Beantwoord

Reden van aanmelding Experian?

  • 14 January 2023
  • 7 reacties
  • 315 keer bekeken

Goedendag,

 

Ik kreeg een rapport onder ogen over een bedrijf genaamd Experian, dat toets of je credietwaardig bent.

Nu vroeg ik mij af wanneer KPN dit deelt met hen en waar wordt op getoetst. Ook de reden hoort erbij te staan en dat gebeurd ook niet.

Hebben meer mensen hier ervaring mee want het binvloed nml enorm je leven als er een negatieve code staat.

Alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door RBxx 14 January 2023, 15:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Als je een telefoon koopt met een lening gelijk aan of hoger dan € 250 wordt je aangemeld bij het BKR. Die toetsen of je niet al te veel leningen hebt. Verder wordt de lening ook geregistreerd in het landelijke register.

Een telefoonlening kan je zo € 10.000 tot meer op je hypotheek schelen. Of het aantal leningen is net even te veel en krijg je helemaal geen hypotheek.

Heb je een telefoon lening?

“Experian” kan ik niet helemaal plaatsen. Vermoed dat dat de kredietmaatschappij is waar kpn mee samenwerkt.

Resultaat bij googlen op “Experian”.

Hallo Peter,

Je informatie is mij bekend.

Ik heb nooit een telefoon daar gekocht ik heb daar alleen maar een thuis abonnement of pre pay mobiel abonnement gehad. Experian is een bedrijf dat onderzoek doet naar je betaalgedrag. Het gaat kennelijk om een factuur van 27,40 die ik te laat had betaald. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Tja... als u een factuur niet betaald, dan sluist KPN die openstaande schuld door naar een extern bedrijf. KPN stuurt denk ik 1 x een herinnering ofzo. Maar verder doet KPN er niets aan. 

De factuur is gewoon betaald! 

Vul ajb je forumprofiel in indien nog niet gedaan. Dan kan de kpn moderator, die hier nog met enkele dagen komt, er in duiken.

https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @SuzanneLoermans 

Hierbij een deel van het  Privacy statement | KPN  op de KPN website.

10.2.8 Verstrekken gegevens aan derden ten behoeve van risico-analyse en kredietregistraties

Samen met andere aanbieders van openbare telecommunicatiediensten legt KPN een bestand aan van contractanten van wie een aansluiting buiten gebruik is gesteld. En van mensen waarmee de overeenkomst is beëindigd omdat ze hun (betalings)verplichtingen niet nakwamen. Dit bestand wordt door KPN en deze aanbieders gebruikt om beslissingen te maken over het accepteren van aanvragen voor telecommunicatiediensten. Stichting Preventel is verantwoordelijk voor dit bestand. Bij hen kun je nagaan of je in dit bestand bent opgenomen en op welke manier. Als je het niet eens bent met de manier waarop je in dit bestand staat, kun je daartegen bezwaar maken. Je kunt jouw verzoek of bezwaar dan richten aan Stichting Preventel, Postbus 744, 7400 AS Deventer. Kijk voor meer informatie op https://www.preventel.nl/.

Op het moment dat een aanvraag voor een (nieuw) abonnement wordt ingediend of verlengd, worden jouw gegevens aan handelsinformatiebureau Experian gegeven. Dit gebeurt ook als je een kredietaanvraag indient. Al je gegevens rond je betaalgedrag worden ook gedeeld met Experian. Experian verwerkt die gegevens verder onder haar eigen verantwoordelijkheid voor kredietwaardigheidsanalyse, fraudepreventie, schuldinningen en datakwaliteitsvalidatie. Experian kan op basis van deze gegevens een goede risicoanalyse maken. Als jij door een betalingsachterstand ooit bent afgesloten, kan deze informatie dus ingezien worden en gevolgen hebben voor andere overeenkomsten met (financiële) verplichtingen. Dit geldt voor mobiele abonnementen gesloten na 1 januari 2010 en voor vaste abonnementen gesloten na 1 mei 2016.

Als je bezwaar wilt maken of informatie wilt over de manier waarop je bent opgenomen in de risicoanalyse van Experian, kun je contact opnemen met Experian via hun website https://www.experian.nl/. Of je kunt met ons contact opnemen via onze afdeling KPN Klantrelaties.

Dankje, dit wist ik al;)

Ik heb al mijn facturen betaald en ben nooit afgesloten behalve op eigen verzoek als ik mijn abonnement beeindigden. Maar bedankt voor het meedenken;)