Beantwoord

2 iTV ontvangers in de huiskamer

  • 23 April 2019
  • 8 reacties
  • 303 keer bekeken

Ik heb in de huiskamer 2 itv kastjes staan alleen wil ik niet dat de afstandsbediening van de 1 op de andere reageert.
Is dit op te lossen door de AB of het kastje op een andere frequentie in te stellen?
icon

Beste antwoord door huistijger 24 April 2019, 06:06

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @RoPower,

Wat je wilt gaat niet lukken, de ontvangers en de afstandsbedieningen hebben dezelfde frequentie, maar nu een gekke vraag: “Waarom heb je 2 tv ontvangers in dezelfde ruimte? 🤔
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @RoPower
De frequenties kunnen helaas niet veranderd worden, zoals Dennis ook al zegt
Als de ontvangers niet te dicht bijelkaar staan dan zou je een stukje zwart plakband over het oog van de afstandsbediening(en) kunnen plakken.
Hierdoor reageert de afstandsbediening alleen maar als je goed op de bewuste ontvanger richt.
Het goed richten is daarbij dus erg belangrijk.
Op deze manier kun je twee ontvangers in dezelfde ruimte onafhankelijk van elkaar bedienen.
Reputatie 7
Badge +21
@RoPower, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Er is inderdaad geen andere manier dan hierboven staat om het te regelen ben ik bang. En richten doe je sowieso, met twee televisie in één kamer lijkt me 😉 Succes, laat je weten of de oplossing voor jou helpt?
Het zou moeten kunnen om de AB af te stellen op 1 kastje volgens de medewerker van de KPN winkel in Eindhoven.
Dit zou gaan door een combinatie van toetsen op de AB achtereenvolgens in te toetsen. Ik ga dit vanavond even testen
Reputatie 7
Badge +22
Het zou moeten kunnen om de AB af te stellen op 1 kastje volgens de medewerker van de KPN winkel in Eindhoven.
Dit zou gaan door een combinatie van toetsen op de AB achtereenvolgens in te toetsen. Ik ga dit vanavond even testen

Ik denk dat de KPN medewerker niet realiseert dat alle ontvangers 1 frequentie hebben voor de afstandsbediening. Want als je een tv ontvanger zou ruilen voor een andere dan hoef je nooit de afstandsbediening mee terug te sturen. Want diezelfde afstandsbediening kun je ook weer gebruiken voor die andere ontvanger. Dus ik denk dat het testen geen zin heeft, ik ben in ieder geval benieuwd naar jou bevindingen. 😉👍🏼
Deze vraag is al vaker gesteld hier, bv deez :
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/2-afstandsbedieningen-in-1-kamer-460229
( en daar in weer een link )
Reputatie 7
Badge +22
Deze vraag is al vaker gesteld hier, bv deez :
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/2-afstandsbedieningen-in-1-kamer-460229
( en daar in weer een link )

Goede aanvulling @KeesYagi! 😉
Reputatie 7
Badge +21
Het zou moeten kunnen om de AB af te stellen op 1 kastje volgens de medewerker van de KPN winkel in Eindhoven.
Dit zou gaan door een combinatie van toetsen op de AB achtereenvolgens in te toetsen. Ik ga dit vanavond even testen

Nee dat gaat niet lukken
Ik denk dat de KPN-medewerker in de war is met de TV instellen, dat kan wel, maar de ITV-ontvanger kan dus niet, die heeft maar één frequentie-bereik en geen twee.
Wat er niet in zit kun je er ook niet uithalen.
Vroeger waren er inderdaad videorecorders waarbij je dat wel kon instellen, maar dat is allang verleden tijd.

Reageer