.:drooling_face:

 

Wat ik wel weet, is dat ik eerst bij een ander zat (volgens mij Telfort) en nu bij KPN.

En dat ik een sim only abonnement heb.

 

Aangezien KPN zeer zeker niet de goedkoopste is voor iemand die vooral standbye wil zijn voor telefoons en sms berichtjes, wil ik denk ik weg. 

 

Ik vind dramatisch onsympatiek :grimacing: dat KPN nergens via een nummer of adres of chat bereikbaar is. Neeee, antwoord krijgen laat het over aan een forum. 

@Phil12 Via MijnKPN kun je precies zien wat de status van je abonnement is.

Mocht je telefonisch contact met ons willen kan dat via 0800 0402.  Laat je weten of je vind wat je zoekt?

Dat waren uitermate prettige en informatieve medewerkers die ik aan mijn land line:wink: telefoon had.

We waren het er wel over eens dat in mijn geval (bezit en nauwelijks gebruik van een Samsung S3 met 3G) een abonnement bij KPN wel wat duur uitpakt. Ik kan zo weg. Scheen ik al in 2016 te hebben gekund.

Reputatie 1

Alweer een prijsverhoging. Ik ben op zoek naar iets goedkopers, ik kan het gewoon niet meer betalen. Het begon met € 59 en nu wordt het al € 75. Mijn AOW is in verhouding niet zo hard omhoog gegaan.  Zal iets anders moeten vinden.

Hallo Leny,

Wat ook zou kunnen, en ik heb hier jaren geleden al eens met een KPN medewerker over gepraat, is TV op maat, omdat er altijd in de informatie bij de pakketten staat dat je de beschikking krijgt over maar liefst xx-tv kanalen, terwijl je nooit naar het grootste deel van die zenders kijkt. De KPN medewerker zei mij toen dat dit niet kon, m.a.w. zij konden geen zenders uit een pakket verwijderen en toevoegen op afstand, waarbij ik mij dan weer afvraag waarom het dan wel mogelijk is dat er soms wel tijdelijk sportzenders aan je pakket toegevoegd worden zonder dat je dat vraagt?

Ergo, een abonnement verlaging zou kunnen worden verkregen door de klanten de tv kanalen te leveren naar hun keuze en waar zij wel naar kijken en daar dan een bedrag per tv kanaal aan koppelen, bv. alle Nederlandse publieke en commerciële zenders, is 11x laten we zeggen €0,50 = €5,50 per maand, lijkt mij in u geval, en andere gevallen waaronder ik zelf een flinke besparing, zal de klantvriendelijkheid ten goede komen en geeft klanten die nu bij een andere provider zitten misschien een reden om over te stappen, waardoor er per saldo weer inkomsten gegenereerd worden.  

Dat zijn inhoudelijk verschillende producten. 

Je vergelijkt aardappelen met citroenen. 

Oh, echt waar? Wat lijken die twee dan toch veel op elkaar. :wink:

De eerste vergelijking (kaal Internet) is zelfs 100% hetzelfde want Internet bij KPN is toch echt hetzelfde Internet als bij Ziggo. :wink: Het enige verschil is dat de uploadsnelheid bij KPN 10 keer hoger is dan bij Ziggo (500Mbps vs. 50Mbps).

Bij mij is dit andersom. Ik kan bij Ziggo to 1000 de goedkoopst is 75 mbps. Bij KPN bedraad max 10mbs en het maakt bij KPN niet uit welk abbo ik heb. Want het blijft max 10 en bij Ziggo is dit max 1000 ligt eraan welk abbo je neemt. Dan kan ZiGGO net iets duurder zijn maar ik heb wel beter internet en daar gaat het ten slotte om. 

Dat de prijs van 1 gbit naar beneden gaat snap ik helemaal niks van. Als je zo'n snelle verbinding wilt, dan vindt ik dat je er voor mag betalen ook. Dat die bandbreedte in de praktijk toch bij bijna niemand gebruikt word, dat doet er niet toe. 

 

Misschien is het dan een goed idee om het 100 mbit abonnement ook goedkoper te maken. Want iedereen die een 50 mbit abonnement heeft gaat dan misschien wel overwegen een 100 mbit abonnement aan te schaffen.

 

@Nick83

Ik zou willen dat ik de mogelijkheid had om naar 100 Mbit te gaan:

Maar helaas, de test wijst uit…. : 

De maximaal haalbare snelheid op je adres is  

 52 Mbit/s  10 Mbit/s

 

Ik zou ook die mogelijkheid wel willen.

Bij mij is het max haalbare 10 om 2 ik wou zelfs dat ik de mogelijkheid had om de 52 om 10 haalde.

 

Ik ben van nature geen klager, maar nu moet me toch iets van het hart.…

Waarom moet ik meebetalen aan de uitrol van glasvezel terwijl ik al jaren op het “koper” ben aangesloten? Ik heb maximaal 20Mbit/s en dat verandert nooit. Heel vaak krijg ik een sms van KPN dat men werkzaamheden gaat verrichten om het netwerk te verbeteren maar de snelheid gaat nooit omhoog. Het ziet er niet naar uit dat dit ooit verandert. Op Texel waar ik woon ligt wel glasvezel maar dat is van een lokale aanbieder. Aansluiten kost een hele hoop en ik wil niet weg bij KPN want ik ben over het algemeen best tevreden over de service. 
Maar voor iets meebetalen waar ik nooit profijt van zal hebben is een gotspe. Als KPN hier iets gaat doen aan het kopernetwerk en als daardoor mijn snelheid verhoogt ben ik best bereid om meer te betalen. Ik zie het overigens niet gebeuren.

De mededeling dat de klanten keurig geïnformeerd gaan worden is niet meer dan logisch. Toch (ik ben nu toch bezig) zag ik op mijn laatste factuur dat het maandbedrag verhoogd was met zo’n 10€! Wat bleek? Pluspakket niet meer gratis! Bericht hierover gehad? Absoluut niet. Ik heb KPN compleet, jarenlang een gratis pluspakket en nu moet ik er voor betalen. Abonnementen nooit veranderd, geen Hussel gedoe (wat een naam overigens). Klantenservicemedewerker had moeite om mijn vraag te beantwoorden maar het pluspakket zou weer gratis worden en de 10€ wordt gecrediteerd op de volgende factuur. Ik ben benieuwd….het is toch 120€ per jaar! En zonder dat ik hierover ben ingelicht.
Op dit forum wordt overigens vaker geklaagd dat men ineens moet gaan betalen voor het pluspakket.

Zo, genoeg geklaagd. Dus KPN, doe iets aan mijn koperaansluiting, maak het sneller. Heb ik in ieder geval ook iets voor de prijsverhoging die op 1 juli ingaat. 

 

Ik heb dus hetzelfde

Alleen bij mij is het max 10 om 2, en de komende jaren is er nog geen glasvezel project. Lijkt wel of ze koper afgeschreven hebben

Reputatie 7
Badge +24

Als 10 mbit het hoogst haalbare is: snel overstappen naar Ziggo dan. Als dat bij u tenminste beschikbaar is.

Reputatie 7
Badge +24

Ergo, een abonnement verlaging zou kunnen worden verkregen door de klanten de tv kanalen te leveren naar hun keuze en waar zij wel naar kijken en daar dan een bedrag per tv kanaal aan koppelen...

KPN is niets anders dan een doorgeefluik. Het koopt de zenders in en zet deze door naar de klanten. U wilt per zender betalen, maar dat kan helemaal niet. Want KPN kan die zenders ook niet inkopen per zender. KPN moet die zenders inkopen in grote paketten. Want zo worden ze bij KPN aangeboden.

Reputatie 7

De Tangerine mensen hebben nog een internet basis abonnement, binnenkort zit ik daar weer volledig aangesloten. T-Mobile had ik jammergenoeg wat teveel gekkigheid mee waardoor het toch te instabiel bleef over het koper lijntje :hushed: ​​​​​​

 

Voor ons op dit moment helemaal prima en eerste jaar lekker goedkoop :nerd:

Reputatie 3
Badge +1

vind het wel lachen, hier 1 gig down of 500 mb down,... had een jaar ziggo 1 gig down, nooit gehaald, simpelweg omdat de upload servers dat niet toestaan ook microsoft niet.want daar ben je ook van afhankelijk de upload capaciteit van de uploader en wat ze willen ,meer mensen tegelijk of eentje..  ftp server beslist en tevens er is nogal verwarring over mb en Mb,ik ga het niet uitleggen hier google maar.. voor proefje  1 gig is geen 1000 mb en ja providers maken gebruik van die verwarring. en dan nog je hardware,... misschien kan je netwerkkaart 1 gig aan de meeste ook al 10 jaar terug...:grin: , maar hoe snel kan je harde schijf ssd schrijven 100 mb a sec,  meestal dus voor buffering heb je veel ram nodig. je moet niet kijken bij een speedtest, maar gewoon als je wat ophaalt, wat haal je dan aan snelheid.. torrent oid??

ik zelf ben net terug bij kpn, heb nu een 4 g modem erbij en zit op 60 mb upload 20 eerder 14 mb  upload 1mb op vaste en had gewoon tv in hd. het duurde effe voor ik een torrent  erop had gezet of mega upload, maarja goede dingen hebben rijptijd nodig zoals wijn of wiskey ook:grin: snelheid is niet alles het gaat ook om service en ik was 8 maanden bezig met chat in ziggo om de incasso goed te krijgen mensen zouden schoenen opeten... en tot op heden nog niet he me dreigen met incasso, me wel geld terug storten enz, later terug vragen. die dingen wil je niet, je wilt gewoon een goed  stabiel internet  en gewoon maandelijks afschrijven, dus snelheid zegt niet alles. ik spreek voor mezelf, maar ik had liever wat minder snelheid en goede afhandeling van betalingen, vandaar de overstap terug naar kpn, als het meezit en we genoeg mensen hebben legt glas en draad hier glasvezel aan kosten 250 gemeente betaald de rest met aantekening, je moet wel een provider afnemen kpn is er eentje van, maar ziggo verliest dan wel alleen heerschappij hier in buiten gebied op snel internet. en terecht

trouwens  heb abbo voor 50 mb van kpn en krijg dus meer mb dan waarvoor ik betaal.

kortom vraag je af heb je die 1 gig of 500 down wel nodig en wil je ervoor betalen, mijn ervaring is heb nu 60 mb  en youtube  laad niet sneller dan met de 1 gig van ziggo en nee ligt niet aan netwerkkaart 2 gig in cross  pc 4 terra aan ssd 16 gig ram prossesor amd 3,4 quarto(dark versie) maal twee.dus voordat iemand daarmee komt, dat de fout daar zit. ik hoop dat men nadenkt over heb ik die snelheid wel nodig haal ik het qua hardware?? wil ik zoveel betalen...

vriendelijke groet

Ergo, een abonnement verlaging zou kunnen worden verkregen door de klanten de tv kanalen te leveren naar hun keuze en waar zij wel naar kijken en daar dan een bedrag per tv kanaal aan koppelen...

KPN is niets anders dan een doorgeefluik. Het koopt de zenders in en zet deze door naar de klanten. U wilt per zender betalen, maar dat kan helemaal niet. Want KPN kan die zenders ook niet inkopen per zender. KPN moet die zenders inkopen in grote paketten. Want zo worden ze bij KPN aangeboden.


Als KPN het zou willen kunnen ze, op het van overheidswege verplichte basis pakket de rest per zender aanbieden, alleen zullen ze dat niet gaan doen om de simpele reden, veel te duur en veel zenders zullen buiten de boot vallen omdat niemand ze afneemt.

KPN Play en Knippr zijn niet voor niks gestrand in het 'à-la-cartemenu' project .:wink:

Reputatie 3
Badge +1

oo ik zou ook graag per zender betalen maar dat kan niet men koopt in effe gemaild met een provider die het wel zou kunnen zeiden ze , niet dus,…. bleek later  kpn hbo al kwijt aan ziggo. je kan ip tv overwegen als je snelheid meer dan 40 mb is en vele abbo zoals film 1 netflix in  een abbo zit, sommige alles anderen een content ervan. ben zelf van de docu  en films en zit niet te wachten op sport of kidszenders, maarja, men kijkt naar wat meeste wordt bekeken en dat zijn huishoudens met kids..:rolling_eyes: en daar sta je dan  redelijk opgeleide..die geen kids dingen wil , maar wel ervoor betaald omdat het in pakket  zit, werkelijk denkt men dat sport gasten ook  of kids naar een history of discovery zullen kijken, al moet ik toegeven content daar is ook niet meer wat het was heet nu h2 en niet te ontvangen in nederland, normaal gezien, ga het niet uitleggen hoe wel, want...:joy:

Reputatie 1

Waarom is voor bijna iedereen hierboven de internetsnelheid zo belangrijk?

Downloaden jullie dan zoveel?

Reputatie 5
Badge +4

@BBanaan Een beetje snelheid is natuurlijk wel prettig. Zelf heb ik meer dan voldoende aan 50 Mbit/s. 
Maar ja, als je voor 1Gbit/s betaalt, dan kun je geen genoegen nemen met 900 Mbit/s. 
Je wil in je Ferrari toch niet worden ingehaald door een BMW. Je wil gewoon als eerste bij het volgende stoplicht aankomen.