Beantwoord

1 zender tegelijk op twee tv's te zien. Kan niet zappen?

  • 12 March 2020
  • 19 reacties
  • 557 keer bekeken

Ik kan alleen NPO1 kijken andere zenders melden een fout: Zender niet beschikbaar

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
titel later aangepast

icon

Beste antwoord door walibo 25 March 2020, 11:21

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7

Hey @walibo, welkom op het forum. Dat is heel bijzonder. Gaan we oplossen.

Heb je hier al gekeken Zender tijdelijk niet beschikbaar?

Reputatie 7
Badge +22

Beste @walibo,

Hoe is de TV ontvanger aangesloten? Met een draadloze verbindingsset of bekabeld?

Heb je de TV ontvanger eens een harde reset gegeven? Hieronder kun je het zien hoe dat werkt.

Laat je het even weten of die reset heeft geholpen?§

Reputatie 7

@Dennis Schreve, dank voor je bijdrage. Top! :D

Is het inmiddels gelukt, @walibo? We hebben helaas nog geen reactie van je gehad. Laat het ons weten :)  

Betreft inderdaad 2 Tv’s  in buiten gebied.

Niet opgelost, zelfde stappen gezet met helpdesk.

Resultaat, probleem wordt voorgelegd aan de monteur, die overigens nu niet mag komen, dus telefonisch zal helpen

Reputatie 7

Betreft inderdaad 2 Tv’s  in buiten gebied.

Niet opgelost, zelfde stappen gezet met helpdesk.

Resultaat, probleem wordt voorgelegd aan de monteur, die overigens nu niet mag komen, dus telefonisch zal helpen

Dank voor je terugkoppeling, @walibo. Blijft nog de vraag van Dennis:

Beste @walibo,

Hoe is de TV ontvanger aangesloten? Met een draadloze verbindingsset of bekabeld?

Hier vind je de DVS. We horen graag van je :)

 

Eén Tv ontvanger bekabeld, Tweede met draadloze verbinding set.

Het bijzondere blijft dat het wel mogelijk is op beide tv’s tegelijk te kijken, maar dan op hetzelfde net bv NPO1, ik kan dan niet zappen naar een ander net, dan komt weer ‘zender’ niet beschikbaar. Schakel ik 1 tv helemaal af dan kan ik wel naar andere netten zappen met de andere tv. Maakt niet uit bekabelde of  draadloze TV. 

8 maanden lang is het ongestoord goed gegaan, ik vraag me af of er buiten de woning iets is gewijzigd.

 

Reputatie 7

Het bijzondere blijft dat het wel mogelijk is op beide tv’s tegelijk te kijken, maar dan op hetzelfde net bv NPO1, ik kan dan niet zappen naar een ander net, dan komt weer ‘zender’ niet beschikbaar. Schakel ik 1 tv helemaal af dan kan ik wel naar andere netten zappen met de andere tv. Maakt niet uit bekabelde of  draadloze TV. 

Dat heb ik nog niet eerder gezien, @walibo  

@PeterG, heb jij dit eerder mee gemaakt? Een Switch die broadcast niet ondersteunt? 

Eén Tv ontvanger bekabeld, Tweede met draadloze verbinding set

En, als je beide tv's met kabel aansluit op een aparte poort op je Experiabox?

PeterG, heb jij dit eerder mee gemaakt? Een Switch die broadcast niet ondersteunt? 

Ja hoor. Die zijn/waren gewoon te koop. Veel in gebruik de Netgear GS108. Die ondersteunt het ook niet en dan krijg je het effect wat TS vermeld. Alleen de stream beschikbaar waar de éérst afgestemde decoder op staat. En er is ook de GS105.

Je moet, als je tv ontvanger(s) op één switch hebt echt eentje hebben de IGMP Snooping heeft. Deze zijn dus wel geschikt: GS105E en de GS108Ev3 van Netgear.

Ook bij switches van TP link moet er een E achter. SG105E bijvoorbeeld. Broertje van de Netgear volgens mij.

Ook voor switches van D-link geldt: E erachter.

Unmanaged = niet voor IPTV ontvangers geschikt
Met IGMP Snooping = wel geschikt

Reputatie 7

Dank voor de heldere uitleg, Peter. @walibo het probleem wordt dus vermoedelijk door een verkeerde Switch veroorzaakt. Kun je bevestigen dat je een switch gebruikt, en welk model? 

Dank voor alle reacties. Toch is het probleem spontaan opgelost!! zondag was alles weer oké, beide tv’s werken naar behoren. 

Bevestigd mijn vermoeden dat het probleem buitenshuis zat, want ik heb geen verdere handelingen uitgevoerd. Geduldig wachten lost soms de problemen op. Jammer dat de monteur die hier was dat niet kon tackelen.   

Reputatie 7

Geduld is een schone zaak :innocent:

Toch moet er een logische verklaring voor zijn, want dit probleem komt niet zomaar voor en lost dus niet spontaan op. Dan kan het vaker voor gaan doen.  En dat willen we uiteraard niet. De kans dat het probleem buitenshuis (wijkcentrale) is ontstaan schat ik gering in. Dan hadden we hier ook meerdere klachten gesignaleerd. 

Welke apparaten heb je op je thuisnetwerk aangesloten? Je mag ook je forumprofiel invullen dan meet ik het op afstand door :)

Apparaten op thuisnetwerk: Siemens telefoon vaste lijn. 2 arris TV ontvangers, Op internet: af en toe een laptop, altijd de PC, en TPlink voor meting energieopbrengst van zonnepanelen als ook de gatewe van Delta energie.

Gisteren ben ik door een KPN hogere medewerker gebeld i.v.m. mijn klacht, die me uitvoerig heeft uitgelegd dat KPN via de koperen telefoon leiding geen 2 Tv ontvangers kan garanderen. TV is puur gebaseerd op de Mb die via de leiding binnenkomt dat is maximaal 10 en voor 2 TV’s is minimaal 12 nodig. Ik heb dus 8 maanden geluk gehad dat alles wel ongestoord werkte. Dat geluk is er nu weer want alles gaat weer prima.

De internet speedtest geeft aan dat er meer dan 50 mb snelheid is. (V10 experiabox en 4360 4G modum.) Dat heeft volgens hem niets van doen met wat voor de Tv binnenkomt op de telefoonlijn. Hij vond het vervelend dat een andere KPN medewerker in een eerder telefonisch contact had gezegd dat KPN nooit dit 2e TV abonnement zou verkopen als dat niet zou kunnen werken. Ik moet het er mee doen meer kan KPN niet bieden, dat is het eerlijke en juiste antwoord volgens hem

Een uitgebreid antwoord omdat het raadsel blijft! 

Van een leek als ik nog een door mij bedachte verklaring, De winter was extreem nat met een hoogtepunt aan neerslag in de periode dat mijn TV storing begon. Wellicht kan daardoor op de lijn wat weglekken, omdat we nu weer een aantal dagen droog weer hebben gaat het weer.

Hoe en waar forumprofiel invullen??

Hoe en waar forumprofiel invullen??

Forumprofiel, klik :wink:

Of klik rechtsboven het forum op je avatar en ga naar instellingen.

Reputatie 7

Hey Walido, klopt wat mijn collega aangeeft. Voor een tv-ontvanger heb je 8 Mbit/s bandbreedte per ontvanger nodig om op HD-kwaliteit tv te kijken. 

In dit artikel: Hoeveel Mbit/s heb je eigenlijk nodig? leggen we uit hoe de verdeling van verschillende apparaten en online (streamings)diensten van invloed zijn op je bandbreedte en de kwaliteit. 

Een huishouden van vier personen heeft gemiddeld 68 Mbit/s nodig.
Neftlix of tv-kijken in 4K: 25 Mbit/s
Internetten en YouTube: 10 Mbit/s
HD tv-kijken: 8 Mbit/s

Hoeveel Mbit/s heb ik nodig?

Snel internet: tot 50 Mbit/s downloaden en uploaden
Dit is voldoende voor een klein huishouden dat gebruik maakt van Google, e-mail, social media en internetbankieren. Met deze internetsnelheid kun je gewoon tv-kijken en met één tv Netflix kijken.

Sneller internet: tot 100 Mbit/s downloaden en uploaden
Met snel internet kun je tv-kijken op meerdere televisies en zorgeloos e-mailen, downloaden en Netflix kijken. Deze internetsnelheid is geschikt voor gezinnen met kleinere kinderen. Je kunt prima gezamenlijk tv-kijken en internetten.

Supersnel internet: tot 200 Mbit/s downloaden en uploaden
Met deze snelheid kun je razendsnel 4K HD tv-kijken, supersnel gamen en grote bestanden downloaden. Geschikt voor grote gezinnen waar iedereen tegelijk wil Netflixen en gamen zonder gedoe.

Razendsnel internet: tot 500 Mbit/s downloaden en uploaden
Met deze snelheid kun je razendsnel met het hele gezin allemaal tegelijk 4K HD tv-kijken, gamen, youtuben en grote bestanden downloaden. Geschikt voor gezinnen waar iedereen een smartphone, 4K-tv en tablet heeft en dit veel gebruikt.

Ultrasnel internet: tot 1 Gbit/s downloaden en uploaden tot 500 Mbit/s
Is al het andere niet snel genoeg voor jou? Neem dan KPN Glasvezel Internet 1Gbit/s. Ontzettend betrouwbaar, altijd stabiel en ultrasnel. Ideaal voor de fervente gamer en de fanatieke 4K tv-kijker. Als deze snelheid nu nog niet beschikbaar is op jouw adres, kun je nu voor 500 Mbit/s kiezen en later je  internetsnelheid verhoging via MijnKPN

Mijn probleem is (nu) opgelost maar niet te achterhalen waardoor. Blijft dus spannend.

Ik heb ook het probleem dat op 2 tv’s wel 1 zelfde zender kan worden gekeken maar als ik wil zappen krijg ik zwart beeld met tekst. Wat kan ik doen om het probleem op te lossen? Heb de reset al 2x uitgevoerd maar er gebeurd niks.

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Nick11111 

Wat is de bandbreedte van jou  internetverbinding? Het kan zijn dat je te weinig bandbreedte hebt. Zet allebei de TV ontvangers eens op SD i.p.v. HD. Of in ieder geval 1 TV ontvanger op SD.

Beste @Nick11111 

Wat is de bandbreedte van jou  internetverbinding? Het kan zijn dat je te weinig bandbreedte hebt. Zet allebei de TV ontvangers eens op SD i.p.v. HD. Of in ieder geval 1 TV ontvanger op SD.

@Dennis Schreve  dank je wel als ik 1 tv instel op sd dan lukt het me wel!

dus ik heb gewoon te weinig bandbreedte.

bedankt voor de tip!

Reputatie 7

Hey, @Nick11111, welkom op het KPN forum. Jouw klacht doet zich inderdaad meestal voor wanneer je te weinig bandbreedte hebt om twee tv-ontvangers op de hoogste beeldkwaliteit: HD aan te zetten. Dan gaat het helaas mis. Goede tip van Dennis om één van de ontvangers op SD-beeldkwaliteit te zetten. Hiermee kunnen beide ontvangers een eigen zender volgen.  Hopelijk krijg je in de toekomst meer bandbreedte waardoor je ook gelijktijdig op HD tv kunt kijken. Wil je over onze netwerkupdates in jouw buurt op de hoogte worden gehouden? Schrijf je dan in voor de KPN NetwerkNL nieuwsbrief. We informeren je dan meteen wanneer we jouw wijk gaan upgraden :) 

Reageer