Prijswijziging KPN 2021

Prijswijziging KPN 2021
Reputatie 7
Badge +13

Dit topic is gesloten. Bekijk hier de prijswijziging van 2022

Binnenkort voert KPN enkele prijswijzigingen door. Per 1 juli zullen er een aantal dingen wijzigen, welke wijzigingen dat zijn leg ik hier onder verder uit. Vanaf 3 mei zal iedereen tijdig geïnformeerd worden per e-mail of per brief. Het advies is om dit af te wachten om te zien wat er specifiek voor jou verandert. 

 

Prijswijziging abonnementen 


Per 1 juli zullen de prijzen van internet abonnementen gemiddeld stijgen met €1,50 per maand. Enkel de prijs van Hussel 1Gbit gaat omlaag, ook voor bestaande klanten. Je wordt persoonlijk geïnformeerd over wat er precies voor jou gaat wijzigen. Alle overige tarieven wijzigen niet. 

Per 1 augustus worden alle vaste telefonie abonnementen (PSTN) €1 duurder. De beltarieven blijven ongewijzigd. 

 

Veelgestelde vragen 


Wat is de reden van de prijswijzigingen?
KPN verhoogt de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, stijgt de prijs in lijn met de verhoging die vorig jaar ook al werd gehanteerd. Dankzij deze prijsverhoging kan KPN investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten (Malwarefilter, DNSSEC, KPN Veilig Licenties).

Hoe ben ik geïnformeerd over de abonnementswijzigingen?
Wij informeren je via e-mail of brief over het doorvoeren van inflatiecorrectie en de andere abonnementswijzigingen. We sturen de e-mails en brieven in de maand mei 2021.

Wat wordt mijn nieuwe tarief?
Er zijn verschillende manieren om te kijken wat jouw nieuwe tarief wordt:

  • In de e-mail of brief die je hebt ontvangen of zult ontvangen in mei
  • Kijk op je rekening in MijnKPN vanaf juli of augustus voor vast bellen

Word ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan word je contractvrij totdat de wijziging ingaat.

Wanneer is de tariefswijziging te zien op mijn factuur?
De nieuwe tarieven gaan in per 1 juli 2021. Vanaf dan zie je ze ook op je factuur. Voor Vast Bellen zie je het al vanaf juni op de factuur omdat we daar 2 maandelijks vooruit incasseren. De wijziging gaat daar in per 1 augustus.

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan blijf je deze korting uiteraard houden tot de afgesproken einddatum.

Gaan de wijzigingen automatisch in?
Ja. Wij zorgen dat je abonnement op 1 juli of 1 augustus 2021 automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen?
Dit kan inderdaad. Je kunt altijd kosteloos overstappen naar een ander abonnement. Kijk op kpn.com voor meer informatie.

Wijzigt er verder nog iets? 
Ja. Per 1 juli veranderen ook de algemene voorwaarden. Voor alle klanten die na 1 december 2020 een abonnement hebben afgesloten, gelden de nieuwe algemene voorwaarden al. Deze gaan vanaf 1 juli 2021 ook gelden voor de bestaande Internet klanten en vanaf 1 augustus ook voor de Vaste Telefonie klanten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

240 reacties

en ja hoor wat ik al dacht en ook gemeld heb hier op het kpn forum

het 500/500 pakket is er uit gehaald en niet meer te bestellen bij mijn kpn

50 < 100 < 200 < 1000 zijn alleen te bestellen nu (bij glasvezel)

Reputatie 7

50 < 100 < 200 < 1000 zijn alleen te bestellen nu (bij glasvezel)

En €7,50 per maand extra voor iets waar je met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen profijt van zult ondervinden. Men moet het zelf weten maar ik houd dat geld dan liever in mijn eigen portemonnee of besteed het aan een unlimited 4G abonnement.

Mijn advies: Abonneer 200Mbps en kijk eens of je performance problemen ervaart. 

50 < 100 < 200 < 1000 zijn alleen te bestellen nu (bij glasvezel)

En €7,50 per maand extra voor iets waar je met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen profijt van zult ondervinden. Men moet het zelf weten maar ik houd dat geld dan liever in mijn eigen portemonnee of besteed het aan een unlimited 4G abonnement.

Mijn advies: Abonneer 200Mbps en kijk eens of je performance problemen ervaart. 


gaat het niet om ik maak alleen een melding dat het 500/500 pakket er uit is nu

 

Reputatie 6
Badge +3

Nou zojuist van 500Mbit/s naar 1Gbit/s gegaan. Gebeurde net niet instant. Paar minuutjes down geweest. Heel gaaf dat dit nog steeds zo snel gaat!

 

Ik haal wel niet de volle Gb maar dat snap ik wel niet al mijn apparatuur is cutting edge. Zonder dingen te vervangen toch weer 250Mbit/s erbij in de praktijk. Misschien straks voor de grap de laptop eens rechtstreeks aan de Experiabox hangen. Maar ik geloof t wel zo.

 

Wel grappig dat, inderdaad, de 500Mbit/s optie verdwijnt uit MijnKPN zodra de upgrade verwerkt is. Kan nu dus alleen nog maar kiezen uit 50Mbit/s, 100Mbit/s, 200Mbit/s en de 1Gbit/s optie.

 

Volgend jaar weer €10,- duurder per maand?……..

Nou zojuist van 500Mbit/s naar 1Gbit/s gegaan. Gebeurde net niet instant. Paar minuutjes down geweest. Heel gaaf dat dit nog steeds zo snel gaat!

 

Ik haal wel niet de volle Gb maar dat snap ik wel niet al mijn apparatuur is cutting edge. Zonder dingen te vervangen toch weer 250Mbit/s erbij in de praktijk. Misschien straks voor de grap de laptop eens rechtstreeks aan de Experiabox hangen. Maar ik geloof t wel zo.

 

Wel grappig dat, inderdaad, de 500Mbit/s optie verdwijnt uit MijnKPN zodra de upgrade verwerkt is. Kan nu dus alleen nog maar kiezen uit 50Mbit/s, 100Mbit/s, 200Mbit/s en de 1Gbit/s optie.

 

Volgend jaar weer €10,- duurder per maand?……..

Ik heb 200 maar de 500 is er uit nu

Kun jij ook de 1000 mbit upload gebruiken?

Of is die er nog niet zal binnenkort beschikbaar komen voor het 1000mbit abonnement 

Reputatie 1
Badge

Nu is het prijsverschil tussen mijn huidige abonnement (200mbit) en 1Gbit wel erg weinig en erg aantrekkelijk om over te stappen.

Tja verder, prijsverhogingen, voorheen zat ik bij de kabelboer, dat kon je de klok er op gelijk zetten dat er prijsverhogingen kwamen.

Blijkbaar wordt alleen de prijs van het lopend abonnement verhoogd. Overige prijzen zijn de oude.

Reputatie 1
Badge

Blijkbaar wordt alleen de prijs van het lopend abonnement verhoogd. Overige prijzen zijn de oude.

Terwijl 1Gbit wel is verlaagd in het geval van een nieuwe abonnement maar inderdaad de andere niet zijn verhoogd….

 

 

Blijkbaar wordt alleen de prijs van het lopend abonnement verhoogd. Overige prijzen zijn de oude.

Wat bedoel je precies?

 

Ook nieuwe abonnement worden overeenkomstig verhoogd.


Op de site van KPN staan nog de oude prijzen voor nieuwe abonnementen. Onder mijnkpn is alleen de prijs van het huidige abonnement verhoogd.

Reputatie 7

Nu is het prijsverschil tussen mijn huidige abonnement (200mbit) en 1Gbit wel erg weinig en erg aantrekkelijk om over te stappen.

Het verschil mag dan "maar" €7,50 (of €6,05) per maand zijn, wat krijg je er voor geleverd.

Als je per dag twee biertjes drinkt, wat heb je er dan aan als je er tien geleverd krijgt en je ze niet weg kunt geven.

Realiseer je donders goed dat meer niet altijd beter is. Zolang je niet weet wat jouw werkelijke verbruik is is het mijns inziens onzinnig om dan maar voor meer te kiezen. Weet dat in 99,9% van de gevallen het traag laden van een site of spel echt niet ligt aan jouw 200Mbps verbinding maar aan een bottleneck ergens hogerop in het netwerk en daar verandert een 1Gbps verbinding helemaal niets aan. 

Het is natuurlijk jouw eigen keuze en die respecteer ik uiteraard maar toch wil ik je met de beste bedoelingen adviseren om echt na te gaan of het zinvol is.

Weet je dat je met 200Mbps op 7 TV ontvangers tegelijkertijd naar verschillende 4K Ultra HD zenders van KPN zou kunnen kijken? Nu levert KPN maximaal maar 6 TV ontvangers per aansluiting en zijn er maar drie 4K Ultra-HD zenders dus daarmee zal je die 200Mbps niet vol gaan krijgen.

Ik heb de 200 naar 100 gezet en zo heb ik de oude prijs 

Als de 1gbit ook 1gbit up was had ik hem daar op gezet 

Nog even wachten tot de 1gbit up er is 

 

 

 

Reputatie 1
Badge

Nu is het prijsverschil tussen mijn huidige abonnement (200mbit) en 1Gbit wel erg weinig en erg aantrekkelijk om over te stappen.

Het verschil mag dan "maar" €7,50 (of €6,05) per maand zijn, wat krijg je er voor geleverd.

Als je per dag twee biertjes drinkt, wat heb je er dan aan als je er tien geleverd krijgt en je ze niet weg kunt geven.

Realiseer je donders goed dat meer niet altijd beter is. Zolang je niet weet wat jouw werkelijke verbruik is is het mijns inziens onzinnig om dan maar voor meer te kiezen. Weet dat in 99,9% van de gevallen het traag laden van een site of spel echt niet ligt aan jouw 200Mbps verbinding maar aan een bottleneck ergens hogerop in het netwerk en daar verandert een 1Gbps verbinding helemaal niets aan. 

Het is natuurlijk jouw eigen keuze en die respecteer ik uiteraard maar toch wil ik je met de beste bedoelingen adviseren om echt na te gaan of het zinvol is.

Weet je dat je met 200Mbps op 7 TV ontvangers tegelijkertijd naar verschillende 4K Ultra HD zenders van KPN zou kunnen kijken? Nu levert KPN maximaal maar 6 TV ontvangers per aansluiting en zijn er maar drie 4K Ultra-HD zenders dus daarmee zal je die 200Mbps niet vol gaan krijgen.

 

Het gaat mij niet om de download…. die heb ik inderdaad niet nodig.

De upload des te meer, ja ik realiseer me dat daar mee eigenlijk helemaal niet in de doelgroep val van de gemiddelde internet gebruiker. 

 

Je kruistocht is nobel overigens, zeker gewaardeerd.

Ik heb het ook omgezet en krijg de oude prijs. Het vorige abonnement heeft nu ook de oude prijs. Dus volgende maand weer wisselen?

 

HollandsNieuwe heeft er ook een handje van, zet je abonnement voor 1 maand om en je hebt weer de oude prijs.

Reputatie 7

Het gaat mij niet om de download…. die heb ik inderdaad niet nodig.

De upload des te meer, ja ik realiseer me dat daar mee eigenlijk helemaal niet in de doelgroep val van de gemiddelde internet gebruiker. 

Host je dan zelf een videoserver of iets dergelijks voor virtuele bijeenkomsten?

Het gaat mij niet om de download…. die heb ik inderdaad niet nodig.

De upload des te meer, ja ik realiseer me dat daar mee eigenlijk helemaal niet in de doelgroep val van de gemiddelde internet gebruiker. 

Host je dan zelf een videoserver of iets dergelijks voor virtuele bijeenkomsten?

Graag on topic blijven

Dat jij die snelheid iedereen afraad weet iedereen nu wel een keer

 

Reputatie 7

Ik heb de 200 naar 100 gezet en zo heb ik de oude prijs 

En zie je in mijnKPN bij het wijzigen van jouw abonnement dan nu weer een prijs van €50,-  voor 200Mbps?

Ik heb de 200 naar 100 gezet en zo heb ik de oude prijs 

En zie je in mijnKPN bij het wijzigen van jouw abonnement dan nu weer een prijs van €50,-  voor 200Mbps?

Ja klopt

Reputatie 7

Ik heb de 200 naar 100 gezet en zo heb ik de oude prijs 

En zie je in mijnKPN bij het wijzigen van jouw abonnement dan nu weer een prijs van €50,-  voor 200Mbps?

Ja klopt

Kan je daar eens een screenshot van posten?

 

Ik heb de 200 naar 100 gezet en zo heb ik de oude prijs 

En zie je in mijnKPN bij het wijzigen van jouw abonnement dan nu weer een prijs van €50,-  voor 200Mbps?

Ja klopt

Kan je daar eens een screenshot van posten?

Waarom een screenshot 

Geloof je me niet? bij deze hierboven 

Reputatie 7

 

Dat is mooi, dan ga ik mijn abonnement ook een maandje terugzetten van 200 naar 100Mbps.

Dank je voor het screenshot.

Reputatie 7

Ik heb ondertussen mijn snelheid teruggezet naar 100Mbps en als de wijziging volledig verwerkt is dan ga ik hem weer ophogen naar 200Mbps. Misschien wordt het een maandje wachten maar dat is niet erg, alleen het synchroniseren van backups tussen mijn NAS thuis en een NAS elders zal twee keer zo lang gaan duren. Maar goed, die communicatie krijgt op mijn lokale netwerk dan gewoon even een lagere prioriteit zodat we er op zaterdag- en zondagochtend geen last van hebben en verder zal ik er niets van merken omdat we alleen tijdens het synchroniseren van die backups de 200Mbps volledig volpompen en verder eigenlijk nooit boven 80Mbps uitkomen.

Scheelt toch weer €1,45 per maand. :wink:

Met dank aan @peter-keetfm:thumbsup_tone1:

Reputatie 7

En ik heb mijn abonnement weer naar 200Mbps verhoogd maar ben nu wel per maand weer €1,45 goedkoper uit immers de prijsverhoging van €50,- naar €51,45 is weer teruggedraaid.

 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @darknessblade 

Ik neem aan dat Telfort ook (jaarlijkse?) prijsstijgingen in de voorwaarden had staan.
KPN zal zich dan ook daar aan houden :joy:
Ik denk niet dat de TFT prijzen tot St-Juttemis hetzelfde zullen blijven.

Dat denk ik wel. Ik betaal al sinds jaar en dag hetzelfde bedrag. In de overeenkomst met Telfort staat niets over een jaarlijkse aanpassing of ‘inflatiecorrectie’.

Weliswaar heb ik van KPN de mail ontvangen waarmee een prijsaanpassing wordt aangekondigd maar ik ga ervan uit dat deze onterecht is verzonden.

Reputatie 7

Weliswaar heb ik van KPN de mail ontvangen waarmee een prijsaanpassing wordt aangekondigd maar ik ga ervan uit dat deze onterecht is verzonden.

Daar zou ik maar niet van uitgaan, je bent nu immers klant van KPN en niet van Telfort.