2 TV-ontvangers (5202) maar soms geeft 1 geen IPTV IP-adres

  • 12 October 2021
  • 20 reacties
  • 286 keer bekeken

Badge

@wjb

goedemorgen u weet nog al veel

ik heb 2 VIP5202

de2 werkt goed. maar als ik de eerste soms aan zet heeft hij soms geen iptv ip-adres

waar zit dan het probleem !!!!

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7

 

ik heb 2 VIP5202

de2 werkt goed. maar als ik de eerste soms aan zet heeft hij soms geen iptv ip-adres

waar zit dan het probleem !!!!

Hoe zijn de twee op jouw FRITZ!Box aangesloten? Rechtsreeks, via een "draadloze" verbindingsset en/of een switch en welk merk/type is die switch dan?

Heb je ze in standby in deep sleep staan of niet?

Als je de twee TV ontvangers omwisselt, verhuist het probleem dan mee?

Badge

@wjb de box die probleem heeft zit rechtstreeks op de fritsbox , had eerst ook de unifi switch ertussen en toen was ook hetzelfde probleem,

de andere die goed werkt heeft unifi switch en tp link switch ertussen.

 

en ze gaan gewoon in standby

Reputatie 7

de box die probleem heeft zit rechtstreeks op de fritsbox , had eerst ook de unifi switch ertussen en toen was ook hetzelfde probleem,

de andere die goed werkt heeft unifi switch en tp link switch ertussen.

Wissel ze eens om en kijk of het probleem mee verhuist.

Badge

@wjbja het probleem verhuist mee,

zal hem nog een keer doen , maar nu op de plek waar hij nu staat

Reputatie 7

Dus is het de TV ontvanger zelf die het probleem veroorzaakt.

Geef die TV ontvanger een factory reset en kijk of het probleem daarna nog steeds optreedt. De software wordt hierbij opnieuw geïnstalleerd.

Badge

@wjb heb ik al paar keer gedaan

 

Reputatie 7

@wjb heb ik al paar keer gedaan

Als de software opnieuw geïnstalleerd iis bij zo'n factory reset, dan had jouw TV ontvanger dus ook een IP adres.

Kan je eens een foto plaatsen van de informatie pagina uit het menu instellingen?

Wel even jouw abonnementsnummer wegpoetsen. 

Badge

@wjb de info

 

Reputatie 7

Dat ziet er dus prima uit nu.

Kan je ook eens een screenshot posten als hij geen IPTV IP-adres heeft?

Badge

@wjb ik zet hem dus uit na vorige foto,

zet hem nu aan en heb dit

 

Reputatie 7

Dan wordt het nu tijd dat een moderator van KPN gaat reageren want dit hoort natuurlijk niet.

Het IPTV IP-adres is het IP adres waarme jouw router op het IPTV platform (vlan 4) aangemeld is. Dit is dus voor alle TV ontvangers bij jou thuis hetzelfde.

Als de andere TV ontvanger wel gewoon netjes het IPTV IP-adres toont dan denk ik dat deze TV ontvanger omgeruild moet gaan worden.

Badge

@wjb had vandaag ook ik start box op met iptv-adres  en na paar minuten begon hij raar te reageren had ik geen iptv adres meer

wie moet ik als moderator taggen !!!!!

 

Reputatie 7

Er zal binnenkort vanzelf een moderator van KPN reageren, even geduld. :wink:

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @freeewillie1962, welkom op het KPN forum. Ik lees dat je problemen met één van jouw tv-ontvangers hebt. @wjb heeft je al aardig op weg geholpen, zie ik, maar het probleem is hiermee helaas nog niet verholpen. Het lijkt me goed als ik even met je meekijk. Ik heb daarvoor wel een aantal gegevens van je nodig. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Badge

@Denise_  gegevens zijn ingevuld

Badge

@Denise_  het lijkt nu goed te gaan, met iptv - ip adres,

 

heb nu ander raar probleem

in werk installatie infrarood procedure af.

heb samsung tv

dus knop 1 en source indrukken en daarna op pijl drukken , en kijken of toetsen werken.

ja ze werken, dus ik druk op ok, en wat denk je ze werken niet meer

Reputatie 7
Badge +17

@freeewillie1962 Dat is mooi!

Het afstellen van de afstandsbediening gaat dus nog niet helemaal goed, begrijp ik. Zou je het eens met de onderstaande instructies willen proberen?

  1. Zoek je tv-code op in de lijst met TV codes. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven. Begin met de eerste code.
  2. Druk 5 seconden gelijktijdig op de source-knop en de ok-knop. Het rode lampje op de afstandsbediening gaat branden.
  3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer. Druk op de ok-knop.
  4. Controleer of het afstemmen goed is gegaan door je tv uit te zetten (op stand-by) door op het televisie-knopje te drukken en druk nogmaals op het televisie-knopje om de tv weer aan te zetten.
    1. Gaat de tv niet op stand-by? Doorloop stap 2, 3 (gebruik hier een nieuwe code) en 4 opnieuw.
    2. Gaat de tv wel op stand-by en daarna weer aan? Dan is het afstemmen gelukt.
Badge

@Denise_  wat ik niet snap ik test de knoppen volgens procedure

alle knoppen werken ,

en na bevestiging met ok knop niet meer , dat deed hij eerst niet

daarna werken volume en mute knop niet meer

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

 

zou software opnieuw installeren helpen !!!

Badge

@Denise_ 

infrarood koppeling lukte pas weer na een

Factory reset afstandsbediening
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat een factory reset van de afstandsbediening een positief effect heeft gehad. :)