Beantwoord

2 tv’s

  • 20 February 2019
  • 5 reacties
  • 128 keer bekeken

We hebben 2 tv toestellen: één boven, één beneden. Een paar jaar geleden zijn we van Ziggo overgestapt naar KPN. Het toestel boven is met een ouderwetse coaxkabel rechtstreeks aangesloten op het kastje waar de kabel het huis binnenkomst. Dat is analoog en dat signaal is gewoon blijven werken, ook na de overstap naar KPN. Voor ons geen probleem. Maar nu heeft er vorige week een techneut (van Ziggo???) aan de verdeelkast langs de weg zitten sleutelen en nu hebben we boven geen signaal meer. Nu moet het toestel boven dus ook worden aangesloten op het digitale KPN systeem. Ik heb geen idee hoe. Ik ben technisch slecht onderlegd.
icon

Beste antwoord door wjb 20 February 2019, 21:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Ziggo stopt landelijk met analoge televisie dus vandaar dat het signaal er bij jou ook vanaf is gegaan.
Om boven via KPN televisie te kunnen kijken zal je een tweede TV ontvanger moeten contracteren (€5,- per maand) en deze via een netwerkkabel verbinden met de Experia Box.
Is het echt niet mogelijk om een netwerkkabel naar boven te leggen, dan is het mogelijk om een "draadloze" verbindingsset te kopen waarmee de televisie via het lichtnet op de Experia Box aangesloten wordt.
Een andere mogelijkheid is om boven een Chromecast op de televisie aan te sluiten en met de iTV app op een mobiele telefoon of tablet de uitzending naar die Chromecast te casten.
Hartelijk dank. Die draadloze oplossing lijkt me de meest geschikte. Dat ga ik morgen eens even uitvogelen.
Je kunt ook het vrije digitale signaal van Ziggo gaan gebruiken. Als de tv een DVB-C ontvanger heeft kan je dat gebruiken. Anders kun je een los ontvangertje al v.a. € 10 bij een kringloop halen.

Instellingen hangt af van of je in vml upc gebied woont of in gebied dat altijd al Ziggo was voor de fusie.
Die kan ik je evt. wel geven.
Duidelijke antwoorden! Mocht je hulp van mij nodig hebben om iets te bestellen of meer informatie nodig hebben, laat het weten!
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt gekregen. Zo niet, laat het weten!