Vraag

2e IPTV ontvanger hapert bij zappen 1e ontvanger met experiabox v12 en Unifi USW8

  • 21 June 2021
  • 7 reacties
  • 217 keer bekeken

Ik heb een netwerk als volgt:

 

 

Wat ik merk dat als er op iptv 2 van kanaal wordt gewisseld het beeld op iptv 1 eventjes een paar seconden stil staat. (en anders om ok)

 

De unifi switch is goed, want met de vorige experiabox die plotseling was overleden hadden we geen enkel probleem. Ook de firmware versie in de unifi switch is hetzelfde gebleven evenals de instellingen.

 

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?

 

Ik verwacht dat er iets veranderd is in de igmp snooping van de experiabox.

 

Ik heb het idee dat als iptv 2 een igmp leave uitzend de experia box het complete igmp verkeer van het betreffende multicast adres voor de hele poort stopt ondanks dat iptv 1 nog steeds het igmp verkeer wil ontvangen. iptv 1 stuurt zodra deze opmerkt dat het verkeer stopt weer een igmp report en het beeld loopt vervolgens weer verder.

ik heb dit namelijk ook ooit gezien bij online en we zijn daarvoor toen weggegaan omdat met het niet kon oplossen. ze waren hier wel mee bezig nadat ik wireshark traces had gestuurd.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

-

Reputatie 7
Badge +24

Heb je die switch al eens gereset?

Jazeker en het modem ook

Reputatie 7
Badge +17

Je hebt dit probleem dus niet als je beide STB's (tijdelijk) op een andere poort aansluit (van het modem)? Ik ben hier zelf niet genoeg in thuis, dus ik heb geen gouden tip voor je. Heb dit immers niet eerder voorbij zien komen, terwijl het gebruiken van een switch voor meerdere tv-ontvangers, wel vaker voorkomt. Bij je vorige modem had je dit probleem niet, dus dan kan het niet anders dan dat de combi Box 12 en deze switch anders werkt, dan met de v10. Ik heb even gauw gevraagd aan een collega. Mijn collega geeft aan dat de Box 12 igmp v2 gebruikt, dus als die switch bijv. op v3 zit, kan dit de oorzaak zijn dat het niet helemaal lekker gaat. 

Daarnaast kan de internetsnelheid ook een oorzaak zijn. Welke bekabelde snelheid haal je? 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat dat je eens moet proberen of het zonder switch wel goed werkt. Dus de ontvangers rechtstreeks op de router. Of anderseen andere switch proberen.

Uiteindelijk heb ik een ander modem gekregen van KPN (experiabox v10) en is het probleem opgelost.

Ik denk dat er met het modem (experiabox v12) iets niet goed gaat met IGMP snooping.

Toch zou naar mijn weten de unifi hardware zowel igmpv2 en igmpv3 ondersteunen.

Mijn verwachting is dat de experiabox v12 bij een ontvangen leave message geen membership query uitvoert en de stream gewoon stopt (mogelijk als alle devices op dezelfde poort zitten). Of misschien de stream stopt terwijl de membership replies voor de membership queries nog niet ontvangen zijn.

KPN zou hier nader onderzoek moeten doen denk ik. Vooral meerdere tv ontvangers op 1 poort van de experiabox v12 veroorzaakt denk ik het probleem. Dit probleem heb ik eerder gezien bij het modem van online.nl

Het is een oud bericht, zie ik. Maar ook ik heb dezelfde klachten ervaren met de Experiabox V12 en het vertraagd zappen/haperen van zenders. Regelmatig ook de bekende stb-nmc-400 foutcode op TV.

Ik heb ook een Unify switch (16 poort, POE) met hierop meerdere apparatuur (bedraad en wireless via meerdere Unifi APs)

 

Bij het vervangen van de experiabox V12 door een V10 (Marktplaats: 10 euro) is het probleem OPGELOST!

 

Wel raar dat een oudere Experiabox het beter doet dan een nieuwe :-/