Beantwoord

3 afstandsbedieningen nodig om tv te kijken

  • 13 January 2020
  • 6 reacties
  • 477 keer bekeken

Ik vind het zo irritant, dat ik 3 afstandsbedieningen nodig heb. Dat moet toch anders kunnen.  

 

Admin: titel gewijzigd i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door PeterG 13 January 2020, 15:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +12

Hallo @Marga67 ,

Misschien handig als je ons wat meer info geeft dan alleen dit. Met alleen de opmerking dat je 3 afstandsbedieningen irritant vindt kunnen we je niet helpen.

Welke afstandsbedieningen heb je en waarvoor, welke tv, welke ontvanger en/of overige apparatuur?

 

Als je de TV ontvanger gebruikt is één afst.bed. voldoende. Tenzij je het geluid via een soundbar doet, dan heb je ook die ab nodig.

Als je de TV gebruikt voor DVD kijken dan heb je de ab van de TV én de ab van de DVD speler nodig.

Etc.

Universele, via internet programmeerbare, afstandsbediening: Logitech Harmony.

Reputatie 7

Hoi @Marga67, welkom op het forum. 3 afstandsbedieningen klinkt als veel van het goede, waarvoor gebruik je die afstandsbedieningen allemaal precies? Om met je mee te kunnen denken hebben we zoals je aan de andere reacties al ziet meer informatie nodig. Zou je de gestelde vragen kunnen beantwoorden? Dan kunnen we vanaf daar met je meedenken.

Ik vind het zo irritant, dat ik 3 afstandsbedieningen nodig heb. Dat moet toch anders kunnen.  

 

Admin: titel gewijzigd i.v.m. volledigheid

Sorry mensen, ben momenteel erg druk met andere bezigheden ,zodat ik niet eerder kon reageren.

Ik gebruik 1 ab om de tv aan te zetten,(deze heb ik ook nodig om het volume te bedienen) 1 om de tvontvanger te bedienen, en van zenders te wisselen, 1 voor de dvd speler met surroundsystem.

heb me laten vertellen dat dit ook met 1 ab kan ,maar dan heb ik kennelijk een andere tvontvanger nodig.

Ik snap dat ik voor m'n dvd-speler 1 nodig heb, omdat dat los staat van de rest.

 

Als de afstandsbediening  van de ontvanger aan de TV wordt gekoppeld  kan je hiermee ook de tv zelf uit en aanzetten en de volume regelen. Zie  hier

Als je bereid bent te investeren kan je alles vanaf 1 toestel bedienen met een Logitech Harmony.

Reputatie 7

Dat is geen probleem @Marga67, als je het druk hebt kan je gewoon reageren als je weer tijd hebt. Zoals je ziet zijn wij er ook nog steeds :slight_smile:

Met de link die Galdor geeft kan je de KPN afstandsbediening instellen op jouw tv toestel, daarmee kan je 1 afstandsbediening minder gebruiken nadat dat gelukt is. De DVD speler is niet op onze afstandsbediening in te stellen, daarvoor zou je de originele afstandsbediening kunnen blijven gebruiken, of kijken naar een alternatief zoals Galdor en Peter eerder al noemden.