Beantwoord

Van TFT Internet naar Hussel: wettelijke bedenktermijn van toepassing?

  • 5 January 2022
  • 9 reacties
  • 123 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Recentelijk heb ik mijn 12 jaar oude Telfort internetabonnement gehusseld naar KPN Hussel, aangevuld met TV. Het nieuwe abonnement is ingegaan op 30 december 2021. Is de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen van toepassing?

Zondag 3 januari ontving ik namelijk een mail van KPN. Een scherpe deal voor KPN Internet (en TV). Omdat KPN erg blij met mij als trouwe klant is. 

Uiteraard ben ik benieuwd of ik - na opzegging binnen de bedenktijd - gebruik kan maken van de scherpe deal. 


Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 January 2022, 12:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat voor scherpe deal is dat dan? En waarom zou u nu dan weer eerst terug willen naar het Telfort abonnement dan?

Reputatie 7
Badge +8

En waarom zou u nu dan weer eerst terug willen naar het Telfort abonnement dan?

Dat staat er toch?
Om gebruik te kunnen maken van de scherpe deal voor KPN Internet (TV).

Hallo @Berteman gewoon even bellen met 0800 0402 om die deal door te praten. Via de forum kunnen geen deals afgesloten worden door de moderatoren en dan weet je het snelste wat er mogelijk is.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@JanD , ik denk dat dat de beste manier is.

In de bevestigingsmail is het een en ander opgenomen over de bedenktermijn.

Wanneer ik het echter goed begrijp, is er sprake van een discrepantie, waardoor het lijkt alsof er geen mogelijkheid is, binnen 14 dagen te annuleren, omdat ik niet terug kan naar de oude overeenkomst. Die met Telfort dus.

Reputatie 7
Badge +24

@JanD , ik denk dat dat de beste manier is.

In de bevestigingsmail is wel het een en ander opgenomen over de bedenktermijn.

Wanneer ik het echter goed lees, is er sprake van een discrepantie, waardoor het lijkt alsof er geen mogelijkheid is, binnen 14 dagen te annuleren. 

Annuleren kan wel. Maar daarmee ga je niet terug naar het vorige abonnement. Als je annuleert, dan heb je gewoon niks meer. Dat is eigenlijk hetzelfde als gewoon opzeggen.

Als het nieuwe abonnement inmiddels al is ingegaan, dan kan je niet meer terug naar het vorige. Dat hebben ze bij KPN bewust onmogelijk gemaakt in het computersysteem. 

Reputatie 7
Badge +24

En waarom zou u nu dan weer eerst terug willen naar het Telfort abonnement dan?

Dat staat er toch?
Om gebruik te kunnen maken van de scherpe deal voor KPN Internet (TV).

U heeft toch nog steeds internet van KPN? Waarom zou de deal nu niet gelden?

Reputatie 7
Badge +8

@Nick83 : Voor zover ik het begrijp, bedoeld de wetgever dat annuleren binnen de bedenktermijn geen opzegging is en dat bij annuleren binnen de bedenktermijn de oude overeenkomst van kracht blijft.

Kennelijk ben jij goed ingevoerd (in de computersystemen) binnen KPN. Dan zou je als KPN-Expert (of medewerker?) ook moeten weten, dat de wet altijd leidend is, ook al ‘zegt de computer nee’, en als dat nu bewust onmogelijk is gemaakt, overtreedt KPN dus bewust de wet. 

De deal is me overigens gedaan als klant van KPN-Mobiel en heeft als voorwaarde dat ik dus van TFT Internet naar KPN Hussel stap.

De exacte inhoud van de deal is voor deze discussie irrelevant en houd ik verder voor me, al was het ook maar om de onzin te voorkomen dat jij die moet betalen.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 : Voor zover ik het begrijp, bedoeld de wetgever dat annuleren binnen de bedenktermijn geen opzegging is en dat bij annuleren binnen de bedenktermijn de oude overeenkomst van kracht blijft.

Ik ken de wet niet precies. Maar ik denk niet dat de wet überhaupt iets zegt over "terug naar het vorige abonnement".

Bij verlenging sluit je feitelijk gewoon een nieuw abonnement af. Het vorige abonnement of overeenkomst zoals u het noemt vervalt, word beëindigd, bestaat niet meer.

Het nieuwe abonnement word bij annuleren afgebroken / beëindigd. Dan is er dus niets meer. Er is dan geen actief abonnement meer.

Reputatie 7
Badge +8

Kennelijk was het een lastige vraag, want het antwoord liet even op zich wachten maar is vandaag gekomen. 

Uiteraard is het mogelijk binnen veertien dagen, de wettelijke bedenktermijn te annuleren. Het oude Telfort abonnement is echter vervallen maar blijft omgezet naar KPN. 

In principe is de scherpe deal (die ik per mail ontving) dan niet meer mogelijk omdat die alleen geldt, voor nieuwe abonnementen waarbij mobiel met internet van KPN gecombineerd wordt. Oude Internet abonnementen van Telfort worden kennelijk beschouwd als niet KPN.

Hoe dan ook: om administratieve redenen en het voorkomen van onnodig heen-en-weer sturen van apparatuur is er een mooi compromis bereikt, waarmee ik KPN graag complimenteer. 👍

@Nick83: Er is en was ‘überhaupt’ geen sprake van verlenging. Telfort abonnementen kunnen  ‘überhaupt’ niet verlengd worden. Het abonnement van Telfort heb ik omgezet naar Hussel van KPN, dat is ‘überhaupt’ iets heel anders dan verlengen.

Off topic: zulen we afspreken het afschuwelijke germanisme ‘überhaupt’, ‘überhaupt’ niet meer te gebruiken? Onze Nederlandse taal is mooi en heeft zoveel zeggingskracht dat het gebruik van germanismen onnodig is. 😉