1e kaart geen zenders meer

• 19 maart 2014
  • 5 reacties
  • 2346 keer bekeken

Onlangs ook een 2e digitenne ontvanger aangevraag.

Een aantal dingen die tegenvallen.

Bij mijn 1e ontvanger krijg ik alleen NL 1,2 en 3 en verder niks.

De nieuwe ontvanger geeft een stuk slechter beeld....vaak overgang naar zwart wit terwijl signaal bijna 100% is.

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hallo maxxie36,

Welkom op het forum!

Dat is inderdaad een tegenvaller, maar ik help je graag verder om het op te lossen.

Nederland 1,2 en 3 zijn kanalen die ongecodeerd uitgezonden worden en dus in principe ook zonder smartcard kan bekijken. Dit betekent dus dat of de smartcard niet geactiveerd is, of dat de smartcard niet gelezen kan worden door de ontvanger. Omdat het om een nieuwe tuner gaat vermoed ik dat het eerste aan de hand is.

Kan je in een privébericht je postcode, huisnummer, contractnaam en smartcardnummer sturen? Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

Martin

Hallo

Zal je zo een PB sturen.

Hetgeen je aangeeft met de smartcard gaat niet helemaal op.

Voor de aanvraag deed deze het namelijk wel gewoon.

Zie zojuist de gegevens die je vraagt,echter is de smartcard nog op de camping dus deze kan ik je hele nog niet mededelen

Reputatie 7
Badge +16
De zenders vanaf RTL4 zijn gecodeerd en werken alleen met een smartcard. Deze worden na verloop van tijd automatisch uitgeschakeld indien je de ontvanger een tijd (bijvoorbeeld een maand) hebt uitstaan. Als je de ontvanger weer eens aanzet heb je eerst geen beeld, maar komen de gecodeerde zenders binnen 10 minuten weer tevoorschijn.

Reputatie 2
Badge +1
Hallo maxxie36,

Wat Giant2000 zegt klopt inderdaad.

Ik heb je gegevens niet ontvangen. Wellicht is er iets mis gegaan met het versturen van een privébericht. Je kan deze link gebruiken om rechtstreeks een privébericht aan mij te sturen. Echter heb ik als je meerdere smartcards bezit wel een smartcardnummer nodig om hier de status van te controleren/wijzigen.

Met vriendelijke groet,

Martin

Reageer