Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN

  • 1 February 2023
  • 278 reacties
  • 27217 keer bekeken
Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN
Reputatie 7
Badge +16

Op 1 april 2023 wijzigen de Algemene Voorwaarden bij KPN. Dit geldt voor alle consumenten en Klein Zakelijk klanten. Je leest hier precies wat dat betekent.

 

Wat verandert er in de Algemene Voorwaarden?

De nieuwe Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle E-mail only, Digitenne, Internet, Vast Bellen en/of TV abonnementen van KPN.

Dit zijn de belangrijkste veranderingen voor KPN Thuis:

  • We hebben extra informatie toegevoegd over de kwaliteit van een draadloze verbinding en wat je van de kwaliteit mag verwachten.
  • We hebben de regels aangepast voor het gebruik van je eigen apparatuur (zoals een eigen modem) op ons netwerk.
  • Het moment waarop wij de prijzen van de vaste en overige abonnementen kunnen aanpassen op basis van de CBS consumentenprijsindex (inflatie), verandert naar 1 juli. Als we dit doen, dan hoor je dat minimaal 1 maand van tevoren.
  • We leggen duidelijker uit in hoeverre wij aansprakelijk zijn wanneer een dienst niet beschikbaar was. Ook hebben we duidelijker beschreven wanneer jij aansprakelijk bent.
  • We hebben 3 omschrijvingen verwijderd over het onderwerp privacy. Alles daarover vind je namelijk al in ons privacy statement. 
     

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?

Bekijk hier de verschillen tussen de oude en nieuwe Algemene Voorwaarden en download daar eventueel de volledige Algemene Voorwaarden. 

 

Wat betekent deze wijziging voor mij?

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij. 


Wil je door deze veranderingen liever iets aanpassen aan je abonnement of opzeggen? Dan kan dit zonder kosten, schriftelijk of via onze telefonische klantenservice


278 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb er nog geen communicatie ontvangen..

 

Dan is het nog even geduld hebben. In februari ontvangen alle klanten communicatie. 

 

Heb net met Klantenservice gebeld, en zij bestrijden dat ik ‘contractvrij’ ben. Hoe zit dit ?
 

Als jij per e-mail op de hoogte bent gesteld van de wijziging, ben je contractvrij. Dat is hoe het zit. 

is het die mail van combivoordeel?

 

Reputatie 7
Badge +19

is het die mail van combivoordeel?

 

Nee. Gaat echt specifiek over de Algemene Voorwaarden. 

Reputatie 2
Badge

Ik dacht dat het nu al contractvrij is, maar dit forum bericht geldt dus niet als informatie over de wijziging begrijp ik ? 

Ik dacht dat het nu al contractvrij is, maar dit forum bericht geldt dus niet als informatie over de wijziging begrijp ik ? 

Inderdaad @MiVoNL , het forum is géén leidraad, want niet iedere KPN-klant is ook forumlid.

De mail die je persoonlijk van KPN ontvangt is leidend.

 

Reputatie 2
Badge

Nou lekker dan, ik heb de overstap aanvraag al ingediend, die moet ik dan zeker annuleren ?

Ik dacht dat het nu al contractvrij is, maar dit forum bericht geldt dus niet als informatie over de wijziging begrijp ik ? 

Inderdaad @MiVoNL , het forum is géén leidraad, want niet iedere KPN-klant is ook forumlid.

De mail die je persoonlijk van KPN ontvangt is leidend.

 

Het is juist wel een leidraad. En het is informatie waar het de wijzigingen betreft. Echter het is geen maatstaf.

 

Ook ik ben nog niet ingelicht dus gelden de huidige voorwaarden en ben ik nog niet vrij.

Nou lekker dan, ik heb de overstap aanvraag al ingediend, die moet ik dan zeker annuleren ?

Hallo @MiVoNL normaliter vraagt de nieuwe provider de einddatum-contract gegevens op bij je huidige provider en die deelt dan mee dat je contract ergens in de toekomst eindigt en dat dat dus de datum wordt bij je nieuwe provider. In MijnKPN kun je zien wanneer je huidige contract bij KPN afloopt en vanaf die datum kun je dus bij je nieuwe provider terecht.

Maar als je eenmaal de mail inzake aanpassing voorwaarden hebt ontvangen deze maand, ben je theoretisch contractvrij en kun je overstappen met 1 maand opzegtermijn.

Geldt dit ook voor (ex)XS4All klanten?

Reputatie 7
Badge +20

 @RADEA daarover volgt later meer informatie

Ik heb in december een nieuw contract afgesloten en kreeg als cadeau een Philips tv erbij. Ben ik nu ook contract vrij? Moet de tv weer terug bij opzegging? Moet ik nu weer een nieuw contract afsluiten?

 

Geen idee waar ik aan toe ben

Met andere woorden, er is weer eens geen touw aan vast te knopen! Waarom moet het altijd zo ingewikkeld?!? Wat moet "Jan Modaal" nu met deze uitleg?

 

Ik heb een "alles-in-1" abonnement én mijn mobiele abonnement (sim-only) is eraan gekoppeld. Heb nog niks gehoord, kom toevallig op dit item terecht. Ik ga deze week bellen. Wedden dat ik te horen krijg dat ik niet contractvij ben met mijn mobiele abonnement!? 

Ik heb in december een nieuw contract afgesloten en kreeg als cadeau een Philips tv erbij. Ben ik nu ook contract vrij? Moet de tv weer terug bij opzegging? Moet ik nu weer een nieuw contract afsluiten?

 

Geen idee waar ik aan toe ben

U hoeft of moet helemaal niks, als u tevreden bent met uw abonnement abonnement is er niks aan de hand. Leest u in de nieuwe voorwaarden iets wat voor u nadelig overkomt is het iets anders.

Heb al jaren Digitenne wat veranderd er dan. Heb geen opzegtermijn meer.

Heb al jaren Digitenne wat veranderd er dan. Heb geen opzegtermijn meer.

Wat er specifiek veranderd kunt u via het start bericht lezen.

Badge

Ik heb in december een nieuw contract afgesloten en kreeg als cadeau een Philips tv erbij. Ben ik nu ook contract vrij? Moet de tv weer terug bij opzegging? Moet ik nu weer een nieuw contract afsluiten?

 

Geen idee waar ik aan toe ben

 

Hier ben ik ook benieuwd naar, ik heb in december ook een tv mogen ontvangen.

Ben ik dadelijk contractvrij, met behoud van de tv?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Possie84, dat klopt

Had gisteren de klantenservice aan de telefoon

En die man wist van niks over de voorwaarde

Snap niet dat eerst de klantenservice op de hoogte word gebracht

Ik moest dit lezen via totaaltv.nl

Mamar mij vraag is ik heb ook mobiel abonnement wat gebeurt er als ik weg ga als klant met me thuis abonnement en mobiel me contract van me mobiel loop tot juli volgend jaar moet ik me telefoon dan terug geven aan kpn me toestel crediet loopt ook tot volgend jaar 

Goedemorgen.

Als ik dit verhaal zo lees zit ik met vragen

Wij zijn vorige week gebeld en hebben een mail gehad wij hebben een alles in 1 abbo + 2 mobiele abonnementen er aan gekoppeld als wij instemmen met jullie nieuw kontrakt zitten wij er weer een jaar aan vast aan het abonnement maar ook de beide mobiele abonnementen gaan er mee in dit verhaal klopt dit na 1 april!!!

Hendrik

Goedemorgen.

Als ik dit verhaal zo lees zit ik met vragen

Wij zijn vorige week gebeld en hebben een mail gehad wij hebben een alles in 1 abbo + 2 mobiele abonnementen er aan gekoppeld als wij instemmen met jullie nieuw kontrakt zitten wij er weer een jaar aan vast aan het abonnement maar ook de beide mobiele abonnementen gaan er mee in dit verhaal klopt dit na 1 april!!!

Hendrik

Hallo @Dag als je niets doet zit je er niet weer voor een jaar aan vast, je gaat dan gewoon akkoord met de nieuwe voorwaarden en de contractdata van je lopende contracten blijven ook ongewijzigd.

Alleen als je iets zou willen wijzigen binnen een bestaand contract kan dat tot en met 31 maart a.s. zonder kosten, want je bent dan tijdelijk contractvrij, nadat je de persoonlijke mail van KPN hebt ontvangen over de voorwaardenwijziging.

Reputatie 7
Badge +20

Had gisteren de klantenservice aan de telefoon

En die man wist van niks over de voorwaarde

Snap niet dat eerst de klantenservice op de hoogte word gebracht

Ik moest dit lezen via totaaltv.nl

Mamar mij vraag is ik heb ook mobiel abonnement wat gebeurt er als ik weg ga als klant met me thuis abonnement en mobiel me contract van me mobiel loop tot juli volgend jaar moet ik me telefoon dan terug geven aan kpn me toestel crediet loopt ook tot volgend jaar 

Als je je mobiele abonnement vroegtijdig beëindigt moet je daarbij je toestelkrediet in 1x afbetalen.

@Dag ik begrijp je vraag niet helemaal, ook met je verlengde abonnement krijg je de nieuwe voorwaarden

Had gisteren de klantenservice aan de telefoon

En die man wist van niks over de voorwaarde

Snap niet dat eerst de klantenservice op de hoogte word gebracht

Ik moest dit lezen via totaaltv.nl

Mamar mij vraag is ik heb ook mobiel abonnement wat gebeurt er als ik weg ga als klant met me thuis abonnement en mobiel me contract van me mobiel loop tot juli volgend jaar moet ik me telefoon dan terug geven aan kpn me toestel crediet loopt ook tot volgend jaar 

Als je je mobiele abonnement vroegtijdig beëindigt moet je daarbij je toestelkrediet in 1x afbetalen.

@Dag ik begrijp je vraag niet helemaal, ook met je verlengde abonnement krijg je de nieuwe voorwaarden

@Thomas  goedemorgen

 

Ik bedoel mij thuis abonnement loopt af 23 februari maar me mobiele abonnement is gekoppeld

Ben ik dan zoals thuis abonnement en mobiel abonnement contract vrij?

Hoi ik heb nog een oud Telfort abonnement

blijft bij de nieuwe voorwaarden 

mijn bundel nog 3 maanden geldig?

groetjes edgar 

Hallo @bartje1984 als je een persoonlijke email van KPN hebt ontvangen aangaande de nieuwe voorwaarden ben je contractvrij tot 1 april 2023.

Met je thuis-abonnement ben je op 23 februari al contractvrij schrijf je zelf.

Als je mobiele abonnement voldoet aan de voorwaarden, zoals in het begin van dit topic genoemd, ben je daar ook contractvrij mee tot 1 april 2023.

 

Hoi ik heb nog een oud Telfort abonnement

blijft bij de nieuwe voorwaarden 

mijn bundel nog 3 maanden geldig?

groetjes edgar 

Even de nieuwe voorwaarden er op naslaan.

 

Reageer