Beantwoord

Teveel betaald voor toestel abonnement 2016 tot 2022 KPN Zorgeloos standaard HS3

  • 29 September 2022
  • 12 reacties
  • 281 keer bekeken

Goede middag,

 

Ik heb in 2016 een abonnement afgesloten KPN Zorgeloos standaard HS3 met ingangsdatum 10-09-2016 en einddatum 10-09-2018 met looptijd van 2 jaar.

In dat abonnement een telefoon Samsung Galaxy S7 inbegrepen.

Na afloop abonnement 2018 is dus de telefoon afbetaald.

Geen nieuwe telefoon aangevraagd want deze werkte perfekt.

Het geval is nu dat ik dus tot nu (september 2022) vanaf 10-09-2018 nog hetzelfde bedrag betaal, dus met telefoon.

Afgelopen maandag met service nummer van KPN gebeld en daar ongeveer 2,5 uur mee bezig ben geweest  (4 keer doorverbonden en weer wachten) om dit uit te leggen.

Laatste betreffende medewerker heeft een formulier ingevuld en dan zou het goed komen.

Kreeg verrassend genoeg 2 dagen later een mail van KPN Directeur Klantenservice.

Het antwoord was niet erg bevredigend want het betreft niet de kosten die ik bedoelde.

 

 

Geachte heer ……..,

 

Op 26-09-2022 hebben wij uw verzoek tot teruggave van de teveel betaalde toestelkosten ontvangen. Wij hebben uw verzoek in behandeling genomen en beoordeeld aan de hand van deze nieuwe zienswijze. Graag informeren wij u over de uitkomst.

 

Nieuwe zienswijze

KPN en andere Nederlandse telecomaanbieders hebben in het verleden combinatie abonnementen verkocht, waarbij een mobiel abonnement en een toestel gecombineerd werden aangeboden. De Hoge Raad heeft bepaald dat deze combinaties onder specifieke omstandigheden als kredietverlening worden gezien. Hierdoor gelden specifieke wettelijke regels. De telecomsector bevindt zich momenteel in een overgangsfase. In deze periode wordt gewerkt aan de implementatie van deze regels. Recent was er media-aandacht voor het mogelijk rekenen van rente bij verkoop van toestellen. Omdat abonnementen nooit zijn opgezet als krediet, is het niet logisch om het huidige aanbod op die manier te beoordelen.

 

Uitkomst

Op basis van de door u aangeleverde informatie via kpn.com/toestelformulier, constateren wij dat u niet te veel toestelkosten hebt betaald voor uw Samsung Galaxy S7, Gold Platinum, mobiel nummer 06 ####### en aanschafdatum 10-09-2016, omdat u uw abonnement met KPN bent aangegaan na 31 juli 2016. Vanaf die datum hebben wij geen abonnementen meer aangeboden met een mogelijk rentecomponent.

 

Nou blijkt dit een standaard antwoord te zijn van KPN want heb dit in dit Forum al diverse keren voorbij zien komen bij mensen met hetzelfde probleem.

Het gaat helemaal niet over rente van toestellen.

Het gaat over een abonnement met telefoon dat na 2 jaar afgelopen is en de telefoon dus afbetaald.

Hierna nog vier jaar lang hetzelfde bedrag betaald als met telefoon.

 

Uitdaging……...

Kan iemand mij helpen om mijn teveel betaalde abonnementsgeld over 2018-2022 terug te krijgen.

Alvast bedankt……..en groet…….Cor

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 5 October 2022, 16:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@Cor We Hoi Cor en van harte welkom op ons forum!

Als je langer doorbetaald hebt voor je toestel snap ik dat je het niet met deze uitkomst eens bent. Goed dat je aan de bel trekt en ook fijn dat je je gegevens al in je forumprofiel hebt gezet. Ik heb ze erbij gepakt. 

Zo te zien heb je net voor afgelopen weekend ook contact met onze klachtenafdeling gehad. Zij hebben dit voor je bekeken en doorgezet, zodat er naar de teveel betaalde toestelkosten gekeken wordt. Ik verwacht dat je daar snel meer over hoort. Als je nog vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Hoi Alexandra, dank voor je reactie.

Ik heb niet net voor het afgelopen weekend contact gehad met de klachtenafdeling maar op maandag 26-09-2022.

Zoals hierboven omschreven heb ik toen gebeld met KPN om mijn klacht uit te leggen.

De laatste medewerker (na 2,5 uur) heeft voor mij een formulier ingevuld en dit doorgegeven.

Hier heb ik een reactie op gehad zoals hierboven in vette letters omschreven.

Dit is dus niet waar het over gaat en is er waarschijnlijk dus een verkeerd formulier ingevuld of niet begrepen wat het probleem was.

Verder geen reactie meer van KPN die het waarschijnlijk zien als afgehandeld.

Ik ben dus bang als ik niets doe dat er geen mail en uitleg komt van KPN.

 

Zou jij hier misschien iets in kunnen betekenen.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

 

Alvast hartelijk bedankt en groeten……...Cor

 

 

Reputatie 7
Badge +19

@Cor We Ik zie dat op 30-09-22, afgelopen vrijdag, het formulier voor vergoeding van teveel betaalde toestelkosten opnieuw voor je ingevuld is. Dus dat is een goed teken! Het kan even duren voordat je terugkoppeling krijgt, ik ga in eerste instantie uit van 10 werkdagen. Wacht dat even af, als je later toch twijfels of vragen hebt, trek dan gerust hier bij me aan de bel.

Hoi Alexandra, dankjewel dat je het even gecheckt hebt.

Ik wacht wel even af en laat je weten hoe het is gelopen.

Superrrrr bedankt 

Reputatie 7
Badge +19

Graag gedaan! :)

Hoi @Alexandra ,

Ik heb even afgewacht maar heb helemaal niks vernomen.

Geen telefoontje, geen mail……..helemaal niets.

Zou jij hier nog eens even achteraan kunnen gaan want ik ben bang dat er anders niks gebeurt.

 

Alvast bedankt en ik hoor graag van je.

Groet…….Cor

Reputatie 7
Badge +19

@Cor We Hi Cor! Ik zie als laatste nog steeds de melding dat het voor je doorgezet is d.m.v. het invullen van het formulier. Dat was 28 september en is dus even geleden. Ik doe intussen even navraag voor je over hoe lang het duurt voor die formulieren behandeld worden, ik kom er bij je op terug zo gauw ik meer weet.

Hoi @Alexandra ,

Dank voor je reactie.

Wacht ik wel even af wat jou bevindingen zijn.

 

Nogmaals kei bedankt.....…

Gr.........Cor

Reputatie 7
Badge +19

@Cor We Ik heb even overlegd! Gewoonlijk hoor je er sneller iets van te horen, binnen uiterlijk 3 werkdagen. Dit wist ik zelf ook niet, anders was ik er eerder voor je in gesprongen, excuus daarvoor. Ik heb op advies van mijn collega een nieuwe melding voor je aangemaakt. Daarin heb ik verwezen naar het vorige formulier dat voor je ingevuld is, dus alle gegevens zijn bij ze bekend. Als het goed is hoor je nu meer binnen enkele werkdagen!

Hoi @Alexandra ,

Heb inmiddels een mail gehad dat ze me binnen 3 dagen gaan bellen.

 

Weer hartstikke bedankt en je hoort van mij hoe het verder gegaan is.

Groet...... Cor

Hoi @Alexandra ,

Heb inmiddels een telefoontje gehad van KPN en ze gaan het teveel betaalde terug betalen.

Heb het nog niet binnen maar ik heb er alle vertrouwen in.

Ik wil je graag heeeeeel erg bedanken voor je support en druk uitoefenen met mijn probleem. 

Indien ik nog een probleem heb kom ik wel bij jou te rade. 

Nogmaals dank en groet.......Cor.

Reputatie 7
Badge +19

@Alexandra is nu op vakantie. Ik zal de mooie woorden van waardering zeker aan haar overbrengen @Cor We