Prijswijziging KPN 2021

Prijswijziging KPN 2021
Reputatie 7
Badge +13

Dit topic is gesloten. Bekijk hier de prijswijziging van 2022

Binnenkort voert KPN enkele prijswijzigingen door. Per 1 juli zullen er een aantal dingen wijzigen, welke wijzigingen dat zijn leg ik hier onder verder uit. Vanaf 3 mei zal iedereen tijdig geïnformeerd worden per e-mail of per brief. Het advies is om dit af te wachten om te zien wat er specifiek voor jou verandert. 

 

Prijswijziging abonnementen 


Per 1 juli zullen de prijzen van internet abonnementen gemiddeld stijgen met €1,50 per maand. Enkel de prijs van Hussel 1Gbit gaat omlaag, ook voor bestaande klanten. Je wordt persoonlijk geïnformeerd over wat er precies voor jou gaat wijzigen. Alle overige tarieven wijzigen niet. 

Per 1 augustus worden alle vaste telefonie abonnementen (PSTN) €1 duurder. De beltarieven blijven ongewijzigd. 

 

Veelgestelde vragen 


Wat is de reden van de prijswijzigingen?
KPN verhoogt de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, stijgt de prijs in lijn met de verhoging die vorig jaar ook al werd gehanteerd. Dankzij deze prijsverhoging kan KPN investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten (Malwarefilter, DNSSEC, KPN Veilig Licenties).

Hoe ben ik geïnformeerd over de abonnementswijzigingen?
Wij informeren je via e-mail of brief over het doorvoeren van inflatiecorrectie en de andere abonnementswijzigingen. We sturen de e-mails en brieven in de maand mei 2021.

Wat wordt mijn nieuwe tarief?
Er zijn verschillende manieren om te kijken wat jouw nieuwe tarief wordt:

  • In de e-mail of brief die je hebt ontvangen of zult ontvangen in mei
  • Kijk op je rekening in MijnKPN vanaf juli of augustus voor vast bellen

Word ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan word je contractvrij totdat de wijziging ingaat.

Wanneer is de tariefswijziging te zien op mijn factuur?
De nieuwe tarieven gaan in per 1 juli 2021. Vanaf dan zie je ze ook op je factuur. Voor Vast Bellen zie je het al vanaf juni op de factuur omdat we daar 2 maandelijks vooruit incasseren. De wijziging gaat daar in per 1 augustus.

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan blijf je deze korting uiteraard houden tot de afgesproken einddatum.

Gaan de wijzigingen automatisch in?
Ja. Wij zorgen dat je abonnement op 1 juli of 1 augustus 2021 automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen?
Dit kan inderdaad. Je kunt altijd kosteloos overstappen naar een ander abonnement. Kijk op kpn.com voor meer informatie.

Wijzigt er verder nog iets? 
Ja. Per 1 juli veranderen ook de algemene voorwaarden. Voor alle klanten die na 1 december 2020 een abonnement hebben afgesloten, gelden de nieuwe algemene voorwaarden al. Deze gaan vanaf 1 juli 2021 ook gelden voor de bestaande Internet klanten en vanaf 1 augustus ook voor de Vaste Telefonie klanten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

240 reacties

Bij het afsluiten is destijds gezegd dat de prijs €37,50 is en ook blijft zolang het abonnement loopt.

Heb je dat ook zwart op wit want een commerciële organisatie zal zich immers altijd het recht behouden prijsaanpassingen door te voeren al is het maar om voor inflatie te corrigeren.

Nee, maar als je op dit moment een abonnement  voor zorginstellingen  afsluit staat er ook dat de prijs nu dan € 38,50 blijft zolang het abonnement loopt. Dat was dus ten tijde van het afsluiten vorig jaar  €37,50. Daarom zou ik dan ook graag de voorwaarden willen hebben voor dit type abonnement. 

Het valt me op dat de prijzen op de KPN site al minstens 2 jaar ongewijzigd zijn en mijn pas afgesloten contract, dat eind van de maand ingaat, dus lager in prijs is dan mijn huidige contract dat inmiddels was verhoogd met….. je raad het al de inflatie correctie.

Dat is de KPN waardering voor klanten die een langlopend contract afsluiten.

Ik vraag me af of providers die niet op het KPN netwerk zitten dat ook zo doen

 

 

Ook die hebben bijna allemaal inflatie correctie, bij Hussel kun je je snelheid een maandje aanpassen enterug, is de correctie er weer vanaf.😉

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Hanna_ ,

Om even terug te komen op de inflatiecorrectie. Ik ben net overgestapt naar KPN Hussel. In de meegestuurde overeenkomst wordt bij mij een jaarlijkse aanpassingsdatum genoemd van 1 oktober. Dat is vreemd, want tot nu toe is dat bij iedereen 1 juli.

  1. Inflatiecorrectie

    KPN heeft het recht om 1 x per kalenderjaar per 1 oktober een inflatiecorrectie toe te passen volgens de CBS Consumentenprijsindex over de voorgaande periode 1 juli − 30 juni.

Dit betekent uiteraard dat er bij mij per 1 juli 2022 geen verhoging gaat plaatsvinden. Maar is dit een beleidswijziging? 

 

edit : Voorwaarden vervangen door overeenkomst. 

Reputatie 7
Badge +30

@Noordzee de inflatiecorrectie bij mobiel hanteren we altijd per 1 oktober. Kan het zijn dat ze dat bedoelden in de voorwaarden? Heb je een linkje naar de voorwaarden die meegestuurd worden?

Reputatie 7
Badge +28

Ja @Marcia_ , dat van mobiel wist ik en daarom vind ik het ook zo raar. 

Het staat toch heel duidelijk in de op 2-11-2021 ontvangen per e-mail "bevestiging wijziging". Ik bedoelde de overeenkomst en niet de voorwaarden, excuses.

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. leesbaarheid

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb de voorwaarden even uit je bericht gehaald, dat leest wat makkelijker. Je hebt gelijk: ik zie het er ook staan. Volgens mij hoort dat er niet. Ik laat dat uitzoeken en kom erop terug!

Reputatie 7

Ik heb de voorwaarden even uit je bericht gehaald, dat leest wat makkelijker. Je hebt gelijk: ik zie het er ook staan. Volgens mij hoort dat er niet. Ik laat dat uitzoeken en kom erop terug!

Ik zie nu niets meer want blijkbaar is dat stuk door @Marcia_ verwijderd "voor de leesbaarheid". Ik vraag me alleen af of dat in dit geval ook werkelijk opgaat? :confounded:

Reputatie 7
Badge +28

@wjb

Het is meegestuurd als onderdeel in de overeenkomst. Het staat er echt zwart op wit. Zie het cursieve stukje zes berichten terug. 

Ik kan mij zomaar voorstellen dat deze tekst standaard naar alle klanten gaat die overstappen ook KPN Hussel. Als dat werkelijk zo is, heeft dit grote gevolgen.  

Reputatie 7
Badge +30

Alsjeblieft.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Marcia_ ,

De ontvangen e-mail is inmiddels vijftien dagen oud. 

Ik heb de voorwaarden even uit je bericht gehaald, dat leest wat makkelijker. Je hebt gelijk: ik zie het er ook staan. Volgens mij hoort dat er niet. Ik laat dat uitzoeken en kom erop terug!

Ben je al wat wijzer geworden? 

Zij er mensen gaan rennen in het KPN-gebouw? 

Of klopt het gewoon…..

 

Reputatie 7
Badge +30

Jemig, helemaal vergeten te reageren, @Noordzee  Het klopt. Sinds dit jaar mogen we ook inflatiecorrectie berekenen over de vaste diensten. Als we dat gaan doen, is dat dan in oktober.

Reputatie 7
Badge +28

Ok, duidelijk.

Betekent dit dat volgend jaar bij niemand een prijsverhoging plaatsvindt per 1 juli?

Dus bij iedereen per 1 oktober 2022?  

En moet dat dan niet naar alle klanten gecommuniceerd worden? 

Reputatie 7

Betekent dat volgend jaar bij niemand een prijsverhoging plaatsvindt per 1 juli?

Nee, naast een inflatiecorrectie mag KPN natuuurlijk ook een prijswijziging doorvoeren. Je hebt dan echter wel het recht jouw contract kostenloos te beëindigen.

Reputatie 7
Badge +30

Nee, dat betekent het niet. De prijswijzigingen staan los van de inflatiecorrectie. Mocht het zo zijn dat we ervoor kiezen om inflatiecorrectie te gaan berekenen, dan zal dit in oktober gebeuren en niet in juli.