Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN

  • 1 February 2023
  • 278 reacties
  • 27217 keer bekeken
Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN

Toon eerste bericht

278 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heb jij dan wel de mail ontvangen over het veranderen van de Algemene Voorwaarden @J-Slagter?

Hoi @HJ_ en @P.J.M. van der Vooren, goede vragen!

Het is mogelijk om gebruik te maken van de overstapservice, zolang de (start) datum bij de nieuwe provider maar voor 1 april is. Indien je de mail hebt ontvangen dan kun je zelf kiezen wanneer het abonnement stopt, zolang dit dus maar voor 1 april is. Hopelijk zijn jullie vragen hiermee beantwoord :) 

Aha, stel je hebt de mail gehad op 15 februari, kan je dan overstappen van 15 maart tot 31 maart?

Of kan je als overstapdatum ook kiezen voor bijvoorbeeld 1 maart? 

Jazeker had ik de mail ontvangen en de medewerkster legde mij uit dat het nog niet werkte. En dat ze het handmatig moest invoeren.

Reputatie 1
Badge

Al 3x gebeld maar ze begrepen het nog niet, dat als je de mail had gekregen dan ben je contractvrij  (thuis) en mag opzeggen evt naar andere provider als je zou willen 

Groetjes Davith

Reputatie 1
Badge

Al 3x gebeld maar ze begrepen het nog niet, dat als je de mail had gekregen dan ben je contractvrij  (thuis) en mag opzeggen evt naar andere provider als je zou willen 

Groetjes Davith

Volgens mij weet kpn het zelf nog niet, alweer 4x gebeld ( wij weten nergens van???)

Ik heb vandaag de mail met de gewijzigde voorwaarden ontvangen en ben nu desgewenst contractvrij. Uit de reacties in dit topic begreep ik dat niet iedereen op de klantenservice goed op de hoogte is met betrekking tot opzegging.

Ik heb Hussel internet+tv en ook combinatiekorting vanwege een mobiel KPN abonnement. Die laatste loopt nog tot augustus volgend jaar maar omdat hij gekoppeld mag ik hem nu al opzeggen. Voor mij is het belangrijkste dat het huidige 06 nummer behouden blijft, wat is dan de juiste procedure om op te zeggen? Ik wil beslist dit 06 nummer niet kwijt. Ik zou dan naar de combinatie Ziggo/Vodafone over willen stappen. 

 

Quigg

 

Reputatie 7
Badge +13

@quigg Mocht je zeker willen zijn van je zaak dan kun je het beste bij de nieuwe partij een overstapverzoek indienen. Je kunt er ook voor kiezen om dit eerst door te spreken met onze afdeling Opzeggingen en Contracten tijdens kantooruren op 0800-0402.

 

@Davith Als jij de mail hebt gehad dan kun je gebruik maken van de optie tot ontbinden. Vreemd dat de medewerkers het dan niet herkende. Ik heb zelf de optie niet om dit te doen. Heb je wel contact gehad met de afdeling Opzeggingen? Anders zou ik je willen adviseren om morgen te bellen tijdens kantooruren en om je dan te laten doorverbinden. 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @HJ_ en @P.J.M. van der Vooren, goede vragen!

Het is mogelijk om gebruik te maken van de overstapservice, zolang de (start) datum bij de nieuwe provider maar voor 1 april is. Indien je de mail hebt ontvangen dan kun je zelf kiezen wanneer het abonnement stopt, zolang dit dus maar voor 1 april is. Hopelijk zijn jullie vragen hiermee beantwoord :) 

Aha, stel je hebt de mail gehad op 15 februari, kan je dan overstappen van 15 maart tot 31 maart?

Of kan je als overstapdatum ook kiezen voor bijvoorbeeld 1 maart? 

“zolang de (start) datum bij de nieuwe provider maar voor 1 april is”

👆

Reputatie 1
Badge

@quigg Mocht je zeker willen zijn van je zaak dan kun je het beste bij de nieuwe partij een overstapverzoek indienen. Je kunt er ook voor kiezen om dit eerst door te spreken met onze afdeling Opzeggingen en Contracten tijdens kantooruren op 0800-0402.

 

@Davith Als jij de mail hebt gehad dan kun je gebruik maken van de optie tot ontbinden. Vreemd dat de medewerkers het dan niet herkende. Ik heb zelf de optie niet om dit te doen. Heb je wel contact gehad met de afdeling Opzeggingen? Anders zou ik je willen adviseren om morgen te bellen tijdens kantooruren en om je dan te laten doorverbinden. 

Ik kijk nu net bij mijn kpn naar mijn abbo en er staat nu wel dat je kan verlengen in een blauw balkje , dus nu kan ik verlengen of opzeggen. Pfff. Thanks for all

Reputatie 4
Badge +3

@Remco_ @Alex_P Afgelopen dinsdag (14 mei) een mail ontvangen van KPN dat de AV per 1 april 2023 gaan wijzigen. Betekent dit dat ik voor zowel Internet/TV en mobiel tot 1 april 2023 contractvrij ben? Ook nu ik mijn abonnement internet/TV op 5 februari 2023 heb verlengd met één jaar.

Reputatie 7
Badge +12

@Remco_ @Alex_P Afgelopen dinsdag (14 mei) een mail ontvangen van KPN dat de AV per 1 april 2023 gaan wijzigen. Betekent dit dat ik voor zowel Internet/TV en mobiel tot 1 april 2023 contractvrij ben? Ook nu ik mijn abonnement internet/TV op 5 februari 2023 heb verlengd met één jaar.

Hoi @TonM1965, ik vermoed dat je 14 februari bedoelt in plaats van 14 mei? Maar verder klopt het helemaal, dit betekent dat je contractvrij bent, ook al heb je je abonnement op 5 februari nog verlengd. 

Reputatie 7
Badge +9

Even voor mijn helderheid;

 

  1. Wij hebben internet + TV Hussel
  2. Wij hebben drie mobiele abonnementen

Je mag dan dus ook 1x mobiel opzeggen? (Nummerbehoud voor 1 april) En de rest zo laten? Daarnaast, moeten alle drie de mobiele nummers ook het mailtje hebben gehad? Of voldoet alleen de ‘vaste’ afnemer? Wij hebben hem namelijk wel gehad voor het vaste deel.

Reputatie 7
Badge +20

Als je die mobiel gekoppeld heb aan jouw thuis abonnement en daar voordelel op krijgt, ja dan kan je die ook opzeggen. 

Reputatie 7
Badge +9

Als je die mobiel gekoppeld heb aan jouw thuis abonnement en daar voordelel op krijgt, ja dan kan je die ook opzeggen. 

Duidelijk! Dan ga ik er één via nummerbehoud overzetten.

Reputatie 7
Badge +20

Jammer. Je moet hiervoor wel bellen met 0800-0402.

Reputatie 7
Badge +9

Jammer. Je moet hiervoor wel bellen met 0800-0402.

Je collega @JanZ_ schrijft eerder nog dat alleen overstap service voldoende is? Zolang het voor 1 april is? Nu schrijf jij dat ik KPN moet bellen? Waarvoor dan?

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt gelijk, je bent gewoon contractvrij. Bellen hoeft alleen als je iets wilt wijzigen of iets wilt opzeggen. 

Reputatie 7
Badge +9

Je hebt gelijk, je bent gewoon contractvrij. Bellen hoeft alleen als je iets wilt wijzigen of iets wilt opzeggen. 

Duidelijk! Thanks voor je snelle reacties 😉

Je hebt gelijk, je bent gewoon contractvrij. Bellen hoeft alleen als je iets wilt wijzigen of iets wilt opzeggen. 

 

Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag. Het eerste wat een andere provider vraagt is wanneer is je huidige contract afgelopen, toch? En dan willen ze een specifieke datum horen om op dezelfde dag het overgenomen nummer te activeren, zodat de gebruiker geen uren onbereikbaar is.

 

Ik kan me voorstellen dat je dan eerst met KPN overlegt om een datum af te spreken zodat je die datum door kunt geven. En dat KPN dat dan meteen ook vastlegt dat je contractvrij bent. Als je niet belt weet KPN helemaal niet dat je van plan bent over te stappen., lijkt me. Dan is de kans groot dat ze tegen de nieuwe provider zeggen dat je helemaal nog niet kunt overstappen want nog binnen het contract.

 

Zo kan ik me dat tenminste voorstellen maar ik weet natuurlijk de interne procedures bij KPN niet.

Reputatie 4
Badge +3

@JanZ_ 14 mei was wishful thinking, is mijn eerste vakantiedag van mijn rondreis door Noorwegen, daar hadden wij het net over gehad😂.

Kan ik gewoonweg de overstapservice in werking laten zetten door een andere provider, of moet er eerst iets geregeld worden door de klantenservice van KPN (omdat ik contractvrij ben i.v.m. wijzigen AV)

Reputatie 7
Badge +9

@quigg,

 

Een overname datum geef je niet altijd meer op. Providers komen er nu onderling vaak uit wanneer het nummer over kan.

Reputatie 1

Hele opmerkelijke situatie voor mij nu. Kort geleden gebruik gemaakt van de Black Friday actie met Philips televisie voor Thuis + 2 mobiele abonnementen, maar sinds de aansluitdatum van 30 december zonder werkende verbinding. Pas sinds twee dagen een echt noodpakket (daarvoor alleen mobiele databundel wekelijks). 

Niemand kan mij met zekerheid zeggen hoe lang het gaat duren voordat alles normaal werkt, noch kan worden gesproken over een vergoeding voordat het probleem opgelost is, maar intussen wel de incasso’s. 

En nu dit. Het stomme is dat het enige alternatief, voor zover ik weet, teruggaan naar Ziggo/Vodafone is. Net twee dagen geleden de Mediabox afgevoerd. Zo maar weer bellen met Ziggo en KPN. Met KPN al 24 keer gebeld, in totaal ruim 6 uurtjes inmiddels. Wat een slechte ervaring deze keer.

@JanZ_ 14 mei was wishful thinking, is mijn eerste vakantiedag van mijn rondreis door Noorwegen, daar hadden wij het net over gehad😂.

Kan ik gewoonweg de overstapservice in werking laten zetten door een andere provider, of moet er eerst iets geregeld worden door de klantenservice van KPN (omdat ik contractvrij ben i.v.m. wijzigen AV)

 

Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice en zij hebben in het systeem gezet dat m'n abo met onmiddellijke ingang contractvrij is, dus zonder een opzegtermijn van een maand. 

Reputatie 4
Badge +3

@quigg Thanks voor je info!

Hallo @TonM1965 en @quigg 

Dat KPN in het systeem zet dat je contractvrij bent is een overbodig en onnodig issue. Als je de persoonlijke mail van KPN hebt ontvangen over de voorwaarden, ben je per definitie contractvrij.

Je kunt dan een abo opzeggen, maar wèl met de opzegtermijn van 1 maand, dat blijft.

Wil je bij een nieuwe provider een contract aangaan, kunnen zij dat via de overstapservice regelen, met dien verstande dat het contract bij de nieuwe provider wèl vóór 1-4-2023 in moet zijn gegaan, want nà 1-4-2023 ben je niet meer contractvrij met een lopend contract bij KPN.

Voorbeeld: je meldt je vandaag aan bij een nieuwe provider met overstapservice, dan gaat je abo op zijn vroegst 17 maart 2023 in, dat is dus ruim voor 1 april en voldoe je aan de voorwaarden.

Besluit je echter op 1 maart of later je aan te melden bij een andere provider met overstapservice, dan gaat het niet goed als je nog een lopend contract hebt bij KPN dat officieel pas na 1 april eindigt, je kunt dan pas overstappen op de betreffende einde-contractdatum in de toekomst.

 

Reageer