Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN

  • 1 February 2023
  • 278 reacties
  • 27219 keer bekeken
Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN

Toon eerste bericht

278 reacties

Het is even aandringen! Maar na een lang gesprek met de klantenservice, en meerdere malen overleg met leidinggevenden, is het gelukt. Ik was inderdaad contractvrij nav de ontvangen email.  Dus oude abonnement opgezegd met een opzegtermijn van 1 maand, en nieuw contract afgesloten met huidige aanbiedingen. 

Erg jammer dat de medewerkers van de klantenservice hier blijkbaar totaal niet van op de hoogte zijn, en dat daarom (zoals blijkt in de reacties) klanten onjuist worden geïnformeerd.

 

Reputatie 7
Badge +20

@TonM1965, we hebben reactie van onze collega's. De mail en je verlenging hebben elkaar helaas net gekruist dus zorgt dat even voor wat verwarring. Door de verlenging van je abonnement ben je nu niet contractsvrij.

Reputatie 4
Badge +3

@Thomas ik denk dat dit standpunt juridisch niet houdbaar is, temeer omdat in de tussen KPN en mij gesloten overeenkomst wordt verwezen naar de Algemene voorwaarden van december 2020 en niet naar de Algemene voorwaarden van 2023. Het kruisen van de mails kan ik billijken als er slechts enkele dagen tussen zitten en niet ongeveer twee weken. Ik dacht reageer toch nog even en juridisch is het nog altijd zo dat je aan de mail over de wijziging van de Algemene voorwaarden rechten kan ontlenen😅

Hallo KPN,
 
Ik heb vandaag een brief ontvangen met als titel "Op 1 april 2023 veranderen onze algemene voorwaarden", met de toevoeging "Als je de nieuwe Algemene Voorwaarden helemaal wil doorlezen, download deze dan via "kpn.com/2023av".
 
Maar op de website staan slechts de AV van "januari 2023".
Misverstand of foutje?
 
M.vr.gr. C.A.J. Habets

Hallo @ArmanIc , de naam is verwarrend, maar het zijn wèl de bewuste voorwaarden.

Waarschijnlijk de concepttitel en niet aangepast.

 

Klopt het dat als je Simyo mobiele abonnement is gekoppeld aan je KPN Internet/TV (en dus gebruikt maakt van de combivoordeel) dat deze mobiele abonnement ook contractvrij is?

Klopt het dat als je Simyo mobiele abonnement is gekoppeld aan je KPN Internet/TV (en dus gebruikt maakt van de combivoordeel) dat deze mobiele abonnement ook contractvrij is?

Hallo @rk , nee je contract bij Simyo staat in dit geval los van de KPN voorwaarden en daar ben en word je dus niet contract vrij mee.

 

 

Die maand opzegtermijn, is dat een kalendermaand? 

Op 22 februari heb ik KPN Thuis opgezegd, maar in de bevestiging staat dat het contract per 31 maart beëindigd wordt. Dat is eigenlijk langer dan een maand? 

 

Mvg, quigg

 

Die maand opzegtermijn, is dat een kalendermaand? 

Op 22 februari heb ik KPN Thuis opgezegd, maar in de bevestiging staat dat het contract per 31 maart beëindigd wordt. Dat is eigenlijk langer dan een maand? 

 

Mvg, quigg

 

Hallo @quigg , 1 maand is 1 maand vanaf opzegdatum, dus in jouw geval 23 maart 2023.

Reputatie 7
Badge +30

Die maand opzegtermijn, is dat een kalendermaand? 

Op 22 februari heb ik KPN Thuis opgezegd, maar in de bevestiging staat dat het contract per 31 maart beëindigd wordt. Dat is eigenlijk langer dan een maand? 

Bij opzeggen n.a.v. de wijziging algemene voorwaarden geldt geen maand opzegtermijn. Je kunt bij het opzeggen aangeven op welke datum je het abonnement wilt beëindigen, zolang deze datum ligt vanaf de dag dat je de mail kreeg t/m 31 maart. Geef je echter geen datum aan, dan zal over het algemeen worden gekozen voor 31 maart. 

 

Ik heb vandaag een brief ontvangen met als titel "Op 1 april 2023 veranderen onze algemene voorwaarden", met de toevoeging "Als je de nieuwe Algemene Voorwaarden helemaal wil doorlezen, download deze dan via "kpn.com/2023av".
Maar op de website staan slechts de AV van "januari 2023".
Misverstand of foutje?

Januari is de datum dat de nieuwe voorwaarden gepubliceerd zijn. Dat staat verder los van de ingangsdatum.

 

@Thomas ik denk dat dit standpunt juridisch niet houdbaar is, temeer omdat in de tussen KPN en mij gesloten overeenkomst wordt verwezen naar de Algemene voorwaarden van december 2020 en niet naar de Algemene voorwaarden van 2023. Het kruisen van de mails kan ik billijken als er slechts enkele dagen tussen zitten en niet ongeveer twee weken. Ik dacht reageer toch nog even en juridisch is het nog altijd zo dat je aan de mail over de wijziging van de Algemene voorwaarden rechten kan ontlenen😅

Wordt uitgezocht, Ton. Komen we op terug. 

Gisteren brief ontvangen.

gelijk gebeld met kpn.

helaas kreeg ik te horen dat ik vast zat aan een contract.

 

uitgelegd dat ik contractvrij was naar aanlijding van de brief.  Medewerker wist hier niets vanaf.

na meer dan een uur aan de telefoon te hebben gehangen, eindelijk iemand die wr vanaf wist.

nu van 200mb naar Gb snelheid gegaan 2x kpn+ box en 3 euro goedkoper uit dan oude abbonement. 
 

alleen nu de vraag:  vandaag komen de nieuwe tv boxen binnen. En het nieuwe abbo gaat 27 februari in.  Kan ik de nieuwe tv+ boxen al gebruiken of moet ik echt wachten tot het nieuwe abbo is ingegaan.

Hallo @gerbenz , kun je meteen aansluiten als je al een bestaand tv-abo hebt.

 

In verband met de gewijzigde voorwaarden die ik op mijn mail heb ontvangen ben ik de overstapservice begonnen bij een concurrent om mijn glasvezelverbinding over te laten nemen. Ik heb al een opzeggingsbevestiging ontvangen van KPN en ik verwacht hier ook geen problemen.

 

Echter heb ik vorig jaar ook een mobiel abonnement aangevraagd bij KPN. Vanwege het nummerbehoud is dit nummer pas gisteren overgenomen door KPN en is het abonnement nu actief. Mijn vraag is eigenlijk of ik nu ook contractvrij ben voor mijn mobiele aansluiting, aangezien ik het abonnement op 17 november 2022 heb aangevraagd. Volgens mij zijn de oude voorwaarden nog op mij van toepassing. Ook is het KPN glasvezelabonnement op het moment van schrijven nog actief.

 

Hoor het graag. Alvast bedankt! 😄

Hallo @Akiranon je bent voor alle lopende contracten bij KPN nu contractvrij tot 1-4-2023.

Als je je mobiele contract ook aan wilt passen is er wel de voorwaarde dat het contract bij de nieuwe aanbieder uiterlijk 31 maart 2023 geactiveerd is.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Akiranon In het start bericht staat:

Wat betekent deze wijziging voor mij?

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij. 

 

Dus wanneer die niet gekoppeld is, is het mobiele abonnement niet contractsvrij.

Reputatie 1

Ik kreeg het maar niet voor elkaar om kpn tvplus te regelen, terwijl het wel in de app stond en met bellen lukte het ook niet. Ik kreeg het advies om te mailen naar opzeggen. Misschien krijgen zij wel wat voor elkaar in het computersysteem. Nu afwachten. Ik wil wel blijven, maar het systeem moet ook up to date zijn. 

Ik kreeg het maar niet voor elkaar om kpn tvplus te regelen, terwijl het wel in de app stond en met bellen lukte het ook niet. Ik kreeg het advies om te mailen naar opzeggen. Misschien krijgen zij wel wat voor elkaar in het computersysteem. Nu afwachten. Ik wil wel blijven, maar het systeem moet ook up to date zijn. 

Hallo @Wouterradiofan via 0800 0402 en de lokale KPN-winkel moet het lukken, via MijnKPN (nog) niet.

Je hebt nog tot 1 april 2023 de tijd om wat aan te passen.

Succes.

Reputatie 1

Heb beide gedaan, maar lukte niet. Wacht het af. 

Reputatie 1

Heb mog een keer gebeld en toen is de einde contractdatum op vandaag gezet. Kon het toen in de app regelen. Had wel advies om het vrijdag te doen, maar het ging goed. Ondanks dat ik 6 keet heb moeten bellen, ben ik blij dat ik bij kpn blijf. Het is goede kwaliteit. 

Reputatie 7
Badge +13

@Wouterradiofan Fijn dat het gelukt is! 

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad en daarin is bevestigd dat ik nu contractvrij ben.

Zie dit ook in mijn KPN dat het geldt voor thuis en mobiel.

Heb ook gevraagd of er een nieuw aanbod gedaan kon worden en dat was mogelijk, de dame aan de telefoon zou het meteen regelen. 

10 minuten later kwam ze terug met de mededeling dat ik vandaag teruggebeld zou worden met een nieuw voorstel, helaas is dat niet gebeurt dus ga ik verder kijken wat de andere aanbieders mij te bieden hebben. 

Wat als ik nu overstap met beide?

Zitten er verder nog kosten aan voor de telefoon die bij het abonnement zat en de t.v. die je bij het afsluiten van het abonnement kreeg.?

Reputatie 7
Badge +30

Als jouw mobiele abonnement gekoppeld is aan je thuisabonnement (en je dus op dit moment Combivoordelen krijgt) dan kan het mobiele abonnement ook opgezegd worden, @Grootje1964. Wel zul je dan, als je een telefoon op afbetaling hebt bij dat abonnement, die in één keer moeten afbetalen.

De tv die je als welkomstcadeau kreeg is jouw eigendom en hoef je verder niet voor te betalen.

Ik ben dus contractvrij bij KPN tot 1 april, omdat ze dan de algemene voorwaarden wijzigen. Kan ik nog steeds overstappen naar een andre provider of ben ik te laat, omdat je met èèn maand opzegtermijn zit en dan na 1 april aangesloten wordt? 

Reputatie 7
Badge +20

Je bent tot 1 april contractsvrij, dus tot dan kan je: 

Wil je door deze veranderingen liever iets aanpassen aan je abonnement of opzeggen? Dan kan dit zonder kosten, schriftelijk of via onze telefonische klantenservice

 

Goedemorgen, ik heb op 20 februari contact gehad met KPN dat ik vanwege de aanpassing van de Algemene voorwaarden over wil stappen en Ziggo heeft aangegeven bij KPN dat ik naar hen overstap.
Dat is per 7 maart, dus vandaag. Bevestiging ontvangen van KPN dat ze bericht hebben gehad van Ziggo etc. In die mail stond ook eventuele boete voor mijn rekening, dus gebeld en aangegeven dat het is vanwege de aanpassing van de AV en daarom is toen mijn einddatum op 20-02 gezet en was ik dus contractvrij.

Vandaag gebeld omdat ik rekening heb gehad en nog geen retourverzoek of wat dan ook, hoe het er voor staat en wordt er aangegeven dat er nog niet is opgezegd door Ziggo. Vreemd verhaal.
Dus ik geef aan, dan wil ik het per heden opzeggen, maar dan krijg ik te horen kan niet, vanwege maand opzegtermijn. 


Wat nu? Want hier lees ik dat die maand opzegtermijn er niet is en aan de telefoon blijven ze volhouden dat die er wel is en kom ik dus niet verder.​​​

Reageer