Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN

  • 1 February 2023
  • 278 reacties
  • 27217 keer bekeken
Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN
Reputatie 7
Badge +16

Op 1 april 2023 wijzigen de Algemene Voorwaarden bij KPN. Dit geldt voor alle consumenten en Klein Zakelijk klanten. Je leest hier precies wat dat betekent.

 

Wat verandert er in de Algemene Voorwaarden?

De nieuwe Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle E-mail only, Digitenne, Internet, Vast Bellen en/of TV abonnementen van KPN.

Dit zijn de belangrijkste veranderingen voor KPN Thuis:

  • We hebben extra informatie toegevoegd over de kwaliteit van een draadloze verbinding en wat je van de kwaliteit mag verwachten.
  • We hebben de regels aangepast voor het gebruik van je eigen apparatuur (zoals een eigen modem) op ons netwerk.
  • Het moment waarop wij de prijzen van de vaste en overige abonnementen kunnen aanpassen op basis van de CBS consumentenprijsindex (inflatie), verandert naar 1 juli. Als we dit doen, dan hoor je dat minimaal 1 maand van tevoren.
  • We leggen duidelijker uit in hoeverre wij aansprakelijk zijn wanneer een dienst niet beschikbaar was. Ook hebben we duidelijker beschreven wanneer jij aansprakelijk bent.
  • We hebben 3 omschrijvingen verwijderd over het onderwerp privacy. Alles daarover vind je namelijk al in ons privacy statement. 
     

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?

Bekijk hier de verschillen tussen de oude en nieuwe Algemene Voorwaarden en download daar eventueel de volledige Algemene Voorwaarden. 

 

Wat betekent deze wijziging voor mij?

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij. 


Wil je door deze veranderingen liever iets aanpassen aan je abonnement of opzeggen? Dan kan dit zonder kosten, schriftelijk of via onze telefonische klantenservice


278 reacties

Hallo @bartje1984 als je een persoonlijke email van KPN hebt ontvangen aangaande de nieuwe voorwaarden ben je contractvrij tot 1 april 2023.

Met je thuis-abonnement ben je op 23 februari al contractvrij schrijf je zelf.

Als je mobiele abonnement voldoet aan de voorwaarden, zoals in het begin van dit topic genoemd, ben je daar ook contractvrij mee tot 1 april 2023.

 

@JanD 

Dankje jan

En me mobiele abonnement loopt door tot volgend jaar jullie

Wat gebeurt er met het toestel crediet dan?

 

Hallo @bartje1984 

zie de eerdere reactie van @Thomas binnen dit topic op jou vraag:

Als je je mobiele abonnement vroegtijdig beëindigt moet je daarbij je toestelkrediet in 1x afbetalen.

 

Reputatie 3
Badge +1

Goedemorgen.

Als ik dit verhaal zo lees zit ik met vragen

Wij zijn vorige week gebeld en hebben een mail gehad wij hebben een alles in 1 abbo + 2 mobiele abonnementen er aan gekoppeld als wij instemmen met jullie nieuw kontrakt zitten wij er weer een jaar aan vast aan het abonnement maar ook de beide mobiele abonnementen gaan er mee in dit verhaal klopt dit na 1 april!!!

Hendrik

Hallo @Dag als je niets doet zit je er niet weer voor een jaar aan vast, je gaat dan gewoon akkoord met de nieuwe voorwaarden en de contractdata van je lopende contracten blijven ook ongewijzigd.

Alleen als je iets zou willen wijzigen binnen een bestaand contract kan dat tot en met 31 maart a.s. zonder kosten, want je bent dan tijdelijk contractvrij, nadat je de persoonlijke mail van KPN hebt ontvangen over de voorwaardenwijziging.

Persoonlijk contact via mail is al niet van toepassing je bent nu al contract vrij je hoeft niet af te wachten op de mail van wat ik al heb gelezen van enkele klanten die geen mail officieel hebben ontvangen van KPN.

Hallo @J.E 

Persoonlijk contact via mail is al niet van toepassing je bent nu al contract vrij je hoeft niet af te wachten op de mail van wat ik al heb gelezen van enkele klanten die geen mail officieel hebben ontvangen van KPN.

Dat is er dan misschien tussendoor geglipt, maar zo werkt het officieel niet.

Als je geen persoonlijke mail hebt gehad, weet je niets over die aanstaande wijziging en het merendeel van de klanten bezoekt het KPN-forum nooit.

 

Reputatie 3
Badge +1

Had gisteren de klantenservice aan de telefoon

En die man wist van niks over de voorwaarde

Snap niet dat eerst de klantenservice op de hoogte word gebracht

Ik moest dit lezen via totaaltv.nl

Mamar mij vraag is ik heb ook mobiel abonnement wat gebeurt er als ik weg ga als klant met me thuis abonnement en mobiel me contract van me mobiel loop tot juli volgend jaar moet ik me telefoon dan terug geven aan kpn me toestel crediet loopt ook tot volgend jaar 

Als je je mobiele abonnement vroegtijdig beëindigt moet je daarbij je toestelkrediet in 1x afbetalen.

@Dag ik begrijp je vraag niet helemaal, ook met je verlengde abonnement krijg je de nieuwe voorwaarden

@Thomas  goedemorgen

 

Ik bedoel mij thuis abonnement loopt af 23 februari maar me mobiele abonnement is gekoppeld

Ben ik dan zoals thuis abonnement en mobiel abonnement contract vrij?

Volgens KPN wel als je mobiel is gekoppeld met KPN thuis vaak onder het Hussel abonnement het voordeel korting op mobiel en korting op KPN thuis.

Wij zijn vorige week gebeld en hebben een mail gehad wij hebben een alles in 1 abbo + 2 mobiele abonnementen er aan gekoppeld als wij instemmen met jullie nieuw kontrakt zitten wij er weer een jaar aan vast aan het abonnement maar ook de beide mobiele abonnementen gaan er mee in dit verhaal klopt dit na 1 april!!

 

 ik begrijp je vraag niet helemaal, ook met je verlengde abonnement krijg je de nieuwe voorwaarden

@Thomas 

Goedenavond ik bedoel ik kreeg een aanbieding om een jaar te verlengen onder de nieuwe voorwaarden in ruil voor een half jaar korting maar als ik toehap dan worden de mobiele abonnementen ook een jaar verlengd als ik alles goed lees of ben ik verkeerd..

alle twee mobiele abonnementen zijn al jaren oud en als ik tussentijds naar een andere provider wil (en dat zit er dik in ) dan kan dat niet meer met als ik toehap op die korting klopt dit!!!

Hendrik

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Dag Op het moment dat je 1 van je abonnementen verlengd wordt nooit automatisch ook een ander abonnement verlengd. 

Dus stel dat je een nieuw contract zou afsluiten voor je vaste diensten. Dan blijven je mobiele abonnementen zoals ze zijn. 

Uiteraard vervallen op het moment dat je bijvoorbeeld met mobiel overgaat naar een andere provider wel de voordelen die daaraan gekoppeld zijn. 

Als je geen kpn thuis hebt maar wel 2 losse mobiele abo’s kun je dan ook opzeggen ? 
wil namelijk van kpn af vanwege de slechte ontvangst met mobiele internet.

Reputatie 7
Badge +21

Nee, alleen als ze gekoppeld zijn aan een Thuis abonnement. 

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij. 

Nee, alleen als ze gekoppeld zijn aan een Thuis abonnement. 

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij. 

Jammer, gelukkig loopt er binnenkort al een af . Super irritant dat ik bij een concert op die plek dan de enige van de groep ben die dan geen internet ontvangst heb met kpn als provider.

Nee, alleen als ze gekoppeld zijn aan een Thuis abonnement. 

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij. 

Jammer, gelukkig loopt er binnenkort al een af . Super irritant dat ik bij een concert op die plek dan de enige van de groep ben die dan geen internet ontvangst heb met kpn als provider.

Als je naar een concert aan het luisteren bent heb je ook geen internet nodig, lijkt mij.

Nee, alleen als ze gekoppeld zijn aan een Thuis abonnement. 

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij. 

Jammer, gelukkig loopt er binnenkort al een af . Super irritant dat ik bij een concert op die plek dan de enige van de groep ben die dan geen internet ontvangst heb met kpn als provider.

Als je naar een concert aan het luisteren bent heb je ook geen internet nodig, lijkt mij.

Zijn ook pauzes en dan wil je graag filmpjes delen enz en dat gaat dan niet met kpn maar wel met t-mobile en vodafone . Wel knap dat kpn dan als enige provider daar geen ontvangst heeft Dit ben ik op meerdere plaatsen tegengekomen.

Badge

Kan ik per 1 maart dan dus overstappen naar een andere provider. Bijv ziggo? En hoe doe ik dit? Weten zij automatisch dat ik mijn contract bij kpn kosteloos mag opzeggen?

 

Mvg

Mevr vreden

Kan ik per 1 maart dan dus overstappen naar een andere provider. Bijv ziggo? En hoe doe ik dit? Weten zij automatisch dat ik mijn contract bij kpn kosteloos mag opzeggen?

 

Mvg

Mevr vreden

Hallo @NoOz , per 1 maart lukt natuurlijk niet meer, op zijn vroegst 1 maand na nu, dus 8 maart.

Dat regel je bij je nieuwe provider.

Het kan alleen als je ook een persoonlijke mail van KPN hebt gehad aangaande de voorwaardenwijziging.

Anders niet. Dat het hier op het forum staat heeft geen rechtskracht om op te kunnen zeggen.

 

Badge

Kan ik per 1 maart dan dus overstappen naar een andere provider. Bijv ziggo? En hoe doe ik dit? Weten zij automatisch dat ik mijn contract bij kpn kosteloos mag opzeggen?

 

Mvg

Mevr vreden

Hallo @NoOz , per 1 maart lukt natuurlijk niet meer, op zijn vroegst 1 maand na nu, dus 8 maart.

Dat regel je bij je nieuwe provider.

Het kan alleen als je ook een persoonlijke mail van KPN hebt gehad aangaande de voorwaardenwijziging.

Anders niet. Dat het hier op het forum staat heeft geen rechtskracht om op te kunnen zeggen.

 

Ik heb een mail gehad. Op 4 februari.

 

Nadat ik de mailing had ontvangen heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Helaas waren ze niet of niet voldoende op de hoogte, ik was van plan om mijn klein zakelijk abonnement met looptijd 2 jaar (tv/internet) om te zetten naar particulier met iets lagere abonnement kosten en een looptijd van 1 jaar. Optie die nu overblijft is schriftelijk opzeggen en overstappen naar een andere provider, jammer was verder best tevreden over kpn. 

Reputatie 7
Badge +20

@Sild Dat is wel gek. Ik kan dat niet regelen maar als je belt naar 0800-0402 en je geeft aan opzeggen dan kom je bij je juiste afdeling. Mijn collega kan het dan voor je in orde maken. 

Reputatie 2
Badge

Misschien een gekke vraag, als je de e-mail hebt ontvangen, wordt einddatum contract dan ook aangepast bij je gegevens in MijnKPN ? En dat het op1 april weer wordt terug gezet naar de oorspronkelijke datum ? 

Reputatie 7
Badge +20

Nee, dat blijft gewoon de originele einddatum. 

Badge

Nog even voor de duidelijkheid, ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp. Als ik nu bij ziggo of andere provider een abonnement afsluit dan gaat dat over een maand in? Of moet ik nog bij kpn zelf aangeven dat ik opzeg ivm de wijziging van de voorwaarden? Of kan ziggo of andere aanbieder dit vanaf nu ook voor mij opzeggen? 

De nieuwe provider regelt dat met de opzegtermijn van 1 maand bij KPN

Wanneer krijg je die mail? en ook als je abonnement loopt vanaf 31-10-2022 en van hussel ineens naar combivoordeel was gegaan en later weer is terug gezet? Jullie zijn een beetje aan het knoeien met mijn abonnement.

Wanneer krijg je die mail? en ook als je abonnement loopt vanaf 31-10-2022 en van hussel ineens naar combivoordeel was gegaan en later weer is terug gezet? Jullie zijn een beetje aan het knoeien met mijn abonnement.

Hallo @J-Slagter de betreffende mail wordt deze maand uitgerold.

 

Hallo,

Ik ben sinds 2 februari jl abonnee van KPN en nu lees ik dat vanwege de veranderingen in de algemene voorwaarden het contract zonder boete/kosten opgezegd kan worden tot 1 april 2023.Is dit correct?

 

Met vriendelijke groet!

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7

Zodra jij een formele aankondiging van die wijziging van de Algemene Voorwaarden hebt ontvangen ben je inderdaad "contractvrij" en kan je tot 1 april jouw contract zonder kosten opzeggen.

Blijkbaar ben je niet tevreden.

Wat is de reden om zo snel weer op te zeggen?

Reageer