Beantwoord

0800 nummers onbereikbaar

  • 3 September 2021
  • 9 reacties
  • 853 keer bekeken

Ik kan sinds kort niet meer bellen naar 0800- servicenummers, waaronder dus ook de klantenservice van KPN. Ik hoor dan: “Taaadaaaaduuuuu, dit nummer is niet in gebruik”.

Ik kan bijvoorbeeld ook niet naar de Belasting-telefoon bellen: 0800 - 0543. Het buitenland nummer van de KPN klantenservice is dan wél weer bereikbaar: 00316 1200 1200. Ik heb het volgende al geprobeerd:

  • cache van de app ‘Telefoon’ gewist;
  • simkaart in een andere telefoon gedaan, dan doet hetzelfde probleem zich voor;
  • nieuwe simkaart aangevraagd en geïnstalleerd;
  • gecontroleerd of servicenummers zijn geblokkeerd, dit is niet het geval;
  • voLTE instellingen aangepast, zowel via de klantenservice als op mijn telefoon.

Inmiddels heb ik al twee keer contact opgenomen met KPN. Beide keren zou mijn klacht worden doorgegeven aan de technische afdeling, maar helaas tot op heden heb ik nog niets vernomen.

icon

Beste antwoord door Sharon-p 12 September 2021, 22:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Sharon-p 

 

Je zit niet ergens vlak bij een landsgrens en bent nu verbonden met een telefoonprovider in Duitsland of België?

In dat geval zal je je provider handmatig op KPN moeten zetten.

 

Wat dan ook mee zou kunnen spelen, wel het juiste netwerk (KPN) maar je toestel ‘denkt’ dat je in het buitenland zit:

Op mijn Android 10 mobiel heb je een instelling in de Telefoon app die Ondersteund bellen heet.

Standaard zou die de juiste landcode voor een nummer moeten zetten als je in het buitenland bent, misschien dat het Standaard thuisland bij jou verkeerd ingesteld staat of indien dat op automatisch staat verkeerd gedetecteerd wordt.

Als jij die instelling ook hebt en dat aan hebt staan, zet die dan eens uit, werkt het daarna wel?

Beste GeSp,

Allereerst vriendelijk bedankt voor je reactie, ik waardeer het dat je tijd uit je dag neemt om een reactie te schrijven op mijn vraag.

Het probleem doet zich voor in de Randstad, dus niet in de buurt van een landsgrens. Helaas, werkt de door jou geboden oplossing ook niet. De instelling staat standaard op ’Automatisch gedetecteerd’ en als ik de instelling uit of aan zet en de telefoon opnieuw opstart, werkt het nog niet.

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Sharon-p 

 

Nee, dat lijkt mij dan niet het probleem als niet vlak bij een grens zit.

Je zou kunnen proberen om een nieuwe sim-kaart aan te vragen om te kijken of dat het probleem oplost.

Mocht dat ook niet helpen dan hebben hopelijk andere forum gebruikers of KPN medewerkers nog een idee wat het wel zou kunnen zijn.

Hartelijk bedankt, ik heb al een nieuwe simkaart ontvangen en dat was helaas ook niet de oplossing (ik heb dit aangepast in mijn eerste bericht).

Ik zie graag uit naar de reactie van andere forum-gebruikers :relaxed:

Hoi, Sharon, dit gaat niet op ‘ons’ niveau opgelost worden. Moet op netwerkniveau dus via kpn. Want het lijkt me toch daar te zitten (kruistest met simkaart in andere telefoon resulteerde ook in niet kunnen bellen 0800).

De helpdesk kan ook gebeld via nummer 1200 met je mobiel! Lukt dat wel of ook niet?

Dus, voor een KPN Moderator is het fijn als je gegevens in het profiel hier staan. Je mobiele nummer kan in het vakje Persoonlijke opmerkingen. 

Een moderator komt hier nog.

Beste PeterG,

Vriendelijk bedankt voor je reactie. Helaas kan ik 1200 ook niet bereiken (maar dus wel het buitenland telefoonnummer). Ik zal mijn persoonlijke gegevens aanvullen en wacht rustig af..

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Sharon-p, welkom. 

Ik ga voor je op onderzoek uit. Zou je voor mij eens een kruistest willen doen? Kan je jouw simkaart in een andere toestel stoppen dat wel 0800 nummers kan bellen, bijvoorbeeld van een partner of vriend. Als het dan wel lukt, dan ligt het namelijk aan jouw toestel. Je hebt al een nieuwe simkaart ontvangen, dus het kan niet aan de fysieke simkaart liggen.

Beste Hanna,

Vriendelijk bedankt voor je bericht. Het probleem ligt niet aan mijn toestel, gezien het probleem ook in een andere telefoon optreedt. Inmiddels heeft de backoffice van KPN contact met mij opgenomen en op netwerkniveau bellen met 4G uitgezet. Dit bleek uiteindelijk de oplossing (en gelukkig maar), want het probleem trad naast servicenummers, namelijk ook weer op bij mobiele- en vaste nummers.

Vriendelijke groet,

Sharon

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Sharon-p

Fijn om te horen dat het is opgelost! Bedankt dat je ons op de hoogte hebt gehouden. :smile: