Beantwoord

Waarom moet ik contact opnemen met KPN voor uitleg overstapservice?

  • 27 May 2022
  • 67 reacties
  • 986 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga naar Ziggo, reden kleine ergenissen waaronder af en toe die rottige 400 melding als je wat live terug spoelt, en dan nu weer een prijsstijging terwijl nieuwe klanten wel de oude prijs blijven betalen, klopt niet vind ik, maar ja zo werkt het nu eenmaal bij KPN.

Maar Ziggo zegt mijn abonnement bij KPN op, prima geregeld dus, maar krijg ik een SMS van KPN of ik maar wel contact op wil nemen want men moet mij wat uitleggen, waarom??? KPN heeft mijn nummer want ik krijg een SMS, dus bel mij als je wat wil uitleggen, misschien neem ik wel op zolang je niet belt met nummers die ik blokkeer want die zijn er inderdaad.

Ik heb KPN op laten zeggen door Ziggo, de spulletjes stuur ik na afloop compleet terug, zelfs alle kabeltjes zitten nog in de doos erbij, nieuw en ongebruikt, ik weet dat ik waarschijnlijk Juli nog een maandje betaal en dit eind juli terug krijg, zo niet tijd zat om te storneren, en mijn Simyo compleet van 2 abonnementen vervalt.

Als jullie gewoon de bevestiging sturen dat mijn abonnement beeindigd is per 1/7 als het goed is gegaan met het Ziggo aansluiten, dan is het klaar.

Maar ga mij niet vragen om een 30+ minuten in de wacht te gaan hangen bij de klantenservice, me op moet winden om dat rottige menu door te komen omdat jullie mij wat moeten uitleggen, ik dacht het niet, heb namelijk nog getwijfeld om zelf op te zeggen als Ziggo werk en geen risico te nemen, maar toch niet om daar extra tijd in te stoppen weinig trek in.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 1 June 2022, 10:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

67 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Misschien wil KPN u een aanbod doen om toch te blijven...

Hoi @Doornekamp33.

Maar of je daar gelukkiger van gaat worden, ik zelf was er na 10 jaar in 2017 wel klaar mee.
Eerst was het UPC heel treurig, en toen kwam ziggo in het spel.
Toen pas echt verdrietig geworden.

Wens je veel kijk en luister plezier toe bij ziggo.
Het gaat je goed.

Hier moest het ook, al is het dan van ziggo→ kpn.Ik denk dat het standaard is nu.

PS;Je weet dat in oud-upc gebied een eigen modem nog niet mogelijk is?

Ik gebruik de overstap service niet meer wat een gepruts.

Van Telfort naar Ziggo ging het fout (door Telfort/KPN) van Ziggo naar KPN bewust een maandje laten overlappen. 

 

Beide providers hebben hun dingen vanwege het opdoeken van Telfort en met name het  betere XMS systeem en Glashart Media met betere TV  kwaliteit ben ik begin 2020 naar Ziggo gegaan wetende dat ze daar onderscheid maken tussen TV Start en Compleet en Max wat terugkijken betreft.

Reputatie 7
Badge +24

Ik gebruik de overstap service niet meer wat een gepruts.

Van Telfort naar Ziggo ging het fout (door Telfort/KPN) van Ziggo naar KPN bewust een maandje laten overlappen. 

Begrijpenlijk. Maar een welkomstkorting is op zo'n manier wel voor een flink gedeelte weg.

Reputatie 7
Badge +9

Ze willen je graag uitleggen dat je e-mail adressen vervallen en of je misschien een e-mail only Abonnement  wilt hebben. Daarnaast willen ze toch proberen over te halen om te blijven.

Ik gebruik de overstap service niet meer wat een gepruts.

Van Telfort naar Ziggo ging het fout (door Telfort/KPN) van Ziggo naar KPN bewust een maandje laten overlappen. 

Begrijpenlijk. Maar een welkomstkorting is op zo'n manier wel voor een flink gedeelte weg.

Hoezo? Voor de welkomstkorting hoef je de overstap service niet te gebruiken, of bedoel je de extra factuur. Dat nam ik voor lief en zonder de overstap service ben je veel sneller aangesloten, dan is het een kwestie van slim opzeggen.

@Nick83 , Als ze mij een aanbod willen doen moeten zij de stap zetten, niet ik, want ik vraag niet om een gunst of extraatje.

@genetic , Geen idee of ik er gelukkiger van word, we nemen het goedkoopste abbo wat er is, dus internet basis van 50/20 en TV via de Ci+ modulle, kan ik opnemen via de TV, maar of je er meer tegelijk kan opnemen????

Bedankt voor de wensen.😁😁

@martijn197108 Eigen modem is gewoon mogelijk, maar de ziggo bak gaat in bridge en kan de Fritz er gewoon via WAN achter, als die Puma chipset maar niet gaat klooien maar dan vragen we een ander modem, zo niet word het lastig voor ze, moeten ze meewerken aan een eigen modem zijn ze wettelijk verplicht.

@Galdor68 Overstap gaan we wel zien, gaat het mis dan gaat het mis, internet is niet het belangrijkste en TV werkt al van Ziggo.😳😳😳😳

@Speedmaster , Wat moeten ze uitleggen van de mail adressen, ik heb geen kpn mail in gebruik, ik heb ook alles verwijdert, de mail is leeg, KPN veilig gebruik ik ook niet en om mij over te halen is te laat.

 

@martijn197108Eigen modem is gewoon mogelijk, maar de ziggo bak gaat in bridge en kan de Fritz er gewoon via WAN achter, als die Puma chipset maar niet gaat klooien maar dan vragen we een ander modem, zo niet word het lastig voor ze, moeten ze meewerken aan een eigen modem zijn ze wettelijk verplicht.

 

Soms leveren ze dan een ubee, maar dat weet je vast al:)Maar volgens mij is de connectbox vrij stabiel inmiddels.

Voor zover die bij mijn moeder hangt is die probleemloos, en zij heeft hetzelfde abonnement en als ik eerlijk ben TV is bij haar beter met de Ci+ dan bij mij op de glas zenders dus ik heb er wel vertrouwen in.

Reputatie 7

Joe hoe, ik heb mijn 4060 gewoon achter de Connectbox hoor,.. Draait als een zonnetje.

Heel enkel eens in de drie weken heb ik een disconnectie, dat is zo klein dat WiFi gewoon actief blijft. Maar mijn werklaptop verlies dan (bekabeld) even heel kort een connectie waardoor mijn vpn dr even uit floept. Maar dat is ook alles, en tijdens werk helemaal niet zo erg haha! Via de CI+ kun je alleen maar je op dat moment kijkende zender opnemen op een aangesloten usb ofzo. Meer heb je er niet aan.

Overstap ging hier redelijk slecht, afgezien de miscommunicatie en onduidelijkheid vanuit kpn. Want ze incasseren vrolijk 1 maand door, en dan duurt het werkelijk een maand voor het geld terug is. Let wel goed op je overstapdatum. Kpn hield bij mij een week te laat aan, en toen duurde het serieus nog een maand voor ik die handmatige credit kreeg,... (was dus na 2 maanden pas van kpn af) En dat is zooo superslecht. Zulke zaken moeten gewoon binnen 14 dagen worden geregeld.

Zit jij niet in Fziggo waar een eigen modem wel al gewoon kan? Mij lukt dat wel, maar is een beetje te gek, om een los kabel en glasvezelmodem te hebben 😛

Reputatie 7
Badge +7

Als je de 400 foutcode erg vindt dan heb ik geen goed nieuws voor je. TV kijken bij Ziggo is nog irritanter, veel blokjes enzo , en hun digitale ontvangers vreten enorm veel stroom. 

Reputatie 7

Nergens last van hoor bij Ziggo 😁 en de huidige ontvangers vreten absoluut niet teveel stroom vergeleken met de mediaboxen die ze eerst hadden. 

Als je de 400 foutcode erg vindt dan heb ik geen goed nieuws voor je. TV kijken bij Ziggo is nog irritanter, veel blokjes enzo , en hun digitale ontvangers vreten enorm veel stroom. 

Blokken is toch vaak de eigen veroudere bekabeling. Nooit last van gehad, en inderdaad de MBxl is een stroomvreter die wordt uitgefaseerd. Bij KPN komen ook wel blokken voor dat is nu eenmaal inherrent aan digitale TV.

@Doornekamp33

Succes bij Ziggo over een jaar weer naar Magenta of heb je het daar wel gezien? 

 

Je kan je enkel meer opnemen als je twee tuners in je TV hebt. Scoor een Humax 5200C stopt daar je smartcard in en klaar u kunt opnemen.

@Galdor68 Magenta gaat het niet meer worden, is een club van veel beloven weinig presteren, enige pluspunt is dat ik uitgenodigd ben op het HQ in Den Haag, maar ze hebben daar niet alles op kunnen lossen.

Als Canaal Digitaal ipTV een beetje stabiel word kan het wel eens Freedom worden, maar ik zit dan sowieso weer aan de KPN lijn vast, dus een terugkeer kan ook zomaar gebeuren, als die nieuwe TV box wat word.😁😁

En van dat opnemen ga ik effe uitvogelen, de Humax kan altijd nog en neem ik er wel een tweede Ci bij, voor die 2 euro kan dat we lijden, ga van 59 naar 49 euro in de maand.😜😜

Reputatie 7
Badge +8

Maar bij ziggo heb je toch ook te maken met prijs verhogingen?

 

 

 

Je kan je enkel meer opnemen als je twee tuners in je TV hebt. Scoor een Humax 5200C stopt daar je smartcard in en klaar u kunt opnemen.

Dat kan alleen in oud-ziggo gebied, toch?

 

Maar bij ziggo heb je toch ook te maken met prijs verhogingen?

Inderdaad verhoogd Ziggo de prijzen ook, maar dan ook voor nieuwe klanten, ik weet nu dat ik meer betaal dan dat het nu het geval zou zijn, netjes gecommuniceerd in alle overeenkomsten en mail die gaan over het afsluiten.

 

@martijn197108 , voor het interactieve gedeelte wel, maar de vrije zenders kun je dus wel ontvangen met de Humax, nu  nog even uitzoeken welke dat zijn en of ik daar mee wegkom, maar is het nodig pakken we gewoon een Next box mini erbij en activeren we een hoger abonnement, waarom de mini, die kan achter de TV.

 

 

 

Je kan je enkel meer opnemen als je twee tuners in je TV hebt. Scoor een Humax 5200C stopt daar je smartcard in en klaar u kunt opnemen.

Dat kan alleen in oud-ziggo gebied, toch?

 

In oud f upc gebied heb je met een ci module en smartcard geen toegang tot het stukje on demand.

En is er sprake van een andere codering. Een upc smart card lees Nagravision zal niet werken in een Humax.

Het huidige nadeel met de ongecodeerde kabel tv kanalen is het 'nog' niet in HD beschikbaar zijn van de Nederlandse commerciele kanalen. 

 

Duidelijk @Galdor68 en @Doornekamp33.

Jammer dat dat in upc gebied niet kan, dan kijk je dus of naar veel sd kanalen of heb je een next of horizon met een ramp menu.

Verder kun je in F-UPC-gebied nog geen eigen modem gebruiken, terwijl dat wel zou moeten kunnen volgens de  nieuwe regels.

 

De horizon zal het niet worden, en de Next een rampmenu, ik hoor er alleen maar goede ervaringen over en wat ik er mee gespeeld heb een poosje terug is het zeker niet verkeerd.

Smaken zullen inderdaad verschillen, alleen opvallend is 1 ding wel,

Hier zitten een aantal personen die alles wat KPN doet zo'n beetje het beste vinden en branden Ziggo compleet af, bij Ziggo is het juist andersom, dus wie moeten we geloven, ik denk namelijk dat je beide kampen met een korreltje zout moet nemen en tussen de regels doorlezen, of het gewoon filteren op wat je zelf denkt nodig te hebben.🤗

Neem het geval van de blokjes beelden bij Ziggo, mijn moeder kijkt er al een tijdje naar, geen blokje te zien, ik zie op de KPN tv juist bijna dagelijks blokjes, is geen pijnpunt gebeurt na het versneld doorspoelen van 7 minuten met de fast forward knop, dan heb je een seconde of 2 blokjes vorming.

Traagheid decoders, ik vind de 5202 nou ook geen snelheids wonder, vooral doorspoelen moet die lang over nadenken, als je de knop 30 seconden gebruikt ga je er netto 20 want de complete actie voordat het weer speelt duurt wel 10 seconden.

Maar beeldkwaliteit kan meerdere oorzaken hebben, en ik vermoed dat veel mensen nog oude bekabeling in huis hebben liggen, verkeerde splitters en dito versterkers, daar is inderdaad Ziggo heel gevoelig voor en bij KPN gaat dit ook komen dat het steeds belangrijker word, waar je voorheen nog redelijk probleemloos met de Devolo DVS kon kijken word dit ook steeds moeilijker.

 

 

 

Je kan je enkel meer opnemen als je twee tuners in je TV hebt. Scoor een Humax 5200C stopt daar je smartcard in en klaar u kunt opnemen.

Dat kan alleen in oud-ziggo gebied, toch?

 

Je kan geen losse smart cards meer registreren.

Dar ben ik compleet met je eens!Op ziggo forum zijn ze niet blij als je naar kpn gaat en idem dito.

Met rampmenu bedoel ik teletekst aanzetten, dat kan makkelijker naar mijn idee. 

Reputatie 7
Badge +7

24 jaar bij ziggo en @home gezeten, tv nooit storingsloos geweest, klantenservice was tot de laatste 5 jaar prima, daarna een ramp en de prijs was ongeveer 20% duurder. Succes!