Prijswijziging KPN 2021

Prijswijziging KPN 2021
Reputatie 7
Badge +13

Dit topic is gesloten. Bekijk hier de prijswijziging van 2022

Binnenkort voert KPN enkele prijswijzigingen door. Per 1 juli zullen er een aantal dingen wijzigen, welke wijzigingen dat zijn leg ik hier onder verder uit. Vanaf 3 mei zal iedereen tijdig geïnformeerd worden per e-mail of per brief. Het advies is om dit af te wachten om te zien wat er specifiek voor jou verandert. 

 

Prijswijziging abonnementen 


Per 1 juli zullen de prijzen van internet abonnementen gemiddeld stijgen met €1,50 per maand. Enkel de prijs van Hussel 1Gbit gaat omlaag, ook voor bestaande klanten. Je wordt persoonlijk geïnformeerd over wat er precies voor jou gaat wijzigen. Alle overige tarieven wijzigen niet. 

Per 1 augustus worden alle vaste telefonie abonnementen (PSTN) €1 duurder. De beltarieven blijven ongewijzigd. 

 

Veelgestelde vragen 


Wat is de reden van de prijswijzigingen?
KPN verhoogt de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, stijgt de prijs in lijn met de verhoging die vorig jaar ook al werd gehanteerd. Dankzij deze prijsverhoging kan KPN investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten (Malwarefilter, DNSSEC, KPN Veilig Licenties).

Hoe ben ik geïnformeerd over de abonnementswijzigingen?
Wij informeren je via e-mail of brief over het doorvoeren van inflatiecorrectie en de andere abonnementswijzigingen. We sturen de e-mails en brieven in de maand mei 2021.

Wat wordt mijn nieuwe tarief?
Er zijn verschillende manieren om te kijken wat jouw nieuwe tarief wordt:

  • In de e-mail of brief die je hebt ontvangen of zult ontvangen in mei
  • Kijk op je rekening in MijnKPN vanaf juli of augustus voor vast bellen

Word ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan word je contractvrij totdat de wijziging ingaat.

Wanneer is de tariefswijziging te zien op mijn factuur?
De nieuwe tarieven gaan in per 1 juli 2021. Vanaf dan zie je ze ook op je factuur. Voor Vast Bellen zie je het al vanaf juni op de factuur omdat we daar 2 maandelijks vooruit incasseren. De wijziging gaat daar in per 1 augustus.

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan blijf je deze korting uiteraard houden tot de afgesproken einddatum.

Gaan de wijzigingen automatisch in?
Ja. Wij zorgen dat je abonnement op 1 juli of 1 augustus 2021 automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen?
Dit kan inderdaad. Je kunt altijd kosteloos overstappen naar een ander abonnement. Kijk op kpn.com voor meer informatie.

Wijzigt er verder nog iets? 
Ja. Per 1 juli veranderen ook de algemene voorwaarden. Voor alle klanten die na 1 december 2020 een abonnement hebben afgesloten, gelden de nieuwe algemene voorwaarden al. Deze gaan vanaf 1 juli 2021 ook gelden voor de bestaande Internet klanten en vanaf 1 augustus ook voor de Vaste Telefonie klanten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

240 reacties

Reputatie 5
Badge +4

@Paul_ 👍

@Hanna_ @Paul_ 

Wil één van jullie zo vriendelijk zijn om dit overzicht van KPN Hussel te updaten naar de situatie per 1-8-2021? 

 

op 1 juli a.s. word die pas verandert, tot die tijd proberen ze nog vele sukkels te lokken met de oude prijs en na 14dgn bedenktijd een briefje sturende met de prijs verhoging .  das kpn

Reputatie 6
Badge +2

Wanneer behoor je die informatiemail te ontvangen? Niets gehad hier.

Reputatie 4
Badge +2

Wanneer behoor je die informatiemail te ontvangen? Niets gehad hier.

 

Volgens de voorwaarden informeert KPN (bij een wijziging van de overeenkomst) minimaal 1 maand van tevoren. Dan zul je dus voor 1 juni bericht moeten krijgen.

Reputatie 7
Badge +20

Dat zou kunnen, dan komt deze nog. Je ontvangt de mail vanzelf. 

@Paul_  Mijn buurman gaat een contract aan met KPN op 1 juni a.s. Krijgt hij nu ookgelijk een verhoging voor zijn kiezen per 1 juli ?

De prijswijziging geldt ook voor de buurman. Hij krijgt natuurlijk netjes een e-mail (of brief), maar ik snap wel dat dit vreemd kan overkomen. Een eventuele korting loopt wel uiteraard wel tot de afgesproken einddatum.

@Paul_ Ik ben in deze “fuik” gelopen gisteren. Als je je aanmeldt als nieuwe klant dan krijg je een bevestigingsmail met een bericht over de prijsverhoging. Dat is geen lekker binnenkomer als nieuwe klant. Die 1,50 euro maakt me echt niets uit, kan het wel lijden. Maar het is vervelend dat je denkt een abonnement voor 50 euro af te sluiten en je direct met een prijsverhoging te maken krijgt. Is het mogelijk dat jullie een aanpassing op de website doen dat je in de maand voor de prijsverhoging een melding toont dat dit eraan zit te komen? Ik voel me wel een beetje misleid zo!

Reputatie 6
Badge +2

Dat zou kunnen, dan komt deze nog. Je ontvangt de mail vanzelf. 

Nog steeds niets… en mails van KPN worden via een regel meteen in een mapje geplaatst, onmogelijk te missen. 

Reputatie 5
Badge +1

> Je krijgt deze maand een e-mail of brief met specifieke informatie voor jouw abonnement. 

Die heb ik inderdaad gehad, maar met een foutief bedrag. Oud bedrag € 38,25 nieuw bedrag € 39,36. Maar mijn oud bedrag is echter € 35,75 en niet € 38,25. Korting op abonnement loopt door tot de afgesproken datum. Welke afgesproken datum? Als je in mijn kpn kijkt, staat daar “korting” voor iets wat ik helemaal niet weet waar ik die korting voor krijg.

Verandering abonnementskosten

Internet

Huidige prijs

Nieuwe prijs

38,25 per maand

39,36 per maand

 

Uw lopende korting

Bovenstaand abonnementsbedrag is zonder uw korting. Uw korting op het abonnement loopt natuurlijk door tot de afgesproken datum.

Reputatie 7

> Je krijgt deze maand een e-mail of brief met specifieke informatie voor jouw abonnement. 

Die heb ik inderdaad gehad, maar met een foutief bedrag. Oud bedrag € 38,25 nieuw bedrag € 39,36. Maar mijn oud bedrag is echter € 35,75 en niet € 38,25. Korting op abonnement loopt door tot de afgesproken datum. Welke afgesproken datum? Als je in mijn kpn kijkt, staat daar “korting” voor iets wat ik helemaal niet weet waar ik die korting voor krijg.

Klopt het dat je van Telfort naar KPN overgegaan bent?

Klopt het dat je een abonnementsprijs van €38,25 op jouw factuur ziet staann

Klopt het dat jij €2,50 korting op jouw factuur ziet staan?

Zo ja, dan is alles correct.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @gensnet! Ik heb het met de gegevens in je profiel nagekeken en wat ik zie is dat de basisprijs van je abonnement €38,25 is. Hierover geven we een permanente korting van €2,50 waardoor het bedrag dat je uiteindelijk betaalt inderdaad €35,75 is. Hierdoor zou je na de prijswijziging dus €36.86 betalen inclusief de korting. De korting kan je ook zelf nog controleren door een factuur te openen via je MijnKPN

Wees je ervan bewust dat je je contract kan opzeggen vanwege deze prijsverhoging.

Laat je daarbij niet van de wijs brengen door de klantenservice. Ze gaven mij 3 x aan dat ik niet mocht opzeggen omdat prijswijzigingen toegestaan zijn volgens de voorwaarden. Ze gaven mij dan ook aan dat ik niet kon opzeggen. Ik moest het contract uitzitten en de prijsverhoging slikken.

Dat is natuurlijk niet zo.

Ik heb toen een klacht ingediend via het klachtenformulier. Daarna werd ik gebeld door een medewerker die aangaf dat ik inderdaad contractvrij ben tot de prijswijziging in gaat. Dus tot 1 juli kan ik opzeggen ondanks dat ik nog maar net klant ben.

Dat heb ik dan ook gedaan.

Het is toch belachelijk dat je een contract afsluit en na een maand al een prijsverhoging krijgt die ook voor jou contract moet gelden. Als je voor een jaar nog geen afspraken kan maken met elkaar...

Prik ik wel weer een stekkertje om in de meterkast.

 

@Paul_  Mijn buurman gaat een contract aan met KPN op 1 juni a.s. Krijgt hij nu ookgelijk een verhoging voor zijn kiezen per 1 juli ?

De prijswijziging geldt ook voor de buurman. Hij krijgt natuurlijk netjes een e-mail (of brief), maar ik snap wel dat dit vreemd kan overkomen. Een eventuele korting loopt wel uiteraard wel tot de afgesproken einddatum.

@Paul_ Ik ben in deze “fuik” gelopen gisteren. Als je je aanmeldt als nieuwe klant dan krijg je een bevestigingsmail met een bericht over de prijsverhoging. Dat is geen lekker binnenkomer als nieuwe klant. Die 1,50 euro maakt me echt niets uit, kan het wel lijden. Maar het is vervelend dat je denkt een abonnement voor 50 euro af te sluiten en je direct met een prijsverhoging te maken krijgt. Is het mogelijk dat jullie een aanpassing op de website doen dat je in de maand voor de prijsverhoging een melding toont dat dit eraan zit te komen? Ik voel me wel een beetje misleid zo!

@HansaanZet 

Ja, hier hetzelfde verhaal. Daarom heb ik ook gewoon weer opgezegd. 

Ze gokken erop dat niemand dat doet en dat ze het er allemaal kunnen doordrukken elke keer. 

Reputatie 5
Badge +1

DavidW schrijft:

> Ze gokken erop dat niemand dat doet en dat ze het er allemaal kunnen doordrukken elke keer. 

Als ik eens een boek zou gaan schrijven over de ptt telecom en later de kpn gemene streken, moet ik elke maand een aanvulling gaan schrijven. Vroeger ptt telecom met gemene streken en nu de kpn met dezelfde gemene streken. Dus nog stees dezelfde poppetje met dezelfde gemene streken…….

Reputatie 7
Badge +22

Miljoenen klanten Ziggo, KPN, Delta en Online.nl gaan meer betalen

Reputatie 3
Badge +2

Leuk die prijswijziging. De abonnees met hoge snelheid krijgen een lagere prijs en de abonnees  met een trage verbinding mogen betalen voor de aanschaf en onderhoud van de 1Gbit verbinding. Door mijn pairbonding heb ik nu wel 50Mbit, ongeveer een 20-ste van de snelste verbinding maar wel betalen voor die snelle verbinding. En daar komt bij, we krijgen al vanaf 2023 een glasvezelverbinding. We mogen wel mee betalen voor de snelle verbinding maar hebben er geen profijt van. Zou netter zijn geweest als de abonnees met hoge snelheid daarvoor gingen betalen en de abonnees met lage snelheid korting zouden krijgen

Reputatie 7

Leuk die prijswijziging. De abonnees met hoge snelheid krijgen een lagere prijs en de abonnees  met een trage verbinding mogen betalen voor de aanschaf en onderhoud van de 1Gbit verbinding. Door mijn pairbonding heb ik nu wel 50Mbit, ongeveer een 20-ste van de snelste verbinding maar wel betalen voor die snelle verbinding. En daar komt bij, we krijgen al vanaf 2023 een glasvezelverbinding. We mogen wel mee betalen voor de snelle verbinding maar hebben er geen profijt van. Zou netter zijn geweest als de abonnees met hoge snelheid daarvoor gingen betalen en de abonnees met lage snelheid korting zouden krijgen

Het leuke is dat KPN en de andere providers de prijzen van 1Gbps abonnementen verlagen omdat er nauwelijks afname is van die dure abonnementen. Dat is ook wel logisch want het werkelijke verbruik van de gemiddelde abonnee komt niet eens boven de 100Mbps en voor een gezin met 3 pubers is 200Mbps wellicht de bovengrens. Wat KPN dus probeert is meer mensen over de streep te trekken om meer geld uit te geven terwijl ze er in de praktijk dus helemaal niets voor terugkrijgen. Je kunt jouw stelling dus ook omdraaien, het zijn de 500Mbps en 1Gbps abonnees die de innovatiekas van KPN spekken zonder dat KPN daar iets extra's voor hoeft te leveren.

Leuk die prijswijziging. De abonnees met hoge snelheid krijgen een lagere prijs en de abonnees  met een trage verbinding mogen betalen voor de aanschaf en onderhoud van de 1Gbit verbinding. Door mijn pairbonding heb ik nu wel 50Mbit, ongeveer een 20-ste van de snelste verbinding maar wel betalen voor die snelle verbinding. En daar komt bij, we krijgen al vanaf 2023 een glasvezelverbinding. We mogen wel mee betalen voor de snelle verbinding maar hebben er geen profijt van. Zou netter zijn geweest als de abonnees met hoge snelheid daarvoor gingen betalen en de abonnees met lage snelheid korting zouden krijgen

Het leuke is dat KPN en de andere providers de prijzen van 1Gbps abonnementen verlagen omdat er nauwelijks afname is van die dure abonnementen. Dat is ook wel logisch want het werkelijke verbruik van de gemiddelde abonnee komt niet eens boven de 100Mbps en voor een gezin met 3 pubers is 200Mbps wellicht de bovengrens. Wat KPN dus probeert is meer mensen over de streep te trekken om meer geld uit te geven terwijl ze er in de praktijk dus helemaal niets voor terugkrijgen. Je kunt jouw stelling dus ook omdraaien, het zijn de 500Mbps en 1Gbps abonnees die de innovatiekas van KPN spekken zonder dat KPN daar iets extra's voor hoeft te leveren.


De gebruikers die een 1gbit verbinding hebben en ook echt VOL gebruiken zijn wel goedkoper uit

 

 

Reputatie 7

De gebruikers die een 1gbit verbinding hebben en ook echt VOL gebruiken zijn wel goedkoper uit

Klopt en dat is dan prettig voor die paar abonnees want, geloof me, meer zullen het er echt niet zijn. Ik hoop dat je begrijpt dat een commercieel bedrijf alleen prijsverlagingen doorvoert als ze denken met een lagere prijs een hogere winst te kunnen halen. Dat kan dan alleen maar zo zijn als het volume toeneemt. Hoe hoger de prijsverlaging hoe groter de benodigde toename van het volume moet zijn. Het is allemaal heel logisch en verklaarbaar wat er gebeurt met de prijsstelling.

Jij hebt zelf met jouw FRITZ!Box de mogelijkheid om jouw werkelijke verbruik te meten. Dat heb je ook vast en zeker gedaan toen je een 500/500Mbps abonnement had. Wat was het resultaat van die metingen en was dat voor jou de reden om de snelheid van jouw abonnement te verlagen?

Reputatie 3
Badge +1

Zo, krijgen ze nog meer geld  om dat k**voetbal te sponseren, ik betaal  nu bijna €90,= per maand en ik heb 114 “zenders” verwijderd omdat die totaal niet interessant zijn, we hebben geen kinderen en buitenlandse zenders doen we ook niets mee. Het wordt zo langzamerhand wel een beetje duur…...Je zou eigenlijk per ingestelde zender in de programmering moeten betalen, dat zou denk ik veel schelen...Verder werkt alles perfect van de KPN dus dat is gelukkig geen probleem….

Reputatie 7

Je zou eigenlijk per ingestelde zender in de programmering moeten betalen, dat zou denk ik veel schelen...

Dat is onbetaalbaar immers daardoor zullen de kosten per zender veel hoger gaan worden omdat die inkomsten alleen nog maar gegenereerd worden door de mensen daadwerkelijk die zender geabonneerd hebben. Geloof me, TV à-la-carte is veel duurder dan de huidige abonnementen ookal zit er veel rotzooi tussen waar je toch nooit naar kijkt.

Een goed voorbeeld is dat verschrikkelijke ESPN waar we allemaal €2,50 per maand aan kwijt zijn, ook de voetbalhaters zoals jij en ik zodat het abonnement voor de voetballiefhebber betaalbaar blijft. Als die voetbaltax niet zou bestaan dan zou een ESPN abonnement al snel tegen de €35,- per maand moeten gaan kosten en je moet zelfs als voetballiefhebber toch wel gek zijn om €420,- per jaar uit te gaan geven aan voetbal kijken.

 

Ook zal je zien dat met de versnippering van on-demand diensten de kosten alleen maar hoger worden i.p.v. lager.

Reputatie 7
Badge +24

Een goed voorbeeld is dat verschrikkelijke ESPN waar we allemaal €2,50 per maand aan kwijt zijn, ook de voetbalhaters zoals jij en ik zodat het abonnement voor de voetballiefhebber betaalbaar blijft. Als die voetbaltax niet zou bestaan dan zou een ESPN abonnement al snel tegen de €35,- per maand moeten gaan kosten en je moet zelfs als voetballiefhebber toch wel gek zijn om €420,- per jaar uit te gaan geven aan voetbal kijken.

Dat zou bijna niemand doen. KPN zal het hele pakket vervolgens helemaal niet afnemen bij de leverancier. De leverancier zal dan genoegen moeten nemen met een lagere prijs. Anders verkopen ze niks.

Beetje hetzelfde als met dat 1000 mbit abonnement hé? Genoegen nemen met een legere prijs, anders verkoop je het niet. KPN weet toch zo goed hoe dat werkt?

Reputatie 7
Badge +24

Zo, krijgen ze nog meer geld  om dat k**voetbal te sponseren, ik betaal  nu bijna €90,= per maand ...

Tv heb je voor 10 euro per maand, en 100 mbit internet voor € 47,50. Maakt samen € 57,50. Hoe komt u aan die 90 euro?

Badge +12

Zo, krijgen ze nog meer geld  om dat k**voetbal te sponseren, ik betaal  nu bijna €90,= per maand ...

Tv heb je voor 10 euro per maand, en 100 mbit internet voor € 47,50. Maakt samen € 57,50. Hoe komt u aan die 90 euro?

Met ESPN Totaal, Ziggo Sport Totaal, Spotify etc tikt het snel door hoor…

Zo, krijgen ze nog meer geld  om dat k**voetbal te sponseren, ik betaal  nu bijna €90,= per maand ...

Tv heb je voor 10 euro per maand, en 100 mbit internet voor € 47,50. Maakt samen € 57,50. Hoe komt u aan die 90 euro?

Met ESPN Totaal, Ziggo Sport Totaal, Spotify etc tikt het snel door hoor…

Met k**voetbal zal ESPN Totaal wel afvallen denk ik 😜

Reputatie 7
Badge +24

Zo, krijgen ze nog meer geld  om dat k**voetbal te sponseren, ik betaal  nu bijna €90,= per maand ...

Tv heb je voor 10 euro per maand, en 100 mbit internet voor € 47,50. Maakt samen € 57,50. Hoe komt u aan die 90 euro?

Met ESPN Totaal, Ziggo Sport Totaal, Spotify etc tikt het snel door hoor…

Iemand die het over k**voetbal heeft zal denk ik geen ESPN of Ziggo Sports hebben.