Beantwoord

Spotify Premium via KPN geactiveerd, maar staat als Online Aankopen op de factuur

  • 20 October 2021
  • 33 reacties
  • 1349 keer bekeken

ik heb hetzelfde probleem. ik heb Spotify Premium geactiveerd via de KPN site en deze is nu zichtbaar als online aankoop en niet als abonnement wat ik kan stoppen. Enig idee hoe dit stop te zetten? Een app-play store zegt me niets. Nooit geweest maar wellicht wel de sleutel om de maandelijkse afschrijving te stoppen. Wie kan me helpen?

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 24 November 2021, 08:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Geert P Als ik het goed begrijp, betaal je Spotify Premium nu via de mobiele factuur als online aankopen. Maar je had Spotify Premium eigenlijk als Entertainmentoptie aan jouw abonnement willen toevoegen. Klopt dat zo?

Kan je met jouw Spotify account nu gebruik maken van Spotify Premium? Zo ja, dan raad ik je aan om dit stop te zetten. Spotify zal jouw Premium abonnement dan stopzetten per de eerste volgende factuurperiode. Wanneer je dit gedaan hebt, kan je Spotify Premium aanzetten via MijnKPN.

Hi Denise,

Hey klopt niet wat je zegt helaas. Het hele probleem is dat ik spotify premium niet meer uit kan zetten. Het is geactiveerd via KPN maar enkel zichtbaar als online aankoop en niet als entertainment optie die ik uit kan zetten. Spotify geeft ook aan de het abonnement via kpn verloopt en ik het alleen voor kpn kan stoppen. Kpn blijft echter ontkennen dat het via hun geactiveerd is ondanks dat ik screenshots van kpn en Spotify gedeeld hebben die het bevestigen.

Tot nu toe heeft niemand nog een oplossing kunnen bieden en heb ik alle betalingen stopgezet in de hoop dat het daarmee stopt. Volgende actie zou het opzeggen van mijn (en mijn partners) nummer worden. 
Groet

Geert

Reputatie 7
Badge +17

Voor zover ik kan zien, is Spotify niet via KPN geactiveerd, maar via Spotify zelf. Anders zou het als Spotify Premium op de mobiele factuur komen te staan in plaats van Online Aankopen.

Ik zie dat je op 13 september Spotify Family hebt aangevraagd. Dit Spotify abonnement is aan jouw Thuis abonnement toegevoegd. Dit abonnement loopt inderdaad via KPN en kan ook alleen uitgezet worden door deze Entertainmentoptie uit jouw pakket te halen, bijvoorbeeld via MijnKPN. Ik zie ook dat je Spotify Family op 20 oktober stop hebt gezet. Je kunt na het opzeggen overigens nog tot een maand blijven genieten van jouw Spotify Family, omdat opzeggen niet per dag, maar per gebruikersperiode gaat. Na opzegging kan je in jouw Spotify account zien tot wanneer jouw abonnement loopt.

Onder jouw mobiele abonnement zie ik geen Spotify Premium staan, maar enkel Online Aankopen. Die aankopen kunnen van alles zijn, maar ik ga ervan uit dat het hier om Spotify Premium gaat. Het feit dat Spotify Premium als Online Aankopen op de factuur van jouw mobiele abonnement staat, betekent dat deze niet via ons is aangevraagd, maar via een derde partij. Je betaalt hiervoor alleen via de KPN factuur; de betaling sluizen wij vervolgens weer door naar de ontvangende partij. Het Spotify Premium abonnement loopt via Spotify zelf, die kunnen wij niet opzeggen, hoe graag we ook willen. Het enige wat wij kunnen doen, is de mogelijkheid tot aankopen via de factuur te blokkeren.

Ik weet dat aannames dodelijk zijn, maar ik ga toch delen wat ik denk dat hier mogelijk aan de hand kan zijn. Ik vermoed dat hier twee verschillende Spotify accounts in gebruik zijn, eentje waaraan Spotify Family is gekoppeld en eentje waaraan Spotify Premium is gekoppeld. Mogelijk heb je bij het activeren van Spotify verkeerd geklikt, waardoor er per ongeluk een Spotify Premium abonnement aan jouw mobiele nummer is gekoppeld. Het lijkt mij nu dus eerst zaak om uit te zoeken welk abonnement actief is op jouw account. Daarnaast is het ook zaak om uit te zoeken of je mogelijk een tweede account hebt.

Laten we beginnen met het controleren van de status van jouw Spotify account.

  1. Log in op www.spotify.com.
  2. Ga naar jouw account.
  3. Je komt als het goed is direct op de pagina ‘Accountoverzicht’ uit. Zo niet, klik deze dan aan in de linker kolom.
  4. Als je Spotify via KPN hebt, staat hier "Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN". Je kunt hier ook zien of je Spotify Premium of Family hebt.

Zou je hier een screenshot van willen sturen? Vergeet daarbij niet om persoonlijke gegevens weg te poetsen, dit om jouw privacy te beschermen.

Reputatie 7
Badge +17

@Geert P Ik heb overigens even een nieuw topic aangemaakt voor jouw vraag. Daarmee houden we het wat overzichtelijker. :)

hi Denise,

Ik heb inderdaad verkeerd geklikt en per ongeluk Spotify Premium aan mijn mobiele nummer gekoppeld. Hetzelfde heb ik voor mijn vriendin gedaan. Bij ons beiden is onderstaande zichtbaar in ons Spotify account. Onderste screenshot laat de KPN site zien waar ik Spotify Premium geactiveerd heb. Tenzij die KPN site gelinkd is aan een derde partij, blijf ik ontkennen dat ik elders een aankoop heb gedaan of heb geactiveerd.

Ik hoor graag of onderstaande je helpt om de oorzaak te vinden en een oplossing te bieden.

Intussen werkt Spotify Premium gewoon… ik betaal tenslotte 9,99 per maand.

Groet,

Geert

 

Reputatie 7
Badge +17

Ergens gaat het hier toch niet goed. De screenshot laat zien dat het Spotify Premium via KPN aangezet hebt, maar jouw factuur laat zien dat dit niet zo is. Stopzetten van Premium lukt nu niet via KPN, noch via Spotify. Je bent een beetje tussen wal en schip terecht gekomen. Mogelijk lukt het om Spotify Premium via de app store stop te zetten. Hoe je dat kunt doen, lees je hieronder.

Spotify opzeggen met iPhone of iPad:

  1. Open het Instellingenmenu of de App Store en klik op je profiel-icoon
  2. Druk op ‘Abonnementen’
  3. Druk op ‘Spotify’
  4. Selecteer ‘Annuleer abonnement’ en kies daarna voor ‘Bevestigen’. Je Spotify Premium abonnement is nu opgezegd.

Spotify opzeggen met Android:

  1. Open de Google Play Store app en kijk of je bent ingelogd met het juiste account
  2. Druk op ‘Menu’
  3. Kies ‘Abonnementen’
  4. Selecteer ‘Spotify’
  5. Kies nu ‘Abonnement opzeggen’ en druk vervolgens op ‘Bevestigen’. Je Spotify Premium abonnement is nu opgezegd.

hi Denise,

Deze stap ben ik ook al eerder doorlopen maar er is geen abonnement zichtbaar in de appstore (zie onder) dus ook zo kan ik het niet stopzetten.

Nog andere suggesties?

Groet,

Geert

 

Reputatie 7
Badge +17

Je stelt me echt voor een raadsel, @Geert P. Ik heb dit daarom in het team overlegd. Blijkbaar is dit iets wat we vaker zien, maar waar we nog geen oplossing voor hebben. We hebben hier intern navraag over gedaan. Zodra we meer weten, dan zullen we dit uiteraard laten weten. Dit zullen wij delen in het algemene Spotify topic:

Het spijt me dat ik nu niet direct een oplossing voor je heb.

Ooh ik heb hetzelfde probleem en kom er niet vanaf.

@Geert P het wrodt bij jou nog steeds afgeschreven? KPn zou betaling blokkeren maar dat is ook niet gelukt.

@Denise_ zijn jullie nog iets verder gekomen?

 

Ik heb vandaag weer een uur bij de KPN winkel gestaan met dit probleem omdat het nog steeds afgeschreven wordt ondanks blokkade, op mijn nummer zelfs 2x deze maand. Nadat ik ter plekken aangetoond had dat het daadwerkelijk een kpn probleem is door ter plekke contact te zoeken met spotify die bevestigde dat alles via kpn loopt, is blokkade als oplossing voorgesteld. Dit is op 21 oktober al telefonisch gedaan, maar toch is me gevraagd om af te wachten want de bedragen die nu op mijn rekening staan zouden nog de laatste zijn. Ik twijfelde al maar nu bevestig jij dat het blijft doorlopen. Als dit volgende maand ook bij de kpn medewerker duidelijk is, wordt er een onderzoek ingesteld. Het goede is dat ik nu geloofd wordt omdat de medewerker alle stappen die op het forum en door de helpdesk zijn voorgesteld door hem zelf zijn doorlopen zonder succes…maar een oplossing is voorlopig nog niet inzicht en nu er zelfs twee keer per maand wordt afgeschreven gaat het wel heel hard! Hou me aub op de hoogte als je een oplossing weet!!!

Groet, Geert

@Denise_ ik lees in je laatste bericht dat ik niet de enige ben (gelukkig). Betekent dit dat er aan een oplossing gewerkt wordt? Ik hoor graag want het wordt een erg kostbare en frustrerende zaak. Dank!

Het is echt frustrerend: heb spotify gemaild en krijg deze reactie:

 

Dag Jacqueline,

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen. We begrijpen dat het frustrerend is dat je het abonnement niet krijgt stopgezet.

Zoals eerder gezegd kunnen wij helaas niet helpen aangezien je het abonnement bent aangegaan bij de partner Kpn. Wij hebben geen enkel inzicht in de facturatie en in hun systemen.

Heb je je abonnement al proberen zelf stop te zetten?
 

 

Om Spotify Premium te beëindigen doe je het volgende:

  1. Log in bij MijnKPN
  2. Ga naar ‘Producten’
  3. Klik op ‘Extra opties wijzigen of toevoegen’
  4. Zet bij Internet of Mobiel het vinkje uit bij Spotify
  5. Rond je wijziging af door op de knop ‘Volgende’ te klikken

Moest dit ook niet lukken kan je altijd proberen om via je account in te loggen op de site van KPN zelf.

Je kan dit hier doen.


Hopelijk hebben de bovenstaande stappen geholpen. Twijfel niet om een berichtje te sturen bij enige vragen en/of twijfels.

 

Dit is oud verhaal dus, we moeten bij KPN zijn. Ik ben echt zo boos en ben in staat om Radar te mailen, je weet maar nooit toch? @Geert P we houden elkaar zeker opd e hoogte want ze verdienen hier teveel geld aan! Maar ik weet eerlijk gezegd niet wat te doen? KPN werkt ook niet mee

“Dit is oud verhaal dus, we moeten bij KPN zijn. Ik ben echt zo boos en ben in staat om Radar te mailen, je weet maar nooit toch? @Geert P we houden elkaar zeker opd e hoogte want ze verdienen hier teveel geld aan! Maar ik weet eerlijk gezegd niet wat te doen? KPN werkt ook niet mee”

Vergoeden zij deze dubbelen kosten niet dan?

Klopt! Ik zat ook aan Radar te denken. Voorlopig wordt nog niets vergoed en iedere maand geïncasseerd. Klopt het dat de betaling ondanks de blokkade bij jullie gewoon doorloopt? Ik wacht de reactie van de winkel af en als dat niet naar tevredenheid is, wil Ik serieus overwegen de media in te schakelen. @Jeroen Ruiter @Wijnh zijn jullie beide gedupeerden met een vergelijkbaar probleem of zijn jullie gelieerd? 
@Denise_ ter info.

Het is voor mij een vraag. Ik heb Spotify ook via KPN en dit gaat al jaren goed. Omdat ik nu entertainmentkorting krijg (is niet mogelijk op videoland) laat ik het zo. Ik wordt door deze verhalen wel onzeker om spotify een keer stop te zetten met de angst dat je toch rekeningen blijft krijgen. Maar als ik nu twee keer moet betalen terwijl ik kan aantonen via android (abbonemenenten playstore) dat ik echt geen spotify zelf heb afgenomen 2x, dan verwacht ik toch echt wel compensatie.

@geert ja het loopt gewoon door ondanks de blokkade die ze hebben toegezegd. @Geert P ik heb hetzelfde probleem als jij , hoor graag de reactie van KPN

Ik zal ook nog KPN gaan bellen wat ze zeggen hierover, i let you know want wil nu wel doorpakken en hiervan af komen

Reputatie 7
Badge +16

Denise is op dit moment afwezig, vandaar even een reactie van mij! 

@Denise_ ik lees in je laatste bericht dat ik niet de enige ben (gelukkig). Betekent dit dat er aan een oplossing gewerkt wordt? Ik hoor graag want het wordt een erg kostbare en frustrerende zaak. Dank!


Het is in ieder geval duidelijk dat er sprake is van een fout vanuit onze kant: de vraag wanneer het opgelost gaat worden, staat nog uit. Zodra er meer bekend is, zullen we het delen in dit topic en het algemene topic over Spotify Premium! 
Mega vervelend, snap ik heel goed, zeker als er sprake is van dubbele kosten. Vanzelfsprekend is dat dubbele kosten vergoed worden zodra de fout opgelost is.

@Shyrin_ is er enig idee hoe laat het duurt voordat dit opgelost is? Dus @Geert P  en ik kunnen er zeker vanuit gaan dat we vergoedt gaan krijgen en vanaf wanneer krijgen wij dan vergoedt? Heb je dan niet al gegevens van ons nodig zoals 06 nummer?

 

Ik heb dit nog ontvangen van spotify:

Hoi Jacqueline,

Bedankt voor je bericht terug en medewerking.

Als je je telefoonnummer als betaalmethode hebt ingevuld, betekent dit dat KPN de dienst moet/kan stopzetten. Als je vrije tijd hebt, kan je het beste naar het dichtstbijzijnde KPN-kantoor gaan en hen vragen om de dienst stop te zetten. Aangezien deze betaling gekoppeld aan je mobiele factuur is, betekent dit dat als je op hun kantoor je telefoonnummer aan de medewerker doorgeeft, zal hij/ze op zijn/haar computer kunnen controleren welke betalingen aan je telefoonnummer gekoppeld zijn. Vervolgens moet hij/ze de dienst van je factuur uitzetten.

Laat ons weten hoe dat gaat. Als we je met iets anders kunnen helpen, staan we voor je klaar.

Met vriendelijke groet,

Dimitar

Spotify Customer Support

 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor je bericht, @Wijnh. Het probleem waar jij en @Geert P tegenaan lopen is complex. Normaalgesproken zet je Spotify Premium aan als extra optie in MijnKPN. Je kunt vervolgens jouw Spotify Premium of Family activeren via de Spotify activatiepagina. Idealiter is het zo dat je dus alleen kunt activeren waarvoor je de optie in MijnKPN hebt aangezet. Door een fout aan onze kant ging dit niet altijd goed. Gevolg: het was mogelijk een andere dienst te activeren dan je had gekozen. En doordat je de optie niet had toegevoegd aan MijnKPN, is de optie tussen wal en schip geraakt, waardoor je de kosten nu op de factuur terugziet als ‘Online Aankopen’. Het nadeel hiervan is dat wij momenteel niet de mogelijkheid hebben om dit stop te zetten. Ons Spotify team is hard op zoek naar een oplossing voor het probleem. Ik kan jullie vertellen dat het probleem centraal opgelost gaat worden. Met andere woorden: het probleem wordt voor iedereen tegelijkertijd opgelost. Wanneer dit precies gaat gebeuren, is nog niet bekend. Maar één ding is zeker: het wordt opgelost. En indien je door dit probleem met dubbele kosten zit, zullen deze uiteraard worden vergoed. Dit doen we zodra het probleem is verholpen, zodat we precies weten wat we moeten vergoeden. Ik vraag hiervoor jullie begrip.

Houd ook het Spotify topic in de gaten voor updates:

 

*Admin: link naar topic toegevoegd

Dank voor je antwoord. Ik hoop dat het niet te lang zal duren. Het gaat niet om de dubbele kosten maar het feit dat ik en mijn partner vastzitten aan twee Premium abonnementen ipv een Family abonnement. Behalve dat het niet goed voelt om ‘vast’ te zitten waarbij het onbekend is hoe lang de oplossing op zich laat wachten, betalen we maandelijks 20 euro (2x9,99) samen ipv 14,99 voor Family en ontvang ik niet de 5 euro entertainment voordeel in mijn thuispakket, dus mijn nadeel is dus 20-15-5=10 euro per maand. Ik verwacht dat dit gecompenseerd wordt in de finale afrekening. Kan je dit bevestigen? Heb je een status update? Ik hoor graag. Dank.

Goedemorgen Denise en andere KPN medewerkers, kunnen jullie een update geven over bovenstaande case? Alvast dank.

Groet,

Geert

Reputatie 7

Bron

Deze stroring duurt wel lang. Ik heb 24 november Spotify premium uitgezet via mijn KPN, maar er is nog steeds niets gebeurd, bij Spotify staat nog dat ik een premium abonnement heb, en via KPN moet regelen di te wijzigen, en dat heb ik dus al in november gedaan. Ik ga er nu dus vanuit dat de storing nog niet opgelost is, aangezien een belletje met KPN mij niet verder geholpen heeft, omdat zij ook niets kunnen wijzigen.

Reputatie 7
Badge +17

@Kennydw We zijn sowieso deze maand nog bezig met het oplossing van dit probleem, excuses voor het ongemak!

Het duurt inderdaad erg lang, @Denise_ is er al meer bekend?