Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN

  • 1 February 2023
  • 278 reacties
  • 27219 keer bekeken
Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN
Reputatie 7
Badge +16

Op 1 april 2023 wijzigen de Algemene Voorwaarden bij KPN. Dit geldt voor alle consumenten en Klein Zakelijk klanten. Je leest hier precies wat dat betekent.

 

Wat verandert er in de Algemene Voorwaarden?

De nieuwe Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle E-mail only, Digitenne, Internet, Vast Bellen en/of TV abonnementen van KPN.

Dit zijn de belangrijkste veranderingen voor KPN Thuis:

  • We hebben extra informatie toegevoegd over de kwaliteit van een draadloze verbinding en wat je van de kwaliteit mag verwachten.
  • We hebben de regels aangepast voor het gebruik van je eigen apparatuur (zoals een eigen modem) op ons netwerk.
  • Het moment waarop wij de prijzen van de vaste en overige abonnementen kunnen aanpassen op basis van de CBS consumentenprijsindex (inflatie), verandert naar 1 juli. Als we dit doen, dan hoor je dat minimaal 1 maand van tevoren.
  • We leggen duidelijker uit in hoeverre wij aansprakelijk zijn wanneer een dienst niet beschikbaar was. Ook hebben we duidelijker beschreven wanneer jij aansprakelijk bent.
  • We hebben 3 omschrijvingen verwijderd over het onderwerp privacy. Alles daarover vind je namelijk al in ons privacy statement. 
     

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?

Bekijk hier de verschillen tussen de oude en nieuwe Algemene Voorwaarden en download daar eventueel de volledige Algemene Voorwaarden. 

 

Wat betekent deze wijziging voor mij?

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij. 


Wil je door deze veranderingen liever iets aanpassen aan je abonnement of opzeggen? Dan kan dit zonder kosten, schriftelijk of via onze telefonische klantenservice


278 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Erik,

Zojuist nogmaals gebeld en bij de opzeg afdeling terrecht gekomen. Meneer kon er niks mee en zag de notities van gisteren staan en vertelde inderdaad dat ik gelijk heb, wat ik al meerdere keren gehoord heb. En gaf als oplossing als het bedrag word afgeschreven deze te storneren en dan hopen dat er een creditnota volgt. Mocht ik een herinnering ontvangen moet ik wederom bellen. Lijkt een beetje op afschuiven naar een ander terwijl niemand weet hoe het juist in te voeren in jullie systemen.

@dannydw Ik had ook op een ander antwoord gehoopt. 😕 Hopen dat er een creditnota volgt klinkt niet als een concrete oplossing. Dit ligt echt bij de afdeling opzeggingen dus via hier kan ik hier helaas weinig in betekenen. Ik kan je alleen aanraden morgen bijvoorbeeld nogmaals te bellen (de afdeling opzeggingen is op zaterdag bereikbaar tussen 8:00 - 17:00) en hopen dat het dan wel lukt. Hoop telefoontjes, maar hopelijk is het eindresultaat er dan wel. 

Nee, ik heb geen zakelijke diensten. Vandaag weer gebeld. En direct na opnemen wordt er opgehangen. Dat is dus ook geen toeval meer.
Het vermoeden van een derde partij heb ik sowieso, al zeiden ze gisteren echt namens KPN te bellen. En ze wisten mijn naam, contractsoort (en inhoud) en einddatum contract.
In hoeverre zijn mijn abonnementsgegevens openbaar inzichtelijk voor derde partijen?

Vreemd dat dit zo loopt. In ons privacystatement kun je vinden hoe we met jouw gegevens omgaan. Mochten ze weer bellen, dan kun je het beste aangeven dat je gebruikmaakt van je Recht van Bezwaar. De bellende organisatie is dan verplicht je gegevens uit de eigen bellijsten te verwijderen en mag je daarna niet meer bellen. Dan is het in elk geval afgelopen met de telefoontjes, anders kun je via Meldpunt Telemarketing ook een melding maken van dit nummer/bedrijf. 

Beste mensen,

Op 9 januari j.l. heb ik een bestelling geplaatst om over te stappen van mijn oude provider naar KPN. Bij het plaatsen van deze bestelling ben ik akkoord gegaan met de algemene voorwaarden versie december 2020, en heb ik voor één jaar een abonnement afgesloten. Het abonnement is ingegaan/geïnstalleerd op 13 februari. 

Via mijn oude provider krijg ik zojuist bericht (met natuurlijk een scherpe aanbieding) dat KPN haar algemene voorwaarden heeft aangepast wat betekent dat ik contractvrij zou zijn tot 1 april 2023. Echter ben ik als consument niet op de hoogte gesteld van een wijziging in de algemene voorwaarden vanuit KPN. 

Vanwege dit aparte bericht heb ik contact opgenomen met de klachtenservice van KPN, een pittige medewerker attendeerde mij erop dat er van een wijziging geen sprake is; KPN verandert haar algemene voorwaarden niet

Nu zie ik op dit forum toch een ander bericht en ben ik de draad weer kwijt. Kan iemand hier nog voor wat opheldering zorgen?

 

Groeten

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bipux, welkom op ons forum! In het startbericht hierboven kun je alle informatie vinden over de veranderende algemene voorwaarden. Deze gaan ook voor jou veranderen, wat het precies inhoudt kun je hierboven dus terugvinden. 

Dankje Thomas! Mag ik vragen waarom KPN mij hier niet van op de hoogte stelt? Is KPN niet verplicht om zo’n wijziging aan al haar consumenten te melden? Het is een zeer kwalijke zaak dat ik vanuit een concurrent dit moet vernemen. 

Hallo @Bipux , KPN behoort iedere klant vóór 1 maart 2023 persoonlijk per mail op de hoogte te hebben gesteld van de wijzigingen.

Die mail moet jij dus ook gehad hebben.

 

Dat is dus helaas niet gebeurd, ik denk dat ik tussen wal en schip ben beland. Dan maar weer even de klantenservice aanspreken vanmiddag. Wel zeer apart dat tijdens mijn vorige gesprek met de klantenservice de beste mevrouw aangaf dat er absoluut geen wijzigingen in de av zaten!

Reputatie 7
Badge +30

Hey @Bipux, jij hebt geen communicatie ontvangen omdat jij niet contractsvrij bent. Je hebt weliswaar het abonnement besteld in januari, maar deze is ingegaan in februari. En de ingangsdatum is leidend voor de bepaling of je contractsvrij bent. 

Hey @Bipux, jij hebt geen communicatie ontvangen omdat jij niet contractsvrij bent. Je hebt weliswaar het abonnement besteld in januari, maar deze is ingegaan in februari. En de ingangsdatum is leidend voor de bepaling of je contractsvrij bent. 

Huh. Hoewel niet direct mijn probleem, ben ik wel nieuwsgierig.
Het gaat er toch (alleen maar) om welke voorwaarden je ten tijde van afsluiten van het contract hebt gepresenteerd gekregen? Als die zijn gewijzigd nadien, dan moet je daar toch van op de hoogte gesteld worden?

Lijkt mij ook.

 

Hey @Bipux, jij hebt geen communicatie ontvangen omdat jij niet contractsvrij bent. Je hebt weliswaar het abonnement besteld in januari, maar deze is ingegaan in februari. En de ingangsdatum is leidend voor de bepaling of je contractsvrij bent. 

Hoi Erik, het is inderdaad ingegaan per februari. Echter ben ik tijdens het bestellen akkoord gegaan met de algemene voorwaarden uit 12-2020. Ook ben ik in februari niet op de hoogte gesteld van een wijziging. Mocht er dus een wijziging plaats hebben gevonden, dan ben ik toch ook gewoon contractvrij?

Hallo @Bipux iedereen is contractvrij tot 1 april 2023 en je kunt je thuis-pakket aanpassen en/of opzeggen zonder opzegtermijn.

Hallo @Bipux iedereen is contractvrij tot 1 april 2023 en je kunt je thuis-pakket aanpassen en/of opzeggen zonder opzegtermijn.

Hoi Jan, dat denk ik dus ook! Echter beweert KPN wat anders.

Hallo @Bipux iedereen is contractvrij tot 1 april 2023 en je kunt je thuis-pakket aanpassen en/of opzeggen zonder opzegtermijn.

Hoi Jan, dat denk ik dus ook! Echter beweert KPN wat anders.

Hallo @Bipux de wijzigingen zijn blijkbaar nog niet tot alle systemen en medewerk(st)ers doorgedrongen.

 

Reputatie 7
Badge +30

Klanten waarbij het abonnement na eind januari is ingegaan vallen onder de nieuwe voorwaarden en zijn niet contractsvrij.

Klanten waarbij het abonnement na eind januari is ingegaan vallen onder de nieuwe voorwaarden en zijn niet contractsvrij.

Hoi Erik, kun je mij vertellen waarom ik dan in januari akkoord ben gegaan met voorwaarden uit 12-2020? 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Bipux, bij bestellingen vanaf 1 januari zouden de nieuwe voorwaarden er als bijlage bij moeten zitten. Als jij je forumprofiel in zou willen vullen en een seintje kunt geven zodra je dit hebt gedaan dan kan ik even mee gaan kijken. 

 

 

Hoi @Bipux, bij bestellingen vanaf 1 januari zouden de nieuwe voorwaarden er als bijlage bij moeten zitten. Als jij je forumprofiel in zou willen vullen en een seintje kunt geven zodra je dit hebt gedaan dan kan ik even mee gaan kijken. 

 

 

Hoi Jan, graag! Ik heb het inmiddels aangevuld. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Bipux, bij bestellingen vanaf 1 januari zouden de nieuwe voorwaarden er als bijlage bij moeten zitten. Als jij je forumprofiel in zou willen vullen en een seintje kunt geven zodra je dit hebt gedaan dan kan ik even mee gaan kijken. 

 

 

Hoi Jan, graag! Ik heb het inmiddels aangevuld. 

Dankjewel @Bipux, we komen hier zo snel mogelijk bij je op terug!

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Bipux, toen jij jouw bestelling plaatste, had je de nieuwe algemene voorwaarden moeten krijgen. Omdat er dusdanig veel tijd zat tussen het moment van bestellen en het moment dat het abonnement daadwerkelijk in zou gaan, heb je helaas de verkeerder voorwaarden ontvangen en dat is onze fout. In jouw specifieke geval betekent dit dat je contractvrij bent. 

 

 

Hoi @Bipux, toen jij jouw bestelling plaatste, had je de nieuwe algemene voorwaarden moeten krijgen. Omdat er dusdanig veel tijd zat tussen het moment van bestellen en het moment dat het abonnement daadwerkelijk in zou gaan, heb je helaas de verkeerder voorwaarden ontvangen en dat is onze fout. In jouw specifieke geval betekent dit dat je contractvrij bent. 

 

 

Dankjewel Jan voor de opheldering!

hoi @JanZ_,

Is het mogelijk ook voor mijn abbonement te bevestigen dat deze contractvrij is t/m 1 april? Vorige week nog contact gehad met de klantenservice, en dat was een vergelijkbaar gesprek als hierboven beschreven door Bipux… Ook al vorig jaar afgsloten, en geen mail ontvangen met communicatie over het wijzigen van de voorwaarden. Het is echt jammer dat KPN door dit beleid zo snel weer afscheid wilt nemen van een hoop klanten. 

 

Met vriendelijke groet, 

Guido

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Guido37, klopt. Je kunt dit terugvinden in het contract dat je toegestuurd gekregen hebt toen je bestelde

Reputatie 2
Badge

Even een vraagje, als je overstapt naar een andere provider, en je hebt een gekoppelde mobiele abonnement van KPN, moet je dan op dezelfde dag overstappen met zowel internet als mobiele abonnement ?  Of kan je ook later overstappen met mobiele abonnement dan met internet ?

Ik ben inmiddels met internet al overgestapt en combivoordelen zijn al gestopt, maar ben ik met mobiele abonnement dan nog steeds contract vrij tot 1 april ?  Of is dat inmiddels dan niet meer zo ?

Hallo @MiVo, omdat je je thuisabo al gestopt hebt, heb je geen combi voordeel meer met je mobiel ben je mobiel dus niet contractvrij.

Je had het beter omgekeerd kunnen doen, eerst mobiel opzeggen en daarna je thuisabo.

Als je nu nog een vast contract op je mobiel hebt, moet je die tijd braaf uitzitten.

Beste KPN, 

 

Mijn mobiele diensten kunnen volgens KPN niet opgezegd worden, waar moet ik zijn om dit toch voor elkaar te krijgen ?

Mijn Internet abb. is opgezegd i.v.m. de algemene voorwaarden, ik wi nu graag over naar een andere provider maar de mobiele abbon. kunnen niet overgenomen worden i.v.m. lopend contract.

 

Heico

 

Reageer