Beantwoord

Waarom moet ik contact opnemen met KPN voor uitleg overstapservice?

  • 27 May 2022
  • 67 reacties
  • 986 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga naar Ziggo, reden kleine ergenissen waaronder af en toe die rottige 400 melding als je wat live terug spoelt, en dan nu weer een prijsstijging terwijl nieuwe klanten wel de oude prijs blijven betalen, klopt niet vind ik, maar ja zo werkt het nu eenmaal bij KPN.

Maar Ziggo zegt mijn abonnement bij KPN op, prima geregeld dus, maar krijg ik een SMS van KPN of ik maar wel contact op wil nemen want men moet mij wat uitleggen, waarom??? KPN heeft mijn nummer want ik krijg een SMS, dus bel mij als je wat wil uitleggen, misschien neem ik wel op zolang je niet belt met nummers die ik blokkeer want die zijn er inderdaad.

Ik heb KPN op laten zeggen door Ziggo, de spulletjes stuur ik na afloop compleet terug, zelfs alle kabeltjes zitten nog in de doos erbij, nieuw en ongebruikt, ik weet dat ik waarschijnlijk Juli nog een maandje betaal en dit eind juli terug krijg, zo niet tijd zat om te storneren, en mijn Simyo compleet van 2 abonnementen vervalt.

Als jullie gewoon de bevestiging sturen dat mijn abonnement beeindigd is per 1/7 als het goed is gegaan met het Ziggo aansluiten, dan is het klaar.

Maar ga mij niet vragen om een 30+ minuten in de wacht te gaan hangen bij de klantenservice, me op moet winden om dat rottige menu door te komen omdat jullie mij wat moeten uitleggen, ik dacht het niet, heb namelijk nog getwijfeld om zelf op te zeggen als Ziggo werk en geen risico te nemen, maar toch niet om daar extra tijd in te stoppen weinig trek in.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 1 June 2022, 10:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

67 reacties

Je kan geen losse smart cards meer registreren.

In oud ziggo is het mogelijk om de smartcard die in de ci+ module zit te gebruiken voor een humax volgens mij.

 

 

 

Je kan geen losse smart cards meer registreren.

Klopt, je zal deze in combinatie met een CI module moeten afnemen a € 2,00 per maand goedkoper dan TV compleet met cloudopname.

 

Hier zitten een aantal personen die alles wat KPN doet zo'n beetje het beste vinden en branden Ziggo compleet af, bij Ziggo is het juist andersom, dus wie moeten we geloven, ik denk namelijk dat je beide kampen met een korreltje zout moet nemen en tussen de regels doorlezen, of het gewoon filteren op wat je zelf denkt nodig te hebben.

Gewoon filteren dus, voor beide providers zijn genoeg pro's en con's dat geld ook voor de gebruikte technieken.

Ik zie mezelf als redelijk neutraal. Hoewel als Trined hier beschikbaar komt dan weet ik het wel........

 

Reputatie 7

@Doornekamp33 De Next mini zeker doen! Weliswaar nu enkel met tv Start (maar volgens mij moet die het ook gewoon doen bij tv complete incl. opnemen). Maar dan zou ik mijn pakket eens moeten upgraden om te testen,.. Niet dat ik dat nodig ben 😋 want alles wijst erop dat als ik dat wil, mijn pakket moet upgraden, en er staat verder niet bij dat ik dan ook een andere ontvanger geleverd krijg. 

Dus qua gebruiksgemak zeker een dikke plus. Qua afstandsbediening nee, dat is niet mijn smaak in kader gebruiksgemak. 

Er zit een klittenband plakker bij. Ik heb hem geplaatst op de vrije ruimte boven het ci+ slot. Er zit een klein HDMI kabeltje bij om van ontvanger naar tv te gaan. En een stekkeradapter met utp en usb aansluiting. Dus qua internet lekker bekabeld aansluiten. (wordt ook geadviseerd ivm 4k) En de usb stroomkabel is ong een meter of 2, lang genoeg om weg te werken. 

 

@Galdor68 inderdaad, zelf filteren wat je belangrijk vind en het fanboy gedeelte uitschakelen, ik ben geen FAN van een provider ik ben een netjes op tijd betalende klant en daar verwacht ik iets voor terug, bevalt mij iets niet heb ik de keuze om een eigen plan te trekken.

@JeroenB22 Inderdaad, als de Ci+ niet doet wat ik wil pak ik de mini er wel bij, en daarna upgraden met opnemen, de mini kan dit ook, ook al word het spannend of je met het basis internet pakket wel de mini kun krijgen door TV op te waarderen, maar dat gaan we dan wel meemaken.

En kabels liggen er zat, ik moet alleen de coax nog even trekken.

Als je opwaardeerd naar TV Compleet of Max krijg je de gewone Next.

TV Start, Compleet en Max worden zover ik weet alleen geleverd met minimaal Internet Start.

Als je de 400 foutcode erg vindt dan heb ik geen goed nieuws voor je. TV kijken bij Ziggo is nog irritanter, veel blokjes enzo , en hun digitale ontvangers vreten enorm veel stroom. 

Precies. Ik ben van ziggo teruggegaan naar kpn omdat de tv diensten voor de kat zn ballen niet werkten. Blokken in het beeld ( en dan heb ik het niet over een paar blokjes ), terugkijken was een en al drama. en toentertijd keken we GoT, dat was al helemaal drama ).

Die 400 code is inderdaad verschrikkelijk irritant bij KPN. ik hoop dan ook dat nu bij mij is opgelost, anders ga ik ook voor iets anders zoeken. Al zal dat bij voorbaat al geen ZIGGO worden

Ik heb die 400 code nog niet gezien, vanaf maart dit jaar en wij kijken toch regelmatig terug. Ik heb daar wel vooraf wat topics over gelezen, maar nog niks gemerkt.

Reputatie 7

Nou,... Zie onderstaand,... Bovenste heb ik nú, daaronder kan ik gewoon selecteren mét behoud van de Mini,..

En bij Complete zit ook Opnemen. 

Of heb jij Dit Ziggo pakket gekozen? Daar kan het inderdaad niet bij. Dan moet je wel naar internet start. Dan kom je in een regulier abonnement.

Nog wat heen en weer geklets van februari jongstleden

Was toen voor de reguliere Next maar geld ook voor de Mini. 

Reputatie 7

Ik heb die 400 code nog niet gezien, vanaf maart dit jaar en wij kijken toch regelmatig terug. Ik heb daar wel vooraf wat topics over gelezen, maar nog niks gemerkt.

Dat kan kloppen, die beruchte STB-NMC-400 treedt lang niet bij iedereen op.

Ook ik behoor tot de gelukkigen die deze melding vrijwel nooit te zien krijgt.

Alleen als er echt iets mis is met een zender, zoals laatst met Wild Earth, komt die melding wel eens in beeld.

@JeroenB22 kijk, dat scheelt nodeloos een andere box versturen die hetzelfde kan. Ik baseerde me op de voor mij beschikbare info.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Doornekamp33, je hebt een hele discussie teweeg gebracht. Die laat ik even links liggen. Geeft geen antwoord op jouw vraag. Naast de sms heb je ook een mail gekregen met een: Bel mij terug link. Die kun je gebruiken zodat alles nog even doorgelopen kan worden om de overstap af te handelen.

Natuurlijk zal jouw abonnement stopgezet worden wanneer Ziggo ons laat weten dat de diensten daar actief zijn. Daar zal Ziggo voor zorgen. 

@Bart_Z , Dat beantwoord dus nog steeds niet mijn vraag, Waarom moet ik contact opnemen?

Als jullie wat willen afhandelen lijkt het mij vanzelfsprekend dat er contact met mij word opgenomen, ik gebruik niet voor niks de “overstap service” zodat ik mij er geen zorgen over hoef te maken dat er iets mis gaat.

Dus voor mij is alles duidelijk en is het alleen een kabeltje omzetten en de spulletjes van KPN retour sturen, bijna alles zit al in de doos op 1 STB met stroom adaptor na omdat ik die nog gebruik, zelfs de AB zit er al in.

Mail, KPN veilig, cloud opslag en meer van die onzin die je eigenlijk vastpinnen of bemoeilijken om over te stappen gebruik ik niet, dus vanuit mijn kant is de overstap probleemloos, enige is dat Ziggo mij niet kan gaan bevallen, maar dat is voor nu koffiedik kijken.😁😁

Reputatie 7
Badge +21

Wil je dan liever gebeld worden met het risico dat het jou op dat moment niet gelegen komt?
Op deze manier bepaal je zelf of (en wanneer) je de tijd hebt hiervoor.

@RBxx Eigenlijk vind ik de verwoording niet kloppen in de communicatie, er word gesuggereerd dat ik contact moet opnemen met KPN omdat anders mijn abonnement niet kan worden opgezegd, dus zou er iets zijn waardoor dat zo is vind ik dat KPN maar het contact behoord te leggen.

Ik heb geen contact nodig, ik ga zelf niet bellen en neem aan dat KPN zich aan de regels houd van de overstapservice, die is niet voor niks helder en duidelijk, ontzorgen zodat je naadloos overgaat en geen dubbele kosten hebt, en dat gaat zeker goed komen.

En als bellen mij niet gelegen komt, dan neem ik niet op, simpel zat toch.😉

Reputatie 7
Badge +21

Natuurlijk willen ze proberen je als klant te behouden, maar je zegt gewoon ik geef geen reden op en ga definitief over.
Doe dat nu maar dan ben je er af.

Elke provider doet dat, maar volgens de consumentenbond moet je het abonnement op dezelfde manier kunnen afsluiten als je het aangegaan bent, dus via internet abonnement genomen is via internet opzeggen.
Helaas houdt geen enkele provider zich er aan….

Ik heb al een bevestiging dat het opgezegt word, meer heb ik niet nodig dus als KPN problemen wil door tegen te werken, Prima, alleen stop ik er weinig tijd in en zeker weinig kosten, dus 1 berichtje van mijn kant en onterechte kosten storneer ik gewoon ook al word dit afgeraden, doe dit wel als KPN geen actie onderneemt, niet gelijk, maar op 01/07 neemt ziggo het over dus na 01/08 gaat dat in, men verwacht een maand nodig te hebben dus die krijgen ze.

Hoi @Doornekamp33, en anderen

Het lijkt nu een beetje op het eindigen van een slecht huwelijk.
Moet er wel een beetje om lachen. 🤣oké een beetje veel dan.

Maar wees gerust, 
(morgen kun jij je nieuwe relatie op media gebied in huis nemen.} Foutje 
Nog een maandje….. Och ja, ik en goed lezen
En komt er een einde aan dat wat ooit een mooi sprookje was. 

HO wacht het is 01/07, nog een maandje wachten, is morgen pas 01/06.😁😁😁

En ik zie het niet als een slecht huwelijk, ik zie het meer als een bedrijf wat mij niet als klant kwijt wil na een goede samenwerking en nu juist die relatie wil gaan verstoren door dominant gedrag te gaan tonen, ik wil door met jou,  nou ik even niet op dit moment.

En op deze manier word de kans om een relatie opnieuw aan te gaan juist kleiner.

Toen ik in 2018 bij Ziggo opzegde om naar Telfort te gaan, werd ik door Ziggo gebeld van hoe en wat om de migratie soepel te laten verlopen. 

Reputatie 7
Badge +21

Ik denk dat je er een veel te groot probleem van maakt @Doornekamp33 .
Het is een standaard gesprek zodat alles nog even doorgelopen kan worden om de overstap af te handelen. Mocht de vraag "wilt u niet blijven?” gesteld worden zeg je nee, simpel toch.

Natuurlijk zal jouw abonnement stopgezet worden wanneer Ziggo ons laat weten dat de diensten daar actief zijn. Daar zal Ziggo voor zorgen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Het is echt de grootste b***s**t vanuit KPN. Hun eigen processen zijn prima ingericht om een overstap vlekkeloos te laten gebeuren. Het is echter de commerciële afdeling die perse een voet tussen de deur wilt houden om te proberen je binnenboord te houden. Het nietszeggende antwoord van @Bart_Z is volledig in lijn daarmee.  @Doornekamp33 Persoonlijk zou ik er geen energie meer in steken, KPN is gewoon verplicht om mee te werken aan de overstap. Doen ze dat niet dan kan dat een klacht op leveren bij de ACM. Suc6 bij Ziggo!

Ik maak er geen groot punt van hoor, helemaal geen zin in, wil wel een antwoord wat voldoening geeft, ook al kan ik die zelf allang invullen.

Behoud klant, alleen dan behoort de bal niet bij mij te liggen zoals nu gebeurt, en ik heb geen zin in kaatsen dus bellen doe ik toch niet omdat ik er het nut niet van in zie en het ook totaal overbodig vind.

1 ding is duidelijk, KPN heeft nog wat dingen te optimaliseren in de communicatie, als ik het verschil al zie tussen de mails van de prijsverhoging tussen KPN en Ziggo en weet de tweede duidelijkheid te scheppen en de eerste alleen maar verwarring, dit zie je ook 1 op 1 terug op de fora van beide partijen.🙀🙀

Reputatie 7
Badge +20

Je wordt ook zeker opgezegd, dat staat ook in de mail die je hebt ontvangen. Ziggo is verantwoordelijk om de data aan ons door te geven. Mocht je nog contact willen om het door te nemen, dan kan dat. En anders, wellicht tot een andere keer. 

Als je de 400 foutcode erg vindt dan heb ik geen goed nieuws voor je. TV kijken bij Ziggo is nog irritanter, veel blokjes enzo , en hun digitale ontvangers vreten enorm veel stroom. 

Zorg bij Ziggo ook voor een goede netwerk kabel van modem naar TV want via wifi krijg je vooral problemen. Mijn ouders hebben (nog) ziggo maar daar continu problemen met de nextbox, vooral dus door het slechte wifi (modem staat maar 5M weg als het niet minder is) en geen mogelijkheid een netwerkkabel te leggen. Idem voor eventuele 2e box. TV zelf via de coax werkt dan wel weer perfect, zelden storing.

Zorg bij Ziggo ook voor een goede netwerk kabel van modem naar TV want via wifi krijg je vooral problemen. Mijn ouders hebben (nog) ziggo maar daar continu problemen met de nextbox, vooral dus door het slechte wifi (modem staat maar 5M weg als het niet minder is) en geen mogelijkheid een netwerkkabel te leggen. Idem voor eventuele 2e box. TV zelf via de coax werkt dan wel weer perfect, zelden storing.

De XL heeft geen ethernetverbinding(of wifi) nodig, dus misschien is dat een uitkomst.

Maar het stroomverbruik van dat ding is wel belachelijk hoog…

Maar je hebt wel goede kabels en een goed AOP?