Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN

  • 1 February 2023
  • 278 reacties
  • 27217 keer bekeken
Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN
Reputatie 7
Badge +16

Op 1 april 2023 wijzigen de Algemene Voorwaarden bij KPN. Dit geldt voor alle consumenten en Klein Zakelijk klanten. Je leest hier precies wat dat betekent.

 

Wat verandert er in de Algemene Voorwaarden?

De nieuwe Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle E-mail only, Digitenne, Internet, Vast Bellen en/of TV abonnementen van KPN.

Dit zijn de belangrijkste veranderingen voor KPN Thuis:

  • We hebben extra informatie toegevoegd over de kwaliteit van een draadloze verbinding en wat je van de kwaliteit mag verwachten.
  • We hebben de regels aangepast voor het gebruik van je eigen apparatuur (zoals een eigen modem) op ons netwerk.
  • Het moment waarop wij de prijzen van de vaste en overige abonnementen kunnen aanpassen op basis van de CBS consumentenprijsindex (inflatie), verandert naar 1 juli. Als we dit doen, dan hoor je dat minimaal 1 maand van tevoren.
  • We leggen duidelijker uit in hoeverre wij aansprakelijk zijn wanneer een dienst niet beschikbaar was. Ook hebben we duidelijker beschreven wanneer jij aansprakelijk bent.
  • We hebben 3 omschrijvingen verwijderd over het onderwerp privacy. Alles daarover vind je namelijk al in ons privacy statement. 
     

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?

Bekijk hier de verschillen tussen de oude en nieuwe Algemene Voorwaarden en download daar eventueel de volledige Algemene Voorwaarden. 

 

Wat betekent deze wijziging voor mij?

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij. 


Wil je door deze veranderingen liever iets aanpassen aan je abonnement of opzeggen? Dan kan dit zonder kosten, schriftelijk of via onze telefonische klantenservice


278 reacties

Hallo,

Ik ben sinds 2 februari jl abonnee van KPN en nu lees ik dat vanwege de veranderingen in de algemene voorwaarden het contract zonder boete/kosten opgezegd kan worden tot 1 april 2023.Is dit correct?

Ik weet,het is snel maarik had na 1 uur al spijt van KPN!

 

Met vriendelijke groet!

Jadomgedaan!

Hallo,

Ik ben sinds 2 februari jl abonnee van KPN en nu lees ik dat vanwege de veranderingen in de algemene voorwaarden het contract zonder boete/kosten opgezegd kan worden tot 1 april 2023.Is dit correct?

Ik weet,het is snel maarik had na 1 uur al spijt van KPN!

 

Met vriendelijke groet!

Jadomgedaan!

Hallo @Oohikhebweerdomgedaan als je een persoonlijke mail van KPN hebt ontvangen inzake de voorwaardenwijziging, ben je contractvrij tot 1-4-2023, zie voor de voorwaarden de aanhef van dit topic.

Heb je de betreffende mail (nog) niet ontvangen, kun je nog niets.

 

Je zit sowieso nog in de 14 dagen opzegtermijn... 

Reputatie 2
Badge

Hallo,

Ik ben sinds 2 februari jl abonnee van KPN en nu lees ik dat vanwege de veranderingen in de algemene voorwaarden het contract zonder boete/kosten opgezegd kan worden tot 1 april 2023.Is dit correct?

Ik weet,het is snel maarik had na 1 uur al spijt van KPN!

 

Met vriendelijke groet!

Jadomgedaan!

Als je het online besteld hebt, dan kan je misschien gebruik maken van 14 dagen herroepingsrecht.

Reputatie 3
Badge +1

Hallo,

Ik ben sinds 2 februari jl abonnee van KPN en nu lees ik dat vanwege de veranderingen in de algemene voorwaarden het contract zonder boete/kosten opgezegd kan worden tot 1 april 2023.Is dit correct?

Ik weet,het is snel maarik had na 1 uur al spijt van KPN!

 

Met vriendelijke groet!

Jadomgedaan!

Als je het online besteld hebt, dan kan je misschien gebruik maken van 14 dagen herroepingsrecht.

Wat heeft online bestelling met 14 dagen herroepingsrecht van dien, andere vorm van contract afsluiting geld ook het 14 dagen opzegtermijn  al komen ze bij je aan de deur.

Reputatie 7
Badge +24

@Oohikhebweerdomgedaan, goede vragen over de afstandsbediening en de zenders . Maar ze horen hier niet thuis. Start alsjeblieft een nieuw topic op het forum, dan pakken we het daar op. 

Reputatie 2
Badge

Als je het online besteld hebt, dan kan je misschien gebruik maken van 14 dagen herroepingsrecht.

Wat heeft online bestelling met 14 dagen herroepingsrecht van dien, andere vorm van contract afsluiting geld ook het 14 dagen opzegtermijn  al komen ze bij je aan de deur.

Dat herroepingsrecht geldt alleen als je op afstand koopt, dus online bijvoorbeeld via de KPN site. Niet als je in de KPN winkel de bestelling plaatst.  Ik had het dan ook alleen over de KPN bestellingen, niet over iets anders. We zitten hier toch bij KPN ?

Reputatie 7

@Oohikhebweerdomgedaan, goede vragen over de afstandsbediening en de zenders .

Vragen over de afstandsbediening en de zenders ... mis ik iets ... waar?

Reputatie 7
Badge +24

@Oohikhebweerdomgedaan, goede vragen over de afstandsbediening en de zenders .

Vragen over de afstandsbediening en de zenders ... mis ik iets ... waar?

@Oohikhebweerdomgedaan, goede vragen over de afstandsbediening en de zenders . Maar ze horen hier niet thuis. Start alsjeblieft een nieuw topic op het forum, dan pakken we het daar op. 

👆🏻

Reputatie 7

@Oohikhebweerdomgedaan, goede vragen over de afstandsbediening en de zenders .

Vragen over de afstandsbediening en de zenders ... mis ik iets ... waar?

@Oohikhebweerdomgedaan, goede vragen over de afstandsbediening en de zenders . Maar ze horen hier niet thuis. Start alsjeblieft een nieuw topic op het forum, dan pakken we het daar op. 

👆🏻

Maar wat mis ik nu toch want ik zie helemaal geen vragen over afstandsbedieningen van @Oohikhebweerdomgedaan.

Reputatie 7
Badge +24

@Oohikhebweerdomgedaan, goede vragen over de afstandsbediening en de zenders .

Vragen over de afstandsbediening en de zenders ... mis ik iets ... waar?

@Oohikhebweerdomgedaan, goede vragen over de afstandsbediening en de zenders . Maar ze horen hier niet thuis. Start alsjeblieft een nieuw topic op het forum, dan pakken we het daar op. 

👆🏻

Maar wat mis ik nu toch want ik zie helemaal geen vragen over afstandsbedieningen van @Oohikhebweerdomgedaan.

Je hebt gelijk, ik heb een paar reacties verwijderd en daarin stond dat. Goed als we het hierbij laten? 


Ik las hier ergens dat er 14 dagen opzegtermijn is terwijl ik na 2 januari 2023 10 dagen bedenktijd kreeg.Als ik het goed begrijp kan ik kosteloos opzeggen voor 16 februari?
Reputatie 7
Badge +13

@Oohikhebweerdomgedaan Of je aanspraak kunt maken op bedenktermijn kun je bepalen met deze pagina. Dat kan ik niet via het Forum afhandelen en ik wil je dan vragen om te bellen met 0800-0402 morgen tijdens kantooruren.

Het is al geregeld.Aangezien ik na 24 januari 2023 abonnee ben geworden van KPN kan ik me niet beroepen op de wijzigingen algemene voorwaarden om mijn contract te beëindigen.Die 14 dagen bedenktijd geld nog wel voor mij en de overstap is inmiddels geregeld en het beëindigen van KPN volgt deze week nog.

KPN het huwelijk was van korte duur en ik ga net zo missen als die steenpuist op mijn vrouw's kont 🤣

Reputatie 7
Badge +13

@Oohikhebweerdomgedaan Jammer dat het dan van korte duur was maar fijn dat je dan duidelijkheid hebt! 

Stel dat je aan alle voorwaarden voldoet om op te zeggen, zowel mobiel als vast. 

Je mobiele jaarabonnement is in december ingegaan maar je besluit niet op te zeggen voor 1 april. Is dit mobiele contract dan na 1 april contractvrij of blijf je dan de oude eind contract datum houden?  

Reputatie 7
Badge +24

Stel dat je aan alle voorwaarden voldoet om op te zeggen, zowel mobiel als vast. 

Je mobiele jaarabonnement is in december ingegaan maar je besluit niet op te zeggen voor 1 april. Is dit mobiele contract dan na 1 april contractvrij of blijf je dan de oude eind contract datum houden?  

Na 1 april zit u weer vast. Door voor 1 april niks te doen gaat u akkoord met de nieuwe voorwaarden. 

Stel dat je aan alle voorwaarden voldoet om op te zeggen, zowel mobiel als vast. 

Je mobiele jaarabonnement is in december ingegaan maar je besluit niet op te zeggen voor 1 april. Is dit mobiele contract dan na 1 april contractvrij of blijf je dan de oude eind contract datum houden?  

Na 1 april zit u weer vast. Door voor 1 april niks te doen gaat u akkoord met de nieuwe voorwaarden. 

@Nick83  dan mag kpn wel opschieten met de mail te sturen heb nog niks mogen ontvangen als al 8 dagen bekend is hadden ze wel meer mensen mogen mailen met de nieuwe voorwaarden 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83  dan mag kpn wel opschieten ...

Waarom? Het is nog niet eens maart. Ik kan me zomaar voorstellen dat ze heel februari gebruiken om die mail te versturen. 

Hallo @bartje1984 KPN is voornemens iedere klant in februari 2023 persoonlijk per mail op de hoogte te brengen. Dan voldoet KPN aan de eis de klanten uiterlijk 1 maand vóór de wijziging geïnformeerd te hebben. Februari is nog niet eens op de helft, dus waar hebben we het over?

 

Hallo @bartje1984 KPN is voornemens iedere klant in februari 2023 persoonlijk per mail op de hoogte te brengen. Dan voldoet KPN aan de eis de klanten uiterlijk 1 maand vóór de wijziging geïnformeerd te hebben. Februari is nog niet eens op de helft, dus waar hebben we het over?

 

@JanD waar we het over hebben is

Als totaaltv het al eerder wist als de kpn klanten daar gaat het om

Hallo @bartje1984 , zelf heb ik de betreffende mail al gehad op 2-2-2023, dus ruim vóór de tijd dat het in TotaalTV kwam, dat was pas op 6-2-2023.

Conclusie: TotaalTV wist het niet eerder als klanten.

 

Reputatie 7

Conclusie: TotaalTV wist het niet eerder als klanten.

Correctie: TotaalTV wist het niet eerder dan een klant.

Conclusie: TotaalTV wist het niet eerder als klanten.

Correctie: TotaalTV wist het niet eerder dan een klant.

Ga je nu de corrector corrigeren?😅

Maar je hebt helemaal gelijk.

ivm nieuwe voorwaarden:

Telefonisch werd mij meegedeeld, dat ik mijn mobiele abo alleen kan wijzigen/annuleren samen met mijn tv-internet abonnement. Klopt dit wel?

Reageer