Beantwoord

Sneller abonnement van KPN is goedkoper dan huidig oud-XS4ALL abonnement met minder snelheid. Kan ik overstappen?

  • 24 May 2022
  • 19 reacties
  • 553 keer bekeken

Ik ben een ex-XS4ALL klant, die overgenomen is door KPN. Speedtest geeft 100MBit/s aan bij mijn abbo XS4ALL internet smart en betaal ik 53,50 Euro per maand. Nu zie ik dat bij KPN 200Mbit/s abbo 50,00 Euro per maand kost. Heb ik recht op die snellere speed, omdat ik “ongevraagd” aangesloten ben bij KPN? Trouwens, mijn FRITZ!box 7490 kan hogere speed aan.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 26 May 2022, 20:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Als je een MijnKPN heb aangemaakt kan je zien wat de mogelijkheden zijn, het kan zijn dat als je overgaat op Hussel je de Fritzbox mag inleveren en de Box 12 krijgt opgestuurd.

Hallo @Speedtest je kunt dan overstappen naar het ‘echte’ KPN en dan gelden de prijzen en voorwaarden van KPN en vervallen de voorwaarden en prijzen van voorheen XS4all, dus kijk goed uit wat je doet en vergelijk e.e.a. goed.

 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft geen tv bij XS4ALL? Alleen internet, verder helemaal niks?

Want die 50 euro voor 200 mbit bij KPN is ook alleen internet, verder he-le-maal niks.

Bedankt voor reactie.  Ik heb een all-in-1 abbo. Ik stap niet over van Fritzbox naar Hussel, omdat via Fritzbox je meer vrijheid hebt om te configureren/upgrade van firmware.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een all-in-1 abbo. 

En dat voor € 53,50? Met 100 mbit, tv en telefonie? Dat is goedkoop. Bij KPN bent u duurder uit:

  • 100 mbit internet: € 47,50
  • Tv, 1 ontvanger zonder opnemen: € 10,-
  • Telefonie: € 2,-

Maakt € 59,50.

Nee, ik betaal 73 Euro. 15 Euro voor TV en 5 Euro voor Telefoon.

Reputatie 7
Badge +24

Ok 👍 dan word het weer anders.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Speedtest, welkom op het KPN Forum!

Ik weet niet wat voor mogelijkheden je binnen jouw XS4ALL abonnement hebt. Hoewel je bent overgezet naar de KPN techniek, heb je nog steeds een XS4ALL abonnement. In ons welkomsttopic lees je wat er verandert voor jou bij de omzetting.

Wil je liever een KPN abonnement met 200 Mbit/s internet voor € 50,00 per maand? Dan moet je overstappen naar Hussel. Je kunt dan jouw eigen FRITZ!Box blijven gebruiken. Dit noemen we vrije modemkeuze.

Je kunt de overstap gemakkelijk zelf regelen via MijnKPN.

Aandachtspunt, als je overstapt en op VDSL/koper zit, voor glasverbinding geldt onderstaand uiteraard niet.

je fritzbox 7490 doet geen Bonded VDSL (200Mbps) alleen de single line, dus max 100mbps.

Om de 200mbps te krijgen heb je en fritzbox 7583 nodig. Alternatief en goedkoper kan het zijn  om een zyxel VMG4005 als modem voor je 7490 te zetten.

Ik heb hetzelfde traject doorlopen, ben nu bij KPN ongeveer 12.50 euro per maand goedkoper uit, maar heb dan wel zelf de zyxel modem  en Fritzbox 7530AX gekocht. die zijn terugverdiend met 6 maanden voor 35 euro/maand, en moet mijn eigen broek ophouden qua support.

Mijn Fritzbox router is al ingesteld,  evenals mijn TV-box. Mijn vraag is of met behoud van configuratie,  en prijs voor 200 mbps voor Hussel, de "kraan" alleen maar verder opengedraaid wordt van 100 mbps naar 200 mbps? 

Dat hangt van je verbinding af.
Heb je glasvezel dan ja,

heb je koper/vdsl dan nee, dan moet je naar bonded lijnen.

Wat zegt de kpn site die jouw mogelijke snelheid aangeeft  over de lijn?

Ik heb glasvezel verbinding,  dus KPN hoeft alleen maar de "kraan" verder open te draaien? Hiervoor hoef je toch niet de abonnement wijzigen? Tot nu toe heb ik geen enkele storingen gehad met Fritzbox 7490. Graag wil ik antwoord van KPN/XS4all service medewerker. 

Reputatie 7

Ik heb glasvezel verbinding,  dus KPN hoeft alleen maar de "kraan" verder open te draaien? Hiervoor hoef je toch niet de abonnement wijzigen? 

Technisch gezien mag je gelijk hebben, commercieel gezien ligt dat heel anders.

Uiteraard wil KPN dat alle abonnees (ook ex XS4ALL) op dezelfde abonnementsvorm (Hussel) komen te zitten en alleen daar al om zijn sommige wijzigingen in andere abonnementsvormen niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +24

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat u over 10 jaar nog steeds dat XS4ALL abonnement heeft 😁

Als het je bevalt kan dat makkelijk over 10 jaar nog zo zijn, ik zou wel overgaan als,

  • De fritzbox behouden kan blijven. (Zelf 1 kopen is ook een optie)
  • Je de data sim niet nodig hebt.
  • En de rest van de extras die je als XS klant hebt.

Maar over op Hussel scheelt op meer vlakken, 200/200 is goedkoper, TV is maar 10 euro met 1 ontvanger, wil je er 2 en of opname er bij is dat 5 euro extra, gratis opname bij een tweede box of 5 euro zonder box.

Telefoon is goedkoper, 2 ipv 5 euro zoals je zelf zegt.

Bij overgang naar Hussel gebeurt er weinig, hooguit een administratieve verandering van het contract, misschien krijg je de box 12 opgestuurd, Fritz gewoon niet terug sturen, en er zal een snelheids verhoging aangezet worden.

Met behoud van XS4all mailbox?

Reputatie 7
Badge +24

Met behoud van XS4all mailbox?

Ja. Xs4all adressen worden gewoon toegevoegd  mail systeem van KPN. 

Over een paar maanden kan ik waarschijnlijk ook een xs4all adres registreren terwijl ik nog nooit xs4all klant geweest ben 😉

Reputatie 5
Badge +2

“Telefoon is goedkoper, 2 i.p.v. 5 euro”

Die denkfout maakte ik eerst zelf ook, maar er is wel een aanzienlijk verschil, bij die 2 euro van KPN heb je voor alles belkosten, ik geloof zelfs bij bellen naar je voicemail (als je dat zou gebruiken).

Bij die 5 euro van XS4ALL heb je geen belkosten v.w.b. bellen naar alle gewone nummers van XS4ALL en nu na omzetting naar de systemen van KPN ook zonder belkosten naar alle gewone nummers van KPN.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb glasvezel verbinding,  dus KPN hoeft alleen maar de "kraan" verder open te draaien? Hiervoor hoef je toch niet de abonnement wijzigen? Tot nu toe heb ik geen enkele storingen gehad met Fritzbox 7490. Graag wil ik antwoord van KPN/XS4all service medewerker. 

Ieder abonnement heeft zijn eigen voorwaarden en prijzen. Wil je de snelheid voor een Hussel prijs? Dan zal je naar een Hussel abonnement moeten overstappen. Je kunt natuurlijk ook kijken of jouw huidige XS4ALL abonnement kunt verhogen. Maar daar horen dan wel de XS4ALL prijzen bij.