Vraag

Toestel geleverd, maar ik ben op vakantie. Hoe kunnen we dit oplossen?

  • 24 May 2022
  • 9 reacties
  • 331 keer bekeken

Hallo,

Eerder deze maand heb ik een nieuwe iPhone besteld en was deze eerst nog niet direct leverbaar. Na twee weken heb ik telefonisch contact gezocht en was er nog niks duidelijk. Inmiddels ben ik op vakantie en kreeg ik een mail dat het toestel de volgende dag geleverd wordt. Het toestel is geleverd, ik heb niet getekend voor ontvangst en alles is al ingegaan. Vanaf mijn vakantie adres krijg ik de klantenservice niet te pakken maar mijn nieuwe toestel moet wel ergens zijn bij mijn huis. 
 

graag ontvang ik een reactie hoe dit opgelost gaat worden.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Voor de duidelijkheid: Bij u thuis is echt niemand aanwezig? U kunt wel zien dat het toestel afgeleverd is? Via de track en trace code?

Er is niemand aanwezig, ik woon alleen. Mails ontvangen met dat het “pakketje” is afgeleverd. Dus dat bevreemd mij aangezien ik dien te tekenen voor ontvangst. 

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Loeftie! Op het moment dat je niet thuis bent tijdens bezorging doet de koerier gebruikelijk een kaartje in de bus. Daarna kan je met de informatie op dat kaartje of via mijnbestelling.kpn.com een nieuwe afspraak maken. Kijk eerst hier even wat de status is van je bestelling en de levering. 

Als inderdaad iemand heeft getekend voor ontvangst en jij dat niet was dan zijn er een paar opties.

  • Als het een buur was die met de beste bedoelingen voor je heeft getekend en je bij thuiskomst het toestel geeft is er niet veel aan de hand. Mits de verpakking nog verzegeld is kan je zelf kijken of je het toestel wilt accepteren. Wel heeft de koerier dan niet de juiste stappen gevolgd. Dat hoor ik dan wel graag zodat we intern een onderzoek kunnen beginnen.
  • Als iemand anders je toestel op deze manier heeft gestolen beginnen we een ander onderzoek. Dan gaan we na wie het toestel gestolen heeft en draaien we de bestelling voor je terug zodat je schadeloos wordt gesteld. 

 

Laat hier even weten als je hebt gekeken. Als inderdaad iemand je toestel lijkt te hebben vul dan je profiel in. Geef daarbij specifiek aan om welk toestel het gaat, wat je klantnummer is en om welk mobiel nummer het gaat. Dan beginnen wij het onderzoek voor je! 

Beste Bram_ ,

Er is niemand in mijn omgeving die hiervoor getekend heeft. Het toestel is voor m’n deur gezet en de pakketbezorger is weggegaan en heeft zijn ding gedaan. 
 

Ik heb zelf de buurman later maar gebeld om te vragen of het pakketje daar daadwerkelijk staan en hij het wil weghalen. Gebruikelijk is, wanneer er iemand niet thuis is en er dient een handtekening te komen voor ontvangst, het pakketje naar een postNL pakket point gaat. 
 

Jullie leverancier zorgt ervoor dat ik in mijn vakantie achter mijn eigen spullen aan moet terwijl die volgens mij niet de bedoeling is. Het toestel heb ik inmiddels in ontvangst genomen maar de manier waarom vind ik allemaal vrij bijzonder. 
 

Erg vervelend dat ik achter jullie shit aan moet terwijl er iets in de processen bij jullie niet goed gaat. Ik hoop van harte dat andere klanten meer geluk hebben met jullie leveranciers. In het meest slechtste geval had ik geen goed contact met de buren en kon ik het pakketje pas volgende week vinden (mits hij er zou staan na 1,5 week).

 

Het gaat hier niet om een product met een waarde van 20 euro.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

De vervoerder is waarschijnlijk gewoon PostNL. Bij mij hadden ze het pakketje met het toestel ook gewoon voor de deur gezet.

Bij mij zal die het ook neerzetten in de pakketten box naast de deur, maar die gaat op slot als die er iets in doet, is het te groot zet die het binnen, hij heeft de code van de sleutelbox, kwestie van vertrouwen.

Reputatie 7
Badge +17

@Loeftie dat is een goeie buur! Maar absoluut niet zoals het hoort. Daarom lijkt het me belangrijk hierover wel aan de bel te trekken. 

Dat ga ik doen door feedback in te dienen bij onze logistieke partner. Daarom wil ik je vragen je profiel in te vullen. In principe heb ik voldoende aan het klantnummer. Laat je hier weten als je die hebt ingevuld?

Beter een goeie buur dan een verre vriend! Klantnummer is ingevuld. 

Ik heb de feedback doorgestuurd. We willen dit in de toekomst uiteraard helemaal voorkomen.Â