Beantwoord

3 televisies aansluiten op Experia Box V10

  • 11 December 2019
  • 8 reacties
  • 3868 keer bekeken

Goedendag klopt het dat ik een switch kan krijgen om 3x tv aan te sluiten op de xperia box.

Ik heb 3x een decoder op me abonnement staan.

En waar kan ik het beste me xperiabox neer zetten zo dicht mogelijk bij me kastje van het glasvezel of maakt dit niet uit.

Alvast bedankt voor de hulp.

Mark. 

icon

Beste antwoord door Susan_ 13 December 2019, 10:51

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat is bij een v10a, die heeft een poort minder. De Experiabox moet je op een centrale plek neerzetten, waarvan alle netwerkkabels zich door uw huis verspreiden. Meestal is dat de meterkast.

Hallo @Spooky74 , bij een glasvezel aansluiting maakt het niet uit waar je de V10 neerzet, al is het op zolder.

Bij een 'ouderwetse' xDSL aansluiting moest de V10 zo dicht mogelijk bij het IS/RA punt zitten i.v.m. signaal verlies, daar heb je met jouw aansluiting via een lankabel geen last van.

Een geschikte switch kun je kopen bij de KPN webshop of in een lokale computerwinkel, denk er wel aan dat de switch IGMP ondersteunt als je er tv decoders op aan wilt sluiten.

 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Spooky74, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wanneer je een V10A van ons hebt ontvangen, is het mogelijk dat wij een switch opsturen zonder extra kosten. Dit omdat die Experia Box een ethernetpoort minder heeft.

Bij de V10 krijg je in principe geen switch, want je hebt 4 ethernetaansluitingen die je kan gebruiken voor de tv-ontvangers. Pas bij de 4e tv-ontvanger in combinatie met een Experia Box met 4 ethernetpoorten, kan je eentje van ons krijgen :blush:  Dus wil je, naast die 3 tv-ontvangers, nog meerdere apparaten bekabeld aansluiten, dien je zelf een switch aan te schaffen. Dit kan via onze webshop.

Heb je een V10A? Laat het dan even weten en vul je Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s). Dan ga ik voor je aan de slag.

En heb je nog andere vragen, dan hoor ik het ook graag!

Dag susan, 

Ik heb een v10 experia box.

Nu is me vraag ik moet 3x tv aansluiten en 2x computer en 1x een playstation.

Nu had ik gelezen dat je de tv's op poort 1,2,3 moet aansluiten en de computers en playstation via een switch op poort 4 , klopt dat.

En me volgende vraag wat is een goede switch en niet al te duur.

Als je me naar de kpn webshop verwijst dan zegt me tablet je verbinding is niet privé dus ik kom niet op de site.

Bedankt voor de reactie.

Reputatie 7

Die Netgear GS105Ev2 waar Susan naar verwees is een prima switch die ik iedereen van harte kan aanbevelen.

 

Nu is me vraag ik moet 3x tv aansluiten en 2x computer en 1x een playstation.

Nu had ik gelezen dat je de tv's op poort 1,2,3 moet aansluiten en de computers en playstation via een switch op poort 4 , klopt dat.

 

Nee je kan alles op elke poort aansluiten. Hier heb ik 2 switches ingebruik elk op een afzonderlijke poort, de 4e poort is zelfs ongebruikt.

Als de playstation en een pc en tv ontvanger in dezelfde ruimte staan plaats je daar de switch die verbind je dan met de v10. Zo voor elke ruimte waar meerdere apparaten staan die je bedraad wil aansluiten.

Bedankt voor je reactie

Reputatie 7
Badge +21

@Spooky74  werkt de link van wjb wel? Die is inderdaad hartstikke prima om te gebruiken! Heb je hem inmiddels al gekocht en aangesloten? :yum:  

Reageer