2e Motorola 1960 aansluiten

• 23 januari 2014
  • 4 reacties
  • 3144 keer bekeken

Hallo, 

Ik ben een zeer tevreden klant van KPN en heb niets te klagen over mijn Alles in 1 Thuis Instap abonnement. Ik heb destijds meegedaan aan een 'onderwater' actie van KPN en na afloop werd mij een zeer aantrekkelijk aanbod gedaan waardoor ik ben blijven 'plakken'. 

Beneden heb ik Itv met een Motorola 1960 en boven een Digitenne ontvanger. Vanwege de aanstaande bevalling willen wij graag boven ook een Motorola 1960 met harddisk, aan te schaffen via Marktplaats. Bij het huidge Instap abonnement krijg je twee ontvangers, maar moet je een opname pakket aanschaffen. Daar heb ik bij mijn abonnement nu niet mee te maken. De postcodecheck laat mij zien dat ik twee ontvangers kan aansluiten op mijn adres. Hoe kan ik dit aanpakken? Ik wil niet switchen van abonnement. Wie kan helpen/uitleg geven? 

4 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Koop geen decoder via marktplaats. Hij gaat het zeer waarschijnlijk niet doen. Zonde van je geld.

Heb je ADSL of Glasvezel?

Je kunt er in ieder geval wel een 2e STB bij bestellen via KPN. 

Deze zal inderdaad niet kunnen opnemen zonder een opnemen pakket.

Echter heeft dit geen invloed op je huidige TV ontvanger. Daar kun je mee blijven opnemen.

Hallo bommy84, 

Hartelijk dank voor de reactie! Ik heb geen Glasvezel, het zal vermoedelijk ADSL zijn...

Ik heb nu een Experiabox in de huiskamer staan, de tv staat daar vlakbij. Als ik boven een nieuwe STB wil, dan heb ik internet-adapters voor het stopcontact nodig? Wat zijn daarvoor dan de beste specificaties in mijn geval? Of toch bedraad naar boven?

Ik ben nog benieuwd waarom een decoder via MP zeer waarschijnlijk niet zal werken? Zal KPN de gegevens van een zelf gekochte decoder niet aan mijn abonnement willen toevoegen? 

Alvast dank, vr gr

MP-decoders kunnen een probleem hebben met de juiste registratie. Alleen als de vorige eigenaar de decoder bij KPN uit de registratie heeft laten halen maak je volgens mij kans. En dan nog: KPN biedt geen koop decoders meer aan, maar alleen nog huur.

Mocht het toch lukken dan zijn de ervaringen met bedraad versus "draadloos" nogal wisselend. Ik heb zelf twee ontvangers allebei zonder problemen aangesloten via de Draadloze Verbindingsset van KPN, maar er zijn ook forumleden die alleen maar problemen zeggen te hebben. Dat hangt van de kwaliteit van de elektriciteitsbekabeling in je huis af. Hou ouder het huis (en de bekabeling) hoe slechter het resultaat. Anderzijds is mijn huis uit 1985 en werkt alles zoals gezegd goed.

Ik heb zelf al meerdere keren, in de afgelopen jaren decoders via marktplaats aangeschaft. Dit werkt altijd prima.

Gewoon met de klantenservice bellen en het komt goed.

Draadloze verbindingset ben ik wat minder blij mee. Wat ik ook probeer ik hou regelmatig storing.
Heb de sets al via verschillende wandcontactdozen aangesloten. Op verschillende plekken in huis maar het heeft nog steeds niet het gewenste effect.

Bekabelen is wat mij betreft de beste optie.

Reageer