Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN

  • 1 February 2023
  • 278 reacties
  • 27219 keer bekeken
Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN
Reputatie 7
Badge +16

Op 1 april 2023 wijzigen de Algemene Voorwaarden bij KPN. Dit geldt voor alle consumenten en Klein Zakelijk klanten. Je leest hier precies wat dat betekent.

 

Wat verandert er in de Algemene Voorwaarden?

De nieuwe Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle E-mail only, Digitenne, Internet, Vast Bellen en/of TV abonnementen van KPN.

Dit zijn de belangrijkste veranderingen voor KPN Thuis:

  • We hebben extra informatie toegevoegd over de kwaliteit van een draadloze verbinding en wat je van de kwaliteit mag verwachten.
  • We hebben de regels aangepast voor het gebruik van je eigen apparatuur (zoals een eigen modem) op ons netwerk.
  • Het moment waarop wij de prijzen van de vaste en overige abonnementen kunnen aanpassen op basis van de CBS consumentenprijsindex (inflatie), verandert naar 1 juli. Als we dit doen, dan hoor je dat minimaal 1 maand van tevoren.
  • We leggen duidelijker uit in hoeverre wij aansprakelijk zijn wanneer een dienst niet beschikbaar was. Ook hebben we duidelijker beschreven wanneer jij aansprakelijk bent.
  • We hebben 3 omschrijvingen verwijderd over het onderwerp privacy. Alles daarover vind je namelijk al in ons privacy statement. 
     

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?

Bekijk hier de verschillen tussen de oude en nieuwe Algemene Voorwaarden en download daar eventueel de volledige Algemene Voorwaarden. 

 

Wat betekent deze wijziging voor mij?

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij. 


Wil je door deze veranderingen liever iets aanpassen aan je abonnement of opzeggen? Dan kan dit zonder kosten, schriftelijk of via onze telefonische klantenservice


278 reacties

Reputatie 3
Badge +1

@Jeroen_dB  Als ik het nu begrijp ben je contract vrij vanaf 1 februari.

Stel ik wijzig mijn snelheid onder mijn  (huidig) contract van 50 naar 100mbps  dan val ik automatisch onder het nieuwe contract omdat het oude contract met ingang al vanaf 1 februari al contract vrij is.

Ander punt nu val ik automatisch onder het nieuwe contract door mijn wijziging  van 50 naar 100mbps wat voorheen altijd mogelijk was met behoud, dat is toch met tv+ de nieuwe tv box, of is en blijft het een vrije keuze met behoud van je oude HD tv ontvanger onder het nieuwe contract of is dat ook al niet mogelijk meer om geen tv+ met nieuwe ontvanger te nemen maar gewoon je oude blijven gebruiken onder het nieuwe contract.

Benieuwd wat de uitkomst zal zijn.


Admin: bericht samengevoegd met relevant topic

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @J.E!

Ik heb jouw reactie/ vraag verplaatst naar dit topic.

@Jeroen_dB  Als ik het nu begrijp ben je contract vrij vanaf 1 februari.


Ja, dat klopt 👇🏾

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

 

Bestaande klanten worden niet automatisch overgezet naar onze nieuwe abonnementen (Internet 2023 met KPN TV+). Een overstap naar Internet 2023 met of zonder KPN TV+ is mogelijk, je sluit dan wel een nieuw jaarcontract af.

Een bestaande klant kan overstappen door te bellen met onze klantenservice.

Als bestaande klant kun je het abonnement wijzigen: bijvoorbeeld de internetsnelheid wijzigen van 50Mbit/s naar 100Mbit/s of vice versa. De wijziging valt dan binnen die propositie/ line up en de daaraan gekoppelde abonnementskosten. Wijzigingen binnen de bestaande abonnementen is nog steeds mogelijk.

Het is niet mogelijk om abonnementen, prijzen of apparatuur te combineren: het is of het bestaande abonnement met de bijbehorende kosten (en apparatuur) of overstappen naar één van de nieuwe abonnementen met de nieuwe prijzen en een KPN TV+ box. 

Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb? Anders lezen wij jouw aanvullende vragen graag!

Reputatie 3
Badge +1

Goedemiddag @J.E!

Ik heb jouw reactie/ vraag verplaatst naar dit topic.

@Jeroen_dB  Als ik het nu begrijp ben je contract vrij vanaf 1 februari.


Ja, dat klopt 👇🏾

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

 

Bestaande klanten worden niet automatisch overgezet naar onze nieuwe abonnementen (Internet 2023 met KPN TV+). Een overstap naar Internet 2023 met of zonder KPN TV+ is mogelijk, je sluit dan wel een nieuw jaarcontract af.

Een bestaande klant kan overstappen door te bellen met onze klantenservice.

Als bestaande klant kun je het abonnement wijzigen: bijvoorbeeld de internetsnelheid wijzigen van 50Mbit/s naar 100Mbit/s of vice versa. De wijziging valt dan binnen die propositie/ line up en de daaraan gekoppelde abonnementskosten. Wijzigingen binnen de bestaande abonnementen is nog steeds mogelijk.

Het is niet mogelijk om abonnementen, prijzen of apparatuur te combineren: het is of het bestaande abonnement met de bijbehorende kosten (en apparatuur) of overstappen naar één van de nieuwe abonnementen met de nieuwe prijzen en een KPN TV+ box. 

Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb? Anders lezen wij jouw aanvullende vragen graag!

Dank voor de info tot zover, als het goed is met mijn huidige (hussel) abonnement verandert er niets en kan gewoon een wijziging doorvoeren betreft de snelheid 50 naar 100mbps of andersom doorvoeren laat staan de keuze in bepaalde zenders bijv sport of film1 als voorbeeld aan te geven  in mijn KPN zonder dat ik volledig met het nieuwe abonnement te maken heb. die is ingevoerd.

Reputatie 7
Badge +24

Als u over wilt naar de nieuwe abonnementsvorm moet u bellen. Dat kan nog niet via MijnKPN. 

@Shyrin_  ziet er netjes uit, kan eigenlijk de nadelen voor ons als klant niet goed overzien. Wat me wel opviel was dat de tarieven (kunnen) wijzigen, maar het aansprakelijkheidsbedragen van KPN al jaren niet aan de inflatie zijn aangepast. 😥

Een bestaande klant kan overstappen door te bellen met onze klantenservice.

Hallo @Shyrin_ of in de lokale KPN-winkel regelen. Zo heb ik dat vorige week gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +30

@Shyrin_  ziet er netjes uit, kan eigenlijk de nadelen voor ons als klant niet goed overzien. Wat me wel opviel was dat de tarieven (kunnen) wijzigen, maar het aansprakelijkheidsbedragen van KPN al jaren niet aan de inflatie zijn aangepast. 😥

Het wijzigen van algemene voorwaarden betekent ook niet automatisch dat het dan slechter wordt voor de klant. Het is in de basis een neutraal iets. 🙂

@Shyrin_  ziet er netjes uit, kan eigenlijk de nadelen voor ons als klant niet goed overzien. Wat me wel opviel was dat de tarieven (kunnen) wijzigen, maar het aansprakelijkheidsbedragen van KPN al jaren niet aan de inflatie zijn aangepast. 😥

Het wijzigen van algemene voorwaarden betekent ook niet automatisch dat het dan slechter wordt voor de klant. Het is in de basis een neutraal iets. 🙂

Vatte je mijn tekst dan negatief op, het was positief  bedoeld. Juist omdat ik toch wel een aandachtspunt wilde afgeven dat dan ook alle behandeling van de bedragen neutraal moet worden gehouden.   😍 (Maar mogelijk is dit zo in een overkoepelende richtlijn vastgelegd). 

Kan ik nu ook een mobiel (internet) abo binnen contract kosteloos opzeggen?

T.a.v. moderatieteam KPN

 

Reputatie 7
Badge +30

Als deze gekoppeld is aan je vaste abonnement, en onderdeel is van je Combivoordelenpakket, dan ja. Zie de quote hieronder.

 

Wat betekent deze wijziging voor mij?

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij. 


Wil je door deze veranderingen liever iets aanpassen aan je abonnement of opzeggen? Dan kan dit zonder kosten, schriftelijk of via onze telefonische klantenservice

 

Hallo @Erik_ bedankt voor je reactie, ik heb bij dezen on-line het 097-abo opgezegd, in de praktijk komen we toch nooit met de tablet buiten de deur en kunnen thuis natuurlijk alles via de thuiswifi doen.

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben op 31 januari overgestapt naar Internet met TV+. Dat betekende dus een nieuw jaarcontract.

Wordt mijn abonnement nu ook contractvrij, zodat ik eventueel een nieuw internetabonnement kan afsluiten met een jaar gratis KPN TV+?

Piet.

Reputatie 7
Badge +21

Ik denk het niet:

Actievoorwaarden welkomstcadeau: 1 jaar gratis KPN TV+ met tv-zenders

  • Het actieaanbod geldt uitsluitend voor klanten die zich abonneren op een nieuwe Internetverbinding van KPN, in combinatie met KPN TV+ met tv-zenders, die de afgelopen 6 maanden geen Internet van KPN hebben afgenomen.

 

Je bent wel contractvrij, maar geen nieuwe klant.

Reputatie 7
Badge +30

Correct ^

Reputatie 3
Badge +1

Als ik de reacties zo lees met contract vrij zowel voor de glasvezel als het mobiel abonnement dan wordt het goed opletten en uitzoeken met je huidige abonnement als je overgaat naar het nieuwe abonnement onderling en de zelfde kosten wat je nu hebt en de voordelen.

Het gezoek onderling en de complexheid er van wordt nog wel een gepuzzel het kan in het nadeel of voordeel werken.

Ook je huidige mobiel contract looptijd die je toen hebt afgesloten tegen de geldende tarief of actie kan een nadeel zijn?, bijv. je mobiele contract loopt over 6 maand af en neemt een nieuwe abonnement zit je een jaar aan vast in dit geval 6 maand langer aan je mobiele contract.

Als het geen gehussel meer is blijft het een gepuzzel

Reputatie 2
Badge

Wat is eigenlijk de situatie voor klanten wie onlangs hun abonnement verlengd hebben (en dus weer een jaarcontract zijn aangegaan) maar daarbij enkele voordelen hebben ontvangen; in dit geval de actiekorting van 9 maanden op internet + TV en 12 maanden HBO Max gratis.

 

Is het (telefonisch) mogelijk om een nieuw jaarabonnement af te sluiten incl. het nieuwe KPN TV+ met dezelfde voordelen als waarvoor het contract in november is afgesloten? Dit lijkt mij niet het geval te zijn, maar vragen kan geen kwaad ;-)

 

Reputatie 7
Badge +16

Een bestaande klant kan overstappen door te bellen met onze klantenservice.

Hallo @Shyrin_ of in de lokale KPN-winkel regelen. Zo heb ik dat vorige week gedaan.


Ik vergeet mijn vrienden van de KPN Winkels, @JanD: klopt helemaal, een overstap kan ook via hen geregeld worden!
Off-topic vraag: waren de deuren van jouw lokale KPN Winkel open of dicht??

Reputatie 7
Badge +16

...

Het gezoek onderling en de complexheid er van wordt nog wel een gepuzzel het kan in het nadeel of voordeel werken.
….

Als het nodig is, dan helpen we graag bij het puzzelen, @J.E: telefonisch, via één van onze winkels of in een eigen topic.
Ga goed na wat de wensen/ vereisten zijn van het abonnement en eventueel extra opties. dat helpt om sneller te kijken hoe het abonnement er in een nieuw jasje uit komt te zien.

Goede vraag @RobCoenen: dubbelchecken kan nooit kwaad 😉!
Ik bevestig je vermoeden: nee, het is niet mogelijk om de actiekortingen te houden bij een overstap naar KPN TV+. 

Hallo @Shyrin_ 

Off-topic vraag: waren de deuren van jouw lokale KPN Winkel open of dicht??

Er kunnen 2 deuren open, waarvan er 1 dicht was.

 

Hallo @Shyrin_  en @Erik_ 

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij. 

N.a.v. bovenstaand artikel eind vorige week online mijn data-sim-abo opgezegd omdat wij in de praktijk toch zo goed als nooit met de tablet buiten de deur komen en thuis alles via de wifi doen.

Vanochtend, 6-2-2023 teruggebeld, zoals beschreven in de bevestiging aanvraag opzegging.

De mevrouw zei dat ik nog een contract had tot medio september 2023, waarop ik de wijziging voorwaarden per 1-4 a.s. aanhaalde en zij akkoord ging met de opzegging per 9-3-2023.

Hiervan een bevestiging ontvangen met de mededeling dat ik een afkoopsom moet betalen tot einde contractdatum???

Hierop meteen gebeld met de afdeling opzeggingen, die vaststelde dat de wijzigingen/opzeggingen alleen gelden voor thuis-abo's, waarna ik het artikel in dit topic aanhaalde, waarin staat dat mobiele abo's onder voorwaarden ook onder de regeling vallen. De betreffende medewerker heeft dit artikel in dit topic gelezen en zegde me toe handmatig de te betalen afkoopsom te crediteren en met de leiding te overleggen over aanpassing van de systemen als het inderdaad klopt dat de mobiele abo's ook mee doen.

Hij heeft een notitie in mijn dossier (staat op naam van mijn vrouw), gemaakt, mocht iemand van KPN of ik daar op terug willen komen. 

De naam van de betreffende medewerker van de afdeling opzeggingen kan ik op verzoek in een privébericht doorgeven, wanneer nodig.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @JanD, goed signaal! 
Ik zie dat het abonnement opgezegd is en de afkoopsom gecrediteerd is: dus het komt voor jullie helemaal goed!

Alle informatie over deze wijziging is op onze interne kennisbank voor collega's op te zoeken. Ik zal jouw signaal toch intern doorgeven, zodat het bij de afdeling Opzeggingen nogmaals onder de aandacht komt. Dat kan geen kwaad, lijkt mij! 

Bedankt voor jouw bericht!

Ik heb nog steeds hussel 1Gbit en net mijn modem veranderd terug van Fritz Box naar kpn box en wilde de tvbox die ik test houden en een 2de erbij en dat mag en kan niet. Kan ik het nu ook contact vrij opzeggen?

Reputatie 7
Badge +19

Elke klant met een internetabonnement is zodra hij/zij communicatie ontvangt over de gewijzigde voorwaarden contractvrij @J-Slagter. Dus ook jij. 

Ik heb er nog geen communicatie ontvangen..

 

Heb net met Klantenservice gebeld, en zij bestrijden dat ik ‘contractvrij’ ben. Hoe zit dit ?
 

Reageer