Beantwoord

10 minuten ander tv-programma bij Terugkijken

  • 13 May 2019
  • 8 reacties
  • 316 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Waarom is het zo dat als je een tvprogramma wilt terugkijken, dat je eerst 10 minuten van een ander programma moet kijken?
icon

Beste antwoord door Giant2000 13 May 2019, 12:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Tja, als je dat begindeel v.d. opname niet even doorspoelt dan is dat zo ja.

Het wordt opgenomen in de lopende uitzending. Daar moet wat begin- en eindmarge inzitten. Anders komen er weer opmerkingen waarom het begin danwel het eind er niet op staan. 😃

De omroepen hebben besloten niet meer zelf de programma's aan te bieden voor herkijken. Het moet dus via de uitzending door de provider opgenomen worden. Dat kan nooit strak tot op de seconde.
Reputatie 3
Badge
dat kan niet altijd bv bij commerciële omroepen. maar bij publieke kan dat inderdaad. maar ik snap niet dat ze niet kunnen met de huidige techniek.....
Er is niet voorzien in een stuursignaal bij begin en eind v.e. uitzending. Ook dat zal commerciële overwegingen hebben, ook bij NPO. Zij willen natuurlijk ook dat je hun reclame ziet al zit ie niet ín een programma.

Analoog was dat er wel maar ging regelmatig mis (soms dacht ik zelfs aan opzet). De eindregie moest het PDC signaal handmatig aan- uitzetten namelijk.

Opnamen (met opnemenpakket) kunnen áltijd doorgespoeld; ook bij de commerciëlen.
Via de gids (groene knop) kan het niet bij de RTL en Talpa zenders. Dan alleen de eerste 6 minuten doorspoelen.
Reputatie 7
Badge +16
Waarom is het zo dat als je een tvprogramma wilt terugkijken, dat je eerst 10 minuten van een ander programma moet kijken?
Net als bij opnames wordt een vaste tijd voor- en na het programma opgenomen, niet om commerciële maar vanwege mogelijke uitloop of eerder begonnen programma's.
Er wordt standaard 5 minuten vooraf opgenomen en 15 minuten achteraf.
Reputatie 3
Badge
oke bedankt
Nou, ik vind dit een enorm probleem! Mijn oude moedertje kan ternauwernood het apparaat bedienen, omdat de overzichtelijkheid en gebruikersvriendelijkheid sowieso niet aan mensen van haar generatie is aangepast.

Als dan "terugkijken vanaf het begin" niet letterlijk "terugkijken vanaf het begin" betekent, maar "kijk eerst 10 minuten een ander strontvervelend of soms zelfs gewelddadig programma". Voor "effe doorspoelen" heeft ze niet het reactievermogen en schiet er gauw voorbij etc.

Technisch is dit heus wel op te lossen, zou er de (commerciële) zin bestaan.

Zelfs een gewone "spring"-knop, waarmee je bv 1 minuut vooruit of achteruit kan springen, waarna het programma gewone snelheid gelijk doorspeelt, zou al afdoende zijn.
Badge +19
Je kan heel snel "doorspringen". Toets 100 en dan op de knop forward en hij springt 1 minuut vooruit. Druk 700 en op toets forward en hij springt 7 minuten vooruit.
Reputatie 3
Badge
bedankt voor de tip ik ga dit eens proberen! dan ben ik gelijk van die irritante wachttijd af.