Beantwoord

Waarom moet ik extra betalen zonder reden? Ik krijg kosten voor gebeld worden op mijn vaste lijn

  • 22 October 2021
  • 32 reacties
  • 814 keer bekeken

Grt,

Ik heb KPN vaste telefoonabonnement alleen voor ontvangen service. Dat is gratis. Dat kost geen geld.

Maar ik heb factuur ontvangen en er is extra bedrag moet ik betallen voor ontvangen bellen op mijn vaste telefoonlijn.

 

Ik heb te veel keren contact met de klantservice medewerkers opgenomen maar niemand helpt mij en zegt de reden waarom ik moet extra kosten betallen zonder service. Mijn bellen is niet geregeerd. Ik wacht op 30 minuten op de telefoon, niemand kwam. 

 

Ik wil graag niet extra kosten betallen zonder reden.

 

Mvg,

RK

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 22 October 2021, 17:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Hoi, RK. Welkom op het forum.

Heb je een vaste telefoonaansluiting met of zonder internet van KPN?

Bij een Hussel internet-abonnement kost vast bellen aansluiting € 2 per maand extra. Als je geen belkosten maakt, dus niet zelf belt, zijn dat de enige kosten voor je vaste telefoon.

Bij Alles in 1 zit vaste telefoon bij het abonnement in. Dan zie je alleen belkosten (indien gemaakt).

Heb je mss een (personen)alarm? Het kan zijn dat dat één maal per dag uitbelt naar de centrale van die alarmdienst ter controle.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @RK Subedi , 

Heb je niet een doorschakeling ingesteld? 

Doorschakelen inschakelen is gratis, je betaalt wel de normale gesprekskosten.

Maar als je je vaste telefoon doorschakelt naar jouw KPN mobiel (geregistreerd op hetzelfde adres) dan zijn er ook geen gesprekskosten. Dan valt dit onder gratis onderling bellen.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @RK Subedi , 

Heb je niet een doorschakeling ingesteld? 

Doorschakelen inschakelen is gratis, je betaalt wel de normale gesprekskosten.

Maar als je je vaste telefoon doorschakelt naar jouw KPN mobiel (geregistreerd op hetzelfde adres) dan zijn er ook geen gesprekskosten. Dan valt dit onder gratis onderling bellen.

@RK Subedi 

En lag het inderdaad aan een doorschakeling? 

Hallo @RK Subedi , 

Heb je niet een doorschakeling ingesteld? 

Doorschakelen inschakelen is gratis, je betaalt wel de normale gesprekskosten.

Maar als je je vaste telefoon doorschakelt naar jouw KPN mobiel (geregistreerd op hetzelfde adres) dan zijn er ook geen gesprekskosten. Dan valt dit onder gratis onderling bellen.

Doorschakelen kosten geen geld!

Hallo @RK Subedi , 

Heb je niet een doorschakeling ingesteld? 

Doorschakelen inschakelen is gratis, je betaalt wel de normale gesprekskosten.

Maar als je je vaste telefoon doorschakelt naar jouw KPN mobiel (geregistreerd op hetzelfde adres) dan zijn er ook geen gesprekskosten. Dan valt dit onder gratis onderling bellen.

@RK Subedi

En lag het inderdaad aan een doorschakeling? 

Hallo @RK Subedi , 

Heb je niet een doorschakeling ingesteld? 

Doorschakelen inschakelen is gratis, je betaalt wel de normale gesprekskosten.

Maar als je je vaste telefoon doorschakelt naar jouw KPN mobiel (geregistreerd op hetzelfde adres) dan zijn er ook geen gesprekskosten. Dan valt dit onder gratis onderling bellen.

 

 

KPN stuurt altijd extra verassing kosten voor mij.

 

Ik betaal altijd 20 euro/ 30 euro/ 40 euro zo hoger dan mijn abonnement!

 

Ik wil graag overstappen maar KPN accepteert het niet!

 

Slecht KPN!

Mafiya KPN!

 

Waarom eet hij mijn geld zonder reden en zonder mijn kennis van service van te voeren.?

 

Reputatie 7
Badge +24

Misschien accepteert @RK Subedi collect call gesprekken vanuit het buitenland? 

Overstappen als je nog een contract hebt kan niet. Daarnaast betaal ik voor doorschakelen naar een mobiele telefoon.

Doorschakelen is gratis: je betaalt alleen de normale gesprekskosten.

Reputatie 7

Hallo @RK Subedi , 

Heb je niet een doorschakeling ingesteld? 

Doorschakelen inschakelen is gratis, je betaalt wel de normale gesprekskosten.

Maar als je je vaste telefoon doorschakelt naar jouw KPN mobiel (geregistreerd op hetzelfde adres) dan zijn er ook geen gesprekskosten. Dan valt dit onder gratis onderling bellen.

Doorschakelen kosten geen geld!

Doorschakelen is alleen gratis naar de nummers binnen jouw KPN Hussel.

Als je doorschakelt met een ander telefoonnummer dan worden daar uiteraard kosten voor in rekening gebracht.

Hallo @RK Subedi , 

Heb je niet een doorschakeling ingesteld? 

Doorschakelen inschakelen is gratis, je betaalt wel de normale gesprekskosten.

Maar als je je vaste telefoon doorschakelt naar jouw KPN mobiel (geregistreerd op hetzelfde adres) dan zijn er ook geen gesprekskosten. Dan valt dit onder gratis onderling bellen.

Doorschakelen kosten geen geld!

Doorschakelen is alleen gratis naar de nummers binnen jouw KPN Hussel.

Als je doorschakelt met een ander telefoonnummer dan worden daar uiteraard kosten voor in rekening gebracht.

 

Hoi Noordzee,

Dat is niet de logica want doorschakelen naar een van de nummers is hetzelfde, het is de sluwe dictatuur van de KPN om hem te vertellen ons geld op te eten! Deze reden is onjuist omdat doorschakelen naar een willekeurig nummer praktisch en technisch hetzelfde is! Er zijn geen extra kosten!

MVG

Overstappen als je nog een contract hebt kan niet. Daarnaast betaal ik voor doorschakelen naar een mobiele telefoon.

Doorschakelen is gratis: je betaalt alleen de normale gesprekskosten.

Hoi Jeroen,

Dat is de dictatuur van KPN om de overstap niet te accepteren omdat ik de service ervan niet leuk vind omdat het me extra verborgen en onredelijke kosten en boetes in rekening brengt die niet in ons contract stonden! KPN overtreedt de regels. Op dit moment heb ik het volledige recht om het te wijzigen! Om de contractduur te laten zien en elke keer extra kosten in rekening te brengen is het financiële en criminele maffiaïsme van de dictator KPN!

 

MVG

Misschien accepteert @RK Subedi collect call gesprekken vanuit het buitenland? 

Hi Nick,

 

Nee hoor! Hij toont de zogenaamde contractduur en brengt me met geweld extra geld in rekening! Ik heb geen vrijheid en rechten! Dit is volledig financieel criminalisme en maffyisme van dictator KPN!

MVG

Reputatie 7
Badge +24

Misschien accepteert @RK Subedi collect call gesprekken vanuit het buitenland? 

Hi Nick,

 

Nee hoor! Hij toont de zogenaamde contractduur en brengt me met geweld extra geld in rekening! Ik heb geen vrijheid en rechten! Dit is volledig financieel criminalisme en maffyisme van dictator KPN!

MVG

Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2  van de factuur? 

Misschien accepteert @RK Subedi collect call gesprekken vanuit het buitenland? 

Hi Nick,

 

Nee hoor! Hij toont de zogenaamde contractduur en brengt me met geweld extra geld in rekening! Ik heb geen vrijheid en rechten! Dit is volledig financieel criminalisme en maffyisme van dictator KPN!

MVG

Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2  van de factuur? 

Misschien accepteert @RK Subedi collect call gesprekken vanuit het buitenland? 

Hi Nick,

 

Nee hoor! Hij toont de zogenaamde contractduur en brengt me met geweld extra geld in rekening! Ik heb geen vrijheid en rechten! Dit is volledig financieel criminalisme en maffyisme van dictator KPN!

MVG

Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2  van de factuur? 

Welke factuur? Ik heb al drie keren extra kosten betaald! Ik ben ook gestopt met de doorschakelservice ondanks dat ik een nieuwe factuur heb ontvangen met extra kosten en boetes :(

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @RK Subedi, welkom. 

Wat jammer dat de kosten op de factuur niet overheen komen met wat je zou verwachten. Een punt wat al vaak geopperd is is dat doorschakelen geld kost. Een doorschakeling houdt namelijk in dat jouw vaste telefoon uitbelt naar het nummer waar je naar door hebt geschakeld. Dit kost niets extra's, je betaald de kosten die je normaal zou betalen bij een uitgaand telefoontje. Mocht je gebruik maken van KPN Hussel of KPN compleet, en je schakelt door naar een mobiel abonnement in jouw huishouden, dan wordt doorschakelen zelfs volledig gratis. Binnen Hussel/KPN compleet bellen nummers binnen hetzelfde huishouden namelijk kosteloos met elkaar. Mocht dit voor jou geen optie zijn, dan kan je via MijnKPN eventueel onbeperkt bellen met de vaste lijn aanzetten. Je maand bedrag gaat dan wel omhoog, maar je komt niet meer voor verassingen van 20-30-40 euro te staan. Je kan natuurlijk ook de doorschakeling uitzetten en vragen of mensen jou direct op jouw mobiel willen bellen. 

Op de tweede pagina van jouw factuur zie je een overzicht van de uitgaande gesprekken, wanneer deze hebben plaats gevonden en wat de kosten bedaagden. Zie je dat veel/alle gespreken naar het zelfde nummer waren, dan betreft het dus een doorschakeling. Op deze service pagina vind je meer uitleg over jouw factuur en hoe je deze kan lezen. 

Ik snap dat je gefrustreerd bent, hoge kosten, zeker wanneer je deze niet verwacht zijn natuurlijk nooit leuk. Ik wil je wel vragen om op het forum respectvol te blijven. Boos zijn op KPN mag natuurlijk, onthoud wel dat de meeste mensen die je hier tegen komt niet voor KPN werken en dat iedereen (dus ook KPN-medewerkers zoals ik :wink: ) jou gewoon graag goed willen helpen. Mocht het niet om een doorschakeling gaan en kan je het bedrag echt niet verklaren, dan hoor ik het graag. 

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2  van de factuur? 

Welke factuur?

Nou... van deze factuur bijvoorbeeld:

... ondanks dat ik een nieuwe factuur heb ontvangen met extra kosten en boetes :(

 

Hoi @RK Subedi, welkom. 

Wat jammer dat de kosten op de factuur niet overheen komen met wat je zou verwachten. Een punt wat al vaak geopperd is is dat doorschakelen geld kost. Een doorschakeling houdt namelijk in dat jouw vaste telefoon uitbelt naar het nummer waar je naar door hebt geschakeld. Dit kost niets extra's, je betaald de kosten die je normaal zou betalen bij een uitgaand telefoontje. Mocht je gebruik maken van KPN Hussel of KPN compleet, en je schakelt door naar een mobiel abonnement in jouw huishouden, dan wordt doorschakelen zelfs volledig gratis. Binnen Hussel/KPN compleet bellen nummers binnen hetzelfde huishouden namelijk kosteloos met elkaar. Mocht dit voor jou geen optie zijn, dan kan je via MijnKPN eventueel onbeperkt bellen met de vaste lijn aanzetten. Je maand bedrag gaat dan wel omhoog, maar je komt niet meer voor verassingen van 20-30-40 euro te staan. Je kan natuurlijk ook de doorschakeling uitzetten en vragen of mensen jou direct op jouw mobiel willen bellen. 

Op de tweede pagina van jouw factuur zie je een overzicht van de uitgaande gesprekken, wanneer deze hebben plaats gevonden en wat de kosten bedaagden. Zie je dat veel/alle gespreken naar het zelfde nummer waren, dan betreft het dus een doorschakeling. Op deze service pagina vin je meer uitleg over jouw factuur en hoe je deze kan lezen. 

Ik snap dat je gefrustreerd bent, hoge kosten, zeker wanneer je deze niet verwacht zijn natuurlijk nooit leuk. Ik wil je wel vragen om op het forum respectvol te blijven. Boos zijn op KPN mag natuurlijk, onthoud wel dat de meeste mensen die je hier tegen komt niet voor KPN werken en dat iedereen (dus ook KPN-medewerkers zoals ik :wink: ) jou gewoon graag goed willen helpen. Mocht het niet om een doorschakeling gaan en kan je het bedrag echt niet verklaren, dan hoor ik het graag. 

Hoi Hanna,

Bedankt dat je hier serieus komt. Ik accepteer niet dat ik moet betalen voor doorschakelservice voor andere nummers dan van KPN, dat is de dictatuur van uw systeem.

Ik ben altijd respectvol naar je toe, tot nu toe biedt je me de juiste service, maar je systeem helpt niet via telefoon gesprekken en ik moet naar deze gemeenschap komen om geholpen te worden. Dus het kostte mij ook tijd en geld. Dat vraag ik je niet maar nu hoop ik dat je alle kosten van de maand november (boetes) verwijdert uit mijn factuur want Ik ben er voor deze maand mee gestopt met de doorschakelservice en heb ik al twee facturen betaald van bedrag ong. € 81 en € 92 in september en oktober 2021.

Maar in de factuur van november rekent u mij een boete aan, daarom ben ik boos op u en niet respectvol omdat u mij niet respecteerde.

Nu wil ik graag nog lang je partner zijn als je mij alleen het bedrag van € 52 euro per maand in rekening brengt. Nogmaals, verwijder de boetes van de laatste factuur. 

Met vriendelijke groet,
RK

Reputatie 7

Ik accepteer niet dat ik moet betalen voor doorschakelservice voor andere nummers dan van KPN, dat is de dictatuur van uw systeem.

Dat is al sinds jaar en dag zo en niet alleen bij KPN maar bij alle providers.

Ik snap dan ook niet waar jouw bezwaar vandaan komt want dit is een volstrekt normale gang van zaken.

Boetes? Op de factuur (zoveelste keer) staat gewoon de bedragen die je kwijt bent voor de diensten die je afneemt. Als jij je telefoon doorschakelt, betaal je gewoon voor de gesprekskosten. Misschien is er een concurrent waarbij dit niet zo is. Ik ga dat niet voor u uitzoeken. U bent onredelijk en goed lezen wat de klanten schrijven maakt dat u het misschien beter gaat begrijpen.

Ik accepteer niet dat ik moet betalen voor doorschakelservice voor andere nummers dan van KPN, dat is de dictatuur van uw systeem.

Dat is al sinds jaar en dag zo en niet alleen bij KPN maar bij alle providers.

Ik snap dan ook niet waar jouw bezwaar vandaan komt want dit is een volstrekt normale gang van zaken.

Dat is onjuist en ik accepteer dit verkeerde systeem van internetzaken niet omdat er praktisch en technisch geen kosten zijn voor doorschakelen, maar ze gebruiken dit systeem om extra geld van ons te verdienen. Dus ik moest betalen, ik had geen optie en ik betaald, maar na het betalen van die kosten en het stoppen van de service krijg ik nog steeds boetes. Van daaruit is mijn bezwaar gestart. Bedankt voor je tijd.

Boetes? Op de factuur (zoveelste keer) staat gewoon de bedragen die je kwijt bent voor de diensten die je afneemt. Als jij je telefoon doorschakelt, betaal je gewoon voor de gesprekskosten. Misschien is er een concurrent waarbij dit niet zo is. Ik ga dat niet voor u uitzoeken. U bent onredelijk en goed lezen wat de klanten schrijven maakt dat u het misschien beter gaat begrijpen.

Ja hoor, als je mijn factuur goed kunt lezen, kun je de boetes zien voor de betaalde openstaande kosten die ik al heb betaald.

Reputatie 7

Dat is onjuist en ik accepteer dit verkeerde systeem van internetzaken niet omdat er praktisch en technisch geen kosten zijn voor doorschakelen, maar ze gebruiken dit systeem om extra geld van ons te verdienen.

Ik snap wat je zegt, maar toch vind ik het volstrekt normaal dat het gewone beltarief in rekening gebracht wordt bij doorschakelen.

Stel dat ik mijn telefoon doorschakel naar mijn dochter die in Zuid Afrika woont, moet KPN dat dan betalen?

Dat is onjuist en ik accepteer dit verkeerde systeem van internetzaken niet omdat er praktisch en technisch geen kosten zijn voor doorschakelen

Niet zo moeilijk toch? Als je het niet eens bent met de voorwaarden kun je en mag je je abonnement opzeggen / overstappen naar ander provider (die hetzelfde doet, tenzij het de provider is waar je nu je mobiel bij hebt natuurlijk).

Als jij doorschakelt naar je eigen mobiel met kpn abonnement kost het je niets als je bellers dan worden doorgeschakeld. Heb je echter een mobiel abonnement bij een andere provider, of het abo staat niet op jouw adres (bv via werkgever), dan betaal je gewoon de gesprekskosten voor de doorschakeling van jouw vaste naar het mobiele nummer à € 0,15 per minuut.

Boetes? Op de factuur (zoveelste keer) staat gewoon de bedragen die je kwijt bent voor de diensten die je afneemt. Als jij je telefoon doorschakelt, betaal je gewoon voor de gesprekskosten. Misschien is er een concurrent waarbij dit niet zo is. Ik ga dat niet voor u uitzoeken. U bent onredelijk en goed lezen wat de klanten schrijven maakt dat u het misschien beter gaat begrijpen.

Ja hoor, als je mijn factuur goed kunt lezen, kun je de boetes zien voor de betaalde openstaande kosten die ik al heb betaald.

Boetes krijg je als je een rekening niet betaald of als je een overtreding begaat. Bij u staat er op de factuur als het goed is gewoon de reden voor de extra kosten. U bent het niet eens met die kosten, dan moet u het doorschakelen (als dat het probleem is) maar ongedaan maken. Kunt u alleen niet meer van die dienst gebruik maken.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @RK Subedi

De gemaakte kosten voor doorschakelen zijn geen boetes, maar belkosten. Deze kosten zijn dan ook volledig terecht, zoals ik in mijn voorgaarde bericht heb uitgelegd. Je betaald de belkosten altijd achteraf (wij weten immers van te voren niet wat voor kosten jij maakt.) Dus wanneer jij doorschakelen uit zet, betekend dat niet dat jij over de hele maand geen kosten hebt gemaakt, we brengen dan alsnog de gemaakte kosten in rekening. Je hebt de kosten immers zelf gemaakt. 

Nogmaals, het betreft hier geen boete maar verbruikskosten. Mochten er wel boetes in rekening worden gebracht, en deze op de factuur gespecificeerd worden als boetes/ herinneringskosten, dan betreft het hier extra kosten vanwege het te laat betalen van de factuur. Ook deze kosten zijn dan terecht. 

Het is erg vervelend dat je deze kosten niet had verwacht, maar KPN houdt zich aan de afspraken. We gaan geen kosten kwijtschelden omdat een klant het achteraf niet eens is het destijds afgesloten contract. Doorschakelen = uitbellen, en voor uitbellen brengen wij kosten in rekening. Dit geld voor elke klant. 

Hoi @RK Subedi

De gemaakte kosten voor doorschakelen zijn geen boetes, maar belkosten. Deze kosten zijn dan ook volledig terecht, zoals ik in mijn voorgaarde bericht heb uitgelegd. Je betaald de belkosten altijd achteraf (wij weten immers van te voren niet wat voor kosten jij maakt.) Dus wanneer jij doorschakelen uit zet, betekend dat niet dat jij over de hele maand geen kosten hebt gemaakt, we brengen dan alsnog de gemaakte kosten in rekening. Je hebt de kosten immers zelf gemaakt. 

Nogmaals, het betreft hier geen boete maar verbruikskosten. Mochten er wel boetes in rekening worden gebracht, en deze op de factuur gespecificeerd worden als boetes/ herinneringskosten, dan betreft het hier extra kosten vanwege het te laat betalen van de factuur. Ook deze kosten zijn dan terecht. 

Het is erg vervelend dat je deze kosten niet had verwacht, maar KPN houdt zich aan de afspraken. We gaan geen kosten kwijtschelden omdat een klant het achteraf niet eens is het destijds afgesloten contract. Doorschakelen = uitbellen, en voor uitbellen brengen wij kosten in rekening. Dit geld voor elke klant. 

Hoi,

Ik heb niet kosten gemaakt, ik heb alle factuur tijdelijk betaald maar in november op de tweede pagina, is er boete. Ik ga dat niet betalen.

Sucess