Prijswijziging KPN 2021

Prijswijziging KPN 2021
Reputatie 7
Badge +13

Dit topic is gesloten. Bekijk hier de prijswijziging van 2022

Binnenkort voert KPN enkele prijswijzigingen door. Per 1 juli zullen er een aantal dingen wijzigen, welke wijzigingen dat zijn leg ik hier onder verder uit. Vanaf 3 mei zal iedereen tijdig geïnformeerd worden per e-mail of per brief. Het advies is om dit af te wachten om te zien wat er specifiek voor jou verandert. 

 

Prijswijziging abonnementen 


Per 1 juli zullen de prijzen van internet abonnementen gemiddeld stijgen met €1,50 per maand. Enkel de prijs van Hussel 1Gbit gaat omlaag, ook voor bestaande klanten. Je wordt persoonlijk geïnformeerd over wat er precies voor jou gaat wijzigen. Alle overige tarieven wijzigen niet. 

Per 1 augustus worden alle vaste telefonie abonnementen (PSTN) €1 duurder. De beltarieven blijven ongewijzigd. 

 

Veelgestelde vragen 


Wat is de reden van de prijswijzigingen?
KPN verhoogt de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, stijgt de prijs in lijn met de verhoging die vorig jaar ook al werd gehanteerd. Dankzij deze prijsverhoging kan KPN investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten (Malwarefilter, DNSSEC, KPN Veilig Licenties).

Hoe ben ik geïnformeerd over de abonnementswijzigingen?
Wij informeren je via e-mail of brief over het doorvoeren van inflatiecorrectie en de andere abonnementswijzigingen. We sturen de e-mails en brieven in de maand mei 2021.

Wat wordt mijn nieuwe tarief?
Er zijn verschillende manieren om te kijken wat jouw nieuwe tarief wordt:

  • In de e-mail of brief die je hebt ontvangen of zult ontvangen in mei
  • Kijk op je rekening in MijnKPN vanaf juli of augustus voor vast bellen

Word ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan word je contractvrij totdat de wijziging ingaat.

Wanneer is de tariefswijziging te zien op mijn factuur?
De nieuwe tarieven gaan in per 1 juli 2021. Vanaf dan zie je ze ook op je factuur. Voor Vast Bellen zie je het al vanaf juni op de factuur omdat we daar 2 maandelijks vooruit incasseren. De wijziging gaat daar in per 1 augustus.

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan blijf je deze korting uiteraard houden tot de afgesproken einddatum.

Gaan de wijzigingen automatisch in?
Ja. Wij zorgen dat je abonnement op 1 juli of 1 augustus 2021 automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen?
Dit kan inderdaad. Je kunt altijd kosteloos overstappen naar een ander abonnement. Kijk op kpn.com voor meer informatie.

Wijzigt er verder nog iets? 
Ja. Per 1 juli veranderen ook de algemene voorwaarden. Voor alle klanten die na 1 december 2020 een abonnement hebben afgesloten, gelden de nieuwe algemene voorwaarden al. Deze gaan vanaf 1 juli 2021 ook gelden voor de bestaande Internet klanten en vanaf 1 augustus ook voor de Vaste Telefonie klanten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

240 reacties

Reputatie 6
Badge +8

@Paul_  Mijn buurman gaat een contract aan met KPN op 1 juni a.s. Krijgt hij nu ookgelijk een verhoging voor zijn kiezen per 1 juli ?

De prijswijziging geldt ook voor de buurman. Hij krijgt natuurlijk netjes een e-mail (of brief), maar ik snap wel dat dit vreemd kan overkomen. Een eventuele korting loopt wel uiteraard wel tot de afgesproken einddatum.

Nee dus.

Artikel 9.1 AV:

.....We hebben het recht om onze tarieven jaarlijks te

indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex.

Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de

prijzen stijgen. Als we onze tarieven indexeren vindt dit

plaats op 1 oktober over de afgelopen periode 1 juli t/m

30 juni. De indexering geldt alleen voor u als u op dat

moment langer dan 3 maanden klant bent....

Reputatie 7
Badge +24

@HGD dit is bij mobiele abonnement zo. Maar is dat ook voor vast internet abonnementen? Ik dacht dat bij vast internet iedereen met hetzelfde abonnement gewoon allemaal even veel betaalde.

Reputatie 6
Badge +8

@HGD dit is bij mobiele abonnement zo. Maar is dat ook voor vast internet abonnementen? Ik dacht dat bij vast internet iedereen met hetzelfde abonnement gewoon allemaal even veel betaalde.

Ik zie maar 1 versie van de av dec 2020.

Algemene Voorwaarden

voor vaste en mobiele

telecommunicatiediensten

Versie december 2020

Zie hier

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Deze prijswijziging geldt voor alle klanten, ook klanten die per 1 juni een abonnement bij KPN afnemen. Deze prijswijziging staat namelijk los van de jaarlijkse indexering (inflatiecorrectie). Een inflatiecorrectie mag één keer per jaar plaatsvinden. Dit kan binnen een contract. Ben je dan nog niet langer dan drie maanden klant, dan geldt de inflatiecorrectie niet voor jou. De huidige prijswijziging leidt tot een wijziging in de voorwaarden en daarom ben je ook contractvrij. 

Ik heb vandaag een email gekregen over de nieuwe prijs van mijn internet abonnement.

Bij de overgang van Telfort naar KPN kreeg ik korting. De Telfort prijzen waren lager de KPN prijzen. Vandaar de korting. Die korting mis ik nu.
Als ik hier lees lees in de Algemene vragen de eerste vraag: "Wat gebeurt er met de prijs van minn abonnement?"
Het antwoord: "We zetten je Telfort Thuis abonnement over naar KPN met dezelfde abonnementsprijs en voorwaarden die je op dat moment bij Telfort hebt. Is er geen passend abonnement met dezelfde of een lagere prijs? Dan krijg je extra korting, zolang je abonnement loopt."
Mijn abonnement loopt nog steeds (als jaren, eerst bij Telfort en nu KPN).

Vragen aan KPN:
Vraag 1: waarom is die korting niet vermeld in de email. Hoeveel is die korting (zowel internet als onbeperkt bellen) in de komende periode?
Vraag 2: ik mis in die email de nieuwe prijs voor VOIP bellen (abonnement en kosten onbeperkt bellen). Komt die email ook nog?

Reputatie 3

Wat is de reden van de prijswijzigingen?

 

KPN verhoogt de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, stijgt de prijs in lijn met de verhoging die vorig jaar ook al werd gehanteerd. Dankzij deze prijsverhoging kan KPN investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten (Malwarefilter, DNSSEC, KPN Veilig Licenties).

 

Is het dan niet handiger om de optie toe te voegen om zelf diensten zoals malwarefilter en KPN Veilig in het abonnement te selecteren? Het is eenvoudig om Malwarebytes (zowel gratis als de premium versie) zelf te installeren, en ik verwacht dat de gemiddelde Linux gebruiker daar ook weinig meerwaarde in zal zien.

De kwaliteit van het netwerk valt of staat met de wil om het te upgraden. In mijn regio is begonnen met de aanleg van glasvezel waar KPN geen gebruik van wilt maken. Van die investering zie ik dus weinig terug (in directe zin). Al moet ik hierbij wel zeggen dat de door mij behaalde snelheid dik in orde is, zeker voor koper. Ik kan mij de tijd van inbellen via een 56K modem nog vaag herinneren, en sinds die tijd is alles wel ongemerkt sneller geworden. Indirect is die investering dan toch duidelijk geworden :smile:

Dat de prijzen verhoogd worden i.v.m. inflatie is begrijpelijk. Het personeel wilt ook hun jaarlijkse loonsverhoging, en aandeelhouders moeten tevreden worden gehouden. Volgens jaar zal er vast weer een nieuw topic over de jaarlijkse verhoging gaan komen, en ook dan gaan we weer uitgebreid reageren dan wel klagen :thinking:

Hallo,

 

Ik had een contract met Telfort voor alleen internet voor 32,- per maand. KPN nam dit over en betaalde ik 31,75 per maand.

 

Nu ontvang ik een email van KPN dat mijn huidige kosten 38,25 zijn en dat die worden verhoogd naar 39,36 per maand. Ik vind dat nogal een prijsstijging om van 31,75 naar 39,36 te gaan voor alleen internet.

 

Kan iemand van KPN mij hier meer duidelijkheid over geven?


Dank alvast

@Sietse
Ik weet niet waarom jij je reactie geeft zoals je die geeft als dat antwoord voor mij bestemd is.
Ik heb helemaal geen probleem met de prijsverhoging. Waar heb ik dat geschreven?
Ik heb een vraag over het niet vermelden van de korting en wat ik dan uiteindelijk moet betalen, ook wat betreft het bellen. En daar wil ik antwoord op hebben van KPN.

Ter info: ik ben goed beveiligd. Gebruik ook geen malwarefilter van KPN, ik gebruik ook geen DNS server/DNSSEC van KPN, enz.
 

@aspodjfnpasundfh
Ik heb hetzelfde internetbedrag en die verhoging als jij, maar heb ook nog incl. bellen en voor beiden kreeg ik korting bij de overname van Telfort door KPN.

Reputatie 7

Hallo,

 

Ik had een contract met Telfort voor alleen internet voor 32,- per maand. KPN nam dit over en betaalde ik 31,75 per maand.

 

Nu ontvang ik een email van KPN dat mijn huidige kosten 38,25 zijn en dat die worden verhoogd naar 39,36 per maand. Ik vind dat nogal een prijsstijging om van 31,75 naar 39,36 te gaan voor alleen internet.

 

Kan iemand van KPN mij hier meer duidelijkheid over geven?


Dank alvast

Ik ben dan wel niet van KPN maar kan het zijn dat jij nu een korting van €6,50 korting op jouw factuur hebt staan? 

Zo ja, dan zal je straks dus waarschijnlijk €32,86 per maand kwijt zijn (€39,36 - €6,50).

Reputatie 3

@Sietse
Ik weet niet waarom jij je reactie geeft zoals je die geeft als dat antwoord voor mij bestemd is.

Mijn reactie was ook niet op jou gericht maar gewoon een reactie in het topic.

Hallo,

 

Ik had een contract met Telfort voor alleen internet voor 32,- per maand. KPN nam dit over en betaalde ik 31,75 per maand.

 

Nu ontvang ik een email van KPN dat mijn huidige kosten 38,25 zijn en dat die worden verhoogd naar 39,36 per maand. Ik vind dat nogal een prijsstijging om van 31,75 naar 39,36 te gaan voor alleen internet.

 

Kan iemand van KPN mij hier meer duidelijkheid over geven?


Dank alvast

Ik ben dan wel niet van KPN maar kan het zijn dat jij nu een korting van €6,50 korting op jouw factuur hebt staan? 

Zo ja, dan zal je straks dus waarschijnlijk €32,86 per maand kwijt zijn (€39,36 - €6,50).

Ah check dus die korting blijft bestaan ongeacht de nieuwe regelingen begrijp ik uit je antwoord. Bedankt voor je reactie trouwens!

Reputatie 7

Ah check dus die korting blijft bestaan ongeacht de nieuwe regelingen begrijp ik uit je antwoord. Bedankt voor je reactie trouwens!

De verhoging bedraagt 2,9% van de basisprijs voor jouw Internet aansluiting exclusief toeslagen voor TV en/of telefonie en kortingen. Die toeslagen en kortingen blijven uiteraard gewoon van kracht. Goed communiceren blijft voor KPN nog altijd heel erg moeilijk waardoor dit soort onduidelijkheden ontstaan.  

Reputatie 5
Badge +5

Ah check dus die korting blijft bestaan ongeacht de nieuwe regelingen begrijp ik uit je antwoord. Bedankt voor je reactie trouwens!

De verhoging bedraagt 2,9% van de basisprijs voor jouw Internet aansluiting exclusief toeslagen voor TV en/of telefonie en kortingen. Die toeslagen en kortingen blijven uiteraard gewoon van kracht. Goed communiceren blijft voor KPN nog altijd heel erg moeilijk waardoor dit soort onduidelijkheden ontstaan.  


Het is wel vreemd dat er op de korting geen inflatiecorrectie plaats vindt.

Reputatie 7

Het is wel vreemd dat er op de korting geen inflatiecorrectie plaats vindt.

Dat is altijd zo. We mogen, denk ik, al blij zijn dat die 2,9% dit keer niet ook over opties als televisie en telefonie berekend wordt.

Reputatie 7
Badge +24

Het is wel vreemd dat er op de korting geen inflatiecorrectie plaats vindt.

Dat is altijd zo. We mogen, denk ik, al blij zijn dat die 2,9% dit keer niet ook over opties als televisie en telefonie berekend wordt.

Nou... bij mijn abonnement gebeurt dat wel... alleen bij Hussel gebeurt dat dus niet.

@wjb , je laat het nu voorkomen alsof het een inflatie correctie is, dat is dit dus niet, het is een ordinaire prijsverhoging waardoor je als klant makkelijk je contract kan verbreken.

Ik heb trouwens nog steeds geen bericht gehad van KPN over deze verhoging, ze mogen wel opschieten, ook een puntje van verbetering.

Reputatie 7

@wjb, je laat het nu voorkomen alsof het een inflatie correctie is, ...

Ik heb het woord inflatiecorrectie niet gebruikt hoor.

Reputatie 7
Badge +30

Vragen aan KPN:
Vraag 1: waarom is die korting niet vermeld in de email. Hoeveel is die korting (zowel internet als onbeperkt bellen) in de komende periode?
Vraag 2: ik mis in die email de nieuwe prijs voor VOIP bellen (abonnement en kosten onbeperkt bellen). Komt die email ook nog?

Ik had een contract met Telfort voor alleen internet voor 32,- per maand. KPN nam dit over en betaalde ik 31,75 per maand.

Nu ontvang ik een email van KPN dat mijn huidige kosten 38,25 zijn en dat die worden verhoogd naar 39,36 per maand. Ik vind dat nogal een prijsstijging om van 31,75 naar 39,36 te gaan voor alleen internet.

Kan iemand van KPN mij hier meer duidelijkheid over geven?

Hoi @egeltje, @aspodjfnpasundfh, zoals wjb ook al benoemde, de prijsverhoging gaat over de basisprijs van je abonnement, zonder de kortingen die je eventueel hebt. Welke kortingen iemand heeft kan wisselen, en sommige zijn tijdelijk. We groeperen de mailingen dan ook op het basispakket dat iemand heeft, en iedereen met hetzelfde basispakket krijgt dezelfde mail. Maar omdat niet iedereen met datzelfde basispakket ook dezelfde kortingen heeft, verrmelden we alleen die basisprijs, en de verhoging daarvan. Kortingen die je hebt blijven verder gewoon actief zoals ze zijn.

Egeltje, wat betreft VoIP, is dat een apart abonnement? Zo ja, dan krijg je daar nog een mail over. Als het gaat om VoIP en een Onbeperkt Bellen bundel bij je Internet abonnement in, dan verandert daarin niets aan prijs.  

 

Hallo,

 

Ik had een contract met Telfort voor alleen internet voor 32,- per maand. KPN nam dit over en betaalde ik 31,75 per maand.

 

Nu ontvang ik een email van KPN dat mijn huidige kosten 38,25 zijn en dat die worden verhoogd naar 39,36 per maand. Ik vind dat nogal een prijsstijging om van 31,75 naar 39,36 te gaan voor alleen internet.

 

Kan iemand van KPN mij hier meer duidelijkheid over geven?


Dank alvast

Ik ben ook van telfort (glasvezel internet) overgegaan naar KPN (TFT internet). Betaalde 35,75 en dat werd ook bij KPN 35,75. Met 5 euro combi korting betaal ik nu 30,75.

 

Nu krijg ik de nieuwe voorwaarden voorgeschoteld en staat doodleuk in de e-mail dat mijn huidige abo 38,25 koste en naar 39,36 gaat. Die 38,25 klopt al niet, want dat is 35,75. Ik krijg hier nog even gratis een extra prijsverhoging van 2,5 per maand erbij.  

 

Eerst zeggen dat met de overname van Telfort abonnementen de huidige prijzen/contracten gehonoreerd worden en dan bij de eerste prijswijziging er gelijk 10% op gooien. Wat zijn dit voor praktijken KPN?

 

  

Ah check dus die korting blijft bestaan ongeacht de nieuwe regelingen begrijp ik uit je antwoord. Bedankt voor je reactie trouwens!

De verhoging bedraagt 2,9% van de basisprijs voor jouw Internet aansluiting exclusief toeslagen voor TV en/of telefonie en kortingen. Die toeslagen en kortingen blijven uiteraard gewoon van kracht. Goed communiceren blijft voor KPN nog altijd heel erg moeilijk waardoor dit soort onduidelijkheden ontstaan.  

 

Zie nu dat er inderdaad op mijn factuur ook een “korting” van 2,50 staat (waarschijnlijk verschil tussen oude tarief van Telfort en het toenmalige tarief van KPN). Mag hopen dat ze die inderdaad nog handhaven. 

Egeltje, wat betreft VoIP, is dat een apart abonnement? Zo ja, dan krijg je daar nog een mail over. Als het gaat om VoIP en een Onbeperkt Bellen bundel bij je Internet abonnement in, dan verandert daarin niets aan prijs.  

 

Erik, bedankt voor je antwoord. Het is nu duidelijk geworden.

Het is een VoIP abonnement + onbeperkt belbundel dat bij mijn internet abonnement in zit. Die prijs blijft dus ongewijzigd.

Hallo,

 

Ik had een contract met Telfort voor alleen internet voor 32,- per maand. KPN nam dit over en betaalde ik 31,75 per maand.

 

Nu ontvang ik een email van KPN dat mijn huidige kosten 38,25 zijn en dat die worden verhoogd naar 39,36 per maand. Ik vind dat nogal een prijsstijging om van 31,75 naar 39,36 te gaan voor alleen internet.

 

Kan iemand van KPN mij hier meer duidelijkheid over geven?


Dank alvast

 

 

Ik heb exact hetzelfde met de vage prijzen [TFT abonement met interactieve tv]:

 

Mijn huidige prijs: € 41,13. per maand

Prijs die KPN zegt dat ik heb: 48,63 per maand

Nieuwe prijs: 50,04 per maand

 

Dus waar ze die bedragen vandaan halen is mij ook een Raadsel.

Tevens is het wel vrij apart dat ze mijn andere vragen negeren mbt de TFT abbonementen

Internet, WiFi, bellen en tv blijven werken

Je hebt nu een Telfort Thuis abonnement, de naam wordt straks TFT internet. Tijdens het omzetten zit je geen moment zonder internet of televisie. Je WiFi-gegevens en e-mailadres blijven hetzelfde. De inhoud ervan is hetzelfde, en de prijs ook.

Wat blijft hetzelfde?

  • Internet werkt met hetzelfde modem*
  • Je betaalt dezelfde abonnementsprijs als bij Telfort
  • Jouw Telfort e-mailadres(sen) blijft hetzelfde

-----------------------

Staat er een sterretje bij de zin “Je betaalt dezelfde abonnementsprijs als bij Telfort”?

Nee dit staat er niet. dus deze prijswijziging die ook voor klanten met het “TFT abonnement”

is technisch gezien ongegrond.

Reputatie 7

Hallo,

 

Ik had een contract met Telfort voor alleen internet voor 32,- per maand. KPN nam dit over en betaalde ik 31,75 per maand.

 

Nu ontvang ik een email van KPN dat mijn huidige kosten 38,25 zijn en dat die worden verhoogd naar 39,36 per maand. Ik vind dat nogal een prijsstijging om van 31,75 naar 39,36 te gaan voor alleen internet.

 

Kan iemand van KPN mij hier meer duidelijkheid over geven?


Dank alvast

 

 

Ik heb exact hetzelfde met de vage prijzen [TFT abonement met interactieve tv]:

 

Mijn huidige prijs: € 41,13. per maand

Prijs die KPN zegt dat ik heb: 48,63 per maand

Nieuwe prijs: 50,04 per maand

 

Dus waar ze die bedragen vandaan halen is mij ook een Raadsel.

Tevens is het wel vrij apart dat ze mijn andere vragen negeren mbt de TFT abbonementen

Internet, WiFi, bellen en tv blijven werken

Je hebt nu een Telfort Thuis abonnement, de naam wordt straks TFT internet. Tijdens het omzetten zit je geen moment zonder internet of televisie. Je WiFi-gegevens en e-mailadres blijven hetzelfde. De inhoud ervan is hetzelfde, en de prijs ook.

Wat blijft hetzelfde?

  • Internet werkt met hetzelfde modem*
  • Je betaalt dezelfde abonnementsprijs als bij Telfort
  • Jouw Telfort e-mailadres(sen) blijft hetzelfde

-----------------------

Staat er een sterretje bij de zin “Je betaalt dezelfde abonnementsprijs als bij Telfort”?

Nee dit staat er niet. dus deze prijswijziging die ook voor klanten met het “TFT abonnement”

is technisch gezien ongegrond.

Je betaalde ook dezelfde prijs als bij Telfort. Kijk maar eens goed op jouw factuur, dan zie je daar namelijk ook twee kortingen staan, één van €5,- en één van €2,50. Voila, €48.63 - €7,50 = €41,13.

Reputatie 5
Badge +4

@Hanna_ ik heb nu (nog) een TFT-abonnement, met TFT-voorwaarden. Blijkbaar gaan dat nu KPN-voorwaarden worden.

Komt er in de prijswijzigingsmail ook een overzicht van de verschillen tussen die twee, of kan ik die ergens anders zien?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @JRe ik twijfel een beetje of ik begrijp wat je bedoelt. Je bent al een poosje over met jouw Telfort diensten naar KPN. We hebben daar niets aan gewijzigd. Dat zal ook niet gebeuren, zolang jij zelf niets aanpast. Wel krijg je nu te maken met de jaarlijkse prijswijziging vanuit KPN in plaats van Telfort. Daar word je over geïnformeerd per mail. Verdere verschillen zijn er niet!

Reputatie 1

@Marcia_    Ik heb de volgende vraag:

 

Ik heb nog een oud alles in 1 abonnement. Het internet en TV gedeelte is contractvrij. Het mobiele abonnement loopt tot en met 2023.

Kan ik door deze prijsverhoging op dit moment ALLE abonnementen opzeggen ( dus en het mobiele abonnement en het internet en TV abonnement?)