2 itv tuners tegelijk gebruiken

• 1 november 2012
  • 9 reacties
  • 9640 keer bekeken

Ik heb 2 itv tuners. Als ik benenden de tv aan heb staan en ik zet boven de andere aan krijg ik een zwart scherm met de medeling dat de zenders tijdelijk niet beschikbaar zijn. Als ik de ontvanger beneden uitzet is dit meteen over. Werkt ook omgekeerd. Hoe kan ik dit oplossen. Is zo af en toe wel makelijk als er op twee plaatsen te gelijk tv gekeken kan worden.

9 reacties

Reputatie 5
Badge +6
De bandbreedte van het binnenkomende internetsignaal lijkt niet voldoende om 2 tuners gelijktijdig te "voeden". Als u op beide tuners HD zenders wilt kijken zal dat niet lukken. Er is wel kans dat het lukt als u op beide tuners SD kijkt, want dat gebruikt ongeveer de helft van de bandbreedte van het HD signaal.
Reputatie 5
Badge +7
Beste Richie,

Mijn eerste ingeving is ook dat het met de bandbreedte te maken heeft. Graag zou ik een lijnmeting willen doen om de verbinding na te kijken. Wellicht kan ik toch tot een oplossing komen. Zou je daarvoor in een privébericht je postcode, huisnummer en telefoonnummer kunnen sturen?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

hier bij zoek ik nog een 2de motorola kastje de 1853 helemaal kompleet wie heeft er nog een over ???

berichten kunje sturen na gerritsenjos@hotmail.com al vast bedankttt

Reputatie 6
Badge +9
Gast... iemand tpic vervuilen is nogal aso...

Daarbij worden de decoders geregistreerd, hetgeen dus betekend dat als jou abbonement je 1 decder afneemt je nooit en te nmmer met een via het niet legale circuit verkregen decder aan de gang zult krijgen.

Gewoon ff een decder bijbestellen dus.

ma een tweede moet je extra voor betale tenminste  bij telfort en daar zit ik bij namelijk  weet jij  hoe je er aan kunt kome dan 

daar moet je namelijk iedere maand dan 4 euro  voor betale en daar heb ik geen zin in zodoende dat ik er een zoek helemaal kompleet snap je weet jij  hoe je daar  aan kunt kome?????

Reputatie 6
Badge +9
Heb je überhaupt gelezen wat ik net zei?
ja hoorr 

Reputatie 6
Badge +9
Wat snap je dan niet?

Nogmaals, je abbo bij Telfort staat bij Telfort ingesteld op 1 decoder. Wil je een 2e gebruiken dient Telfort dat administratief om te zetten en jou een decoder te sturen.

Schaf jij zelf een decoder aan dan kun je hmm aansluiten maar zal je niet verder komen dan het aanmeldscherm.

Dus als je die 4 euro niet missen wilt dan moet je gewoon elke keer je decoder meenemen naar de andere tv haha.
Reputatie 7
Badge +8
in principe kun je probleemloos een koop decoder overnemen, zodra je deze van het kpn netwerk aanmeld op telfortnetwerk, herkent de server deze als nieuwe toestel en krijg je het aanmeldscherm te zien waar je een abonneenummer in moet vullen. 

iets lastiger wordt het als je een kpn decoder wilt gebruiken op het kpn netwerk en de vorige eigenaar heeft nog het abonnee nummer lopen, die worden gekoppeld aan het mac adres en moeten dus door een kpn medewerker verwijderd worden, maar dat kan ivm misbruik zoals diefstal ed alleen via de originele eigenaar. mocht je ooit een decoder willen overkopen, vraag dan de verkoper of deze ook officieel is afgemeld bij de provider.

kpn, maar telfort vraagt de abonnee geld per internet aansluiting en los huur per decoder, maar de klant kan na verloop van een contract de decoderhuur afkopen, of als de decoder door kpn wordt afgedankt kan deze ook worden behouden, dan is de klant vrij om te doen wat hij wil. 

Reageer