1 ethernetkabel naar boven voor huisnetwerk en TV

• 26 december 2013
  • 4 reacties
  • 5364 keer bekeken

Ik krijg volgende maand KPN ipv ziggo.

Boven komt de tweede tv-ontvanger te staan maar...

Momenteel heb ik ondermijn eigen router met wifisignaal staan. Het signaal boven valt en beetje tegen dus ik wil het internet boven ook van betere kwaliteit krijgen.

Nu dacht ik het volgende:

Ik trek een 1 ethernetkabel naar boven voor internet en tv.

Maar ik wil wel graag op mijn eigen router (netwerk) blijven werken aangezien ik een nas, mediaplayer e.d. heb.

Dus ik moet dan (denk ik) de TV van de EB aftakken en internet van mijn eigen router. Kan ik zo'n kabel splitsen? Of hoe kan ik dit oplossen?

Het is trouwens geen galsvezel aansluiting.

4 reacties

het makkelijkste is om de nieuwe router van kpn het werk te laten doen, DHCP ed.

geef je oude router een vast ip adres in de range van de nieuwe kpn router en zet vervolgens ook  DHCP uit !! in je oude router

en steek de kabel die je naar boven hebt liggen in een LAN poort van je oude router ( DUS NIET IN DE WAN) 

en in een LAN poort van je KPN router 

nu kun je als het een beetje meezit ook weer je tv ontvanger in je oude router aan een LAN poort verbinden 

als je nog een stapje verder wil gaan kun je hier ook nog een kijkje nemen ...

http://netwerkje.com/eigen-router

Fvw75 bedankt voor je snelle reactie. Het is me niet geheel duidelijk wat je bedoel.

Ik heb even een tekening gemaakt hoe ik het wel aanleggen alleen is de vraag of de TV's zo gaan werken...

TV benden zou ik ook rechtstreek op de EB kunnen zetten zodat ik een poort overhou op de netgear.

Verder zo ik graag willen dat mijn netgear de ipadressen blijft uitgeven. (10.0.0.x t/m 10.0.0.255)

https://

Reputatie 1
Badge
Niet goed zo, de TV's willen graag hun eigen kabel. Op de Experia Box is daar ook genoeg ruimte voor. Als je toch een kabel trekt, dan is het nauwelijks extra moeite om er 2 te trekken. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten en het voordeel is wel dat je de maximale bandbreedte hebt en geen gedonder met WLAN's die haperen, traag zijn, gestoord worden of wat ook!

Wat Hitchhiker al schreef ,
Jou tekening gaat niet werken , de iptv kastje willen graag een ip adres uit de EB
Als je echt maar 1 kabel wil/ kan leggen moet je de kabel NIET in de WAN poort stoppen van je netgear maar ook in een LAN zet vervolgens dhcp uit en geef de router een ip adres in de range van de EB
En geef aan dat de gateway de EB is

Ik kan het helaas niet makkelijker omschrijven
Je netgear gaat op deze wijze als switch en accespoint fungeren
Alleen deelt hij geen 10.0.0.x adressen meer uit maar iets als 192.168.2.x
En zul je je apparaten die een vast ip adres hebben ( vast de reden dat je je 10.0.0.xrange wil behouden )
Moeten veranderen

10.0.0.0 range ip adressen wordt meestal toegepast in klasse A netwerken
En is verder niet zoodzakelijk om te behouden ..
Mischien is het handig om wat netwerk hulp in te schakelen als je gaat beginnen

Reageer