Vraag

Spotify Premium als online aankoop op factuur

  • 10 December 2021
  • 23 reacties
  • 295 keer bekeken

Vraag.

Ik heb nu al een paar maanden op mijn rekening dat er 9.99 word ingehouden voor online aankoop.

Ik heb geen online aankoop gedaan. Wel heb ik enkele maanden geleden Spotify geactiveerd voor een gratis proef van een maand.

Als ik inlog op Spotify word er gezegd dat ik Spotify afneem via KPN.

Dus als ik inlog op MijnKPN om Spotify te verwijderen gaat dat niet want in mijn abbo van KPN staat dat ik geen gebruik maak van Spotify.

Hoe moet ik dit oplossen ?


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Okitrooy 
Even bellen 0800 -0402

Je kunt ook hier wachten op antwoord maar dat duurt wel langer, zo ja zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Reputatie 7
Badge +15

@Okitrooy Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om Spotify op te zeggen. De situatie met Spotify als "aankoop op de factuur" is een bekende situatie. 

Deze situatie zorgt er vooralsnog voor dat Spotify voor ons en voor Spotify zelf niet op te zeggen is. We zijn bezig met het oplossen van dit probleem. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik zodra er een oplossing is Spotify voor je opzeggen. 

Teveel gemaakte kosten zal ik zodra er een oplossing is vergoeden. 

Naar mijn weten is mijn forumprofiel ingevuld.

Als ik nog iets moet toevoegen kan je me laten weten wat dat moet zijn aub

Reputatie 7
Badge +15

@Okitrooy Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. 

Helaas zijn er meer klanten zoals jij dit in deze situatie zitten, op dit moment zijn we bezig om dit voor deze klanten op te lossen. 

Zodra er actie is ondernomen zal je ook het teveel betaalde bedrag gecrediteerd krijgen. Je ontvangt dan een e-mail van ons.  

Mocht je binnen nu en 2 weken nog niets gehoord hebben dan hoor ik het graag. 

Ook ik heb problemen met het stopzetten van de online aankoop Spotify bij KPN. Inmiddels heb ik al diverse malen gebeld met de helpdesk van KPN, maar daar zeggen ze, dat ze mij niet kunnen helpen omdat de “aankoop”van Spotify premium online zou zijn gedaan. Ik betaal nu al enkele maanden 2 x 9,99 per maand en krijg het niet voor elkaar om de  twee abonnementen op te zeggen. KPN verwijst mij naar Spotify en Spotify verwijst mij terug naar KPN. Op de accountpagina van Spotify staat onderstaande melding:

Je abonnement

Spotify Premium

Reclamevrij naar muziek luisteren, offline muziek luisteren en onbeperkt nummers overslaan.

Meer informatie

Betaling

Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement.

 

KPN weigert toe te geven, dat het probleem bij hen ligt. Volgens Spotify is dit probleem al enkele maanden bekend bij KPN. Zie onderstaand transcript:

You|17:06 p.m.

Goedemiddag, ik heb een tweetal spotify premium abonnementen, die ik via KPN online heb besteld. Ik wil deze twee premiumabonnementen beeindigen, omdat ik ook een family abonnement heb. KPN zegt dat ik bij Spotify moet zijn om e.e.a. op te zeggen en op de spotify account pagina staat, dat ik bij KPN moet zijn. Kunnen jullie mij helpen om de twee premium accounts te stoppen, opdat ik vervolgens voor beide accounts aan family account kan nemen

Ondersteuningsbot van Spotify|17:07 p.m.

Bedankt, er wordt nu verbinding gemaakt met een adviseur.

Houd er rekening mee dat het tot 5 minuten kan duren om elk van je berichten te beantwoorden. Als je geen tijd hebt om hier te blijven, kun je later terugkeren naar dit venster.

Vesselina M is nu verbonden en controleert je vraag. Je ontvangt binnenkort een bericht.|17:07 p.m.

Vesselina M|17:07 p.m.

Hallo

You|17:07 p.m.

Hallo

Vesselina M|17:07 p.m.

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen. Ik help je graag

You|17:07 p.m.

Mooi, heb je mijn vraag al gelezen?

Vesselina M|17:07 p.m.

Beide betalingen lopen via KPN. Ze hebben een probleem met de online bestellingen

Vesselina M|17:08 p.m.

Dat staat ook op de forum van deze link

Vesselina M|17:08 p.m.

#md#[https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/spotify-als-online-aankopen-op-de-factuur-549420](https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/spotify-als-online-aankopen-op-de-factuur-549420)#/md#

Vesselina M|17:08 p.m.

Ze moeten de online opzeggen/annuleren en indien je double hebt betaald moeten ze je geld teruggeven

You|17:09 p.m.

Dat zou maar kunnen. Kun jij voor mij de beide accounts stopzetten en terugzetten naar free, opdat ik ze kan omzetten naar family

Vesselina M|17:09 p.m.

De abonnementen kan je alleen via KPN stopzetten wanneer de betaling via KPN loppen

Vesselina M|17:10 p.m.

WWe hebben geen toegang tot hun systeem

Vesselina M|17:10 p.m.

Ik kan alleen een abonnement van Spotify zelf beheren

You|17:10 p.m.

maar zij verwijzen mij weer naar spotify, dat zij niet de abonnementen kunnen stopzetten

You|17:11 p.m.

Bij KPN kom ik geen steek verder. Zijn verwijzen mij de hele tijd naar spotify.

Vesselina M|17:11 p.m.

Hebben ze de betalingen stopgezet?

Vesselina M|17:12 p.m.

Heb je een bevestiging van gekregen?

You|17:12 p.m.

Nee, ze zeggen, dat ze de betaling niet kunnen stopzetten, omdat de bestelling als online bestelling op de factuur staat.

Vesselina M|17:12 p.m.

Ze incasseren de betalingen

Vesselina M|17:12 p.m.

Ze moeten ze stopzetten

Vesselina M|17:13 p.m.

Het loopt via hun bankrekening

You|17:13 p.m.

Heb dus ook geen bevestiging gekregen van KPN

Vesselina M|17:13 p.m.

Je hebt helaas de verkeerde informatie van KPN ontvangen. Alle betalingen voor je abonnement lopen via KPN. KPN heeft de bedragen geïncasseerd. Helaas kan ik je niet verder helpen. Je kunt vergoeding voor de misleidende informatie bij KPN aanvragen. We hebben geen toegang tot hun systeem en kunnen we de abonnementen van derde partijen niet beheren, aangezien het niet bij ons betaald wordt. Ik kan alleen je e-mailadres wijzigen op je account. Dat zijn de rechten die ik heb. Ik wil je graag helpen maar helaas ben ik machteloos met een abonnement van KPN

You|17:13 p.m.

Ze beweren, dat ze alleen incasseren en dat het geld rechtstreeks naar ASpotify gaat

Vesselina M|17:14 p.m.

Heb je de link geopen?

Vesselina M|17:14 p.m.

Daa geven ze zelf aan dat he hun fout is

Vesselina M|17:14 p.m.

Daar*

Vesselina M|17:14 p.m.

Spotify staat tegenwoordig standaard bij de online aankopen als je hem bij ons afneemt. Je moet hem dan ook op kunnen zeggen via je #md#[MijnKPN](http://mijn.kpn.com/)#/md#.

Vesselina M|17:14 p.m.

Dat gezegd hebbende was er een paar maanden geleden een probleem mee waardoor je Spotify kon aanzetten via de #md#[spotify activatiepagina](http://www.kpn.com/spotifyactiveren)#/md# maar deze niet goed verwerkt werd waardoor je hem ook niet stop kon zetten. We zijn momenteel aan het onderzoeken hoe we dit kunnen herstellen zodat hij allereerst goed in je #md#[MijnKPN](http://mijn.kpn.com/)#/md# komt te staan. Daarna kun je hem daar zelf weer stopzetten.

You|17:19 p.m.

OK, ik zal wel weer contact opnemen met KPN. . Kun je deze chatsessie naar mij mailen, opdat ik dit kan gebruiiken in mijn contact met KPN?

 

Kortom, ik ben het inmiddels spuugzat en zou graag willen, dat KPN de beide premiumabonnementen stop zet  en mij het teveel betaalde geld over de afgelopen maanden terugstort.

 

Ik hoor graag van iemand van KPN, wat ze hieraan kunnen gaan doen.

Kpn heeft mij beloofd dat ze mee bezig zijn en dat de geincasseerde worden terugbetaald. Maar dat is alweer een hele tijd geleden.dat ze dat beloofd hebben.

Dat heb  ik ook gelezen, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik hoop maar dat ze er wat aan gaan doen, want kennelijk zijn ze bij de helpdesk niet op de hoogte van het feit, dat dit een probleem is. 

Reputatie 7
Badge +15

@Okitrooy en @Larochette De informatie die jullie hebben gekregen klopt. We zijn bezig met een oplossing maar op dit moment is deze er nog niet. 

Zodra er meer informatie bekend is zal ik het jullie hier laten weten!

@Larochette Zou jij ook voor mij je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik je gegevens doorgeven wanneer nodig! 

Beste Rutger, dank voor jouw info. Heb jij enig idee hoe lang dit gaat duren, want aan eerdere commentaren te zien duurt die oplossing vinden al een paar maanden en kennelijk is er nog steeds geen zicht op een oplossing. Mijn profiel is overigens nu ingevuld.

Reputatie 7
Badge +15

@Larochette Hoe lang het duurt kan ik helaas niet zeggen, we zijn aan het zoeken naar een oplossing maar op dit moment is deze er nog niet. 

Ik zal dus om geduld moeten vragen! Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier zo snel mogelijk delen! 

Even nog een keer, hoe moeilijk kan het zijn voor KPN met al die ICT techneuten om dit op te lossen. Duurt nu wel heel erg lang.

Ben nu al vanaf augustus 2021 aan het betalen voor iets wat ik niet kan opzeggen. 

Ik kreeg een week geleden te horen, dat bij mij e.e.a. weer zou worden omgezet. Het zou binnen twee weken gefixed moeten zijn en dan worden de gemaakte kosten met de komende KPN factuur verrekend. Ik heb nog een week te gaan met wachten, maar tot op heden zijn de twee premium abonnementen nog niet omgezet naar free, zodat ik ze kan aanmelden onder mijn family abonnement. Ik moet dus nog even geduld hebben….

We zijn nu twee weken verder en nog steeds is er niets omgezet, hoewel mij was verzekerd door KPN, dat dit max. twee weken zou duren.

Ik heb recent voor 1 van de 2 premiumaccounts weer een rekening gekregen, waar wederom het premiumabonnement werd afgeschreven. Op de factuur voor het andere account, die ik vanochtend ontving, stonden geen kosten meer voor een premiumabonnement, maar na controle op de desbetreffende telefoon stond de spotify account nog steeds op premium. 

 

Ben benieuwd wanneer hier de premiumaccount ophoudt en e.e.a. wordt omgezet naar een free account, zodat ik die vervolgens kan koppelen aan de family account. 

Herstel, ik had niet goed gekeken. De factuur, die ik vanochtend ontving, was van een telefoon, waarop, gelukkig, geen premiumabonnement zat. Zo te zien hebben beide telefoons met een premiumabonnement het abonnement nog steeds lopen, dus ik verneem graag van KPN, wanneer e.e.a. eindelijk zal worden opgelost.

Vind het ook raar, je hoort totaal niets meer. Het kan toch niet zo zijn dat dit.zolang moet duren om het op te lossen.

Denk eraan om eens naar een KPN store te gaan om te kijken of ze het daar kunnen oplossen. Desnoods moeten ze maar het complete abbonement opheffen en een nieuw afsluiten.

Afgelopen week een bericht gekregen van KPN, dat ze (een deel van) de kosten van het premiumabonnement zullen  terugbetalen. Dit slechts voor 1 van de 2 lopende premiumabonnementen. (die beiden dus moeten worden gestopt).

Ze geven in dat bericht aan, dat deze kosten worden verrekend met mijn eertvolgende rekening. Wat schetst mijn verbazing: vandaag weer een rekening gekregen en nog steeds worden de kosten voor het premiumabonnement berekend en dus ook niet de gemaakte kosten verrekend.  Het begint zolangzamerhand wel een soap te worden op deze manier.

 

Larochette

Het beste is denk ik gewoon naar een KPN store te gaan en niet meer vertrekken voordat ze het daar hebben opgelost. Deze gang van zaken kan toch niet bij zo'n multinational bedrijf.

Mee eens, het valt erg tegen, dat ze dit niet goed en snel kunnen oplossen. Het ergste is, dat ze telkens zeggen, dat ze het oplossen, maar er feitelijk niets gebeurt. Als je ze hierover belt, dan zijn ze vol goede wil, maar kunnen ze feitelijk niets doen.  Erg frustrerend in ieder geval. 

Ik heb nu al een maanden op mijn rekening dat er 9.99 word ingehouden voor online aankoop.

Ik heb geen online aankoop gedaan. Wel heb ik enkele maanden geleden Spotify geactiveerd als extra optie bij Internet+TV abonnement.

Als ik inlog op Spotify word er gezegd dat ik Spotify afneem via KPN.

Dus als ik inlog op MijnKPN om Spotify te verwijderen gaat dat niet want in mijn abbo van KPN staat dat ik geen gebruik maak van Spotify.

Hoe moet ik dit oplossen ?

Ik ben hier al vanaf oktober mee bezig zonder enig reslutaat. Wat te doen? Help!!!!!!!!

 

Reputatie 7
Badge +15

@Matthieu v H Voor jou lijkt het ondertussen opgelost te zijn. Klopt dit inderdaad? 

Voor de anderen, ik heb de situatie nogmaals intern doorgezet. Ik zal komende week met een update komen. 

Het probleem is inderdaad uiteindelijk opgelost. KPN heeft het Spotify Premium abonnement stopgezet.

Vandaag naar KPN store geweest, daar hebben ze het opgelost. Waarschijnlijk ligt de oorzaak bij klanten die een voormalig Telfort abbo hebben.

Via het systeem van KPN kan het in de winkel meteen worden stopgezet.

De gegevens van het Telfort abbo matchen niet helemaal met het systeem van KPN

Dus je kan het via Mijn KPN niet deactiveren maar bij KPN zelf wel.

Dus tip eenieder die hetzelfde probleem heeft even.langs de store gaan, daar word het opgelost.

Reputatie 7
Badge +15

@Okitrooy Wat fijn om te lezen dat het in de KPN winkel is opgelost! 

Ook fijn om te weten dat dit daar lukt, want vanuit hier moet ik een ander intern proces volgen! 

Ik zie ook dat er een coulance regeling is besproken, mooi om te lezen dat dit zo geregeld is!