Beantwoord

Waarom krijg ik maar geen monteur die de glasvezel naar binnen brengt

  • 18 June 2022
  • 27 reacties
  • 247 keer bekeken

Mijn probleem is, dat ik na een verhuizing mijn glasvezel abonnement wilde meenemen. Dat wacht nu al meer dan een maand op een monteur. Volgens jullie administratie al geweest, dat soort fouten? Zelfs geen bericht. Wel afgesloten op het oude adres. Nergens internet. Nu kan ik elke week zelf contact opnemen met de klantendienst. Het enige dat ik krijg is 100gb op mijn GSM om iTV te gebruiken, maar dat is minder. Geen belgische TV bijvoorbeeld. En maar gewoon betalen voor interactieve TV en super wifi. Graag een oplossing KPN! Ik kan natuurlijk ook uitkijken naar een andere oplossing (andere provider). Jammer, en ik was op het oude adres zo tevreden...

icon

Beste antwoord door Rolant 29 June 2022, 11:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Badge +19

Wat is de status als je kijkt op www.kpnnetwerk.nl? Vul daarvoor je postcode en huisnummer in.  Ben benieuwd!

Joep, de status is nu dat ik per 3 juni kon beginnen met aansluiten. De aansluithulp app zegt dat ik niet verder kan. (Grijze knoppen)

Badge +19

Dat zegt kpn of kpnnetwerk?

Als ik ze bel, zeggen ze gewoon glasvezel is beschikbaar op uw adres. Alleen de onderaannemer moet een gaatje boren en een kastje ophangen. Glasvezel tegen de gevel buiten dus. Het lukt dus niet de onderaannemer aan te sturen, dunkt mij. Dan hebbem ze het oude adres wel gewoon afgesloten op 3 juni. Ik was te laat met verzetten van de datum en dat komt omdat ik in de kpn app zag dat ik per 3 juni zelf kon aansluiten (wat niet zo is)

Badge +19

Ik ga een hulplijntje uitgooien naar een moderater. Of ze meteen kunnen helpen durf ik niet te zeggen maar ze kunnen vast wel iets vertellen over wat er nou aan de hand is. Vul jij je profiel helemaal in met klantnummer, adres etc. dan kunnen ze voor je kijken. 

Bedankt Joep!

Ik ga geduldig afwachten of het helpt.

Reputatie 7
Badge +20

Wat een rotsituatie dit @Rolant 🙁

De notitie van KPN Netwerk die ik bij je aansluiting zie staan is: ‘bewoner na 3 pogingen niet thuis’. Het lijkt er dus op dat ze wel bij je langs zijn geweest maar uit jouw bericht maak ik niet op dat ze hiervoor überhaupt een afspraak met je hebben gemaakt 🤔

Omdat je aansluitpunt nog niet gereed is, kunnen wij als ‘KPN de internetprovider’ helemaal niets voor je betekenen, wij kunnen pas wat doen als je verbinding op is geleverd. Zou je nog eens contact willen zoeken met KPN Netwerk, om te vragen hoe het zit met die 3 pogingen en hoe nu verder?

Bedankt Maja

Bewoner is niet thuis? Dat kan kloppen, want er is met mij nooit een afspraak gemaakt om dan en dan thuis te zijn. Ik heb ook werk en een sociaal leven. Je kunt niet zomaar 3x aanbellen zonder afspraak, als dat is wat er staat. Ik heb nu juist een terugbelverzoek ingediend.

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop dat je snel wordt gebeld met meer tekst en uitleg @Rolant, zodat je eindelijk aangesloten kunt worden. Laat je het weten als er schot in de zaak zit?

Hoi Maja,

Ik ben niet gebeld, maar ik kreeg deze mail:


Bedankt voor uw bericht. Ik zie dat er begin deze maand al telefonisch contact is geweest, er is toen contact opgenomen met de aannemer VWT en zij hebben als antwoord gegeven dat ze nu geen capaciteit hebben. Ik heb ze nogmaals een bericht gestuurd om contact met u op te nemen voor het maken van een afspraak. 

(zucht...)

Reputatie 7
Badge +20

🙄

Top dat ze het opnieuw door hebben gezet, maar dit had naar mijn mening wel iets beter gekund. Laten we hopen dat je op redelijk korte termijn gebeld gaat worden voor een afspraak!

🙄

Top dat ze het opnieuw door hebben gezet, maar dit had naar mijn mening wel iets beter gekund. Laten we hopen dat je op redelijk korte termijn gebeld gaat worden voor een afspraak!

Ik zou ook gebeld worden, nou ben benieuwd of ze dat niet gewoon altijd beloven want dit is al de derde keer dat ze dat zeggen. Bij mij is de FTU al wel in huis aangesloten maar niet geactiveerd. 

 

@Rolant echt super vervelend, hoop dat jij ook snel weer van je diensten kan genieten

Weer een week verder. Niks hoor. Jullie onderaannemer lacht iedereen uit! Geen enkele poging van jullie onderaannemer. Het enige bericht dat ik van KPN kreeg: je GSM weekbundel is op, vanaf nu moet je weer zelf betalen voor je gb's. En ik betaal nu al maanden voor mijn glasvezel abonnement... lekker bezig jongens en meisjes... dit is echt de limit. Ben benieuwd of een consumentenprogramma hier van zal smullen. 

 

Dat laatste ben ik ook benieuwd naar.

Je betaald dan wel, dat word allemaal gecorigeerd als de lijn gaat werken, als je dat namelijk niet betaald gaat er echt niks meer gebeuren.

En voor die onder aannemer, idd lacht die iedereen uit, daar die waarschijnlijk net als de rest van Nederland om extra handjes zit te springen, werk teveel, poppetjes te weinig, maar gelukkig heeft iedereen dat probleem.😱😱😱😱

Update: Nog maar eens zelf erachter aan gebeld, en ja hoor, het is eindelijk gelukt een afspraak te realiseren. Ik juich nog niet, eerst echt zien dan kan ik het pas geloven. Zover zijn we nu al. Maar in elk geval, ik ben weer even rustig tot 5 juli... Ja sorry hoor, na 2 maanden! Er zijn er voor minder op TV geweest.  :-)

Update: Nog maar eens zelf erachter aan gebeld, en ja hoor, het is eindelijk gelukt een afspraak te realiseren. Ik juich nog niet, eerst echt zien dan kan ik het pas geloven. Zover zijn we nu al. Maar in elk geval, ik ben weer even rustig tot 5 juli... Ja sorry hoor, na 2 maanden! Er zijn er voor minder op TV geweest.  :-)

Hoe kan verbinding al actief zijn ? Betaling gaat toch pas in na activatie? Of was het een verhuizing?

Reputatie 7
Badge +20

Update: Nog maar eens zelf erachter aan gebeld, en ja hoor, het is eindelijk gelukt een afspraak te realiseren. Ik juich nog niet, eerst echt zien dan kan ik het pas geloven. Zover zijn we nu al. Maar in elk geval, ik ben weer even rustig tot 5 juli... Ja sorry hoor, na 2 maanden! Er zijn er voor minder op TV geweest.  :-)

Fijn dat er eindelijk schot in de zaak lijkt te zitten! Laat je op 5 juli weten of alles dan ook daadwerkelijk in orde is?

@janwilnl De lijn is bij TS waarschijnlijk jaren geleden met de aanleg als klaar aangemeld, dat gebeurde voorheen bij Regefiber meestal ook als die nog niet binnen afgemonteerd was, ik had hetzelfde probleem op mijn huidige adrrs, alleen ging alles 8 jaar geleden nog snel en zonder teveel tussen stappen, vertraging was toen net geen 2 weken, alleen maar omdat de aanleg ploeg de rol niet kon vinden in de straat en.men de aanlegger hem liet opzoeken dus ze nog een keer terug moesten komen, rol lag waar ze hadden gekeken alleen 10 cm dieper dan hun hadden gegraven.🤔🤔🤔🤔

Daarom, eerst zien dan geloven :-)

Ja hoor, niet te geloven dus! Let op, echt gebeurd: de monteur van jullie onderaannemer heeft voor de deur beslist dat hij de straat niet mocht openen. Er moet een vergunning van de gemeente zijn, en die heeft hij niet. Kan nog wel even duren, en weg was die. Koper doen we niet meer zegt de kpn... Dus ik ga maar naar Ziggo zeker dan?

Wat een farce, daar blijf je dan voor thuis...!

 

Oei, ja dat hadden ze eigenlijk van te voren al kunnen bedenken.  Het lijkt wel of er weinig communicatie is tussen KPN Netwerk en de onderaannemers. Gelukkig is bij mij wel alles goed afgelopen maar ik kan mij goed voorstellen dat je er op een gegeven moment genoeg van hebt.

de monteur van jullie onderaannemer heeft voor de deur beslist dat hij de straat niet mocht openen. Er moet een vergunning van de gemeente zijn, en die heeft hij niet. Kan nog wel even duren

Wat is nu de vervolgactie van die aannemer? Want snap wel dat ze dat niet zo maar mogen maar het is maar heel kort en meteen weer dicht.

De vervolgactie gaat waarschijnlijk zijn dat ze mij kwijt zijn. Ziggo doet wel koper plus coax.

 

Dat staat je natuurlijk sowieso vrij. Wat gebruik je nu als backup? Heb je geen tijdelijke internetbundel gekregen? Of heb je geen KPN mobiel? @Maja_ kunnen jullie nog iets betekenen?

3 masnden keer 100gb/week op de gsm, had ik als back up. Koper wilden ze niet meer doen, ook al staat op hun eigen site dat die er na 200 dagen uit gaat.

Maar ik ben dus over naar ziggo! Jammer jammer, gemiste kans...

Onhandig dat het nog niet werkt, ik kan er ook weinig anders op bedenken dan echt met dat KPN netwerk weer contact op te nemen maar ja schiet verder ook niet op denk ik. Want zo'n vergunning duurt sowieso even. En dan moet je ook maar er van uitgaan dat ze dat ook echt aanvragen en niet vergeten.