2e iptv ontvanger

• 18 april 2015
  • 22 reacties
  • 1392 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +12
goede dag

ik heb nu 1 iptv onvanger

als ik boven zit neem ik deze mee (aan en af koppelen)

ik heb er nu een van marktplaats gekocht omdat het aan en af koppelen mij niet goed lijkt

deze 2e ontvanger zit nog een activatie van iemand anders in

deze persoon reageerd ook niet op email met mijn vraag dat hij deze kan deactiveren bij kpn

het gaat om een HMB2260

production date 2014/03/14

product FWS992260005J

S/N J408*****

MAC 507E******

Article No 845847

weet iemand hoe ik deze kan deactiveren

zodat het aan en of koppelen overbodig maakt

echter ik kijk maar op een plek in huis

Admin: Serienummer/Mac onherkenbaar gemaakt

22 reacties

Reputatie 6
Badge +12
ik heb er 4 gekocht

een krijg ik nog niet werkend

een van kpn en een 2e soms in gebruik

die andere 2 heb ik nog niet aangemeld maar deze zijn goed (hier kan ik mijn gegevens in voeren)

eentje krijg ik niet werkend kan geen gegevens in voeren

in de toekomst wil ik misschien helemaal over naar kpn met tv

maar die kanalenlijst is voor mij een probleem

de tv gids voor mijn moe een probleem

daarom is hier alles nog canaldigitaal schotel meer dan 1000 zenders

en zelf lekker bepalen waar de zenders komen te staan

wat nog mooier is de ci module geen losse kastjes meer

wat wel heel mooi is bij echt zwaar onweer kpn kastje aan en lekker tv kijken

Reputatie 2
Grappig, bij mij ging het heel anders.

Ik heb 2 1853 ontvangers en wilde graag de 2260 voor sneller zappen enz. 

KPN gebeld maar die ruilen niet zomaar om wanneer de oude het nog goed doen :(

Dus naar marktplaats, 2260 gekocht aangesloten en deze deed het in een keer.

Ik moest hem zelf aanmelden (blijkbaar had de vorige eigenaar hem nooit aangemeld of in ieder geval afgemeld) 

Werken zonder problemen en echt een stuk sneller zappen :D de andere 1853 staat op de slaapkamer dan is dat niet zo'n probleem. 

De tweede 1853 is in de doos gegaan, ik gebruik maar 2 kastjes.

Toen kwam ik er achter dat de lokale omroep er niet opstond, gebeld met KPN.

Reactie, oh we zien dat u een kastje heeft op naam van die en die (naam en woonplaats klopte precies, adres werd niet doorgegeven natuurlijk)

Ik vertelde dat ik hem overgenomen had omdat ik van de KPN geen 2260 kon krijgen.

Oh, geen probleem, moment ik meld dit kastje aan op uw adres en gegevens, klaar en inderdaad de juiste lokale omroep kwam er te staan.

Dus klaar zonder problemen verder en ik betaal nog steeds niet voor mijn 2 kastjes (zitten bij het abo) er is geen 3de bijgekomen. Net wat wjb zegt ik gebruik er ook maar 2.

KPN had natuurlijk ook gewoon een 2260 kunnen sturen, maar ok ik ben weer klaar voor 40 eur en kan snel zappen in de kamer, de 2260 is echt behoorlijk sneller dan de 1853 :D

Ik weet natuurlijk niet of de oude eigenaar nog een naheffing krijgt? 

Hier ging het goed en in ieder geval geen heling, dat lijkt mij wat vergezocht inderdaad.

En service en garantie, vast niet, maar dat maakt niet uit, wanneer hij stuk gaat mik ik hem wel weg. Hopenlijk zijn de 1853 dan wel van die leeftijd dat de KPN ze dan wel wil ruilen.

Reputatie 7
Dat is het externe geheugen van de TV ontvanger, gebruikt voor buffering/pauzeren.

Een soort "solid state harddisk".

Reputatie 7
USB stick? Of bedoel je USB aansluiting. Ik denk dat die uitsluitend voor service doeleinden erop zit.

Reputatie 6
Badge +12
net nog geprobeerd

maar niks

account is geblokkeerd

ik heb hem ook al los gesloopt

zoeken naar een reset knop of jumper maar helaas

maar waar dient die usb stick voor wat achter het klepje zit?

Reputatie 7
Als we afgaan op de tekst in dit bericht van wjb dan kan je hem na maximaal 3 maanden gebruiken. Wie weet hoe lang het abonnement van de vorige gebruiker al afgelopen is...?

Succes! Zou toch wel geinig zijn... laat je het tegen die tijd nog even weten in dit topic?

Reputatie 7
Je vraagt me wel heel diep in mijn geheugen te graven ;), maar ik geloof het wel.

Veel andere opties zijn er ook niet.

Ik heb ooit ook een ontvanger gehad die het wel direct deed.

Dat was in de begindagen van het "Opnemen pakket" wat ik zelf niet nog niet had, ik nam nog lokaal op.

Dus ik driftig de opgenomen programma's van die ontvanger verwijderen, denkende dat dat dus van de lokale harddisk was, blijkt dat ik de opnames van de vorige "eigenaar" in the cloud verwijderd had. :$

Die TV ontvanger bleek nog vrolijk onder zijn abonnementsnummer door te lopen.

Gelukkig hebben we daar beide hartelijk om kunnen lachen. :D

Ik zou die ontvanger even twee weken, een maandje, misschien twee maanden in de kast leggen en het af en toe nog eens proberen.

Reputatie 6
Badge +12
ok

maar kreeg jij dezelfde melding eerder

account is geblokkeerd

in dat geval gooi ik de ontvanger niet weg

en laat ik deze netjes in de kast liggen

Reputatie 7
Niet te snel opgeven, ik heb er zelf ook eentje gehad die niet aan de praat wilde.

Een maand later dacht ik, kom we proberen het nog een keer en wat schetste mijn verbazing.

Geen enkel probleem meer.

Het zou dus maar zo kunnen zijn dat de ontvanger te gebruiken is zodra het abonnement van de vorige "eigenaar" ook administratief beëindigd is.

Reputatie 6
Badge +12
ok

reset en fabriek instelling al geprobeerd

ik kan denk ik de ontvanger weg kan gooien omdat de vorige gebruiker deze niet heeft afgemeld

jammer dat kpn deze niet kan afmelden zodat ik het afkoppelen niet meer nodig is

ik heb dus een kat in de zak gekocht

waarom neemt kpn niet actie tegen die verkopers op marktplaats

wat een gedoe allemaal

ik denk koop ik er eentje bij maar werkt het niet

wat ik dan jammer vind

Reputatie 7
PeterG schreef:
Niet mijn woorden @wjb, maar van Nienke (kpn): http://forum.kpn.com/t5/Interactieve-TV/iTV-foutcode-14-16/m-p/325181/highlight/true#M27697

Verder blijkt uit dat artikel in niets dat je de juridische eigenaar wordt na al die stappen.

Ik houd me bij dit soort topics gewoon aan het officiële kpn standpunt.

Met alle respect voor medewerkers van KPN, maar zolang de administratie een chaos is bij KPN kan je dergelijke dingen wel zeggen, maar is de praktijk toch echt anders.

Ik betaal voor twee TV ontvangers (beide "gratis" binnen mijn abonnement) en, ik ben er heel open in, ik heb er vier. Er zijn er echter maximaal maar twee tegelijkertijd in gebruik met uitzondering van het (gelukkig zelden voorkomende) geval dat er iemand ziek op bed ligt die ook TV wil kijken. Ik heb er dus ook geen enkele moeite mee dat ik er maar voor twee betaal immers er worden er 99,8% van de tijd ook maximaal maar twee tegelijkertijd gebruikt.

Juridisch is er dus nog wel het één en ander te leren.

Wat er impliciet in dat artikel staat is dat je het niet inleveren van een TV ontvanger kunt afkopen en dat kost je 12 Euro (3 maanden huur) plus de vervangingswaarde van de TV ontvanger.

Impliciet ben je daarmee dan dus eigenaar geworden van de TV ontvanger en dat zal elke rechter beamen, het apparaat is immers betaald en een betaling op een contract staat gelijk aan het zetten van een handtekening onder een contract.

Reputatie 7
peter-keetfm schreef:
ok

niet netjes

ik heb er voor betaald

leg uit hoe dit moet ?

ik kom namelijk helemaal niet in deze ontvanger

het balkje loopt op als ik hem aan zet

en dan zegt de ontvanger acount geblokkeerd

Ok, dus het account van de oorspronkelijke eigenaar is geblokkeerd, jammer want dan kan hij/zij daar dus ook geen gebruik meer van maken.

Je kunt nog kijken of een factory reset een oplossing biedt.

Kies niet voor "software verwijderen" maar voor "Terug naar fabrieksinstellingen".

Ik hoop dat daarmee ook het abonnementsnummer in de TV ontvanger gewist wordt.

https://

Reputatie 7
Niet mijn woorden , maar van Nienke (kpn): http://forum.kpn.com/t5/Interactieve-TV/iTV-foutcode-14-16/m-p/325181/highlight/true#M27697

Verder blijkt uit dat artikel in niets dat je de juridische eigenaar wordt na al die stappen.

Ik houd me bij dit soort topics gewoon aan het officiële kpn standpunt.

Reputatie 7
Dat zijn jouw woorden dat er dan sowieso 4 Euro per maand voor betaald wordt, niet de mijne.

Je hebt de TV ontvanger overigens ook helemaal niet illegaal verkregen.

De "overname" van de TV ontvanger door de oorspronkelijke huurder is namelijk impliciet in artikel 6.7 van de "Algemene Voorwaarden Elektronische Communicatie Diensten van KPN" opgenomen.

Als koper mag je er dus vanuit gaan dat het artikel door de verkoper in eigendom is genomen.

https://

Reputatie 7
wjb schreef:
Niet netjes 😳, maar wel effectief ;) is het dagelijks leegmaken van de opnames via die TV ontvanger.

Moet je eens kijken hoe snel hij/zij die TV ontvanger zal afmelden bij KPN. ;)

Daarna zal de TV ontvanger automatisch op jouw abonnement aangemeld worden zodra je hem weer aan zet.

... en betaal je er vervolgens sowieso 4 euro per maand voor. Maar geen service want hij is illegaal verkregen.

Reputatie 6
Badge +12
ok

niet netjes

ik heb er voor betaald

leg uit hoe dit moet ?

ik kom namelijk helemaal niet in deze ontvanger

het balkje loopt op als ik hem aan zet

en dan zegt de ontvanger acount geblokkeerd

Reputatie 7
Niet netjes 😳, maar wel effectief ;) is het dagelijks leegmaken van de opnames via die TV ontvanger.

Moet je eens kijken hoe snel hij/zij die TV ontvanger zal afmelden bij KPN. ;)

Daarna zal de TV ontvanger automatisch op jouw abonnement aangemeld worden zodra je hem weer aan zet.

Reputatie 6
Badge +12
niet dagelijks gelukkig

maar ik dacht koop er een 2e hands aanpluggen en klaar

maar schijnt een probleem te geven

Reputatie 7

Waarom niet gewoon nog een tweede ontvanger aanvragen bij kpn?

Dat aan/afkoppelen, zeker als dat dagelijks gebeurt, is funest voor de scart, hdmi en lan aansluitingen!

Reputatie 6
Badge +12
o ja

trouwens marktplaats staat er vol mee

wat raar dat kpn hier niks aan doet

het zelfde was toen met die gsm jammer (stoorzender niet kunnen bellen)

zijn streng verboden en kom je ook niet meer tegen op marktplaats

Reputatie 6
Badge +12
ok

bedankt voor je andwoord

dus die man krijgt een boete

wat dom dat hij ze dan verkoop

dus in ieder geval heb ik er niks aan die ontvanger

dan maar aan en af koppelen

zodra de stekkers zijn versleten moet ik maar een nieuwe vragen bij kpn

Reputatie 7
Je hebt een KAT IN DE ZAK gekocht, helaas.

Lees dit topic maar even door.

De hmb2260 is eigendom van KPN! Altijd huur geweest. Dit is gewoon heling.

Vorige gebruiker MOET deze, bij beëindiging, retourneren aan kpn. Anders kan ie nog een rekening verwachten van ca € 300 voor het apparaat.

KPN zal deze alleen afmelden op het systeem zodra ze de ontvanger zélf hebben.

Je kunt gewoon een tweede ontvanger bij kpn aanvragen. Die kost je dan € 4 per maand extra.

Reageer