Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Welke KPN Veilig e-mail vind jij beter?

Toon eerste bericht

168 reacties

Ik ga voor email twee daar word in ieder geval uitgelegd dat je eerst een KPN id moet aanmaken en de stappen vind ik duidelijker. Email i is misschien minder lezen maar daardoor ook minder duidelijk.

Reputatie 1
die zonder KPN ID, maar wel met een koppeling waarop uitgelegd staat wat dit is.

Reputatie 3
Badge +3
Variant nummer een vindt ik wel interessant. Ik zelf heb als in een primium. Plus twee mobiele telefoons van kpn. Wil het wel uit proberen een juli
Reputatie 2
mail 1.

Aanvullingen:

- eventuele hulp. (huidige helpdesk?)

- KPN ID. wat is het?

EJH

Variant 1 is kort en duidelijk.

Reputatie 3
Badge
Ook ik zou voor variant 1 gaan en je eigen kpn id gebruiken heeft mijn voorkeur.

Hoop dat er een optie bestaat voor ongewenste mail zodat je die reclame van je smartfone kunt verwijderen.

Ik kan met geen van beide varianten iets aanvangen. Kennelijk bestaan in deze wereld voor KPN  slechts 2 computersystemen: Windows en Macintosh. Ikzelf gebruik al bijna 10 jaar Linux-systemen thuis (meestal Ubuntu), waar overigens nog nooit een virusscanner op geinstalleerd is.

Op de gebruikte webbrowser zijn er enkele addons die verkeerde dingen tegenhouden, bijvoorbeeld NoScript en uBlock Origin (geen AdBlock Plus meer, die speelt tegenwoordig browsehistory door naar commercielen).

Voor de rest is het gewoon een kwestie van je verstand gebruiken. Emails van onbekende herkomst, met al dan niet met vage bijlagen, gaan sowieso linea recta de vuilnisbak in.

Reputatie 1
Badge
Ik zou gaan voor variant 2, hier wordt eerst duidelijk beschreven dat er een KPN ID aangemaakt dient te worden.

Reputatie 1
klojum Ik weet niet waar uit opmaakt dat deze software op Windows of Mac zou draaien, c.q. op welke versies dan wel of niet. Ik zie nergens wat voor eisen er aan systemen gesteld worden. Ik zie ook nergens wat KPN-veilig wel of niet doet. Ik zie alleen maar dat ik het straks gratis voor mag gaan betalen.

Het zou fijn zijn als iemand van KPN hier zelf eens op reageert, ook op andere vragen die gesteld zijn. Waarom heb je een KPN-ID nodig, waarom moet je je anti-virus uitzetten, dat soort vragen.

gepetto: Kijk eens wat verder op de website van KPN. Dan zie je snel genoeg: "KPN Veilig is beschikbaar voor Windows en voor Mac OSX. Klik op het logo van jouw besturingssysteem, log in en installeer het programma." Dit dus, naast de varianten die er voor mobiele telefoons zijn.
Reputatie 3
Inderdaad, Linux systemen worden niet ondersteund. Tenminste, ik zie 'm niet naar voren komen in de tabel op deze site:

https://www.kpn.com/prive/klantenservice/veilig-internetten/kpn-veilig.htm

Scheelt dat linux èn minder getarget wordt door malware en er initieel geen rootaccess naar de kernel wordt verleend. Waarom veel grote commerciele software niet beschikbaar is op Linux zal waarschijnlijk te maken hebben met het idee dat de doelgroep te klein is.

Waarom evt. andere antivirus software eerst verwijderd moet worden wordt niet uitgelegd op de website van KPN, maar dit heeft te maken met de wijze waarop dit soort software op je computer werkt.

Deze programma's zitten vrij diep in je systeem, dat omdat malware en dergelijken ook daar proberen te geraken om zo je computer opdrachten te geven.

Wanneer je twee antivirus-programma's tegelijkertijd hebt draaien heb je veelal dat ze elkaar de toegang gaan blokkeren, dat omdat ze van elkaar vermoeden dat het malware is. En dan wordt je dus vervolgens ofwel constant gestoord door foutmeldingen, ofwel doen ze gewoon hun werk niet meer (of beiden).
Reputatie 1
Daarom is KPN-veilig zo'n hopeloze kul. Iedereen heeft al anti-virus software draaien en de enkeling die het niet heeft zal ook KPN-veilig niet gaan gebruiken. Iedereen heeft al een DSL-router met NAT én een firewall. De servers van KPN hebben al allerlei anti-spam-software draaien en voor anti-phishing-software moeten we nog ff wachten c.q. gewoon goed opletten. KPN-veilig voegt niets toe, maar kost wel geld. Persoonlijk heb ik er als Mac-gebruiker ook geen bal aan. Ik heb geen last van virussen, sinds Mac OS X al helemaal niet meer. Dat is toch ook al weer zo'n 15 jaar.

Ook ik moet dus 2,62 meer betalen om niks extra te krijgen. Eigenlijk geldt het dus voor iedereen dat het een gewone ordinaire prijsverhoging is. Ze doen net of je iets extra's krijgt, maar dat is niet zo.

Ja .. het is wel zo. Ookal is  KPN-Veilig geen dure variant maar uiteindelijk betalen we het zelf; zelfs de niet-gebruiker !!

Laat het individu zelf kiezen en biedt dan KPN-Veilig aan voor de gereduceerde prijs van

€ 2,50 (€ 2,62).

Nu t.a.v. uw onderzoek:

- var. 1 is (niet veel) duidelijker dan var. 2

- tegenwoordig heeft iedereen (in gezinsverband) toch wel meer dan 2 apparaten aangesloten (PC, Smart TV, mobieltjes, tablet e.a.). Hoe ga je hiermee om?

Reputatie 1
ietwat laat, maar ik ga voor variant1. geeft kort weer wat er bedoelt word. mocht je meer info nodig hebben dan kan je dit altijd vinden op de kpn support pagina's.
Ik zie weinig verschil tussen 1 en 2, maar hoe weet ik nu of het kpn beveiligingspakket beter is dan andere vendors? Dit zal een onafhankelijke test eerst moeten uitwijzen. Verder vind ik het belangrijk om vooraf te weten hoeveel procent van de resources gebruikt worden door dit beveiligingspakket in vergelijking tot anderen. Ik heb het dan over downloaden en installeren van updates, scantijd, cpu en geheugengebruik.

Reputatie 2
Variant 1 heeft mijn voorkeur

Reputatie 6
Badge +10
Deelnemen aan het onderzoek is niet meer mogelijk. De terugkoppeling van Jenifer lees je hieronder:

Beste KPN Forum leden,

Wat een overweldigend aantal reacties! Heel erg bedankt voor alle feedback en aandachtspunten.

Wat wij van jullie geleerd hebben in dit onderzoek en wat we hiermee gaan doen:
  • Jullie hebben een duidelijke voorkeur voor variant 1
  • Wij gaan F-Secure, de partij waarmee wij KPN Veilig aanbieden, benoemen.
  • Wij zien dat de scheidingslijn tussen phising en e-mail dun is, wij proberen daarom in de definitieve e-mail zoveel mogelijk short url’s te gebruiken in plaats van hyperlinks
  • Daarnaast is KPN Veilig beschikbaar voor zowel Windows als Mac, hier zullen wij ook goed naar kijken hoe we dit helder kunnen vertellen.
  • Wat betreft de KPN ID. Als je nu al een KPN ID hebt voor Internet, Televisie en Vast bellen, dan kan je die gebruiken, een nieuwe aanmaken is dus niet nodig. Wij zullen dit ook gaan verbeteren in de communicatie.
Deze e-mail was bedoeld voor klanten die van geen KPN Veilig nu naar 2 apparaten per 1 juli gaan. Heb je nu al KPN Veilig voor 3 apparaten? Dan wordt dit aangepast naar 5 apparaten. Heb je nu KPN Veilig voor 5 apparaten? Dan wordt de prijs verlaagd met € 2,50.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie reacties, wij gaan dit gebruiken om de e-mail beter te maken, maar ook de informatie op onze website.

Daarnaast wil ik @Denelano en @gepetto feliciteren met de Bol.com kadobon! Jullie hebben inmiddels een privébericht ontvangen met de vraag om adresgegevens.

Groet,

Jenifer
KPN Marketing
Reputatie 1
Bedankt! en graag gedaan.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@