Beantwoord

Vaste telefoon gesprekskosten niet op factuur

  • 26 January 2022
  • 30 reacties
  • 176 keer bekeken

Reputatie 1

Het viel mij pas op dat de gesprekskosten voor vast bellen niet meer op de factuur staan.
Toen ik terug ging kijken bleek dit sinds oktober het geval te zijn.

Nu is er in september een software upgrade van de Experia V10a geweest.
Na deze upgrade was het vaste nummer niet meer gekoppeld. Dat is hersteld (ticket aangemaakt bij de helpdesk) maar het lijkt er op dat sindsdien de gesprekskosten niet meer in rekening worden gebracht.

Wat gaat hier mis ?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 15 March 2022, 10:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @GeraldvV ,

Best uniek !  Een reactie omdat iets niet in rekening wordt gebracht. :joy:

Maar hebben ze soms jouw Vast Bellen veranderd naar Bel Onbeperkt Altijd of Bel Onbeperkt NL? 

Want dan bel je natuurlijk gratis. Maar dan staat wel het vaste bedrag op de factuur. (16,50 voor Bel Onbeperkt Altijd of 9,99 voor Bel Onbeperkt NL.)

 

Reputatie 1

Hallo Noordzee.

Goede suggestie !

Alleen zie ik geen vast bedrag voor Bel Onbeperkt Altijd of Bel Onbeperkt NL  op de factuur. 

Dus dat is het denk ik niet.

Reputatie 7
Badge +28

Kun je nog wel bellen? En kun je nog gebeld worden? 

Als dat zo is, dan zou ik me er verder niet druk om maken.  

 

 

Ãœberhaupt wel gesprekken gevoerd met de vaste telefoon?

Hier is het alleen nog, zeer incidenteel, binnenkomende gesprekken.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @GeraldvV!

Ãœberhaupt wel gesprekken gevoerd met de vaste telefoon?

Hier is het alleen nog, zeer incidenteel, binnenkomende gesprekken.

Dit vraag ik mij ook af, er zullen alleen gesprekskosten op de factuur worden vermeld, als je daadwerkelijk met je vaste nummer ergens anders naar toe hebt gebeld. Als je alleen gebeld bent op het nummer, is dat niet zichtbaar op je factuur :slight_smile:

Reputatie 1

Dat is juist het vreemde. Er is wel gebeld naar andere nummers. En die uitgaande gesprekken zijn ook  zichtbaar in de logging van de Experia box.

Eigen nummers? Dus 06 nummers op eigen naam/adres?

Reputatie 1

Geen eigen nummers.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @GeraldvV ,

Best uniek !  Een reactie omdat iets niet in rekening wordt gebracht. :joy:

Maar hebben ze soms jouw Vast Bellen veranderd naar Bel Onbeperkt Altijd of Bel Onbeperkt NL? 

Want dan bel je natuurlijk gratis. Maar dan staat wel het vaste bedrag op de factuur. (16,50 voor Bel Onbeperkt Altijd of 9,99 voor Bel Onbeperkt NL.)

 

Staan de nummers ook niet vermeld op de specificatie? (tweede pagina.) 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is juist het vreemde. Er is wel gebeld naar andere nummers. En die uitgaande gesprekken zijn ook  zichtbaar in de logging van de Experia box.

Hmm, dat is dan toch wel erg bijzonder, vind je het goed als ik even met je meekijk? Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan!

 

Reputatie 6
Badge +6

Bijzondere kwestie, ben zeer benieuwd wat hier de oorzaak van is. 

Reputatie 1

Prima Maja_. Ik heb mijn profiel aangepast.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @GeraldvV! Ik zie inderdaad terug dat het nummer ineens niet meer gekoppeld was in alle systemen en dat hiervoor een achterliggende afdeling aan is gestuurd. Helaas kan ik de inhoud van dat ticket niet meer opvragen, waarschijnlijk omdat hij al een poos geleden gesloten is. Ik kan dus niet meer zien wat ze precies gedaan hebben. 

Wat ik wel zie, is dat er inderdaad helemaal geen enkel uitgaand gesprek meer is geregistreerd, de afgelopen maanden. Daar gaat hoe dan ook iets niet helemaal goed dus, en ik vind het heel netjes van je dat je hierover aan de bel trekt bij ons!

De technische dienst is niet aanwezig op zondagen, dus ik zal volgende week even navraag bij ze doen. Ze kunnen vast nog wel achterhalen wat er is gedaan om jouw nummer weer te koppelen, en uitzoeken hoe we er voor kunnen zorgen dat het allemaal weer klopt!

Reputatie 1

Bedankt Maja_. Ik wacht het af.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben je niet vergeten hoor @GeraldvV, maar wacht nog op een concrete reactie :wink: Hopelijk volgt die snel, dan hoor je direct van me!

Reputatie 7
Badge +20

Tot nu toe heeft niemand nog echt een verklaring kunnen vinden, in mijn 11 jaar bij KPN ben ik dit zelf ook nog niet eerder tegen gekomen dus een heel gangbaar probleem is het niet :wink:

Heb je wellicht een screenshot voor me van de log van je Experia Box, waar uitgaande gesprekken op te zien zijn?

Reputatie 1
Outgoing Call list

 

Reputatie 1

Ik hoop dat bovenstaande afbeelding goed is. De telefoonnummers zijn privé informatie en dus doorgehaald.

Reputatie 7
Badge +20

Yes, dank je wel! Stuur ik even door naar de technische dienst, hopelijk brengt dit het balletje aan het rollen :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Tot nu toe nog niemand gevonden die hier een verklaring voor heeft of weet hoe we dit op moeten lossen :grimacing: Gelukkig is het in jouw voordeel, dus ik hoop dat je het niet erg vind dat het even duurt voordat we dit gefixt hebben :wink:

Reputatie 1

Bedankt Maja_. :slight_smile: Ik wacht het rustig af.

Reputatie 7
Badge +20

Tot nu toe nog niemand gevonden die hier een verklaring voor heeft of weet hoe we dit op moeten lossen :grimacing: Gelukkig is het in jouw voordeel, dus ik hoop dat je het niet erg vind dat het even duurt voordat we dit gefixt hebben :wink:

Ik kan dit bericht herhalen :sweat_smile:  Ben er nog steeds mee bezig maar dit blijkt zo uniek te zijn dat men geen idee heeft waar dit mis gaat. Zojuist een nog niet eerder geprobeerde afdeling aangesproken, hopelijk kunnen ze daar wel wat!

Reputatie 1

Bedankt voor de update Maja_.

Reputatie 7
Badge +20

We hebben je telefoonnummer verwijderd en direct weer toegevoegd, bij een andere klant met hetzelfde euvel bleek dat de oplossing te zijn. Ik hoop bij jou ook! 

Dat wordt dokken! :grin: